Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung flytter ind i ”Nokia-land”

Samsung flytter ind i ”Nokia-land”

Nokias baghave i Finland bliver belejret af Samsung.

Samsung flytter ind i Finland. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung flytter ind i Finland. (Foto: John G. Pedersen).
Foto: Mobilsiden.dk

Det er muligvis ikke populært, set med finnernes øjne, men det giver arbejdspladser.

Samsung flytter ind i Espoo, uden for Helsinki, med deres første forsknings- og udviklingsenhed i Norden. Samme sted har Nokia sit hovedkontor, skriver Business.dk.

Dermed kan den hedengangne storproducent nærmest mærke konkurrentens ånde i nakken.

Årsagen til, at Samsungs valg er faldet på Espoo, er på grund af, at området har mange højtuddannede ingeniører og softwareudviklere, som følge af Nokias tidligere storhedstid.

Den kinesiske producent Huawei, verdens næststørste leverandør af mobiludstyr, samt Intel, har også banket teltpælene ned i Nokia-land.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TF 14-06-2013 00:19:59

Så går der nok ikke længe før den første samsung nokia kopi kommer når de altså har "forsket" lidt som de gjorde med apple :-)

0 0
15-06-2013 20:12:41

Nårh ligesom apple har forsket android, wp, Windows, webOS.....

0 0
TF 15-06-2013 23:59:29

Det er egenlig sjovt at du er så meget imod at apple låner lidt fra android og meget fra WP men du tiljubler samsung der startede kopi trenden hmmm dobbelt moral og du sagde også fornyligt at du hader apple fordi de er så arrogante og selvfede men du tilbeder samsung tiltrods for de om nogen netop er arrogante og selvfede med deres reklammer hvor de lovpriser deres produkter og sviner konkurrenten og dens brugere ovenikøbet hmmm mere dobbelt moral, ja det køre for dig må man sige ;-)

Så mor dig bare over at android fanboys her i tråden ikke lige kunne tåle en lille joke og straks bliver pigesure, jeg ovelever nok :-)

0 0
16-06-2013 08:02:57

Det sjove er at ikke er nogen af de andre der har været ude og erklærer "nuclear war"...... Kun hykleriske apple. Jeg intet imod de låner, men så skal de jo også lade andre låne.....

0 0
Peter Frederiksen 16-06-2013 01:25:03

37 minutters Apple svinere af PC fra 2006 - 2009
http://goo.gl/mDQxv

Microsoft W8 Ad - Ipad
http://goo.gl/q7JE5

Kom ned fra din høje hest....

0 0
TF 16-06-2013 14:19:51

Jeg har ALDRIG sagt at apple er bedere end de andre på det punkt, jeg har bare prioteret at de andre er lige så slemme.

0 0
16-06-2013 15:17:23

Og alligevel er der MEGET ofte lige en bestemt du skal fremhæve. Men hvis det ikke er noget problem, hvorfor blive ved med at kører rundt i det?

0 0
TF 16-06-2013 15:57:03

Jeg fik nok af samsung da de gik efter brugerne (afbilledet dem som dumme husdyr) og ikke firmaet, der ligger forskellen for mig og det ved du jo godt, men du har åbenbart hukommelse som en si så her fik du den lige igen igen igen.

Og nu kommer den sædvanlige svada om jeg hader samsung nok igen så vi tager den bare lige med det samme, ud over det grimme stunt jeg har nævnt er mit eneste problem med samsung deres mangel på ordenligt design og ringe materiale valg på sgs3/4, ellers har jeg intet problem med dem eller deres produkter.

0 0
16-06-2013 17:18:36

Du går da efter firmaet, uanset om det så kun er et punkt der irriterer dig. Når der skal siges noget negativt falder dit valg ekstremt ofte på samsung. Og så er jeg da fløjtende ligeglad med hvad og hvorfor du ikke bryder dig om dem.... Min hukommelse er ikke som en si, jeg ser bare verden anderledes end dig.

0 0
TF 16-06-2013 19:44:57

Jeg har gået efter firmaet ja og jeg har skrevet hvorfor, kan du ikke læse, men i modsætning til dig bruger jeg ikke samtlige artikler til at sprede had og negativ stemning.

At du ser verden på en sjov måde er der ingen tvivl om, du ser apple som djævelen og samsung som din lille gud, selvom de er nødagtig lige slemme og arrogante, men det siger jo mere om dig end os andre.

0 0
16-06-2013 19:51:52

Fuck hvor du langt ude mand.... Du beskylder mig på bedste børnehave manér for at lyve fordi jeg har sagt at du i alle samsung tråde er negativ. Nu gør du selv det præcise samme. Kan du overhovedet holde styr på hvad du siger hvor?

0 0
TF 16-06-2013 22:28:10

Ja indtil videre har jeg ikke sagt nået forkert i modsætning til dig, men tak fordi du prøver at holde styr på hvad jeg siger det er bare synd du ikke kan holde styr på dig selv.

0 0
17-06-2013 09:43:58

Hvis vi nu kører din børnehave flueknepper stil, så skriver at jeg i samtlige apple artikler kommentere. Det er ifølge dine egne definitioner en direkte løgn!

0 0
TF 17-06-2013 17:45:19

Jamen så lad mig være den voksne og sige vi stopper bare har.

0 0
18-06-2013 08:46:38

Hvor er det flot gjort thomas....Godt at vi har sådan en som dig, der kan løfte niveauet her i debatterne....

0 0
TF 15-06-2013 23:45:20

Har jeg sagt det modsatte da ?

0 0
Peter Frederiksen 14-06-2013 11:23:30

@Thomas

Har Samsung også været i Apple baghave?

0 0
TF 14-06-2013 13:48:40

Kan du ikke tåle lidt sjov og ved du ikke hvad de her :-) betyder ?

0 0
Avatar4 14-06-2013 09:45:42

Åh nej...
Thomas F er på bane igen.
Hver gang der står Samsung i overskriften, skal han komme med sine intelligente kommentarer..

Har Samsung været ondt ved dig? :)

0 0
TF 14-06-2013 13:47:09

Tja overdrivelse fremmer forståelsen for jeg skriver ikke i alle samsung artikler og har jeg skrevet nået der er løgn om dem da ?

0 0
15-06-2013 20:14:49

Hi hi hvor er det her sjov læsning :-) når man tænker på hvad du beskylder mig for ;-)

0 0
TF 15-06-2013 23:42:36

Forskellen er bare at det jeg skriver om dig jo er sandt, det har du jo selv indrømmet ;-)

0 0
16-06-2013 07:59:59

Årh så kører vi børnehave stil igen :-)

0 0
TF 16-06-2013 14:23:07

Arr den klare du vidst fint at køre selv :-)

0 0