Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Exynos 5 Octa-processor på vej i masseproduktion

Samsung Exynos 5 Octa-processor på vej i masseproduktion

Samsung Electronics har netop offentliggjort, at deres nye Exynos 5 Octa-processor er på vej til at blive masseproduceret.

Samsung Electronics har tidligere på ugen udsendt en pressemeddelelse om, at deres nye Exynos 5 Octa-processor er planlagt til at blive sat i masseproduktion i løbet af andet kvartal 2013.

Exynos 5 Octa-processoren indeholder en revolutionerende otte-kernet ARM big litte design, som er baseret på en Cortex-A15 CPU. Og er en teknologi der er skabt til effektiv håndtering af moderne forbrugeres behov for at kunne multitaske på deres high-end smartphones. Det skriver Samsung Electronics i pressemeddelelsen.

 - Flere forskellige Galaxy S 4 versioner sendes på markedet

Samsung Galaxy S 4 kommer på udvalgte markeder med den nye Exynos 5 Octa-processor, på det danske marked kommer den dog med 1.9 GHz Krait 300 og Qualcomm Snapdragon 600 chipset. Du kan læse nærmere om Exynos 5 Octa-processoren her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JKay 21-03-2013 09:31:43

..at Exynos versionen kommer til danmark senere... og at denne version får FM radio når nu I9505 ikke har!

0 0
Jesper 21-03-2013 15:43:47

Har Galaxy S 4 ikke FM radio?!

Så er det da bestemt et no go for mig. Man kan forbinde 5 telefoner og lave stereolyd, scrolle med øjene, bruge Samsungs kopi af Google Translate - men ikke nyde sine yndlingsprogrammer på Radio24Syv på det gode gamle FM-bånd.

Det er da en mærkværdig prioritering. Prop den med bras og fjern i stedet en reelt brugbar funktion.

0 0
Peter Frederiksen 20-03-2013 22:54:19

GT-I**** = Not decided yet.
GT-I9500 = Exynos
GT-I9505 = Snapdragon
GT-I9500 / GT-I9505 = Samsung to bring both versions

Europe
GT-I9505 – Austria
GT-I9505 – Baltic
GT-I9505 – Belgium / Luxemburg
GT-I9505 – Bosnia and Herzegovina
GT-I9505 – Bulgaria
GT-I**** – Croatia
GT-I9505 – Cyprus
GT-I9505 – Czech Republic
GT-I9500 / GT-I9505 – France
GT-I9500 / GT-I9505 – Germany
GT-I9505 – Greece
GT-I9500 / GT-I9505 – Italy
GT-I9505 – Macedonia
GT-I9505 - Nordic Countries
GT-I9500 / GT-I9505 – Poland
GT-I9505 – Romania
GT-I9500 – Russia
GT-I9505 – Portugal
GT-I**** – Serbia
GT-I9505 – Slovakia
GT-I9505 – Slovenia
GT-I9505 – Spain
GT-I9505 – Switzerland
GT-I9505 – The Netherlands
GT-I9500 / GT-I9505 – United Kingdom
GT-I9500 – Ukraine

0 0
Robert 21-03-2013 00:04:03

Som man kan se er det kun de store/vigtige markeder der får octa-coren. Jeg ville rigtig gerne ha haft den PowerVR gpu :( Nu kan jeg lige så godt vente på Tegra4.

0 0
Peter Frederiksen 21-03-2013 01:09:46

Har det på samme måde, men køber nok Snapdragon modellen alligevel, har også tænkt Tegra 4, men ind til videre er det vist kun ZTE (eller tak), men der kommer en del tablets med T4.

men på den anden side, Four is better than One :-)

Hitler er også skuffet!

http://goo.gl/2OH5v

0 0
Darkwing Duck 20-03-2013 16:39:33

Hvorfor går de fleste ud fra at exynos 5 octa er den beste af de 2? på papiret er snapdragon 600 den hurtigst. Og indtil at begge telefoner kommer og man kan lave en Benchmark sammenligning, syntes jeg at det er for tidligt at æve sig over det.

http://www.primatelabs.com/blog/2013/03/samsung-galaxy-s-4-benchmarks/

0 0
Peter Frederiksen 20-03-2013 16:56:55

For mig handler det om hvilket er mest strømbesparende, der tror jeg Exynos er bedre, samt hvis man er til HD gaming på f.eks. stor skærm, tror jeg også PowerVR er et langt bedre GPU, det har det vist sig med Iphone og Ipad.

Af S3 US (SnapDragon Dual Core) vs S3 international, vandt exynos stort i strømbesparelse og performance

0 0
Tbm2 20-03-2013 17:05:41

Efter egen erfaring så er benchmarks nærmest ligegyldige i hensyn til hastighed. Iphone 5 scorer halvt så meget som note 2 (overdrivelse fremmer forståelsen)
Men er hele 2 sekunder hurtigere til at åbne apps (igen overdr......)

0 0
20-03-2013 16:03:38

Ærgerligt den ikke kommer med Octa processoren i Danmark:-\

0 0