Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sammenligning: iPad mod iPad 2

Sammenligning: iPad mod iPad 2

Se specifikationerne på den gamle og nye iPad sat op mod hinanden.

Apple iPad 2
Apple iPad 2

Hvad er egentlig forskellene mellem iPad og iPad 2?

Samme skærmstørrelse, men lavere vægt og en smule mindre fysisk størrelse - og naturligvis en hurtigere processor, er blandt forskellene.

Spørgsmålet er, om det er nok til at overbevise dig om, at du absolut MÅ have en iPad 2.

Tjek skemaet herunder og bliv en smule klogere på detaljerne.

  iPad iPad 2
Skærm 9,7" 9,7"
Opløsning 1024 x 768 px 1024 x 768 px
Processor 1 GHz Apple A4 1 GHz Apple A5 (Dual-Core)
Grafikchip PowerVR SGX 535 Ikke oplyst
Intern hukommelse 256 MB RAM Ikke oplyst
Lager hukommelse 16 GB / 32 GB / 64 GB 16 GB / 32 GB / 64 GB
Kamera forside Intet VGA
Kamera bagside Intet HD 720p
Trådløst netværk 802.11a/b/g/n 802.11a/b/g/n
Bluetooth 2.1 + EDR 2.1 + EDR
Accelerometer 3-akser 3-akser
Gyroscope Intet 3-akser
Vægt (WiFi-version) 680 gram 601 gram
Vægt (WiFi+3G) 730 gram 607 gram
Tykkelse 13,4 mm. 8,8 mm.
Højde 242,8 mm 241,2 mm
Bredde 189,7 mm 185,7 mm
MicroSD kort Nej Nej

Læs også:
- Apple dumper prisen på iPad 1
- Her er Apples iPad 2
- Web-TV: Oplev iPad 2 helt tæt på

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 06-03-2011 02:23:29

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke snart forstår, at et stykke hardware kun er lige så godt som softwaren og apps der følger med.

Hvad hjælper det at have god hardware, hvis også programmerne kræver det. Så er bruger oplevelsen pludselig den samme. Man har jo set tydelige eksempler på Windows Vista kontra XP, hvor hardware kravene til Vista var helt ude i hampen. Derfor kan man ikke bare vurdere Apple eller Android tablets på hardwaren alene. Seneste eksempel er vel LG Optimus 2x, hvor oplevelsen var "lag" i følge mobilsiden.dk.

Jeg er ret sikker på at brugeroplevelsen på Ipad stadig vil være førende i lang tid fremover. Der findes 65.000 apps specielt til Ipad. Der findes jo ikke en eneste til Android app endnu - når vi snakker OS bygget til tablets. Det er jo først med 3.0 der begynder at komme noget der ligner apps dertil.

0 0
jessie 06-03-2011 08:55:45

Du har fuldstændig ret Med hensyn til et stykke hardware kun er lige så godt som softwaren og apps der følger med.

0 0
jessie 04-03-2011 10:08:08

Jeg synes stadig xoom er bedst især hvis det med ipadens ram ipadens og der skal nok Komme tablet apps i Android marked og jeg synes ikke at iso kan nok i forhold til Android men glæder mig til at se hvad ios kommer til at byde på men tvivler på at det kan slå Android

0 0
Mads Boye 03-03-2011 10:40:05

Det bliver interessant at se hvad den kommer til at koste :-)

0 0
John 03-03-2011 11:30:31

Det samme som iPad 1.

0 0
Zeb 03-03-2011 09:44:32

Stort set alle steder siger rygterne 512MB RAM, mens en fyr der stod og fremviste en demo efter konferencer igår svarede 256MB til engadget, inden han fik besked på at holde mund af en supervisor der efterfølgende kun ville ud med 2No comments"

Lugter lidt hen ad at iPad har mindre RAM end konkurrenterne, men har været for sent i designfasen da de kom til at nå at opgradere eller noget. Det tyder i hvert fald på at de godt selv ved at rammene ikke er dens stærke side og derfor ikke noget der skal oplyses. Der skal nok være tusinder, hvis ikke millioner der når at købe iPad2 før den er blevet splittet ad og sandheden kommet på bordet, men Jobs's kommentar om at dette bliver iPad2's år har jeg svært ved at være enig i. Det ser ærlig talt ret skuffende ud.

0 0
Gizmo 03-03-2011 13:25:39

Når man har pumpe cpu til at være 2 gang hurtigere og GPU til være 9 gang hurtigere end nuværende iPad, så siger sund fornuft at det skal der være mindste 512 mb ram med for at få det til at løbe rundt.. 256 mb ram er ikke fra engadget, det er fra gizmodo, hvilken de er efterhånden meget kritisk efter apple efter de nupper iphone 4 for lancering.. Her lugte det lidt.. Det er faktisk ingen der ved præcis om det, kan være 1gb, 512 mb, 256 mb, men jeg tror det er 512 mb og 1 gb der ender med.. Jeg syntes ikke alene hardware skal tæller for de hele, styresystem og økosystem er også vigtig, jeg vil vælg ipad 2, selvom der er kun 512 mb ram. Man kan ikke kommer ude om design, batteritid og pris, her er apple bedre alle de andre, det er lige meget om andre har 1gb ram, jeg ønsker ikke min tablet skal være en pc, hvor der er kun speed der tæller og besværlig at bruge, for mig er brugeroplevelse det vigtigst.. Hvis ipad 2 kan levere det med 512 mb ram, hvilken det gøre ret overbevisende, så det fint med mig.

0 0
John 03-03-2011 10:30:01

Mængden af RAM er vel ikke afgørende, så længe det spiller?
Og skal man se på markedet i dag er det vel stort set kun iPad der spiller. De andre tablets jeg har prøvet har været en stor skuffelse når det kommer til brugeroplevelsen.

0 0
sebQbe 03-03-2011 12:27:57

Hov, her er jeg lige nød til at reagere.

Jeg har selv en iPad og er super glad for den. Men mit absolut største problem med den er den lave mængde RAM. Jeg kan simpelthen ikke få lov til at multitaske. Alt for ofte oplever jeg at programmerne lukker ned hvis har for meget kørende på én gang.

Så hvis det er sandt, at iPad 2 kun har 256MB RAM, så er det en kolossal bommert af Apple i min bog. 512MB burde være et absolut minimum, selv iPhone 4 har 512MB RAM.

0 0
03-03-2011 10:54:12

Jeg gætter på at du hentyder til Galaxy Tab når du skriver de andre.

Android 3.0 har faktisk fået en del ros, hos PC World skriver de at Motorola Xoom er lidt bedre end iPad http://www.pcworld.dk/art/114583?fpindex&fppos=8&a=block&i=113
Jeg tror apple får meget konkurrence fra Android 3.0 det kommende år.

0 0
John 03-03-2011 11:29:47

Jeg hentyder til Galaxy Tab, som (taget den høje pris i betragtning) virkelig var en skuffelse, men også ZTE's Lite.
Xoom skal nok blive spændende, men om den kan "tæske" iPad 2 kan kun tiden vise.

0 0