Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung ændrer processor i Galaxy S 2

Samsung ændrer processor i Galaxy S 2

Den kommende topmodel Galaxy S 2 kommer måske på markedet i to versioner.

Samsung Galaxy S 2 (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S 2 (Foto: Mobilsiden.dk)

Den oprindelige plan for processortypen i Samsung Galaxy S 2 var, at det skulle være Samsungs egen Exynos / Orion.

Men ifølge flere blogs rundt på nettet, forlyder det nu fra producenten Nvidia, at de skal levere deres Tegra 2-processor til Galaxy S 2, da Samsung ikke skulle være i stand til at producere nok processorer til at efterkomme efterspørgslen.

Hvilken type, der ender i Samsungs smartphone vil være forskelligt fra markedsområde til markedsområde. Det er fortsat uvist, hvilken type der havner i den danske Galaxy S 2-model.

Web-TV: Her er Samsung Galaxy S 2

Læs også:
- Brugerne er vilde med Galaxy S 2
- Telia: Galaxy S 2 er for meget plastik
- Her er forskellene på Galaxy S og Galaxy S 2
- Frisk din Galaxy S op

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kenneth Øst 25-03-2011 14:38:22

http://galaxys2.samsungmobile.com/html/feature.html

0 0
Naggie21 04-03-2011 10:00:13

Kommer det så ud til en fordel eller ulempe at man får en version med Tegra2? Er der nogen der ved hvordan de to processorer yder mod hinanden?

0 0
Morten Olesen 04-03-2011 15:58:46

Der er benchmarks her:
http://www.engadget.com/2011/02/15/lg-optimus-3ds-omap-4-benchmarked-pulls-ahead-of-exynos-and-te/

Sjovt nok er LG 3D'en vinder af testen, mens tegra 2 2x'en klarer sig bedre end Exynos Galaxy s2'eren. Egenligt utroligt at så mange har dømt den telefon ude fordi den har en 3D-skærm, på trods af den har klart de bedste specs på markedet.

Og så er det også værd at bemærke at de alle sammen scorer 3-4 gange højere end den mest hypede telefon på markedet.

0 0
Zeb 08-03-2011 15:23:36

Optimus 3D og Optimus 2X kører begge Froyo, mens Galaxy S 2 kører Gingerbread - derfor scorer den lavere da Gingerbread bruger lidt flere resourcer. iPhone4 og Atrix har begge højere opløsning og da testen er kørt ved native resolution skal de altså arbejde hårdere.

Jeg er på ingen måde apple fan, men den test er jo temmelig misvisende som det også bliver fremhævet i både artikelteksten og kommentarerne.

0 0
Kenneth Øst 23-03-2011 14:22:04

Det er nu ikke helt korrekt. Gingerbread er hurtigere end Froyo. Google har lagt stor vægt på performance forbedringer i Android 2.3 (Gingerbread). Jeg har selv prøvet den på min HTC Hero, hvor jeg hentede appen Quadrant Standard. Men Froyo fik jeg en score på 280 og med Gingerbread lå den på 352. Med samme kernel og opsætning og kun Quadrant Standard samt Google Apps installeret. LG udkommer med Froyo og er der allerede klar til at blive opdateret til Gingerbread.
LG'erne er hurtigere, sammenlignet med Samsung Galaxy S2 med Samsungs egen processor. Det bliver sjovt at se om S2'eren får samme performance som LG'erne med Tegra2 processoren.

0 0
Zeb 23-03-2011 19:50:25

Hmm kan være - har ikke haft nogen af delene i hånden. Har bare læst at Froyo kræver færre system resourcer.

0 0
Kenneth Øst 24-03-2011 00:12:59

Jamen jeg er glad for jeg kunne vejlede dig og alle andre med korrekt information.
Faktisk havde jeg flere RAM til rådighed med Gingerbread installeret. Selv hardware kravene er ens: http://dkgadget.com/google-hardware-requirement-android-2-3-similar-anroid-2-2-manufacturers-confused/

Google’s own Android lead developer is pretty definitive about the software, saying that “Gingerbread hardware needs are similar to Froyo.”

0 0
Zeb 24-03-2011 09:02:57

Hmmm Well det gør det bare mere mærkeligt at der er relativt stor forskel på de to synes jeg. De er jo praktisk talt ens i hardware specifikationer med undtagelse af Tegra2 vs. Exynos. Så en SGS2 med Tegra2 burde være lige så hurtig som 2X, hvilket i så fald nok ville være et hårdt slag for Samsung's Exynos processor. Omvendt: Er der ingen forskel på SGS2 med den ene eller anden processor så mangler jeg lidt en forklaring på hvorfor den er langsommere end 2X.

Kan dog stadig bedre lide SGS2. Og er det ultra performance man vil have så er HTC vist endelig på vej med noget dual-core halløj.

0 0
Kenneth Øst 24-03-2011 21:57:14

Jamen der er en synlig forskel (se link) og det er også derfor jeg håber den kommer med Tegra2 processoren. Galaxy S2'eren har faktisk 1GB RAM, hvor Optimus 2X "kun" har 512 RAM.
Jeg glæder mig til at se S2'eren med en Tegra2 vs LG test...det bliver spændende. Hvis det viser sig at den stadig er langsommere, kan det skyldes alt lige fra boardet, valg af komponenter. Eller at Samsung med vilje neddrosler den for at udjævne forskellen til deres egen processor (Hvilket jeg ikke håber de gør).

Her er en video, som sammenligner Galaxy S2 med Optimus 3D (som er hurtigere end 2X):
http://www.viddler.com/explore/androidcentral/videos/13/27.989/

Jeg venter også på S2'eren eller HTC's 1,2GHz monster. S2'eren har bedre skærm og kan bedre lide designet frem for LG'erne.

0 0
Kenneth Øst 25-03-2011 09:06:13

Sorry, LG Optimus 3D har ikke en Tegra2 processor, så linket kan ikke rigtig vise hvor hurtig Tegra2 chippen er i forhold til Exynos.

0 0
Kenneth Øst 25-03-2011 09:19:30

Men i det første link som Morten Olsen har linket, der kan man se at LG Optimus 2X og Motorola Atrix 4G IKKE er ens, selvom deres specifikationer er ens. Performance opnås ikke alene kun af processoren, men af hele boardet og dets komponenter. Selvfølgelig har processoren MEGET at sige.

0 0
Lars 04-03-2011 11:23:20

jeg ville foretrække tegra 2 da den så vidt jeg er orienteret har opensource drivere hvilket nok skal blive en fordel engang når der skal custom rom og kernels på den :)

0 0