Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung: Apple kopierede vores intentioner med iPhone

Samsung: Apple kopierede vores intentioner med iPhone

Samsung beskylder nu Apple for allerede fra den første iPhone i 2007, at have krænket nogen af deres patenter.

Det er efterhånden fem år siden, at Apple introducerede den første iPhone – som var en revolution i forhold til hvad man dengang var vant til en telefon var og hvad den kunne.

Apple introducerede iPhone i 2007, og benyttede en teknologi fra Samsung Electronics Co, som de ikke ville betale for, sådan lyder det fra en advokat der repræsenterer den koreanske virksomhed.

Siden dengang er der dog løbet meget vand i åen, og Samsung og Apple har haft deres kampe med retsager med mere i mange lande. Det sidste nye er nu, at Samsung anklager Apple for at overtræde og krænke fire patenter med iPhone, iPad og iPod Touch. Ting fra den sydkoreanske producent der er resultatet af tyve års arbejde og forskning, og skal forbedre mobiltelefoner. Sådan skriver Bloomberg.

- ”Underligt nok har Samsung ikke nævnt, at Apple har overtråd disse patenter, selvom Apple har benyttet dem siden de kom ind på markedet,” siger Apples advokat William Lee WilmerHale.

Apple vs. Samsung

Samsung blev dog tilbage i 2010 anklaget af Apple med beskyldningerne om, at deres nye produkter kopierede iPhone og iPad.

Derfor undrer Apple sig også over, at Samsung ikke tidligere har kommenteret disse overtrædelser af deres patenter.

Apple er Samsungs største kunde, da den koreanske virksomhed laver chips og skærme til iPhone, iPad og iPod Touch enheder. Hvilket også betyder Samsung nyder godt af Apples succes.


Kilde: Mobileusers.com

Se Steve Jobs præsentation af den allerførste iPhone

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 07-06-2012 14:21:14

Jeg kan godt lide ordvalget "intentioner". Det er vist ikke nok i juridisk forstand, at have intentioner om at lave en lige så fed telefon som Apple, man skal rent faktisk også lave den.

Ellers vil jeg da også lige sige, at Apple skylder mig en masse penge, fordi jeg havde en drøm om at lave lige præcis denne telefon.

0 0
Thomas 07-06-2012 15:11:21

Læste du artiklen, eller stoppede du ved overskriften?

0 0
toysoldier 07-06-2012 16:42:34

Benjamin er ikke kommet længere end til a i alfabetet. Det har apple forbudt ham.

Men man behøver bare se dette klip for at få en ide om apples filisofi.

http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

0 0
Footiefan 07-06-2012 18:33:07

Men lidt længere end dem der kun når til A(ndroid) ;-)

0 0
Jonas_a 07-06-2012 20:57:11

Er der langt mellem "A" i Android og "A" i Apple? ;-)

0 0
Footiefan 07-06-2012 22:38:30

Næh, slet ikke. Men i alfabetisk orden kommer Android jo før Apple, såå ;-)
Det var bare for sjov, når nu alfabetet blev brugt som målestok for hvor langt man er kommet ;-)

0 0
Benjamin Jensen 07-06-2012 23:24:27

Hold da op man kan blive flamet, fordi man synes overskriften er underlig. Så er man pludselig det ene og det andet.

Hvis det kun er mig der synes at overskriften er sjov, må jeg så også konkludere, at Android fansene er totalt humørforladte.

I øvrigt synes jeg stadig det er en underlig artikel, for der står jo intet om hvad det er for en teknologi.

Ja, og jeg synes egentlig også det er underligt med alle de her artikler om patentbrud hvor der absolut ingen substans er. Man føler sig i hvert fald ikke spor klogere efter at have læst dem.

Jeg synes egentlig også det er mærkeligt, den fornægtelse Android fans lever i. Samsung, HTC, Nokia og Motorola for bare at nævne nogen, har sagsøgt Apple flere gange. Men deres miaven tæller selvfølgelig ikke i benægtelsens verden ;)

0 0
Thomas 08-06-2012 11:28:56

Du bliver flamet, fordi du ikke ved hvad du snakker om.

0 0
Benjamin Jensen 08-06-2012 18:40:36

Du er sgu stadig en klaphat af dimensioner Thomas. Fik du ikke noget af konen i nat, siden rønnebærene er så sure?

0 0
Thomas 08-06-2012 19:07:27

Fnis. Det ser SÅ dumt ud, når man bruger ordsprog, som man ikke kender betydningen af :D

Hint: slå "rønnebærene er sure, sagde ræven" op.

0 0
Benjamin Jensen 09-06-2012 23:37:17

lol Thomas. Det er da tydeligvis dig, der ikke kender betydningen. Har du aldrig hørt "er rønnebærene sure" i en sætning før? Nu fniser jeg sgu som en kælling.

