Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung er ”kongen” af Android

Samsung er ”kongen” af Android

Verdens største mobilproducent, Samsung, sidder på mere end 60 procent af hele Android-salget, det viser en ny opgørelse.

Samsung Galaxy S III (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S III (Foto: Mobilsiden.dk)

Samsungs succes fortsætter, ikke alene er de verdens største mobilproducent, der er heller ikke nogen tvivl om de er ”kongen” af Android.

 - Samsung sidder på Android - mener Nokia

Nye tal fra Localytics viser, at Samsung sidder på mere end 60 procent af hele Android-markedet. Og Localytics tal viser også, at det er den populære Galaxy S III, som for alvor har gjort Samsung har fået et forspring til konkurrenterne.

Localytics har lavet en opgørelse over de 10 populæreste Android-smartphones og på 8 af disse står der altså Samsung. Samsung Galaxy S III er klart i front, mens vi skal ned på 8. pladsen for at finde HTC One og på 9. pladsen finder vi Droid Razr fra Motorola.

Det er spændende at se om tallene i nær fremtid også vil inkluderer Samsungs Galaxy Note 3, samt om konkurrenterne LG G2 og Sony Xperia Z1 også vil være at finde.

Samsung sidder også på Android-tablets, her er de repræsenteret med 5 ud af de 10 mest populære tablets.

Samsung har mange produkter i mange prisklasser, og især på tablet-markedet bæres der præg af at folk køber de billige tablets, og altså ikke de dyrere tablets som f.eks Xperia Tablet Z.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikael Jørgensen 15-11-2013 11:51:00

Hvorfor begynder mobil producenterne ikke at sende mobiler ud uden styresystemer? Lige som man kan købe en PC uden. Så kan man selv afprøve hvilket af de gængse systemer der passe til en.

0 0
15-11-2013 14:15:28

Sådan fungerer det jo heller ikke helt sådan i pc verdenen. Du får relativt svært ved at få Mac OS på en Acer købt i elgiganten...

0 0
BE 12-11-2013 17:45:18

Lige nu kæmper de voldsomt for at komme tilbage, men udsigterne er temmelig dystre i den anledning.

Volumen på deres mobilsalg mangler, og "dette noget særligt" er det også svært at få øje på.

Butikken for apps. er også nærmest tom i forhold til både Apple og Samsung/Android.

Hvis de vil ud over det stade, kan det måske være nødvendigt at de gør ligesom dengang med webbrowserne, - forære mobiltelefonerne væk(symbolske priser).

Jeg noterer mig de for nylig har udsendt en gangske nydelig og potent tablet med mange features, og herunder også en pen, - men er det godt nok uden apps.

Udvikler tabletten sig til et stykke erstatning for en bærbar, eller i stedet mod der lidt mere "legetøjsagtige" man har ved siden af og mest for sjov.

De nye store mobiler(S3, S4, Sony osv.) derimod har tilsyneladende det som mange lader til at have brug for, og som kan det hele, og alligevel puttes i lommen, det er næsten kun batteritiden der savner lidt ekstra "vitaminer"!

0 0
Lasse O 12-11-2013 16:21:43

Synes desværre også, at de er kongen over at have den grimmeste brugerflade til Android. Forstår simpelthen ikke, hvordan de hos Samsung ikke kan se, at deres brugerflade er så ufattelig grim i forhold til de fleste andres og bare stock Android. :(

0 0
Anders 13-11-2013 09:57:37

Jeg droppede også Samsung af denne årsag. Har haft Galaxy S, S2 og S3. Blev så utrolig træt af deres touchwiz, som mest af alt ligner noget der er stylet i en Fætter BR forretning. Sony derimod - de har fat i noget af det rigtige, hvis man absolut skal ha' sit eget skin. Det er utrolig simpelt, leg og elegant. Samtidig udstråler det et premium look&feel, som passer godt til hardwaren.

0 0
Mr. Maiden 13-11-2013 16:04:59

Hent dog en anden launcher hvis i har så store problemer med touchwiz. Bruger selv nova launcher, som er et skin der ligner det rå android, men med et par ekstra modifikations muligheder.
Har haft Samsung telefoner i flere år, men har aldrig brugt touchwiz.

0 0
13-11-2013 16:55:05

Lige præcis :-)

0 0
Urbanus 12-11-2013 22:48:49

Jeg er så enig!! Og det har længe været en af mine kæpheste.
Jeg fatter virkelig ikke at de ikke har gjort mere for at gøre Touchwiz lækkert. Det er virkelig ufattelig grimt og klodset - hvilket er ærgerligt, når de ellers laver lækre telefoner og god hardware.

Stort set alle andre producenter har en flottere og lækrere brugerflade - selv de billige modeller fra Huawei og LG.
Det har altid undret mig at Samsungs telefoner er SÅ populære, når brugerfladen er så grim. Jeg ved godt det er smag og behag, det undrer mig bare at der ikke er flere der kan se det jeg ser.

Så det er dejligt at se at der er andre der har det som mig :-)

0 0
dippegalant 12-11-2013 16:15:10

Samsungs Galaxy S3 sidder på en andel på 15% af Androids andel, der nu er på over 80% af hele markedet.

Det vil sige at SGS3 har en markedsandel for den ene mobil på mindst 12%.

Alle iPhonemodellerne tilsammen har en markedsandel på ca. 13,5%.

Altså kan iPhonen ikke længere være den bedst sælgende smartphone og har ikke været det i lang tid...

