Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sammenbrud i Apples tjenester: Apple forklarer

Sammenbrud i Apples tjenester: Apple forklarer

Apple forklarer og undskylder i kølvandet på en global nedsmeltning af iCloud, iTunes og App Store

Forsøgte du forgæves at besøge Apples Appstore eller itunes er du ikke alene. Det startede med systemfejl i Apples iCloud lidt i 10 om formiddagen og endte i 12 timers downtime for flere af Apples services.

Sammenbruddet var dog ikke forbeholdt Apples danske servere, men ramte iOS og Mac-brugere på verdensplan.

Efter 4 timer blev iCloud genetableret, men der skulle gå yderlige 8 timer før Apples i-butikker blev vakt til live igen. Både App Store, iTunes og Mac App Store blev ramt, men vågnede op igen omkring kl 22.00 dansk tid.

Apple systemstatus-side under DNS-fejlen
Apple systemstatus-side under DNS-fejlen

Apple forklarer

Det store sammenbrud er blevet spekuleret som en fejl ved i den nyligt opdaterede App Store eller i udrulningen af den frigivne iOS 8.2 opdatering. En teori som Apple delvist maner til jorden i en udtalelse til amerikanske CNBC:

”Apple undskylder overfor vores brugere som oplever problemer med blandt andet vores iTunes-service. Problemet er forårsaget af en intern DNS-fejl hos Apple. Vi arbejder på at få genetableret alle vores services hurtigst muligt og takker på forhånd for vores brugeres tålmodighed”

Apple specificerer dog ikke hvad der forårsagede DNS-fejlen. Alle Apples tjenester er nu genoprettet.

Se også: Apple frigiver iOS 8.2 - her er nyhederne

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies