Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan ser Lumigons Android telefon ud

Sådan ser Lumigons Android telefon ud

Det er et halvt år siden, at vi første gang hørte om en dansk Android telefon. Nu offentliggør Lumigon det første rigtige billede.

Tidligere på ugen skrev vi, at den nye Android telefon kommer til at indeholde diverse Infernal temaer, men på daværende tidspunkt havde vi stadigvæk det første billede tilgode af telefonen.

Nu er sløret dog løftet for, hvordan den første danske Android telefon kommer til at se ud.

T1 fra Lumigon ser ud til at være rigtig stilren i designet, og det ses tydeligt, at vi i Danmark altid har kunnet noget mht. design.

Det bliver rigtig spændende, at høre hvad Lumigon T1 kommer til at koste. Den kan forudbestilles fra 20. september.

Hvad synes du? Er det en mobil der tænder dig?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik jensen 17-08-2010 14:40:20

Fjernstyring,(af hvad?) en FM tranmitter og HDMI udgang skiller sig lidt ud, 3d processor(?) men er det nok ??

Fra Lumigons webside

Built-in remote controller (?)

Free scale 1 GHz i.MX51 3D (?)processor,

TFT screen with capacitive touch

Wifi and bluetooth

A-GPS

720P HDMI out

Accelerometer

5 MP autofocus camera with flash,

3.5 mm jack for audio

FM receiver and FM transmitter.

0 0
Mark Gjøl 17-08-2010 15:09:26

Når nu de ikke siger det, er det nok en enkelt LED, ikke Dual...

TFT-skærm? LCD? AMOLED? En high-end telefon der ikke kommer med super-LCD eller super-AMOLED nu er tabt fra starten.

Hvad med opløsningen, hvad er den?

Skærmstørrelse?

Wifi? 802.11i? g? a/b?

Hvad er den lavet af? Kom nu ind i kampen!

0 0
Erik jensen 17-08-2010 14:25:47

Jeg tror godt at man med sikkerhed kan sige at Bang & Olufsen sammenligningen fra tidligere nu ligger helt død. Sikke dog et grimt design det er endt med! Der er iøvrigt mere ramme end skærm, faktisk så meget at man kan undre sig over hvorfor de ikke har lavet en touch pad i normal størrelse, der er ellers rigelig plads til det!

Det stilrene og luksuøse design som vi først blev præcenteret for, er fra det ene øjeblik til det andet ændret til total ukendelighed og med præsentationen af musikgruppen Infarnal som et gennemgående tema på mobilen, er resultatet blot endnu en (billig) teenage-mobil blandt utallige andre.

En skam, for det så ellers lovende ud på et tidspunkt, men HTC, Samsung og Sony Ericson og mange andre gør det uden tvivl betydeligt bedre .

0 0
Mark Gjøl 17-08-2010 10:10:43

Jeg har tidligere søgt ind hos Lumigon, og blev i den grad røvrendt af dem, ifht. min eksisterende arbejdsgiver, så kunne jeg aldrig finde på at støtte dem. At de kommer ud med et fesent design som dette kan man jo derfor kun godte sig over.

0 0
17-08-2010 19:07:06

Det var dog den lammeste kommentar jeg i lang tid har læst. Hvordan de enkelte producenter behandler ansøgere, har da ikke det fjerneste at gøre med deres mobiler og deres funktionalitet/design. At du åbenbart er blevet taget ved røven, gør vel ikke deres mobil mindre eller mere fed ? Seriøst, DU skulle tage og komme ind i kampen...

0 0
Mark Gjøl 17-08-2010 22:14:44

Hvis du nu gør dig rigtigt meget umage, og nærlæser mit indlæg, så vil du se, at jeg hverken kritiserer deres funktionalitet eller deres design på baggrund af min oplevelse. Det jeg giver udtryk for er min utilfredshed med firmaet. Det eneste jeg siger om telefonen (her) er om designet, og det forsøger jeg på ingen måde at berettige med min holdning dem som virksomhed. Hvis du vil have begrundet kritikken af designet skal du ikke gå mere end to indlæg op, eller et enkelt ned, så det er ikke fordi jeg står alene her.

Hvis du er utilfreds med hvad jeg skriver længere nede, så må du jo prøve at argumentere imod hvad jeg skriver, frem for bare at fyre en tilfældig sviner af på min person.

0 0
Henrikmand 17-08-2010 22:31:05

... og ved du hvad, Mark? Jeg tror simpelthen du har meget godt fat i, hvad der sker hos Lumigon.

Det er uhørt, professionelt, når en ansøger bliver kompromitteret i forhold til en tidligere eller eksisterende arbejdsgiver.

Hvis det er den fremherskende måde at drive sin virksomhed på, undrer det mig slet ikke, at de ikke har styr på hvordan man holder potentielle kunder orienteret, og lader dem gå rundt i uvished i måneder.

Jeg var ELLEVILD, da jeg læste om projektet første gang, og var mere end klar til at bestille. Men efter at være blevet holdt for nar på deres Facebook, og efter at have set billedet i artiklen i forhold til det "officielle" billede på deres hjemmeside, er min entusiasme og opbakning bare HELT væk!

Go' vind til Lumigon - men jeg kommer altså ikke til at blæse nogen vind i deres sejl.

0 0
Noia 16-08-2010 13:50:55

Kan i sige hvor det billede er fra??

Umiddelbart vil jeg stole mest på producentens egen hjemmeside, men har i en mere troværdig kilde?

0 0
16-08-2010 14:24:25

Deres FB fan side. Men ja det er lidt mærkeligt at den officielle side ikke har opdateret billedet...

0 0
Mobilsiden 16-08-2010 14:47:54

Det er nemlig fra deres Facebook side - og ja den bliver af underlige årsager altid opdateret - og den officielle ser ud til at blive nedprioteret af en eller anden grund.

0 0
Noia 16-08-2010 15:36:08

Ok mange tak, har set det på facebook også nu :)

0 0
Exert 16-08-2010 13:36:00

Jeg må desværre tilslutte mig koret af skeptikere. I hvert fald er jeg lidt skuffet. Det er ikke det stilrene eksklusive design, jeg havde forventet. Det er klart, at det kan ændre sig, når man har den i hånden, men jeg tror, jeg vil lade andre om at afprøve den, og så se hvad de kan diske op med, når de har fået lidt erfaring med de modeller, de ruller ud nu. Håber så bare, at der bliver økonomi til at lave model 3 og 4.

I den hårde konkurrence der er på android-telefoner, skiller den sig bare ikke nok ud efter min mening. Håber jeg tager fejl.

0 0
Henrikmand 16-08-2010 10:17:03

Billedet her på siden, er ikke det samme, som er på deres website!

Der er faktisk ikke ændret så meget som et komma på deres website siden de satte en launch-dato på.

Har vi nogen som helst sikkerhed for, at billedet her er officielt? Burde det ikke være deres officielle website, man forholder sig til?

Jeg er simpelthen rystet over, hvor uprofessionelt Lumigon har grebet det her an! Jeg synes faktisk det er lidt synd for Infernal, at de skal lægge deres gode navn til den slags!

(Nu er jeg spændt på, om man må sætte spørgsmålstegn ved Lumigon's professionalisme her på mobilsiden.dk.
Hvis jeg gør det på deres Facebook, bliver det nemlig slettet med det samme *lol*)

0 0
Mobilsiden 16-08-2010 11:11:21

Det må man gerne på mobilsiden.dk - vi sletter ikke kommentarer hvis de relaterer til artiklen eller generelt mobilbranchen... :-)

Lene/mobilsiden.dk

0 0
Henrikmand 16-08-2010 12:30:52

Nej - det vidste jeg også godt, Lene ;o)
Jeg skulle bare lige "af med den". Men tak alligevel.

0 0
Mobilsiden 16-08-2010 13:04:48

Godt at høre :-)

og var så lidt :-)

0 0
16-08-2010 08:05:04

Syntes den har et rigtigt lækkert design. Langt federe end HTC's kedelige grå playmobil stil... Men ja skærmstørrelsen kunne se lidt lille ud...

0 0
Bjørn A 14-08-2010 22:54:25

Hey

giv nu lige firmaet en chance! i har jo slet ikke set den endnu, eller læst noget om skærmstørrelsen!

