Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung anerkender problemer med skærmen på Galaxy S II

Samsung anerkender problemer med skærmen på Galaxy S II

Samsung erkender nu problemer med skærmen på Galaxy S II, der ellers er markedsført på netop den flotte skærm.

Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Flere brugere oplever problemer med skærmen på topmodellen Galaxy S II, der ellers netop er markedsført på den flotte Super AMOLED Plus skærm.

Skærmen har angiveligt en gullig farve i venstre side, men problemets størrelse varierer meget i de eksempler vi har set.

Samsung har hidtil været tavs om problemet, men er nu klar med en officiel udmelding.

- “Samsung er opmærksom på problemet, der sjældent optræder på produktet, og undersøger lige nu problemet internt,” skriver Samsungs nordiske hovedkontor i et statement til Mobilsiden.dk.

Samsung kommenterer altså ikke på, hvor udbredt problemet præcist er, eller hvordan brugerne med fejlen skal forholde sig. Mobilsiden.dk følger sagen.

Læs også:
- Test: Samsung Galaxy S II


Samsung Galaxy S II - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Danni Hansen 21-06-2011 12:30:00

Jeg har ikke testet selv for det, fordi jeg bemærker det ikke i dagligdagen. Men hvis de vil give nogle nye er det iorden :P

0 0
Jørgen E 20-06-2011 23:05:25

Jeg følger dagligt forumet og ofte kan det være lidt en udfordring at læse og forstå hvad der bliver skrevet. Generelt syntes jeg der der i indlæggene bliver taget meget lidt hensyn til at mange andre gerne skulle kunne læse og forstå et indlæg, hvor bare det at bruge nogle kommaer og punktumer efterfulgt af stort ville være en stor hjælp.
Nu blev det dette indlæg der gjorde udfaldet, men det kunne have været rigtig mange andre. Denne tråd er et eksempel på mange sproglige misforstålser :

"et statement" ?? Hvordan blev det lige dansk, som jeg forstår teksten er og bør være skrevet i ? Det figurerer ikke i noget af mine danskordbøger, men jeg kan se, at på engelsk betyder det en meddelelse, så hvorfor ikke skrive det i stedet for noget forklumret dansk/engelsk ? Generelt er der i fora en udbredt misforsåelse om, at mange udenlandske (engelske) ord kan skrives og give mening i en dansk sætning.

Titel : Man skriver ikke første del at et indlæg i tittellinien, hvoefter man forsætter i kommentarfeltet. Tittelinien skal give en ide om indholdet i kommentaren og er IKKE en del af den. Det bliver i hvert fald til volapyk for mig, da jeg aldrig læser titel-linien.

@ Robert ? Hvorfor skal folk blande snabela ind i forums så ofte som det ses ? Så vidt jeg kan se er det ikke nogen gyldig emailadresse, som et snabela er en del af pr. definition.

Intet her er peronligt, men jeg syntes vi dels skal forsøge at bevare vores sprog (dansk ?) og også forsøge at holde lidt ved gramatikken, så vi ikke ender med et tegnsprog. Stavefejl, manglende ord, punktummer mm. skal der altid være plads til i farten - det kan jeg også sagtens selv komme til.

0 0
Rallerbabz 21-06-2011 01:15:32

Nu er det bare sådan at @(snabela) oprindeligt er fra engelsk af hvor det betyder "at" (hos, ved, til på dansk) - dvs. JørgenE@hotmail.com - JørgenE hos hotmail.com - get it? eller skal vi sige forstår du?

Dermed siger man @JørgenE - Til JørgenE. Det er aldeles kendt og det mest normale at gøre på internettet. Du kan prøve at gå ind på youtube.com og se i kommentarfeltet. Youtube/Google bruger det også.

Ang ordet Statement - så kan det betyde flere ting og selvom det er engelsk kan det sagtens bruges i dansk sammenhæng. et statement er en slags erklæring/udtalelse af hvordan landet ligger pt.
Om hvorvidt det lige lider rigtigt i artiklen kan der selvfølgelig være delte meninger om.

Men ellers har du ret, deres artikler her på Mobilsiden bliver skrevet liige lovlig hurtigt nok.

PS: Prøv at skimt din egen kommentar igennem - den er heller ikke fejlfri! Og ej min heller.

0 0
Hotpop 26-06-2011 14:37:15

Brug blot til, og ikke @. @/Hos Robert = ingen mening i denne sammenhæng.
Så er den fis slået.

0 0
BSG 26-06-2011 18:59:51

Nej, den skid er ikke slået.
At kalde @ for snabela, er bare en stor misforståelse, fordi @ betyder 'at', og bliver brugt til at 'forbinde' to 'navne' sammen.

'navn@domain.com', kan godt betyde 'navn hos domain.com'.
navn snabela domain.dk siger ikke jo ikke så meget...

