Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan får du adgang til det amerikanske Netflix

Sådan får du adgang til det amerikanske Netflix

Savner du indhold i den danske Netflix, så kan du her se hvordan du får adgang til den amerikanske del på din PC.

Foto: Netflix

Der er ingen tvivl om, at Netflix for alvor har fået kæmpe succes herhjemme, men mange klager fortsat over der er større udvalg i den amerikanske Netflix. Men Netflix har lagt en geo-spærring ind, så der ikke lige kan fås adgang til deres udvalg.

Men nu har Ekstra Bladet har netop afsløret, hvordan man kan få adgang til den amerikanske Netflix del på din PC.

Ekstra Bladet har dog afsløret, at denne geo-spærring er nem og lovlig at komme udenom.

Hvis du følger tingene herunder, så kan du på 5 minutters tid få adgang til den amerikanske del af Netflix på din PC via tjenesten Hola Hola. Tjenesten findes dog også til Mac og Android, men her skal måske bruges lidt ekstra tid for at få adgang.

Sådan får du amerikansk netflix

1. Besøg hjemmesiden http://hola.org

2. Du klikker efterfølgende på den grønne box, hvor der står ”Start using Hola, it’s free”. Dette kan du så vælge at downloade eller tilføje.

3. Når dette er gjort, så har du fået et ekstra ikon i din værktøjslinie – dette er Hola.

4. Derefter skal du klikke på ikonet og aktivere det – vælg da det amerikanske flag.

5. Når du så besøger Netflix kan du se de amerikanske film og serier, som ikke er tilgængelige i den danske Netflix.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tbm2 04-12-2013 23:36:44

Tag et kig på den, den er virkelig nem :-)

https://amerikansknetflix.wordpress.com

0 1
PalleA 02-10-2013 11:26:58

Thomas Larsen har fuldstændigt ret..og han henviser også til det helt korrekte afsnit i Ophavsretloven.

Det er faktisk noget overraskende at EB kan få sig selv til at hoppe på den, at det skulle være lovlig. En stor del af de serier som kan ses på netflix har SBS rettigheder på at vise i Danmark, og det er ikke utænkeligt at man derfor vil tvinge NETflix i USA til at forhindre visningen til kunder uden en amerikansk bopæl/amerikansk kreditkort.

Hvis man som forbruger vælger at anvende hola, for netop f.eks. at få adgang til en amerikansk netflix, så kan man faktisk som privatperson blive anklaget for at overtræde copyrightloven - handlingen er som at sidestille at du f.eks. downloader en tv-serie via eztv eller lign. Denne handling kan straffes med bøde og hvis der er tale om særligt skærpende omstændigheder fængsel. Så vidt kommer det dog næppe til at gå.

0 0
Svend Ole Nielsen 02-10-2013 23:42:02

Politiken, EB med andre refererer til IT-advokat Martin von Haller Grønbæk der ikke mener det bryder nogen lovgivning, så hvem mon man skal tro på ??

0 0
Jakob 17-11-2013 14:17:19

Plus, det link Politiken linker til på kum.dk redirecter til et andet link nu, så ved ikke helt hvad jeg skal tro på. Som andre er inde på, til dem som ikke gider bruge en browser extension kan http://www.ahot.dk/netflix-usa-guide være en hjælp. Du kan connecte nærmest alt, lige fra smart TV til din mobiltelefon

0 0
Uncle Bob 05-11-2013 11:34:47

Tro på Martin von Haller Grønbæk. Han lægger navn, rygte og ansigt ved sine udtalelser.

0 0
OliverB95 27-09-2013 13:36:47

Alle har da i flere år, været klar over, at man kan bruge proxy til st omgå forskellige tjenesters geoblokering! Tag jer nu sammen!

0 0
27-09-2013 11:16:28

Ville være rart hvis det også virkede til min PS3:-)

0 0
Svend Ole Nielsen 02-10-2013 23:33:07

Eller på unlocator.com - koster gratis pt. Samme princip som unblock-us. Fungerer super :)

0 0
kiss66 27-09-2013 11:47:18

Du kan bruge unblockus til din ps3. Opsig dit danske abonnent, gå ind på unblockus og tegn et abonnent, 5$ tror jeg det koster. Meld dig så til den amerikanske netflix ( med 1 månede gratis ). Du kan nu skifte mellem den amerikanske og den danske :) Har selv den danske på Samsung blue Ray og den amerikanske påmin boxee box:)

0 0
René Sørensen 27-09-2013 11:46:15

Brug http://www.unblock-us.com/ til ps3 (og andre enheder). Det koster lidt hvert måned, men samlet set billigere end den danske pris for Netflix, hvis Netflix-kontoen oprettes med en fiktiv, tilfældig USA-adresse.

0 0
30-09-2013 13:06:13

Tak for tip.

0 0
Søren Resbo 27-09-2013 10:51:25

Ej, stop nu.
EB har måske fundet og publiceret én opskrift. Der er mange forskellige måder at få adgang til netflix materiale fra andre lande...
Lad venligst vær med at fyld mit newsfeed med ligegyldige EB "nyheder" tak!

0 0
30-09-2013 13:05:18

Smukt

0 0
27-09-2013 11:15:20

Som ovenikøbet var i avisen i Onsdags.
så det er vel næppe "netop afsløret" .:-)

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 11:29:37

Og har været almen viden siden før det kom ud i Danmark, og i forøvrigt heller ikke er lovligt (Uanset om chancen for at rettighedshaverne går efter dig er usandsynligt)

0 0
claus 27-09-2013 12:10:34

Vil du lige finde den lov der forbyder dig at gøre det. Tror du får meget svært ved. men jeg venter med længsel på dit svar med link til dansk lov omkring stream som Netflix er
stream af film er ikke ulovlig så længe siden du besøger betaler til filmselskaberne eller i god mening/tro mener at siden betaler til filmselskaberne

men download af film er ulovlig

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 12:51:53

Hvordan kan du nogensinde argumentere for "god tro" når det førhen krævede decideret falske oplysninger, og nu, hvis du har et dansk abbonement, stadigvæk kræver du følger ret specifikke vejledninger for at omgå restriktionerne.