Jeg syntes det er fint der er navigationsknapper (det ligner det da) og så ser fronten ud til at være lavet af børstet indfarvet alu. (håber jeg) Hvis prisen er rigtig (under 3000 uden ab.) så er jeg en køber! jeg vil gerne støtte op om dette danske projekt og det syntes jeg da også i skal være!

Jeg glæder mig til at se "ET RIGTIGT billede" og ikke bare et der er lavet på computer! (jeres tekst i indledningen er vildledende)

Set uden har jeg da forstået at der skulle komme 3 versioner? en med slide så man også får T9 tastatur? er der noget om hvornår de andre evt. kommer?

Jeg ser frem til at opleve telefonen og stå med så jeg kan komme med en mere præcis vurdering af produktet, så jeg kan komme med en saglig kritik!

0 0
Kenneth Sørensen 15-08-2010 10:36:15

Objektivitet:
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

At noget er objektivt vil sige, at det ikke er præget af personlige meninger og følelser.

"Hvis prisen er rigtig (under 3000 uden ab.) så er jeg en køber! jeg vil gerne støtte op om dette danske projekt og det syntes jeg da også i skal være!"

- Som udgangspunkt virker det altså ikke specielt sagligt eller objektivt... ;-)

Design er en smagssag, men jeg har nu også lidt svært ved at se et stort marked for den her. Desværre.

0 0
Christian Carstensen 15-08-2010 13:16:28

Du skal ikke regne med en pris under 3k, da der her er tale om et forsøg på at lave en high-end telefon med B&O appeal.

0 0
Peter 14-08-2010 21:10:34

De første billeder så fantastiske ud, men de var sikkert lavet inden de fandt ud af hvad det ville koste at få den produceret :-(

0 0
Jesper 14-08-2010 18:30:14

Jeg er ikke helt faldet for designet ud fra det billede.

Android kræver fire knapper. De fleste producenter slipper dog afsted med tre knapper på fronten. Færre knapper giver generelt et renere design.

Lumigon er gået over i den anden grøft og har tilsyneladende valgt at putte fem knapper på fronten.

Skærmen ser meget lille ud i forhold til resten af mobilen.

Og hvorfor dette skin på Android?

Producenterne må spørge sig selv. Har vi mulighed for at drive udviklingen og lave reelle forbedringer til noget Google sandsynligvis har hundredevis af eksperter til at fundere over? HTC er sluppet afsted med det i styresystemets barndom. Version 3 venter lige om hjørnet og skulle være et tigerspring på brugerfladefronten.

Jeg tror jeg venter på Sony Ericssons PS-mobil i stedet.

Tak for forsøget.

0 0
G2 14-08-2010 16:53:42

Hmmm, jeg er ret skeptisk med hensyn til det design.
Er naturligvis glad for at vi endelig ser et dansk forsøg på at skabe en IT succes, men er nu lidt skuffet over at vi leverer et sådan resultat.

Der er to ting der bekymrer mig meget:

1. Navnet Lumigon er simpelthen ikke det rigtige. For mig giver det associationer til navnet "Lumatron", som vist nok er det der billige mærke man ser i Netto og Føtex på billige fjernsyn og DVD afspillere. Det er simpelthen ikke holdbart hvis man skal gøre sig gældende i den store verden.

2. Når det så er nævnt, så kommer vi til designet, der nærmest bekræfter at mobilen lever op til sit navn. Et forsøg på at lave noget smart, som faktisk ender med at blive lidt kikset. Det kunne være en fjernbetjening til det omtalte fjernsyn i punkt 1.

Lidt ærgeligt. Jeg havde forventet mere af dansk design - nu hvor vi endelig har et godt initiativ. Og det er jo hardware specs og designet man skal slå ned på, når det alligevel er Android der ligger på mange af de nye smartphones. Jeg savner lidt mere enkelthed og eksklusivt design.

Er ked af at sige det, men Apple og B&O design er det folk vil have (og ikke mindst det der sælger).

0 0
Jonas 14-08-2010 14:46:38

Endelig en flot Android telefon, den skal ses i virkeligheden :-)

0 0
Jonas 14-08-2010 14:47:08

Den ser dog lidt lille ud den skærm.

0 0