Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan bruger vi vores smartphone

Sådan bruger vi vores smartphone

En ejer af en iPhone benytter mobilen betydeligt mere end en kunde, som har en HTC-smartphone, viser en ny undersøgelse.

47 minutter på en normal dag. Sådan er forbruget hos smartphone-ejere med en HTC-model i lommen.

En bruger med en iPhone har derimod mobilen i drift hele 71 minutter om dagen. Det viser en undersøgelse som er gennemført for Index Danmark / Gallup.

Tallene viser også, at en iPhone-bruger benytter flere apps og websites via mobilen, end andre tilsvarende mobilkunder.

I gennemsnit har en smartphone-ejer 16 applikationer på mobiltelefonen.

De mest populære

Undersøgelsen viser også, at spil, vejr og sociale netværk er de tre mest populære kategorier.

Generelt bruger smartphone-folket, eksklusive iPhone, seks kroner om måneden på apps. iPhone-ejeren bruger derimod 12 kroner om måneden.

En tablet-ejer har i øvrigt 21 apps liggende på enheden.

Resultaterne er baseret på en undersøgelse gennemført for Index Danmark/Gallup, hvor mere end 3.500 personer i alderen 15-70 år har deltaget. Undersøgelsen er gennemført i forsommeren 2011.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

brian jensen 01-10-2011 19:15:54

måske det bare er et tegn på iphone folk bare er så stolte at den ibrick den bare skal flashes ;)

0 0
Martin 30-09-2011 15:02:10

Jeg er helt enig med de øvrige kommentarer.

Der er stor forskel på fx mig som har en dyr Desire Z og har installeret over 100 apps, hvoraf en del er købeapps, og så min onkel som købte en Legend for nylig fordi han godt ville have en smartphone i et prisleje som matchede hans behov. Han skal bare ringe, skrive sms'er, navigere mm.

En troværdig statistik ville kigge på Android telefoner i samme prisleje som iPhones, og selv om jeg godt ved at dette er en citatartikel, så ville det løfte mobilsiden.dk enormt hvis de engang imellem ville reflektere lidt over det indhold de bringer.

0 0
30-09-2011 15:11:17

Problemet er netop at det endnu en gang er en citat artikel, uden så meget som en kritisk kommentar fra mobilsiden.

Men med de statistike artikler mobilsiden selv har præsteret så tror jeg ikke man kan forvente mere. Nytårs(eller juleartikel) om de mest populære mobiltelefoner var så fejlbehæftet at det var pinligt. Det samme gælder nogle af afstemningerne der har været.

0 0
30-09-2011 13:36:02

Jeg ved at jeg gentager mig selv( og N), men i kan ikke uden videre sammenligne Android med iOS eller HTC med iPhone.

iOS findes kun på iPhone, Android findes på både dyre og billige smartphones. Lur mig om ikke dem der har en billig Android fx fra HTC ikke udnytter deres investering lige så meget som en der har en dyr HTC(eller Samsung).

Med andre ord så sammenligner i to frugtskåle, den ene er fyldt med æbler(og der er blevet taget en bid af dem alle) og i den anden skål er der både en anden type æbler, pærer og bananer i alle prisklasser.

Med andre ord, få styr på jeres statistisk før i drager konklusioner også selvom tallene kommer fra et andet firma.

0 0
DX 30-09-2011 08:37:47

fra gamle dage - forsommeren 2011 ? Det er jo totalt forældede nyheder. Og med den eksplotions aktige udbredelse af Android OS, er det jo der Data forbruget kommer til at ligge. Android OS sidder allerede på over 50% af markedet i USA. Og eks. 5000 iPhone ejere bruger 71 minutter om dagen men 10000 Android ejere bruger 47 minutter. Hvilken gruppe genererer mest data forbrug. Måske en lidt mere interessant vinkel. set fra et teleselskabs side. Et af teleselskaberne i USA har i øvrigt lige offentliggjort deres seneste salgstal for smartphone og 90% af telefonerne var med Android OS.

0 0
Lars 30-09-2011 08:56:40

Duh - Da det amerikanske teleselskab, som du nævner, ikke forhandler iPhone, så er det klart at næsten al smartphone salg vedrører Android.

Det har været fremme flere gang, at iPhone ejere i gennemsnit bruger deres telefon meget mere end Android ejere - herunder køber apps.

0 0
30-09-2011 09:02:55

Det er ene og alene pga at der findes så mange modeller af android telefoner...Hvis der nu var bare et analyse institut der bare havde EN medarbejder med bare lidt mellem ørene. Så ville man måske være lidt mere model specifik, og kun tage android topmodellerne, så ville billedet være et helt andet. Jeg siger dermed ikke at det ville være omvendt, bare et andet....Jeg bruger min mobil mindst lige så meget som min hustru, kollegaer og bekendte der har iphones, og har mindst ligeså mange apps, samt købte apps...

0 0