Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan nulstiller du Xperia X10 mini

Sådan nulstiller du Xperia X10 mini

Med et batteri der ikke kan tages ud, hvad gør man så hvis der opstår fejl, som kræver “reboot”? Læs nærmere her.

Mange ejere af Sony Ericsson Xperia X10 mini har måske tænkt, "hvad gør jeg, hvis telefonen pludselig får en fejl, så skærmen fryser"?

Normalt er løsningen at fjerne batteriet og genstarte. Men det kan man ikke på Xperia X10 mini, da man ikke selv må/kan fjerne batteriet.

Istedet har Sony Ericsson givet brugerne en anden løsning, nemlig en “reset knap”. Du finder “reset knappen” ved at tage bagsiden af telefonen, og nederst er der så et lille hvidt hul - det skal trykkes ind (se billede).

En anden løsning, som måske også kan bruges er at holde den midterste knap på fronten inde, samtidig med on/off holdes inde i ca. 5 sekunder. Det burde også fremtvinge genstart.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Nikoline 28-08-2010 16:01:11

Jeg har det samme problem, morten. Min blinker rødt og vil ikke starte. :( Jeg plejer at slukke den nå jeg oplader den og nå jeg sover, kan det være derfor at den ikke starter? :S Jeg har prøvet at nulstille den på begge metoder, men det virker ikke :(

0 0
morten petersen 28-06-2010 09:06:00

Jeg har et problem med min nye mini den står bare og blinker rød når jeg prøver at tænde telefonen og da man ikke kan tage batteriet ud ja så har man et problem. Jeg prøvede derfor trikket med at trykke den lille hvide knap ned, men det er som om der ingen knap er kun et lille cover hvor knappen skulle sidde... er der andre der har samme problem?

0 0
Dennis 11-06-2010 14:58:38

@Lene - John G er bare heldig så ;)

@Lars - De taster ser hvert fald ud til at være en del nemmere! Jeg skal ned og have dne i hånden i en telesælger :D

0 0
Mobilsiden 11-06-2010 15:02:28

@Lars: Haha... Ja :-)

0 0
Dennis 10-06-2010 23:15:41

Selve telefonen funger helt fint som den skal.
Det er mig den er gal med, jeg kan ikke finde ud af skrive sms'er på den, og svare kun "ja/nej" eller "ok" og det er ikke godt nok for modtageren af mine sms'er, så end til jeg får fundet en anden mobil med større skærm eller trykknapper bruger jeg min Nokie 6300Classic den ved jeg ér. :)

Men, hvis der sidder nogle med et godt tip til at jeg kunne blive bedre til at skrive sms'er på X10 mini'en må I endeligt sige til. :D

0 0
Benny 14-06-2010 09:40:42

Du ka evt. bruge et bluethooth mini keyboard

0 0
Lars 11-06-2010 12:16:03

Hej Dennis

Måske skulle du gå efter pro versionen istedet
http://www.youtube.com/watch?v=tcO7t-9GjOw
Det kan være at den virker bedre for dig :)

0 0
Mobilsiden 11-06-2010 11:38:24

@Dennis: Der er nok ikke rigtigt nogen tips til det med sms-beskeder... Vil dog sige så meget, at John G. her på redaktionen uden problemer kan skrive og ramme rigtigt... :-)

0 0
Tom Philipsen 10-06-2010 18:29:12

Det er til dato den bedste og fedeste Sony Ericsson jeg har haft. Og det skal siges at jeg har haft rigtig mange siden min første T68i. X10 mini er så let og ha i hånden, og alt er nemt på den. Man kan komme til over alt på den bare med tommelfingren. Jeg havde dens storebror X10 i få dage, den var simpelhen ikke god nok, men det er lillebror... Kort sagt, den er bare kanon, har kun et lille minus... Den er ikke til og slippe igen, når man først har den i hånden..Købt ved Telmore, og det kører bare perfekt.

0 0