På færøskt, har de på samme måde ødelagt betydningen af @, fordi de har kopieret det direkte fra danskt. Der siger de 'kurla' hvilket betyder 'snabela', og har intet at gøre med @, portset fra, at @ ligner et a med en snabel...

0 0
Rallerbabz 26-06-2011 15:02:20

Holle hvis du giver dig lidt tid til at læse istedet for at gøre dig selv totalt til grin så betyder @ flere ting - det står for AT som på engelsk både kan være HOS OG TIL - dermed Til Robert - lyder fint.

0 0
Hotpop 26-06-2011 16:08:18

Skal du rette på folk, så gør det ordentligt!
@ betyder ved, på eller hos.
Kig i en ordbog næste gang.

0 0
Rallerbabz 26-06-2011 16:10:42

haha, hvor er du da til grin...
@ betyder at som betyder:
hos, på, ved, efter, til.
"The whole family meets at Christmas"
"Hele familien mødes til jul"
NUB.

0 0
Hotpop 26-06-2011 17:10:09

Hader at diskutere med teenagere der føler sig forsmået!
Jeg har ret, for kan se du ikke har kigget i en ordbog.
Du er godt nok dygtig... Dog har tegnet "@" intet at gøre med den oversættelse.
@ har en betydning og det kan du altså ikke retfærdiggøre med en tilfældig oversættelse :)

0 0
Rallerbabz 26-06-2011 17:20:31

@ kommer sig af "at"...er det så svært at forstå?

Hvis du nu kunne lidt engelsk ville du også vide at @ udtales "at" på engelsk pga det netop BETYDER at.

teenager...haha ;)

"Jeg har ret, for kan se du ikke har kigget i en ordbog."

nåh, og hvorfor har du så mere ret end mig? - Kig selv i en ordbog efter hvad ordet at betyder.

0 0
Hotpop 26-06-2011 17:28:45

Desuden...
Nu begynder det at blive komisk for os begge, for ingen af os læser i virkeligheden hvad den anden skriver.

Diskussionen går på om det er korrekt at skrive f.eks. @Rallerbabz når man henvender sig til folk, og det er det ikke.
For @ betyder på, ved eller hos.
At´s betydning kommer helt an på i hvilken forbindelse det bruges.
"I saw you at the gasstation"
"Jeg så dig ved/på benzinstationen"
Og [u]IKKE[/u] "Jeg så dig til benzinstationen"

0 0
Rallerbabz 26-06-2011 17:35:01

Ja, det er jo selvfølgelig ikke alle steder at "til" kan bruges - men sådan er det med alle engelske ord.

fx. you an både betyde dig og de.

Men som jeg tidligere skrev
"The whole family meets at Christmas"
"Hele familien mødes til jul"
der bliver at brugt som ordet til.
har aldrig sagt at @ ikke kan bruges som ved/på, men blot pointeret at det kan bruges som "til" i nogen tilfælde. - Bl.a. i @navn

0 0
Rallerbabz 26-06-2011 17:42:37

flere engelske ord*, ikke alle selvfølgelig :)

0 0
Hotpop 26-06-2011 19:16:44

Jeg hader at diskutere/være "uvenner" med nogen, så kan vi i det mindste blive enige om at det er ikke altid @ er det rette tegn at bruge? :)

0 0
Rallerbabz 26-06-2011 19:40:48

@Holle
Man kan selvfølgelig ikke bruge @ i alle tilfælde, men jeg holder fast i det jeg har sagt - "@navn" er rigtigt for mig :)
Fortsat god søndag.

0 0
Hotpop 26-06-2011 17:22:11

Har kigget.
Og har boet i DK i 20 år af mine 40 år.

Ud fra din måde at skrive på er du ikke særlig moden = teenager.

0 0
BSG 20-06-2011 21:31:46

Min har ingen problemer :)

0 0
Lukas 20-06-2011 17:14:47

Min vens har det og enda rigtig meget!!!!!

0 0
David K 20-06-2011 17:06:36

Har alle eksemplare det i mere eller mindre omfang? Min har heldigvis kun meget lidt...

Til gengæld har min en død pixel lige midt i skærmen... overvejer om den skal sendes ind, men hvis jeg så får en der er endnu værre med det her gullige problem er det også ret irriterende.

0 0
lsj 20-06-2011 16:31:08

min samsung gs2 har det heller ikke... ;)

0 0
Phunjap 20-06-2011 21:55:56

På min er det ikke ret tydeligt.. faktisk næsten usynligt, men når jeg tager et billede af den med et andet kamera så kan man sagtens se en forskel i farven..

