Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Salgs-stop for Samsung Galaxy Tab 10.1 ophørt

Salgs-stop for Samsung Galaxy Tab 10.1 ophørt

Ifølge tysk hjemmeside, så er der nyt i sagen omkring Apple’s søgsmål mod Samsung Galaxy Tab 10.1. Læs det nyeste her.

Den sidste uges tid har der næsten dagligt været nye oplysninger omkring Apple’s søgsmål på Samsungs Galaxy Tab 10.1.

Ifølge den hollandske hjemmeside Webwereld.nl så har domstolen i Düsseldorf besluttet at sætte en stopper for forbuddet, og Galaxy Tab 10.1 kan nu sælges, som først planlagt i Europa. Med den undtagelse, at forbuddet stadigvæk gælder for Tyskland.

Webwereld.nl har fået oplysningerne bekræftet af Peter Schutz, som er talsmand for Düsseldorf District Court.

Forbuddet for Tyskland gælder indtil retsmødet den 25. august, hvor Samsung får muligheden for at blive hørt.

Ændringen i forbuddet skyldes, at Samsung i dag har indgivet en klage, der går på de ikke mener den tyske domstol har rettigheder til at indføre forbud i andre lande end Tyskland.


Læs også:
 - Glæde at spore ved Samsung over salg af Galaxy Tab 10.1

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 17-08-2011 13:09:48

Der er frit slag i Danmark, da der ikke foreligger noget forbud mod import i Norden. Det er kun de firmaer, som opererer i Tyskland, som har fået forbud mod, at importerer. Så derfor sælges Samsung Galaxy Tab 10.1. i Danmasrk. Det bliver den ved med indtil en Dansk Domstol har talt. Men tror nu ikke Apple skal blive ved, da Deres Tab er en kopi af en, som blev lavet for 17 år siden, hvad angår design.

0 0
Schwartz 17-08-2011 23:13:05

Spændende, hvad er det for et gammelt design - har du referencer eller links?

0 0
Schwartz 17-08-2011 08:12:50

Fedt at man ka' købe den igen. Men det er underligt de ikke bare spiller bold i tablet- og telefonbranchen. Der er en artikel her om endnu et søgsmål, denne gang er det HTC, der sagsøger Apple:

http://www.engadget.com/2011/08/16/htc-drags-on-the-patent-war-files-yet-another-complaint-against/

Og som der sarkastisk skrives: (Why let your products do the talking when you have high-priced lawyers on retainer?), så er det lidt trættende at de bliver ved, for der er kun en sikker vinder (advokaten) og taber (forbrugeren) i denne kedelige tendens, ærgerligt...

0 0
Schwartz 17-08-2011 12:50:39

Her er en opfølger, der beskriver hvordan patent systemet ødelæggende for innovation:

http://gizmodo.com/5831354/the-us-patent-system-is-killing-innovation

0 0
Hest 16-08-2011 22:12:58

Synes hele sagen stinker langt væk. Pludseligt finder dommerne ud af de slet ikke kan blokere andet end i Tyskland, Samsung er slet ikke blevet hørt inden afgørelsen og afgørelsen er baseret på manipuleret materiale.

Hvordan kan dommerne overhovedet finde på at sige det er blokeret i hele EU, når det ikke engang er noget de kan? Har de bare afgjort i blinde fordi Apples advokater har været gode til at fremlægge sagen? Synes sgu det rejser en del spørgsmål til hele sagen.

0 0
Rene 16-08-2011 18:19:48

Når man ikke har flere produkter end Apple bør man passe på med så dårlig reklame som det her, det ender med folk gør nar af personer med Apple produkter.

0 0
Benjamin Jensen 16-08-2011 19:43:49

Så skal de jo også gøre nar af Samsungs produkter, da de ligner Apples. Enhver kan da se, at Samsung er ude i at kopiere Apples produkter. Altså hvis ikke man lige havde Samsung briller på.

Det er f.eks lidt sjovt, når jeg kigger på alle de dummies jeg har over telefoner, at der kun er 1 der ligner iPhone 4 - det er Samsung Galaxy S 2.

Koreanerne kopiere ikke kun telefoner, men også biler. Men Samsung er jo også fedtet ind i KiaHyandai, så det kommer ikke som en overraskelse.

I 70 og 80'erne var det Japan der kopierede alting. Det kunne de gøre lovligt dengang, men det kan koreanerne ikke i dag.

0 0
Arthur 18-08-2011 10:43:21

Har samsung nu også kopieret Apple? Hvad minder dette design dig om?

P.S se datoen:

http://www.engadget.com/2006/03/09/samsung-digital-picture-frame-stores-pics-movies-music/

0 0
Jonas_a 16-08-2011 21:25:11

Sjovt nok er det de såkaldte kopier der løber med prisen og ikke iphone.
Sidste gang var det Galaxy S der vandt EISA-prisen og denne gang Galaxy SII.
Min kærestes søster har en iphone 4 og jeg har lige fået mig en Galaxy SII. og de ligner på ingen måde hinanden.

0 0
Niels Klausen 16-08-2011 20:49:58

De kan nok andet end "bare at kopiere"...
Tror sgu jeg køber en Samsung, er meget glad for min Nexus S.

0 0
Jonas_a 16-08-2011 17:33:32

kan ikke se noget logik i appels klage. hvor meget kan designet på en tablet ændres, så den ikke ligner andre tablets???!!! det er jo ikke andet et flad og firkantet berøringsskærm. skulle andre måske begynde at lave deres tablets rundt eller trekantet, for ikke at krænke "apples design!

0 0
René 16-08-2011 17:26:05

har netop hentet min nede i den lokale TDC butik!!! Så man kan altså godt købe den i dag :-)

0 0
Anders 16-08-2011 17:03:52

Det er en sejr mod monopolet, håber virkelig Apple taber sagen med et brag.

0 0
Jonas 16-08-2011 16:54:13

Gad vide om det har noget at gøre med at Apples advokater igen har fucket op... se link (http://macnation.newz.dk/har-apple-snydt-og-manipuleret-i-galaxy-tab-sagen#new)

0 0
Jakob 16-08-2011 16:43:03

Er det ikke bare et importforbud? De sælger den da i bilka

0 0
Andreas 16-08-2011 16:53:04

for hvor meget?

0 0
16-08-2011 16:48:39

nej hverken bilka eller tdc kan selvom de har den i deres reklamer leverer den. Tdc forventer nu, ifølge min tdc butik i odense at kunne leverer i næste uge.
Samsung har min fulde opbakning, på dette punkt er apple helt i skyerne..

0 0
Jakob 16-08-2011 17:08:26

De sælger den nu altså nede i deres butik, så det tror jeg da nok de kan ;)

0 0
16-08-2011 18:19:02

okay. Bilka sælger kun den gammel version og ikke den nye Samsung galaxy tab 10.1..

0 0