Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung bekræfter Ice Cream Sandwich til Galaxy S II

Samsung bekræfter Ice Cream Sandwich til Galaxy S II

Samsungs topmodel, Galaxy S II, kommer til at blive opdateret til den nyeste Android-version.

Flere mobilproducenter har været ude at bekræfte, at deres topmodel(ler) kan opdateres til Googles nye version af styresystemet, Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

Således har vi allerede hørt fra HTC, at Sensation-modellerne kan opdateres, LG bekræftede efter en del snak frem og tilbage, at Optimus 2X kan opdateres, og senest kom Sony Ericsson på banen og meddelte, at hele Xperia-linien fra 2011 kan opdateres.

Til gengæld har der været opsigtsvækkende stille fra Samsung.

Men det er slut nu. Samsung UK har netop bekræftet, at den aktuelle topmodel, Galaxy S II, kan opdateres til Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

-"The Galaxy S II will be receiving ICS, but there are no dates confirmed as yet. We will keep you posted," skrev Samsung UK på deres Twitter-profil.


Læs også:
Android 4.0 Ice Cream Sandwich frigivet til udviklerne 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 21-11-2011 19:55:19

Da det ser ud til ICS på en SGS2 kommer til at tæve Samsung Galaxy nexus på nær i skærm resulotion.

Jeg har læst benchmark test på galaxy Nexus, som performer bedre end Iphone 4s med undtagelse af grafik benchmark.

http://www.iphonehacks.com/2011/11/galaxy-nexus-ice-cream-sandwich-vs-iphone-4s-ios-5.html

Da stock browseren i gingerbread køre på en kerne ser resultaterne ikke prangende ud for de dualcore mobiler i benchmark'en og noget tyder på at i ICS browser køre dualcore.

Jeg har lavet nogle test i Opera Mobile 11 og Firefox som må formodes "køre dual core"

Opera :
http://dl.dropbox.com/u/18614375/SC20111120-123916.png

FireFox
http://dl.dropbox.com/u/18614375/SC20111120-135318.png

Og den grafiksiden i testen er SGS2 bedre end nexus'en.

Plus det bedste kamera i test med Iphone 4s!
http://www.pcworld.com/article/241955/smartphone_camera_battle_iphone_4s_vs_the_android_elite.html

Så fremtiden ser SGS2 ser meget fornuftig ud også for andre dualcore smartphones med 2.3! :-)

0 0
Robert 22-11-2011 02:28:39

Er lidt betænkelig ved den GLbenchmark test som dit første link refererer til, der er noget der siger mig at en enhed der er optimeret til 720p grafik klarer en sådan test bedre end nogle der ikke er.

Man kan så argumentere med at en galaxy nexus også kører 720p men vi alle ved vist at den ikke er bygget til 3d grafik, specielt når den ½ år ældre SGS-2 klarer sig bedre.

Derudover kan du gå ind på GLbenchmarks hjemmeside og nærlæse tallene på de andre tests som det program kan udføre og da ligger de forskellige modeller meget mere lige.

Nå nok nørderi for idag.

0 0
18-11-2011 22:04:12

Så er de aller første alfa rom'er ude til SGS2; -) Hvis man altså har lyst til at prøve kræfter med citron ROM's: -)

http://phandroid.com/2011/11/18/ice-cream-sandwich-source-code-compiled-and-ported-to-the-samsung-galaxy-s-ii/

0 0
18-11-2011 22:04:57

Ja ikke citron, men custom: -)

0 0
Zeb 18-11-2011 22:14:14

haha skrevet med ordbog slået til? :D

0 0
19-11-2011 12:23:02

yup :D

0 0
Hest 17-11-2011 17:21:20

Fedt, der går vel kun 6-8 måneder så er de færdige med den opdatering.

0 0
Helskov 18-11-2011 12:29:00

Ahh jeg synes nu Samsung har været gode med opdateringer.
Synes dog min kæreste får flere opdateringer på sin SE Arc. Men den bliver dog kun ringere og ringere for hver opdatering. :-(
Dvs den bliver langsommere og langsommere.

0 0
Mirzad 17-11-2011 20:50:30

Aaaahhh...Samsung kan umuligt slå LG i den front.

0 0
Mirzad 17-11-2011 15:54:11

Jeg ville sidestille Samsung med LG, hvis de skulle vælge og ikke opdatere Galaxy S2 til ICS!

0 0
Robert 17-11-2011 15:05:03

Ah, det bliver spændende. Det giver lige 6 måneders mere liv i den "gamle" kasse indtil hen på sommeren hvor der kommer telefoner der virkelig er spræl i.

0 0
Mirzad 17-11-2011 15:50:28

hvilke telefoner kommer til sommer?

0 0
Robert 18-11-2011 04:07:34

Det ved jeg ikke noget om andet end de par rygter om SGS-III'eren og det 4-core monster fra HTC som vi har her fra siden. Men når vi tænker 6-8 måneder frem så må der være noget HELT andet hardware på markedet :)

0 0
18-11-2011 09:19:07

Venter helt sikkert på SGS3 :D Dog ser den tegra3 godt nok også lækker ud...Det er jo helt vanvittigt så lækker en grafik der kan afvikles på den :D (Kunne håbe Samsung propper den i :D)

0 0
Zeb 18-11-2011 11:26:43

Samsung arbejder allere på en quadcore udgave af deres Exynos. Med tanke på hvordan den nuværende Exynos har klaret konkurrencen med Tegra2 så er jeg rimelig fortrøstningsfuld hvis de skulle putte den nye Exynos i SGS3

0 0
Jan Ålund 17-11-2011 14:46:51

Sådan noget rod selvfølgelig gør de det ;) Samsung har lavet aftale med Google ligesom mange af de andre om at overholde 18 måneders aftalen. Så selvfølgelig kommer den.

0 0
Danno 17-11-2011 14:07:17

Det passer mig helt perfekt.
Så kan jeg ligge min SGS2 lidt på hylden, købe mig en Omnia W, og snuse til WP7. Når så ICS kommer til S2'en, kan jeg hoppe tilbage, og se hvordan det kører.

Indtil jeg så denne artikkel, var jeg i tvivl om jeg skulle købe Galaxy Nexus, for at se på ICS. Eller om jeg skulle hoppe over på en mango.

Det' bar' dejlig :D

0 0
David K 17-11-2011 13:24:37

Det var nu også forventet, men godt at nogen tør sige noget.
Så venter vi bare spændt på datoen!

0 0
17-11-2011 13:33:59

Ja jeg var godt nok blevet meget overrasket hvis de ikke ville opdaterer SGS2 :D

0 0