Men det er heldigvis ikke noget jeg lægger mærke til i hverdagen ;-)

0 0
Rolfiboy 20-06-2011 21:05:46

Kan heller ikke opserverer det på min har ellers tjekket flere gange men vil se om jeg ikke kan få mulighed for at tjekke det i komplet mørke.

Har heller ingen døde pixels.

Synes også min er ret lysstærk, har for det meste når jeg er inden for, skruet min lystyrke ned til 0. Og ellers når jeg er udenfor så skruer jeg op til omkring 20%

0 0
Robert 20-06-2011 14:09:53

Jeg er lettere optimistisk men venter lige med at smide armene helt op i luften, og Rallerbabz det lyder for mig meget lig den udmelding LG kom med.

"Samsung er opmærksom på problemet, der sjældent optræder på produktet" - altså man er allerede ude at benægte at problemet forekommer på hver eneste enhed hvilket allerede den sidste måned har været modbevist på bl.a xda.

0 0
Christoffer 20-06-2011 17:27:44

jeg forstår ikke alt kritikken af LG vær mere glad for at LG har anerkendt problemet det tog ikke engang 2 uger efter de benægtede at de så anerkendte problemet de har bare problem med at få software opdateringen ud =P

plus så husk Apple der sidste år skulle sagsøges før de anerkendte antenne problemet med iPhone 4, eller HTC der stadig benægter antenne problemer på Sensation selvom der er antenne problemer i en mild grad.

0 0
John 20-06-2011 19:42:15

At LG til at starte med benægter problemet er ikke en katastrofe. Det gør stort set alle firmaer ved den slags problemer i håb om at det går i sig selv igen.
Problemet er bare at LG virker som et firma der ikke har styr på en skid. De har nu gentagende gange udsat diverse vigtige opdateringer i lang tid. Og hvis deres egne ansatte udviklere er inkompetente, som de tydeligvis er, må de sgu få hjælp udefra.
Fejl kan opstå, men jeg forventer også at firmaet så tager hånd om problemet på en professionel måde. LG's håndtering af det her har været en joke og jeg kan godt forstå at det går talbage for dem på mobilområdet. Folk lader sig forhåbentlig kun bolle i røven af et firma én gang. Jeg gør i hvertfald, og er helt færdig med LG for eftertiden.

0 0
Christoffer 20-06-2011 17:28:13

og nej jeg er ikke fanboy af LG bare husk alle fabrikanter kan kvaje sig =P

0 0
John 20-06-2011 19:45:07

Problemet med LG er bare at de bliver ved med at kvaje sig.

0 0
Rallerbabz 20-06-2011 15:24:31

@Robert
Som nævnt startede LG med at benægte det, og det er det jeg snakker om. - Desuden er det ikke bevist at det er på alle produkter...Min har den ikke, har virkelig gjort alt for at fremprovokere det og læst guides til det, men kan intet se. - Vil gerne have link til det "bevis"..

0 0
Robert 20-06-2011 19:53:11

Her hyg dig. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1079444 der er vel omkring 100 sider i tråden nu og enhver der har fremlagt billeder med "beviser" på at han ikke har det er blevet sat på plads.

0 0
Hotpop 26-06-2011 14:29:42

Hvad mener du?
Hvis man ikke kan se det, så har man det ikke.

0 0
Zeb 21-06-2011 10:15:08

Synes ikke jeg blev sat på plads. Der var 1 der sagde "du har det" uden nærmere argumentation eller udpegning af hvor han kan se det. Jeg kan stadig med mine egne øjne ikke se problemet uanset hvor hårdt jeg prøver. Jeg siger ikke det ikke kan være meget slemt på nogen, men hold nu op med "den der med at fordi nogen har det så har alle"-attitude.

Jeg har så haft diverse andre små-problemer, der ikke havde noget med skærmen at gøre, men ikke noget der ikke er til at leve med, hvis det ikke udvikler sig.

0 0
Sleaze 20-06-2011 17:19:44

Jeg har virkelig også gjort alt jeg kan for at fremprovokere det på min, og den har det altså heller ikke. Så tror ikke på at alle har det.

0 0
Robert 20-06-2011 19:49:25

Hvis I har fulgt med i debatten, så ved I vel at I skal bevise det med et billede :)

0 0
Daniel Christensen 20-06-2011 14:49:24

@Robert
LG var jo så fesne at benægte problemet i en rum tid, for så at melde ud som Samsung gør nu. Så lidt ret har du :-)

Er spændt på respons tiden fra Samsungs side. Jeg håber de har lært noget af den modvind de fik at føle ifb med supporten på Galaxy S.

0 0
Rallerbabz 20-06-2011 13:03:01

at de ikke er lige så tavse som LG og nægter osv...
sys selv at problemet er over-hyped så det haster ikke for mig at få det ordnet (kan heller ikke selv se fejlen på min) Men lad os håbe at en firmware kan rette op på det :)

0 0