Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan sparer du stort på mobilregningen

Sådan sparer du stort på mobilregningen

Svært ved at overskue abonnementsjunglen? Ny app analyserer dit forbrug og anbefaler det billigste abonnement.

Har du svært ved at overskue priserne på mobilabonnementer? Er det for eksempel bedst for dig at have fri tale, SMS og 2 GB data, frem for fri tale, SMS og 5 GB data? Hvis du er forvirret, og ikke helt kan gennemskue junglen af priser og abonnementer, så er det hjælp at hente med Mobilforbrug.dk

Mobilforbrug.dk har udviklet en applikation til iPhone og Android, som du installerer og herefter benytter din smartphone som du sædvanligvis ville gøre det.

Applikationen ligger i baggrunden og analyserer dit forbrug, og når du ønsker det, kan Mobilforbrug.dk ud fra dit forbrugsmønster anbefale det bedste og billigste abonnement.

Men her stopper det ikke. Du kan skifte til et andet abonnement, hos en anden udbyder direkte i applikationen, eller ved at logge ind på Mobilforbrug.dk

Mobilforbrug.dk sammenligner priserne hos 11 af Danmarks største teleselskaber og er uafhængige af udbyderne. Hent applikationen i App Store og på Google Play.

Kilde: Mobilforbrug.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas 15-02-2014 23:10:29

Hej med jer,

Så lige at Mobilforbrug.dk var nævnt her. Det er mig (Thomas) som står bag.

Vi har ikke skrevet artiklen eller på anden vis givet hints til indholdet - men vi står inde for det som Søren skriver.

Der er tre elementer i servicen:
1) En webservice du kan skifte fra
2) En Android app (den snabler selv forbrug)
3) En iPhone app (her skal du uploade 2 billeder af forbruget)

Vi har netop lige lavet lidt om i det, så i stedet for have en check-ud i app'en (den var ellers ret meget federe end den teleselskaberne har i mobilversion), guider vi brugerne over på teleselskabets side for at fuldføre bestillingen. Årsagen er nogen brugere ikke havde lyst til at afgive kreditkortinformationer - så den lavede vi om :)

Og ja, ratingen på websitet er forskelligt fra google. Det bliver nødt til at være en kombination af begge applikationer, og ja, det baserer sig på vi spørger brugere "hvor mange stjerne vil du give app'en og servicen" - det er der ikke noget hemmeligt i.

Fremad (næste uge) så kommer der en opdatering af algoritmen, så dem der finder abonnement via app'en ikke oplever at datahastigheden falder fordi de overskrider forbrug.

For søren folkens - vi var slet ikke parate til det skrappe publikum i nu engang er :D

/Thomas

0 0
Kloge Aage 03-02-2014 17:51:05

Søren Melgaard er det egentlig en artikel du kan stå inde for ? Har du selv taget stilling, har du lavet research ? Eller er det bare Copy Paste.

3 3
TF 03-02-2014 21:07:16

Vis du har så stort et problem med hvad mobilsiden skriver hvorfor smutter du så ikke et andet sted hen ?

0 3
Slaraffenland 04-02-2014 13:02:24

Almindeligvis ville jeg give dig ret. Men, i en situation, hvor reklame kamoufleres som en artikel, synes jeg det er i orden at man som læser stille sig kritisk over for den skribent der lægger navn til artiklen.

0 0
TF 04-02-2014 13:31:22

Vis det bare var denne ene gang han havde brokket sig havde jeg heller ikke sagt noget.

0 2
Kloge Aage 03-02-2014 22:07:32

Det kunne jo være rart med en journalist der tænkte en selvstændig tanke, man kunne hæve kvaliteten lidt her på dette site og få flere læsere, det behøver vel ikke at køre på Se & Hør niveau, men selvfølgelig hvis det kun handler om Click, sååå

3 3
TF 03-02-2014 23:11:27

Jamen så må du jo søge en stilling og vise du kan gøre det bedere og husk at opsige din stilling som debatør på EB's nationen ;-)

0 2
Kloge Aage 03-02-2014 16:13:59

Den app virker ikke seriøs, 4,8 stjerner ud af 5 på deres eget site rimer meget dårligt med 2 stjerner ud af 5 på PLAY. Telmore med 3 tim tale & 1GB eller 6 tim tale + 4GB date, er samme pris KR 99,- ?? Og så er det jo ikke bare et spørgsmål om pris, jeg kan feks. ikke bruge 3.dk / Oister da her ikke er dækning, og så hjælper prisen ikke meget. Der er også spørgsmål om 3G eller hurtigt 4G. Så desværre er der ikke nogle nemme løsninger. Prøv i første omgang at måle Download & upload hastighed og herefter Signalstyrke på det abb, du har nu og de steder hvor du bruger det mest. Til det kan de gratis app ookla speedtest.net samt app Network Signal Info bruges ( Android )Formålet med en Smartphone er jo først og fremmest at være på nettet. En alm. dumpphone jo klare snak & sms.

1 2
Thomas 04-02-2014 06:58:31

Der har lige været tilbud på 6 timers tale hos Telmore.

0 1
Slaraffenland 03-02-2014 16:49:30

Men, nu er jeg helt forvirret.... youtube-videoen sagde, at det hele var så nemt hvis bare jeg gav dem mine kreditkortoplysninger ?!!

2 0

Om brug af cookies