Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung bliver Apples største leverandør

Samsung bliver Apples største leverandør

En rapport viser at Apple vil smide 43 milliarder kroner efter Samsung.

Apple vil købe for 43 milliarder kroner komponenter fra Samsung. Det fortæller en rapport i avisen Korea Economic Daily.

De mange milliarder går til blandt andet skærme, processorerer og hukommelse - udelukkende til iPad og iPhone.

Hvis handlen går igennem vil Apple blive Samsungs største kunde.

Kilde: Engadget.com

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

16-02-2011 14:26:11

Så kan man jo begynde at spekulere på hvorledes iPhone5 kommer til at se ud.

0 0
16-02-2011 15:57:51

Du har helt ret, Peter.....

0 0
16-02-2011 10:47:18

Det er da en glædelig nyhed - efter at ha' sét Samsung's sidste produkter, som jeg er temmelig imponeret over.

Var det ikke en Galaxy s II, som jeg faldt pladask for.?

0 0
Exert 16-02-2011 12:49:09

Det er ikke noget nyt at Samsung leverer hardware til iPhone. Jeg har på fornemmelsen, at de aftaler er behæftet med klausuler. LG leverer f.eks. skærmen til iPhone, men alligevel ser vi ikke samme type skærm på LGs produkter. Samsung tjener helt sikkert godt på Apple, men om det er får en direkte effekt på Samsungs produkter er ikke sikkert.

0 0
Jesper 16-02-2011 15:52:31

Hmmm, jeg mener nu, at LG leverede skærme til iPlad og Samsung til iPhony!

0 0
Exert 16-02-2011 17:03:13

Retina display laves af LG http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4#Display

0 0
16-02-2011 15:55:04

Det skal jeg ikke gøre mig til dommer for, Jesper - for jeg véd det ikke.
Det er selve perspektivet i økonomien jeg kigger på.

0 0
16-02-2011 13:21:38

Synes du ikke at 43 milliarder er noget af en mundfuld...bare i komponenter.?

Det synes jeg altså.

0 0
Exert 16-02-2011 16:59:53

Jo det synes jeg bestemt. Min pointe er bare at overskuddet fra de 43 milliarder ikke nødvendigvis går til at lave bedre mobiltelefoner. Det kunne jo være de vurderer at der er så mange penge i at være underleverandør, at det er der de vil indvistere pengene. Det kan også gå ud over Samsungs produkter hvis deres fabrikker er optaget af at lave hardware til Apple. Senest har vi set at de ikke kan levere Super Amoled til Nexus S fordi der skal produceres til Galaxy S 2.

0 0
16-02-2011 18:16:53

Jamen...Galaxy S 2
ér altså Samsung's nye flagskib, som der bare skal satses på......og du godeste...hvor jeg forstår det.

0 0
Exert 17-02-2011 13:56:05

Du misforstår mig. Nexus S sagen viser jo bare at man må prioritere hvad fabrikkerne skal producere til. Med en ordre på 43 milliarder fra Apple KAN det gå ud over nogle af Samsungs egne produkter, ligesom det gik ud over Nexus S (berettiget eller ej).

0 0
16-02-2011 13:24:17

...Og Samsung har allerede bevist hvad de har i tankerne.......

Faktisk godt gået.

0 0