Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Mindre skærm gør Nexus 5 mere kompakt

Rygte: Mindre skærm gør Nexus 5 mere kompakt

Google går angiveligt mod strømmen og gør skærmen i den næste Nexus-smartphone mindre end forgængerens. Se de andre rygtede specifikationer her.

Nexus 4 (på billedet) er udstyret med en 4,7
Nexus 4 (på billedet) er udstyret med en 4,7"-skærm. Næste udgave kan blive med en skærm, der er en lille smule mindre.

Trenden med at gøre skærmene i smartphone-producenternes flagskibe større og større er tydelig, men Google har ikke tænkt sig at gå samme vej med den næste mobil i Nexus-familien.

I hvert fald ikke hvis man skal tro PhoneArena.com.

Skærmen i Nexus 5 skulle således måle 4,5", hvilket er en smule mindre end den 4,7", der sidder i forgængeren Nexus 4. Google går heller ikke med på 1080p-ræset, men bibeholder 720p-opløsningen.

Det forlyder ligeledes, at skærmen vil fylde 88 procent af telefonens front. Idéen er, at kanten rundt om skærmen skal være minimal og dermed gøre Nexus 5 mere kompakt, forlyder det.

Derudover skal den nye Nexus sælges med fokus på batteriet (2800mAh) og kameraet (9-megapixel CCD-billedsensor).

Ifølge PhoneArena.com vil Nexus 5 blive udstyret med en Snapdragon 600 SoC (System-on-a-chip) med 1.5GHz.

Ovenstående rygte stemmer ikke overens med de spekulationer, der kørte i begyndelsen af året.

Læs også:
Rygte: Sådan bliver Nexus 5 og Nexus 7.7
Rygte: Nexus 5 og Nexus 7.7 på vej til maj

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 27-03-2013 08:25:39

Er det nu klogt ? Telefoner med store skærme sælger jo som varmt brød, jeg skal da personligt ikke ned i mindre skærm størrelse, fra det jeg har nu. OpenSignals undersøgelse viser også - jo større skærm, jo større brug/data på farten. http://opensignal.com/reports/data-usage-by-screen-size/

0 0
TOCA 27-03-2013 16:56:03

Klart! Jo støre skærm, jo støre glæde ved film og spil, og de genererer mere datatrafik. Opkald, beskeder, mail, kalender o.l. kræver hverken det store data abonnement eller en skærm over 3,5 tommer.

0 0
Jacob Hultmann 26-03-2013 18:34:36

Snapdragon 800, 3 GB RAM, 4,7" 1080p-skærm og 2800 mAh-batteri så er jeg solgt.

0 0
Jan Christensen 26-03-2013 18:59:49

4,5 og jeg er på:-)

0 0
hellas7 26-03-2013 21:09:34

så kommer den bare heller ikke til at koste 3.500,-

0 0
Rena 27-03-2013 01:32:20

Kost Nexus 4 ikke 4000-5000 kr.?

0 0
Jacob Hultmann 27-03-2013 11:48:08

Det betyder ikke det helt store, hvad den koster. Bare den ikke kommer helt op på iPhone-pris, er det okay. Hvis den får nogle vilde specs samtidig med ren Android, kan man jo have den i lang tid, da den altid vil køre på nyeste version, og så er jeg villig til at betale 5k for den.

0 0
Jan Christensen 26-03-2013 17:42:33

Har de også fokus på en ordenligt antenne, er der ikke et øje tørt.

0 0
Anders W 02-04-2013 13:00:40

Enig...Mindre skærm og bedre kvalitet er vejen frem i min verden.

Jeg håber at producenterne på et tidspunkt stopper denne sanseløse stræben efter nye og store skærme.

En telefon burde kunne håndteres komfortabelt med en enkelt hånd, og det er sgu' umuligt med 5" skærme og derover. Selv 4,7 er svært, og jeg har ikke ligefrem korte fingre.

Fortsætter det på denne måde, så render vi alle rundt med en 6-7" skærm på "telefonen" om et år eller to.

Vil man have en skærm på 7" til film, så køb en tablet.

Desværre skal der større skærmplads på mindre dimensioner, og det koster på antennen. Men antennen er desværre endnu ikke et salgspunkt for telefoner ... simpeltehen fordi forbrugerne er "ligeglade".

Det sjove er jo at det er teleselskaberne der får hug for dårligt netværk, og ikke producenterne for elendige antenner.

Jeg så engang en præsentation hvor en netværksmand havde taget en Iphone 4 og en Nokia N9 med på en køretur på Telenors netværk. Han satte dem begge i forruden på sin bil, og kørte ud af KBH og endte ude i en skov. Resultatet var at N9'eren stadig havde fuld dækning, mens Iphone 4'eren slet ikke havde dækning.