Det kan godt være det gav sig selv, hvis man læste artiklen. Men du er vist den eneste der ikke synes det er sjovt.

Fik du ikke noget af konen, eller er der bare slet ikke nogen? Sikke da nogle frustrationer du skal ud med.

0 0
Thomas 10-06-2012 16:41:35

Ak ja - selvbenægtelsen lever stadig i bedste velgående kan jeg se.

Du kender ikke betydningen af ordsproget, og nu prøver du så at snakke udenom ved at angribe mig personligt. Så kender man dig igen :)

Men ok, det er jo absolut ikke første gang, du dummer dig så groft herinde. Og det er næppe heller sidste gange ;-)

0 0
Benjamin Jensen 10-06-2012 21:38:04

Uha uha Thomas. Du har fat i de store ord nu. Kunne det tænkes, at jeg nævnte rønnebærene, fordi du har været bitter over de diskussioner vi har haft tidligere? Hov, kendte jeg betydningen nu? Jamen dog, hvad skal du så nu sige? En god regel er altid i denne forboldtid, at gå efter bolden og ikke manden. For lige en god ordens skyld, så forklarer jeg hvad det det betyder, så du ikke igen går i selvsving over, at jeg ikke kender betydningen. I stedet for gå efter mig, fordi rønnebærene er sure, så gå efter emnet i stedet for. Kom videre Thomas.

Jeg tror at alle andre end dig godt kunne se det morsomme i overskriften, og det var så ikke mig der dummede mig, eftersom jeg kommenterede artiklen herinde. De fleste nok være enige i, at det var journalisten

0 0
Thomas 10-06-2012 22:45:37

Det lyder ikke til, at du kender betydningen. Du tåger ihvf. rundt i det og forsøger desperat at snakke udenom.

Men det er da fantastisk at se, du forsøger at bilde dig selv det ind.

Det er i sandhed god underholdning :D

0 0
Benjamin Jensen 10-06-2012 23:08:31

Indsigt eller erkendelse som man kan udlede af en belærende fortælling eller af en erfaring.

Du forstå nu Thomas? Eller mig forklare mere?

Jeg tror bare jeg stopper her. Du er patetisk at høre på.

0 0
Thomas 11-06-2012 07:03:47

Hahaha.. du har simpelthen googlet udtrykket og fundet definitionen af "morale" istedet for definitionen af ordsproget. Det er satme god stil Benjamin :D

For din skyld, så har jeg fundet en lille ting frem til dig:

"Hele talemåden er: De er sure, sagde ræven om rønnebærrene, for den kunne ikke nå dem. Man bruger udtrykket, når en person lader som om, han/hun ikke er interesseret i noget, som er uopnåeligt. "

"Du forstå nu Benjamin? Eller mig forklare mere?"

Jeg griner sgu stadig :D

0 0
Benjamin Jensen 11-06-2012 09:22:31

Lille Thomas dog. Har du selv googlet udtrykket? Har du endnu ikke fundet ud af, at det er dig der er ræven Thomas??? hahahahaha idiot mand! Du er godt nok tung på øverste etage. Nå, nok om det....

Som sagt har du selv lige googlet det, men du har f.eks. været herinde ikke?:

http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=17435

Kig så lige på kommentaren, hvor een skriver, at det IKKE er betydningen ifølge den danske betydningsordbog. Det er jo flot Thomas.

Du ikke forstå alligevel, så jeg dropper dig for nu. Du er uden for pædagogisk rækkevidde. Som sagt før, så få dig et slag fisse, når du rønnebærene er så sure. Så kommer du dig nok over, at din sikkerhedsekspert var hacker ;)

0 0
Thomas 11-06-2012 10:05:25

Jesus christ, du er sgu dummere end vådt bølgepap Benjamin.

Læs lige kommentaren igen - den handler om "talemåde" og "morale", ikke om selve ordsproget. Det kræver selvfølgelig, at du skal stave dig igennem nogle svære fremmedord, men mon ikke du kan få hjælp til det i specialklassen? :)

Når det så er gjort, så kan du måske lokke læreren til at forklare betydningen af ordsproget for dig også ;-)

Når DET så er gjort (bare tag dig god tid, det går jo ikke så hurtigt med dig), så vender du bare tilbage, så jeg kan grine lidt mere af dig :D

0 0
Benjamin Jensen 11-06-2012 10:19:00

Jeg har forklaret dig hvad det betyder - nu op til flere gange. Morale eller betydning er i dette tilfælde fuldstændig det samme.