Selvom du betaler de amerikanske rettighedshavere, så betaler du ikke de danske, og dette må anses som ulovligt ligesom det blev gjort i Allofmp3 sagen hvor lovligt russisk materiale blev ulovliggjort fordi de danske ophavsrethavere ikke fik nogle penge for det.

Det samme må gør sig gældende her.

0 0
claus 27-09-2013 14:05:41

når jeg siger strem i god tro er det hvis jeg går ind på en eller anden side hvor jeg kan se alle film der findes gratis og handler i go tro på at det er lovlig så kan man ikke dømmes. er kun hvis man handler i ond tro at du kan straffes....

Du må have overset det jeg skrev så prøver igen.. vil du lige finde en lov tekst i danmark der forbyder mig at gør det (strem) på den her måde ???

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 14:35:23

Jeg snakker kun om Netflix.

Men du kan sådan set ikke være i god tro i den situation du nævner, selvfølgelig er ting ikke gratis.

Samme konklusion kom man også til i allofmp3 sagen, selvom man faktisk betalte for den musik, så hvis du kan argumentere "god tro" i at streame ulovligt materiale fra nettet, så godt for dig.

0 0
claus 27-09-2013 15:06:13

når vi snakker netflix så kan du ikke finde nogen lov der forbyder mig at strem netflix på den måde i Danmark og om det er i god tro eller ikke så er det stadig lovlig at gøre det sådan...

Problemet med allofmp3 var at de ikke sende nogen penge til dem der lavet musikken dem beholdte de skam selv

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 16:50:42

Det kan jeg godt, det er som sagt ophavsretloven.

Ja lige præcis, problemet med Allofmp3 var lige netop at det pissede de danske ophavsrethavere af, fordi de ikke fik pengene, og derfor gjorde de noget ved det.

Materialet var distribueret fuldt ud lovligt.

Den eneste forskel i forhold til at streame på Netflix er at i dette tilfælde pisser det ikke de danske ophavsrethavere af, men det er såmænd stadigvæk ulovligt, på samme måde det for Ekstra Bladet er ulovligt at videredistribuere youtube videoer, de slipper primært fordi loven netop kræver ophavsrethaverens indblanding.

Så det er ganske ulovligt, forskellen er bare at ophavsrethaverne ikke har noget imod det, derfor sker der ikke noget ved det.

0 0
claus 27-09-2013 17:57:15

Du tager skam meget fejl beklager.. men du har så heller ikke kunne finde nogen link til en lov mod strem på den her måde... for det har skam været oppe før og vende det med strem... men jeg gider ikke blive ved med at diskutere det med dig du tror der er en lov mod det og jeg siger der ikke er så vi kommer ikke længer... tak for snakken

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 18:30:58

Du har vel adgang til internettet? Gik ud fra det var åbenlyst at det var ophavsretloven der var tale om.

Men det skal da ikke komme an på det:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129901

0 0
claus 27-09-2013 19:28:14

det forbyder mig stadig ikke i at strem til min pc eller hvad man nu bruger

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 19:39:40

Jo, §2 gør.

0 0
claus 27-09-2013 19:42:33

så siger vi det.. Men kan ikke give dig ret og jeg slutter her gider ikke længer

0 0
Shawn 30-09-2013 08:44:53

Hold da op man er naiv og forskruet i hovedet hvis man tror det er lovligt. Vi har en digital lovgivning/ophavsretlov som dette klart kommer ind under.

0 0
claus 03-10-2013 17:31:47

eg ved ikke, om du har en juridisk baggrund, men advokater, der arbejder professionelt med it-området, har altså afvist, at det skulle være ulovligt.

Så sent som i dag blev Martin von Haller Grønbæk, der er advokat med speciale i it interviewet i Politiken, og her sagde han specifikt om muligheden for at få amerikansk Netflix:

"Hvis du skaffede dig adgang til en kopi af en film eller en serie på Netflix uden at betale, ville det klart være ulovligt. Men det er der ikke tale om, hvis Netflix streamer filmen lovligt, og du betaler til Netflix, uanset om du bruger den danske eller amerikanske version. Så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være ulovligt".

http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE2091106/se-amerikansk-netflix-i-danmark-og-faa-12000-flere-film/

0 0
Thomas Larsen 03-10-2013 18:18:46

Ja, gældende lovgivning og gældende retspraksis har altså afvist det er lovligt.

Det kan godt være han arbejder "professionelt med IT-området", men stadigvæk formår han ikke at forstå den simple konstruktion i situationen, i det han går ud fra en gisning som ikke er sand. Det er nemlig ikke samme folk pengene går til, og det er netop dette som er pointen i det hele.

Så kan godt være han er en dygtig IT-advokat, men forstand på IT har han altså ikke :)

Du kan vende den om, hvis det er lovligt og ikke har nogen betydning, hvorfor gør Netflix så ikke udvalget tilgængeligt til os alle, uanset hvor vi er fra? (Svar: Fordi rettighedshaverne i de respektive regioner er forskellige, og de derfor har forskellige aftaler alt efter land, hvilket betyder de ikke har rettighederne til at fremvise materialet i alle lande)

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 20:29:34