Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Ny iPhone får 4.6" display

Rygte: Ny iPhone får 4.6" display

Fra underleverandører i forlyder det, at Apples nye iPhone får et 4.6” Retina display.

Tavsheden har lige lagt sig, efter at iPad-rygtemøllen var gået i stå efter lanceringen af den nye iPad. Men hvis du lytter godt efter, kan du allerede høre at det knager i det fjerne. Og ja der er naturligvis tale om iPhone 5-rygtemøllen, der så småt er begyndt at rotere.

Ifølge Reuters er Apple begyndt at bestille dele hos underleverandører, og en anonym kilde peger på, at den nye iPhone får et 4.6” Retina display.

Hverken LG eller Samsung, der er de helt store producenter af skærme, har afvist at kommentere på oplysningerne.

Samsung der er en af Apples store konkurrenter på smartphonemarkedet bruger selv et 4.6” display på sit flagskib Galaxy S II, der kom på markedet i april 2011.

Sydkoreanske medier oplyste i dag, at de forventer en introduktion af den nye iPhone allerede i andet kvartal. Dette virker dog meget hurtigt, eftersom iPhone 4S blev introduceret i oktober 2011.
 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BallonPedro 23-03-2012 07:25:02

"Hverken LG eller Samsung, der er de helt store producenter af skærme, har afvist at kommentere på oplysningerne."

Hvad siger de så? :)

Og så er det som en anden skriver ikke et 4,6" display i SGS2.

0 0
Jeppe 22-03-2012 19:07:30

Steve Jobs er død, og det kan allerede ses.. Steve Jobs ville aldrig havde tilladt at den nye ipad bare kom til at hedde "The Nev iPad" (eller hvad den nu hedder).
Steve Jobs ville (efter hvad jeg tror) aldrig lave en skærm på 4,6 tommer. Men nu er han død, og nu kan det sagtens ske.

0 0
Kristian Johnsen 23-03-2012 12:23:35

Den nye iPad hedder ikke "The New iPad"... Den hedder bare iPad! Deres MacBooks' hedder jo heller ikke MacBook Pro 1, MacBook Pro 2, MacBook Pro 3 osv.... Det var dumt af Apple at lave en iPad 2, for nu forvirrer de folk... MEN jeg synes, det er godt, at de bare kalder iPad for iPad... Nu må vi se, om de gør det samme med iPhone... :-)

0 0
Zeb 22-03-2012 20:57:38

Stevie-boy holdt jo fast på at ingen ville gide at have en skærm over 3,5" :P

0 0
Kristian 22-03-2012 15:07:27

DER VAR DE PRÆCIS SAMME RYGTER SIDSTE ÅR OG NEJ DEN NYE IPHONE FÅR IKKE EN STØRRE SKÆRM!

Tænk over det, så skal alle deres udviklere til at udvikle nye apps der passer den større skærm... Nej.

Stop med at skrive artikler om rygter! De er aldrig sande, i hvert fald ikke mht. apple produkter.

0 0
Henrik 22-03-2012 17:11:56

"Tænk over det, så skal alle deres udviklere til at udvikle nye apps der passer den større skærm... Nej."

Hvorfor det?

At gøre en skærm fysisk større, ændrer jo ikke på opløsningen. Med mindre de vil beholde samme pixel-tæthed, selvfølgelig.

0 0
Cebastian 22-03-2012 17:53:38

Ja, og der er ingen chance for, at Apple vil gå ned i pixeltæthed. Desuden så markant Apple på sine produkter. Jeg tror næppe på at de vil skabe en helt ny oplevelse baseret på fysisk størrelse. Hvis de går op til Retina opløsning i 4,6", bliver i HD opløsning, eller det der svarer i 4:3 format. Men så skal alle til at tilpasse en ny skærm. Ikke fordi det er umuligt, jeg tror bare Apple undgår det :)

0 0
Henrik 22-03-2012 18:04:09

Det kunne de sagtens. Indtil nu har de altid fordoblet på x og y, sådan at gamle apps bare skalerer med x2. Det er nemt nok at håndtere.

0 0
Bjarke Hansen 22-03-2012 18:44:16

Ja iphone har format 2/3... så længe de holder det format uanset skærmstørrelse og opløsning vil deres app´s vel kunne genbruges.

0 0
Henrik 22-03-2012 18:07:38

Problemer vil nok nærmere være at finde en skærm på 1920x1280 på 'kun' 4.6". Det er satme små pixels, og dermed endnu mindre end den nuværende. Det tror jeg ikke de store skærmproducter er nået til endnu.

Det vil også være overkill - gevinsten ville være til at overse.

Det mest realistiske er, at Apple enten beholder den samme fysiske størrelse skærm ELLER også slækker de på pixel-størrelsen.

0 0
kelddaug 22-03-2012 14:15:30

Sgs2 skærmen er ikke 4,6" men 4,3 "

0 0