Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Nexus 5 bliver en forklædt LG G2

Rygte: Nexus 5 bliver en forklædt LG G2

Google har endnu ikke meldt ud, hvem der står bag den kommende Nexus 5, men den rygtes at blive en forklædt LG G2.

LG G2. (Foto: John G. Pedersen)
LG G2. (Foto: John G. Pedersen)

Det er ikke officielt hvem der producerer hardwaren til Nexus 5 og LG vil benægte, at de også står bag Nexus 5, ligesom tilfældet var med Nexus 4, fremtil den er præsenteret.

 - TEST: Nexus 4

Dog lyder det på rygtebørsen, at det endnu engang bliver LG, som producerer hardwaren til den næste Nexus-smartphone. Det skriver Phandroid.com via MyDrivers.

MyDrivers skriver også, at LGs anden Nexus-telefon vil blive meget lig med den netop præsenterede topmodel LG G2, som blev afsløret i sidste uge.

 - LG G2 – et nyt skridt for smartphones

Nexus 5 forventes blandt andet, at komme med en 5,2 tommer 1080p skærm, 2 GB RAM, Snapdragon 600 processor. Grunden til, at processoren bliver en Snapdragon 600 fremfor Snapdragon 800, som i LG G2, er for at holde prisen nede.

 
Læs også:
 - LG G2 – alt om den nye topmodel fra LG

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren H Thomsen 19-08-2013 08:41:48

Jeg synes ikke, at LG har levet op til løfterne ved introduktionen af Optimus G, hvor den danske pressechef lovede hurtige opdateringer af Android. Jeg har skrevet til LG og beklaget mig over, at de lover noget, son de ikke holder; men jeg får bare en sang fra de varme lande som svar. Købte min Optimus G i starten af april og har allerede nu få ombytte til en ny telefon to gange pga. hardwarefejl.
Derfor finder jeg ikke LG værdig til, at lave den næste Nexus-telefon.

0 0
lasse 17-08-2013 17:23:48

Hvad med motorola?

Google har købt motorola, så det er da sandsynligt det er motorola der laver telefonen :)

0 0
gielsgaard 17-08-2013 22:44:47

Moto X er da et udemærket device, hvis man ser bort fra kameraet, og det er åbenbart snart det vigtigste i de nye mobiler.

0 0
TF 17-08-2013 22:53:38

Jeps kamera, kæmpe tæt på tablet størrelse skærm og masser af ligegyldige features :-(

0 0
Robert 17-08-2013 07:13:50

At holde prisen yderligere nede på Nexus 5 er jo et dårligt argument når LG G2 allerede er en billig telefon. Nej, de vil ha deres "helt" egen telefon skal være overlegen og fordelagtig at købe, præcis som det var med Optimus G vs Nexus 4.

0 0
Thomas Larsen 17-08-2013 10:38:31

Hvis rygtet er sandt kunne man hvertfald tænke at der er en stor mulighed for at Nexus serien får LTE igen.

Så kan LG nemlig smide en lidt mindre CPU i, sætte prisen op, og få John til at lave en smædekampagne på sitet her.

0 0
TF 17-08-2013 12:56:32

Nu har du skrevet det samme ævl i evigheder bliver du aldrig træt af det, der er jo ingen der tager dig seriøst.

0 0
Thomas Larsen 17-08-2013 13:07:03

Nej hvis man tog det seriøst havde man jo kunne argumentere for sagen fremfor at svine folk til der har ret :)

0 0
gielsgaard 17-08-2013 13:25:43

tror ikke prisen er alt afgørende, man køber en Nexus for den "rene" vare , og husk lige at smide LTE i :-) og den store cpu.

0 0
Thomas Larsen 17-08-2013 13:33:40

Er den ikke, men det er synd for forbrugerne at LG tager og misbruger deres partnerskab, håber også at det ikke er LG denne omgang, men det kan være de er presset på at finde kompetente hardwarepartnere.

0 0
Morten Jensen 16-08-2013 18:21:19

Jeg synes, personligt, det ville være ærgerligt, hvis Nexus 5 bliver med en langsommere processor, da prisen ikke rigtig betyder noget for mig. Jeg vil bare gerne have en ren Android telefon, så for min skyld kunne Nexus sagtens koste det samme som den almindelige G2, og så ville jeg alligevel vælge Nexus'en.
Hvis Nexus'en bliver med en langsommere processor, så skal man enten gå på kompromis med processoren, eller LG's langsomme opdateringer.

0 0
Sebastian H. 16-08-2013 18:51:28

Er enig, men det er lige før jeg hellere vil gå på kompromis med processoren end LG's langsomme opdateringer.
Sidder pt. med min Optimus G, så stadig kører 4.1 Jelly bean, mens de andre har 4.2 eller 4.3... Men når LG ikke gider at svare på ens henvendelser, kan man vist godt sige farvel til flere opdateringer, desværre... :(

0 0
Morten Jensen 16-08-2013 19:07:52

Ja jeg har også kun Android 4.1 på min Optimus 4X.
LG laver fantastiske telefoner. Hvis bare de gad opdatere dem...
Ellers må man håbe at G2 kommer i en Google Play version (eller hvad det nu er Samsung og HTC kalder deres rene Android telefoner).

0 0
Sebastian H. 16-08-2013 17:39:59

I har skrevet at Nexus 5 kommer med en Snapdragon 600 processor. Men er det ikke en Snapdragon 800, ligesom LG G2?

0 0
Morten Jensen 16-08-2013 18:15:10

Prøv eventuelt at læse hvad de skriver?
"Grunden til, at processoren bliver en Snapdragon 600 fremfor Snapdragon 800, som i LG G2, er for at holde prisen nede."

Og det hele er jo kun gætterier indtil videre, da hverken LG eller Google har bekræftet noget omkring Nexus 5

0 0
Sebastian H. 16-08-2013 18:25:30

Ja srry, det må du meget undskylde...
Men alligvel, hvis nu Nexus 5 kommer med en Snapdragon 600, bliver det altså lidt af en skuffelse. Der er nemlig ikke meget forskel på Nexus 4's Snapdragon S4 Pro og snapdragon 600. I princippet er Snapdragon 600, bare en overclocket S4 Pro, med små tveaks og forbedringer... :)

0 0