Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan får du lov til at købe en iPad

Sådan får du lov til at købe en iPad

"Hende den langhårede" synes med statsgaranti at 6.000 kroner for en iPad er urimeligt. Specielt i december. Her er tre argumenter der vender NEJ til Ja!

iPad i den originale beskyttelseslomme fra Apple
iPad i den originale beskyttelseslomme fra Apple

"Du kan glemme det", lyder det i disse dage ud gennem vinduerne, fra de små hjem, hvor husstandens gadgetfreak brændende ønsker sig en iPad.

Men hvis du ved, at I rent faktisk har råd, er det jo bare argumenterne der skal på plads, før en iPad er inden for rækkevidde.

Her er tre ting, som bestemt bør overbevise "fornægteren" om, at "so ein ding", er absolut uundværlig i hjemmet.

iPad i den originale beskyttelseslomme fra Apple
iPad i den originale beskyttelseslomme fra Apple

De tre hovedpunkter mod målet

Inden du starter, så køb en blomst med hjem. Og start for alt i verden ikke på nedenstående, før humøret er godt.

1. VI skal have en iPad
Gør det tydeligt, at det ikke er dig der skal have en iPad, men hele husstanden. Brug "VI" når du taler om iPad, så det bliver et fælles projekt.

"VI" er i det psykologiske spil en meget vigtig faktor. Og formår du, at gøre købet af en iPad til hendes egen idé, så er målet med sikkerhed nået.

2. Tal til indretningsarkitekten
Kvinder hader rod, ledninger og grimme gadgets. Slå på Apples unikke designprofil som er på niveau med B&O, Arne Jacobsen og P.H. Ord som "udødeligt designikon" bør virke stærkt.

Lov samtidigt, at din grimme 17" computer aldrig havner i stuen igen. Fremover vil du (naturligvis) kun bruge den diskrete iPad i sofaen.

Formuleringer som "sådan en gammel bærbar pynter godt nok ikke i stuen", vil helt sikkert få hende til at tænke: "ENDELIG erkender han det!".

Med den originale beskyttelseslomme ligner iPad en bog, når den lægges på bordet, og ikke bliver brugt. Så husk på, at en iPad løser rod. Den skaber ikke rod.

3. Vis unikke applikationer
Det er vigtigt du viser hende hvad en iPad kan. Gå et smut forbi en autoriseret Apple forhandler og vis applikationer frem, der giver mening for HENDE.

F.eks. at hun kan læse magasiner som Vogue og ELLE direkte på iPad'en. Hvis ikke det overbeviser hende, så vis hvor let man henter hendes favoritmusik i iTunes - uden kabler og besværlige sidespring. Eller hent H&M's tøjshop applikation.

Sidste og endelige trumf

Det ultimative trumfkort er naturligvis Angry Birds HD. Men det skal du KUN bruge, hvis INTET andet virker.

Problemet er nemlig det, at så får du aldrig din iPad tilbage igen. Dermed ender I med, at skulle købe to enheder, og dét får du garanteret aldrig lov til.

God fornøjelse med købet. Spred gerne denne iPad guide til dem af dine venner, som i disse dage har det svært derhjemme.

Skriv også gerne dine egne tips i kommentarfeltet herunder.

Læs også:
 - Priserne på iPad er påfaldende ens


Apple iPad 1 Wi-Fi + 3G - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

05-12-2010 19:44:36

Hehe...det er simpelthen så morsomt, at folk flejner sådan ud, bare pga. af en artikel om en iPad.

Er den nødvendig? Nej, selvfølgelig ikke! Det er din PS3, 52" fladskærm, smartphone, blu-ray afspiller, surround-anlæg etc. etc. sgudda heller ikke....

Men flere af tingene er nu meget fede at have alligevel ;-)

1 ud af 5 tophistorier er om et Apple produkt. Det gør vel ikke så meget, når nu der er mange, der følger med i det?

John, jeg synes iøvrigt I skulle skære ned på alle de artikler om Android....man skulle tro i blev betalt for det, eller drev en eller anden side, der omhandler mob....nå nej....

0 0
OHG 04-12-2010 12:52:49

tænk, at få lov til at købe et produkt ... vi lader den stå lidt, med et glimt i øjet...

0 0
Jon 03-12-2010 13:57:36

Hvem i alverden får en julegave til 6000kr. af sine forældre?

0 0
Mikos 03-12-2010 12:56:43

...for hvem? Producenten eller en potentiel kunde?

iPaden er sikkert fed og lækker men en nødvendighed kan den vel ikke være.

Artiklen kan godt forekomme lidt problematisk selvom den er skrevet med et glimt i øjet. Specielt det gennemgående tema 'at skulle overtale' samt det at opstillingen er baseret på stereotyper, virker i en samfundsmæssig kontekst lidt for 'corny'. Derudover er det Apple pr-relaterede som en topping, der er lidt ... la la... :D

Det bliver lidt mudret og virker ukorrekt i den her 'nyhedskontekst'. Jeg ved ikke, måske er mobilen.dk blot et teknisk sladder/kulørt blad og måske var(er) min forventning en anden end det.