0 0
12-11-2013 13:31:24

NOKIA er med 95% af salget på Windows Phone kongen over den alle...
60% haha

0 0
Peter Frederiksen 13-11-2013 12:12:27

@Nep

Men Samsung har droppet WP fordi det er en lackluster.. HTC virker også som om de har droppet WP.

Men jeg tror nu at Samsung er ganske tilfredse med deres 60%, hvor de sælger 300-400m androids afsted i 2013, samt har kvartalerne budt på ene milliard rekord overskud efter det andet.

Modsat Nokia som ikke har kunne levere et eneste overskud i deres WP historie. (der er solgt under 50m WP devices i hele WPs historie siden 2010)
Hvis ikke M$ havde købt Nokia's mobil del, er jeg sikker på at Nokia havde droppet WP.
Og der er en grund til at Nokia aktie stiger, som skyldes at Nokia kommer af med deres mobil afdelingen, hvor efterfølgende man kan se frem til overskud.

Så tillykke med at Nokia er kongen af WP... Nokia brand'et dør sikkert næste år som smartphone producent eller bliver WPs low end brand (da det stort set det eneste, der er skyld i den lille fremgang i væksten).

Hello M$ Surface phone....

0 0
13-11-2013 17:56:15

Nej når samsung nu leverede det ene mia overskud efter det andet så skyldes det med garanti den kvalitet de bruger på deres telefoner.
nokia ville heller leverer kvaliteten istedet for kvantitet..
at samsung og HTC droppede WP, var jo fordi de på ingen måder kunne levere telefon på højde med nokia..

ja, nokia er en sund forretning og vil overleve mange år i nu for de er innovative ud over de fleste..
og at de skifter forretnings område er jo heller ikke noget nyt. Det er sket med bragende succes flere gange..
m$ (som du kalder dem) kommer ikke til at eje Nokias brand på smartphone. Med på Asha og det kun i 10år. Nokia fra 2016 laver smartphones igen.. Man håber..
Microsoft smartphone kommer sikkert til at hed Lumia

0 0
Peter Frederiksen 15-11-2013 11:42:12

"nokia ville heller leverer kvaliteten istedet for kvantitet.."

Som det fremgår i artiklen på graferne, så har Samsung flagskibe solgt mest, hvor man får the latest and greatest chipset og HD/FHD opløsninger..
Kliniske test af Kamera har klaret sig godt..
http://goo.gl/F32r9d

Hvor f.eks L1020 har et Chipset i familie med HTC Sensation (2011)

Nokia har ikke formået at sælge High end Device, til de priser som de selv ønsker, og det er disse modeller som har leveret underskudene, hvilket Samsung ikke har problem med.


Customers Satisfation Smartphone/Tablets
http://goo.gl/u3E6ka
http://goo.gl/kRLCzo

Så det ser ud til at forbrugerne er ganske tilfredse (I USA)

----

Når nu hverken Samsung eller HTC ikke kan konkurrer med Nokia, skyldes det nok man lige ville afvente WP8's start, da WP7 var en kæmpe salgskatastrofe.

I marts udtalte Samsung's CEO at hverken WP8 eller RT havde købernes interesse.

ASUS, ZTE og Acer havde planer i marts om at lave WP8 produkter, men droppede deres planer i Juni, dels at M$ kræver for høj Licens og at man ikke kan for adgang til at lave ændringer i OS, så den eneste mulighed er at konkurrer på APP /og store, for at differencer sig på WP.

Der er ingen tvivl om at Nokia har lavet lækre og fede produkter, selvom de sidder på 95% af WP, har de som sagt ikke formådet at tjene penge på WP, Så jeg tror for Samsung og andre at ikke vil investerer enorme resurser på at konkurrere med Nokia, når der er ingen penge at tjene på bundlinjen...

0 0
spawn 12-11-2013 16:06:34

hehehe - kongekommentar :)

0 0
hellas7 12-11-2013 23:48:33

jeg tror sådan set også jeg var hoppet på wp hvis det ikke var for udviklernes nedprioritering af systemet

0 0
hellas7 12-11-2013 14:14:24

og hvor stort salg har Nokia lige i reelle tal ift. Samsung?

0 0
12-11-2013 14:24:50

Nok, til at samsung måtte erkende sit nederlag på Wp platformen..

0 0
12-11-2013 14:48:14

Nu gik samsung jo heller ikke rigtigt ind i det med WP. Ikke dermed sagt det ville se ligeså ud, men det det handler om er marketing.

0 0
Kim Harder 12-11-2013 14:52:10

Underligt, at Nokia er gået uden om Android, så havde det hele nok set helt anderledes ud i dag.

0 0
12-11-2013 16:19:49

Klart. Der er rigtigt mange der vil have Nokia. Bare ikke Nokia med WP på....

0 0
12-11-2013 17:16:13

Jeg er nokia mand og køber det de laver deres telefoner med.. Symbian, wP ... Bare telefonen kan holde til at falde på gulvet igen og igen..
når det er sagt så er WP8 faktisk et hurtigt, let og fremfor alt stabilt af Pommern til.
og det er ser flere og flere der oplever i forbindelse med de køber NOKIA..

0 0
12-11-2013 16:02:58

Min påstand er at hvis NOKIA havde hoppet på android bølge så havde vi set det samme som på Windows Phone, nemlig total kontrol..
men NOKIA kunne ikke få samme rettigheder i android styresystem som de har i WP og derfor valgte de at holde sig væk..det var en af grundene.

0 0