Det er lidt skægt, at du kager sådan rundt i definition af morale og definitionen af ordsproget. Hvad du bare vidste hvad definition betyder, så kunne vi måske snakke sammen.

http://da.wikipedia.org/wiki/Definition

Så tager vi den lige igen:

Thomas - Re: Intentioner
Fnis. Det ser SÅ dumt ud, når man bruger ordsprog, som man ikke kender betydningen af :D

Snip

Jo, jeg kender godt betydningen, men du skulle nok have gået lidt videre i din søgen end bare en hurtig google søgning. Slå det op i en betydningsordbog, og du ville finde ud af, at du igen har tabt en diskussion. Det er jo sagens kerne igen. Nu bliver jeg igen flamet i andre indlæg, fordi du igen har erkendt, at du igen ikke er helt er på højde med gennemsnittet intelligensmæssigt.

0 0
Thomas 11-06-2012 11:04:31

Fantastisk :D

Jeg påpeger, at du ikke kender betydningen af "rønnebærene er sure", og du tror der bliver snakket om betydningen af morale og talemåder?

Du er alligevel dummere end jeg troede - og det siger sgu en hel del.

At du desperat forsøger at slippe udenom det fact, at du brugte ordsproget forkert, får dig bare til at ligne en fornærmet pubertetsunge.

Men ok, det er jo en klassisk taktik at skifte fokus, når man ved man er forkert på den ;-)

Fortsat rigtig god dag Benjamin. Du har vel snart fri fra skole tænker jeg.

0 0
Benjamin Jensen 08-06-2012 18:44:08

lol og nu læser jeg så den oprindelige artikel.

Det er jo et oversættelses kiks journalisten på mobilsiden har lavet.

Inventions bliver til intentioner. Mon ikke "intentioner" skulle have været "opfindelser"?

0 0
Thomas 08-06-2012 19:09:20

Det gav jo sig selv, hvis man læste artiklen her på siden, at journalisten havde lavet en mindre fejl.

Det gjorde du jo så ikke, og det fik dig til at se dum ud.

0 0
Footiefan 08-06-2012 13:53:03

Så er det godt her er så mange selvbestaltede eksperter til at påpege ALT ;-)

0 0
Thomas 08-06-2012 14:07:26

Når man udtaler sig dumt, så må man også forventer svar på tiltale.

0 0
Footiefan 08-06-2012 15:28:48

Ja uha da, ingen plads til humor her!!

0 0
Thomas 08-06-2012 19:06:29

Hans indlæg har intet med humor at gøre, så du kan godt spare dig dine stråmandsargumenter.

0 0
Footiefan 08-06-2012 20:15:33

Slap dog af! Du behøver da ikke være så negativ - eller er det her bare liv og død for dig!

0 0
Thomas 08-06-2012 23:09:13

Jeg er ganske afslappet. Det er dig, der kaster omkring dig med udråbstegn og generelt prøver at piske en stemning op.

Nåja, jeg glemte smileyen - det lader jo til, at man kan skrive hvad som helst, så længe man slutter af med en sådan.

Idiot. ;-)

0 0
Thomas 08-06-2012 23:14:02

Og skulle nogen være i tvivl, så var sidste linje i ovenstående indlæg naturligvis yderst sarkastisk.

Footiefan er ikke en idiot - ikke her på sitet ihvf. Hvordan han er i virkeligheden skal jeg ikke kunne sige.

0 0
Benjamin Jensen 09-06-2012 23:39:14

Få dig nu et slag fisse Thomas. Det hjælper ;)

0 0
Thomas 10-06-2012 16:42:01

Det er du slet ikke gammel nok til at vide noget om - men godt forsøgt :)

0 0
CJ 08-06-2012 08:54:55

Jeg benægter såmænd ikke at Apple også sagsøges. Og ønsker også Apple held og lykke med deres korstog. “Grand theft. … I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple’s $40 billion in the bank, to right this wrong. I’m going to destroy Android, because it’s a stolen product. I’m willing to go thermonuclear war on this.”

Tror bare det kan give bagslag :-)

0 0
Benjamin Jensen 08-06-2012 10:59:19

Har du først hørt det citat nu, siden du mener det skal nævnes? Det var da kendt lang tid før han døde ;)

0 0
CJ 08-06-2012 11:19:50

Nej.

0 0
TF 07-06-2012 22:23:05

Mener du ikke a i android og i i ios :)

0 0
Footiefan 07-06-2012 22:39:24

Haha ;-)

0 0
CJ 07-06-2012 20:41:10

Indtil videre har hverken google eller Samsung slået igen mod Apple. Begge har oceaner af $, patenter og tjener tykt på Apples succes. Samsung på hardware og google på søgning/reklamer. Lad os se hvad der sker hvis de bliver trætte af Apples uendelige mjaven :-)

0 0