(skrevet med et blink i øjet)

0 0
Morten 03-12-2010 10:37:22

Hvis der nu var apps til NuTV (De Unge Mødre mm.), TV2 Sputnik, Viasat On-Demand og alle de andre betaling-sites som kræver både Windows (Media Player), IE, SilverLight, Flash og gud-ved hvad ellers ville den nok være nemmere at sælge til den langhårede.

0 0
Jeppe Andersen 03-12-2010 12:25:44

Har du ikke fuldt med omkring HTML 5?

Tydeligt ingen har prøvet en iPad her men blot kigget på den :)?
Hvad er efterhånden ikke unødvendigt :-)?

0 0
Morten 03-12-2010 14:12:34

Hvis du lige forklarer mig hvordan du får vist betalings-content fra de nævnte sider vha. HTML5 på alt andet end en windows/ie boks så skylder jeg vist en tjeneste...

0 0
Mikos 03-12-2010 13:06:55

Jeg har ikke fuldt med omkring HTML 5.

Hvad er det, hvad kan det og er det kun noget Apple devices kan håndtere?

Jeg har ikke prøvet en iPad ej heller kigget på een.

Hvad er efterhånden ikke unødvendigt, godt spørgsmål. Måske det er en god idé at(stoppe lidt op og) se på, hvilken opfattelse vi har af betydningen 'nødvendighed'. Noget tyder på, at grundbetydningen er blevet noget udvandet. Ligefrem at være i nød uden den pågældende gadget er vel lidt tykt smurt på? ;)

0 0
Jeppe Andersen 05-12-2010 19:40:49

http://www.apple.com/html5

Der er flere eksempler fra blandt andet google & microsoft omkring HTML5.

YouTube har kørt i månedvis med en beta af html5 (www.youtube.com/html5)

HTML5 er blot en udvikling fra html 4.01 :) Så vidt jeg har forstået på teknisk skole så startede hele nettets kode format i html. Og ALLE browser kan afvikle html uden nogle problemer og uden plugins :) kører på en helt anden og åben måde.

Blandt andet Apple iPod event blev streamet ud på nettet via html5, så det blandt andet på iPad'en.
Men browserne skal blot optimeres til at vise det. Microsoft har i IE9 gjort meget ud af html5 understøttelsen. Det var noget med 70% af alle crash og IE var plugins. Så som flash.

Teknologien skal stadig udvikles. Tror godt at betalings tv kan ses i nær fremtid på html formen. Men som det er nu så kører det via flash eller silverlight.

Håber det gav lidt svar :)

0 0
JesperR 03-12-2010 10:11:59

Synes nu at en ipad er ok til hurtig email og websurf og andet spas, samt fås den også billigere end 6000 (den dyreste model). Kan ikke se det er kejserens nye klær, svarer lidt til at sige hvad skal vi med smartphones. Nogen sidder vist fast i fortiden.. Men udover design er jeg nu heller ikke den store apple fan..

0 0
Jesper 03-12-2010 09:38:51

...har den langhårede ret! De argumenter er s'gu for tynde, og problemet for gadgetfreaken er jo, at disse argumenter jo ikke holder. Det er en overflødig gadget, som kun sælger fordi der er skabt et kunstigt behov. For hvad kan den?

Lidt mere trist er det så, at Mobilsiden.dk og andre medier, leverer så meget gratis reklame til en enkelt producent! Jeg er dælme glad for, at jeg ikke skal betale for disse medier, for så var jeg s'gu nok blevet lidt mere harm.
Denne artikel er dog alligevel nok den mest lamme!
6.000 kr. for noget overflødigt bras, som blot leverer noget, som du har i forvejen. Den leverer det på en lidt anden måde, men det er dog det samme.
Jeg siger det igen:"KEJSERENS NYE KLÆDER!!!!"

God bedring og glædelig jul! ;o)

0 0
Mobilsiden.dk 03-12-2010 09:43:21

Hej Jesper... Artiklen er skrevet med et glimt i øjeet - hvilket jeg håber fremgår :)

0 0
Jesper 04-12-2010 12:12:14

Hej John. Jeg fornemmede godt "glimtet i øjet", men problemet er bare, at jeg er "lidt" træt af al den unødige omtale af Æbles produkter.
Jeg har selv ikke noget problem med at skaffe dem hjem, da jeg arbejder med det til dagligt, men netop derfor afføder det en hvis form for "battlefatique", når man får tudet ørerne fulde om, hvor fantastiske produkter Æble laver, når der i virkeligheden er tale om et forholdsvis banalt produkt, der er pakket pænt ind!(Her tænker jeg på iPhony og iPad)
Men klart; her i juletiden skal der være plads til lidt "(jule-)glimt" i øjet, så du må gerne se bort fra mit gnavne indlæg! ;o)

Glædelig jul herfra! :o)

0 0
Mobilsiden.dk 04-12-2010 13:02:41

Helt okay Jesper. Jeg tog det bestemt heller ikke ilde op ;-)

0 0
Brian Andersen 03-12-2010 08:26:04

Jeg kan godt lide at der skal overtaleser for at købe en IPAD, for rigtig nok, man kan jo ikke rigtig bruge den til noget, har nu hørt fra mange, at de ikke aner hvad den skal bruges til og de ender altid med at hive bærbaren frem alligevel.

0 0