Jeg finder det irriterende at jeg ikke kan se hvor god/dårlig min næste telefons antenne er, da der slet ikke vises info om dette i de tekniske specifikationer.

Så "thumbs up" for mindre skærm (4,5" er ganske rigeligt til det meste), bedre hardware og en bedre antenne.

0 0
hellas7 26-03-2013 17:47:36

oplever du problemer med antennen? Jeg synes den er fin

0 0
Jan Christensen 26-03-2013 17:52:07

Jeg mener generelt, er der en tendens til mindre fokus på antennen.
Groft sagt jo nyere fon jo dårligere antenne.

Ville være rart man også kan bruge sin telefon når man kommer på landet
Og bedre antenne giver alt andet lige også bedre batteri tid

0 0
hellas7 26-03-2013 21:11:13

hvis det er et generelt problem tror jeg ikke det er nexus-telefonerne du skal se efter. Jeg synes sjældent at man ser banebrydende hardware i dem. Så ville jeg anbefale dig at tage et kig på en iphone 5 eller en kommende Nokia-topmodel

0 0
Anders W 02-04-2013 12:51:16

Apple-telefonerne har ikke særligt gode antenner, ej heller har de fleste topmodeller fra de andre producenter.

Skal man have en glimrende antenne, så snakker vi p.t. noget N9 eller en Doro eller lignende.

jeg tror ofte af antennen bliver "ofret" til fordel for dimensionerne på telefonen. Det sælger bedre at have mere skærm end en bedre antenne.

Havde alle telefoner samme fremragende antenne som N9'eren, så var er heller ikke så megen ballade omkring huller i vores mobilnet.

Desværre virker det ikke som om at Nokias nye WP telefoner har samme gode antenne som N9, dog mener jeg at de stadig ligger ret godt.

0 0
Magnus 26-03-2013 12:28:07

"Derudover skal den nye Nexus sælges med fokus på batteriet (2800mAh) og kameraet (9-megapixel CCD-billedsensor)"

Det håber jeg er sandt!.

Mobilproducenterne virker fastlåst i et ræs om den største skræm/opløsning, den kraftigste processor og flest megapixel. Det virker som om de glemmer kvaliteten af telefonens funktioner og især batteritid lider under dette mantra.

Ser frem til mere batteritid og bedre kamera, det er faktisk disse to kriterier der gør udfaldet i mit valg af telefon. Så gør det i øvrigt heller ikke noget at det er Nexus serien.

0 0
TOCA 26-03-2013 14:00:04

Fuldstændigt enig, lad os nu få lidt mere kvalitet i stedet for kvantitet :)

0 0
Robert 26-03-2013 14:37:59

"kanten rundt om skærmen" også kendt som bezel.

Der bliver altid gjort nogle kompromisser på de Nexus telefoner for at de kan holdes ned i pris (med mindre det er Samsung der producerer dem). Lad os se hvad det kommer til at gå ud over den her gang.

0 0
Naggie21 26-03-2013 15:07:59

Det fatter jeg ikke lige hvad du mener med. Samsung var netop dem der var dyre og bagud på hardware. Nexus One (HTC) og Nexus 4 (LG) var jo netop på forkant med hardware, da de kom ud.

0 0
Robert 26-03-2013 15:39:06

Men jeg vil kun gi dig delvis ret mht til Nexus 4. Ja fin processor, ram og skærm, men der hvor der blev sparet var 16gb hukommelse UDEN mulighed for udviddelse, INGEN 4G understøttelse. Det var dealbreakerne for de fleste som valgte Nexus 4 fra.

0 0
hellas7 26-03-2013 17:47:03

Jeg synes 3G-hastigheden er udmærket og den interne hukommelse (omend jeg gerne havde betalt for 32gb) er til at leve med. Som John også skrev i sin anmeldelse er det softwaren, der mest af alt minder mig om beta-software der er problemet.

Det kan dog skjules godt, hvis de smider et større batteri i Nexus 5. Et bedre og ikke mindst hurtigere kamera ville bestemt heller ikke gøre mig noget.

0 0
Jacob Hultmann 26-03-2013 18:37:28

For min skyld kan de fjerne kameraet, hvis de skal spare på et eller andet. Jeg tager sgu alligevel aldrig billeder:)

0 0
Robert 26-03-2013 15:32:42

Det var faktisk lige det jeg mente. Samsung gør også kompromisser på Nexus enhederne, de holder dem bare ikke nede i pris :)

0 0