Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sammenligning af Galaxy Tab og iPad

Sammenligning af Galaxy Tab og iPad

Hvordan er forskellen egentlig når det kommer til de rå tal? Her kan du se hoved-specs på Samsung Galaxy Tab og Apple iPad.

Adobe Flash i browseren? Ja, på Galaxy Tab. Nej, i forhold til Apple iPad. Men hvordan er forskellene så ellers?

I den nedenstående tabel, kan du i ro og mag sammenligne nogle af de vigtigste specifikationer på de to produkter.

Husk også at se vores eksklusive web-TV indslag om Galaxy Tab, se billede-galleriet samt læse om vores første test af Tab'en.

  Galaxy Tab Apple iPad
System Android 2.2 (Froyo) iOS 3.2.2
Processor Cortex A8, 1 GHz 1 GHz Apple A4
Skærmstørrelse 7" WSVGA (1024x600 px) 9,7" LED (1024x768 px)
Mål ( H x W x D) 190 x 120 x 11.98 mm. 242.8 x 189.7 x 13.4 mm.
Vægt 380 gram 730 gram
Batteri 4000 mAh (ikke oplyst)
Hukommelse intern 16 GB 16 GB, 32 GB eller 64 GB
Hukommelse udvidelse 32 GB (microSDHC) Ikke muligt
Data 3G (down / up) 7.2 Mbps / 5.76 Mbps (ikke oplyst)
Data trådløst netværk 802.11 b/g/n (74 Mbps) 802.11 a/b/g/n
GPS Ja Ja
Bluetooth V. 3.0 V. 2.1 + EDR
FM-radio Ja, med RDS Nej
Kamera Ja, 3 MP med autofokus Nej
Audio MP3, AAC, AAC+ MP3, AAC, HD-AAC m.f.
Video MPEG4, H.263, H.264, DivX, Xvid MPEG4, H.264
3,5 mm. stik til headset Ja Ja
Højtaler og mikrofon Ja Ja
 Adobe Flash  Ja  Nej

Læs også:
 - Web-TV: Vi har testet Samsung Galaxy Tab
 - Første danske test af Galaxy Tab
 - Fotos: Se Galaxy Tab
 - Overblik: Alt om Galaxy Tab

Kommentar

x

Opret bruger
Magnus Breer 12-10-2010 12:44:55

Hvis Galaxy tab kommer i 10 tommer (samme størelse som ipad) er den bedre ...

0 0
Mathias 05-09-2010 20:28:47

Hej Alle sammen.
Er der ikke nogle som har fundet ud af hvordan iPad udkommer i Danmark. Synes der er gået al for langtid nu?

0 0
Mobilsiden.dk 05-09-2010 22:29:12

Hej Mathias

Apple har ikke meldt noget ud vedrørende, om iPad overhovedet kommer til Danmark.

0 0
Mathias 06-09-2010 17:11:49

Sådan synes jeg da man får indtryk af, inde på Apples danske siden, hvor man kan vælge at holde sig orienteret, angående iPad'en, via E-mail.
Vi må da håbe at den snart kommer :-)

0 0
kristian 04-09-2010 12:03:12

jeg kan stadig ikke se hvad jeg skal skal bruge en tablet til! jeg har en nokia n900 og en 4" android mobil og med dem kan jeg det samme endda endnu mere :) hvis jeg vil gå på internettet kan jeg jo bruge min computer og ude på farten er det da helt dumt at slæbe en tablet computer med bare for at browse på nettet, eller bruge min n900, jeg siger nejtak til både iPad eller android tablet

0 0
kristian 04-09-2010 12:03:12

jeg kan stadig ikke se hvad jeg skal skal bruge en tablet til! jeg har en nokia n900 og en 4" android mobil og med dem kan jeg det samme endda endnu mere :) hvis jeg vil gå på internettet kan jeg jo bruge min computer og ude på farten er det da helt dumt at slæbe en tablet computer med bare for at browse på nettet, eller bruge min n900, jeg siger nejtak til både iPad eller android tablet

0 0
Mobilsiden.dk 04-09-2010 18:56:21

Hej Kristian... Jeg havde det fuldkommensom dig - indtil jeg rent faktisk prøvede en tablet-computer ;-)

0 0
kristian 04-09-2010 20:11:52

hej John, jeg har leget lidt med en iPad, men kan stadig ikke forstå den store halløj med tablet-computere. Syntes dog at e-bog funktionen er fin, men dette kan man også få i en ebook-reader. Jeg kan stadig ikke forestille mig at slæbe en tablet-computer med i tasken og når man så høre at en Galaxy tap kommer til at 700€, så er det jo helt tosset. Derimod kunne jeg godt tænke mig hvis vi fik en Droid X til Danmark, den kan bruges til en slags tablet-PC og samtidig ikke denne underlige størrelse på 7-10" skærm, det andet er efter min vurdering en mode dille

0 0
Jan 03-09-2010 10:35:52

Adobe flash? Så skal du vel også nævne alle andre programmer der medfølger i ios som ikke medfølger i galaxy tab.

er dog anti apple så ned med æblet.. :p

0 0
Nemo 03-09-2010 19:14:49

Hvis den ikke understøttede html ville det vel også være ok at nævne det ikke?

Har haft en Ipad og har solgt den igen da jeg fx savnede flash mere end jeg havde regnet med, og vil ikke igen købe en tablet uden.

Håber snart apple dropper deres anti flash holdning, og bare laver en disclaimer hvis man vælger at slå til så man kan se flash med sin ipad/iphone.

0 0
BSG 03-09-2010 12:58:44

Flash er et bandeord hos Apple, derfor har apple ikke Flash, mens alla endre bruger flash (jeg vil ikke undvære flash, endnu).

Medfølger der flere app i iOS?

Da jeg købte min HTC Desire, da fulgte der mange flere app med Desire end min iPhone, og jeg tror også det vil blive med Galaxy Tab, fordi den kører jo på Android 2.2.

Har selv en MacBook Pro, sum jeg slett ikke kan undvære :)

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x