Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Alpha præsenteret

Samsung Galaxy Alpha præsenteret

Så har Samsung officielt løftet sløret for den lettere iPhone-inspirerede Samsung Galaxy Alpha

Rygterne har været mange og vedholdne, men nu er der altså officielt også en Samsung-telefon, der har navnet Galaxy Alpha. Telefonen indeholder ikke mange overraskelser i forhold til de specifikationer og rygter, der har floreret.

Ud over metalkanten, så har Samsung holdt designet i tråd med de seneste Galaxy-enheder med den specielle "hullede" bagside.

Læs også: Samsung Galaxy Alpha: derfor kommer den

Her i Danmark vil den kunne købes fra den 12. september med en vejledende udsalgspris på 4995 kroner.

Specifikationerne:

Mål: 65,5x132,4x6,7 mm
Vægt: 115 gram
Skærm: 4,7" Super AMOLED, 1280x720 pixels
CPU: Octa-core Exynos, 4 kerner 1,8GHz og 4 kerner 1,3GHz
RAM: 2GB
Lagerplads: 32GB indbygget, uden microSD
Kamera: 12MP hoved, 2,1MP front
Batteri: 1860mAh
Styresystem: Android 4.4.4
Andet: Fingeraftryksscanner, Ultra-Power Saving Mode, Private Mode, Download Booster

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benny Haagensen 15-08-2014 14:31:40

Ja,så fik vi igen et bevis på,her ved Dippe Galant,at Samsung fans drøner op i det røde felt for at forsvare,hvergang der er lidt kritik af Samsung

0 10
Dippe Galant 15-08-2014 16:35:58

@ Benny

Nej, jeg gider bare ikke læse Thomas F.'s indlæg, fordi de altid er en overfortolkning eller det rene løgn og latin. Og så har han gennem tiderne kaldt mig nogle ret grimme ting, altimens han nu forsøger at spille engel. Det gider jeg ikke. Jeg er såmænd helt rolig og på ingen måde i det røde felt. Jeg afskriver bare Thomas F., fordi hans indlæg ikke fortjener andet og sådan har det været i langt tid.

Folk må meget gerne kritisere Samsung. Faktisk er jeg enig i kritikpunkterne vedr. Alphaen, som folk kommer med i denne artikel. Men jeg opponerer, når folk skriver "rasler ned" og "klar nedgang", fordi det simpelthen ikke er rigtigt. Samsung har på tre år tredoblet deres markedsandel fra ca. 11% til over 30%. En mindre nedgang fra 31% til 30% er altså ikke at "rasle ned" og er heller ikke en "klar nedgang". De har mistet en tyvendedel af den fremgang de har haft og er stadig større end de 5 næststørste (incl. Apple, Sony, HTC, osv.) tilsammen...

11 1
Benny Haagensen 16-08-2014 10:45:30

det er okay Dippe Galant,tak for dit svar

5 1
15-08-2014 15:52:23

Nej du fik et bevis at man kommer op i det røde felt, hvis man indleder en diskussion med Thomas F. Der blev lagt ud med kommentar hvor man er uenig, men er måske en hidsig samsung fan hvis man ikke er enig i en given kritik?

9 0
Robert 13-08-2014 12:45:55

5000 kr. for pokker da Samsung for det junk der. Jeres markedsandele vil fortsætte med at rasle ned for jeg som mange andre vil ikke være med til de latterlige priser mere.

12 21
Dippe Galant 13-08-2014 20:32:49

Rasler ned? Det er ikke lige det, der sker for Samsung, der har tredoblet sin markedsandel på få år:

http://www.idc.com/prodserv/smartphone-market-share.jsp

19 13
Dippe Galant 13-08-2014 21:16:11

Selvfølgelig kan man ikke tredoble sin markedsandel i det uendelige. Der er kun 100% at gøre godt med. Samsung har stadig tredoblet deres markedsandel på få år. Skulle de gøre det en gang mere, så skulle de altså ende på ca. 93% af markedet, hvilket er rimeligt urealistisk.

20 10
TF 13-08-2014 21:50:36

Tallene siger jo klart at de er på vej ned og når man ser folks kommentare rundt omkring på nettet så er de gode tider for samsung vist ved at være fortid, selv hardcore s-fans brokker sig og skifter mærke.

3 19
Dippe Galant 13-08-2014 22:03:56

Nej, det siger tallene ikke. Og slet ikke "klart".

Samsung sælger stadig flere enheder og at de i en kort periode har en minimal nedgang, betyder på ingen måde at "de er på vej ned".

TF aka. Thomas bør stoppe med at opdigte fantasier.

16 11
TF 13-08-2014 22:34:56

"Samsung solgte i første kvartal 89 millioner Galaxy enheder hvilket gør dem markedsførende med hele 31,2% af smartphone markedet, en nedgang på 1,2%."

2 16
Peter Frederiksen 16-08-2014 01:25:49

@TF

Når du nu definere Samsungs 1.2% som "rasle ned", hvor dan vil du så definere Apple's 2.2% nedgang?


PS. Ved du om Sonos har vundet en EISA Awards?
Det er der en såkaldt "Skamløse kopist" der har fået
http://goo.gl/TxBAso

9 0
Dippe Galant 13-08-2014 23:02:10

Jeps og det er ikke en "klar nedgang", slet ikke når det er første gang, der er nedgang i markedsandelen. Tak for at dokumentere at du ikke forstår dit eget sprog.

17 8
TF 13-08-2014 23:19:58

Det er træls når man ikke kan få ret hva :-)

3 19
Dippe Galant 14-08-2014 09:52:15

Hvis ikke du kan lide ikke at få ret, TF, så lad da være med at skrive sådan noget vås...

God bedring!

16 9
TF 14-08-2014 14:29:58

Tal lyver ikke og de giver mig ret :-) 1,2% NEDGANG, lær at læse dippedut :-)

2 18
Dippe Galant 14-08-2014 17:56:13

Læs lige dit eget indlæg igen, Thomas F., eller få din pædagog til det. Du skrev om "klar" nedgang. Det viser tallene ikke, uanset hvor meget du så end digter.

13 5
TF 14-08-2014 19:05:35

Nedgangen ser nu klar nok ud og når man lægger det sammen med alle de negative kommentare fra selv hardcore s-fans så kan det kun gå en vej, så desværre dippedut men du har heller ikke ret denne gang :-)

1 16
Dippe Galant 14-08-2014 20:59:41

En nedgang på ca. 1% er "klar"? Aha. Det er jo en grotesk argumentation og alle firmaer har negative kommentarer. Du aner jo ikke om dem der kommer med negative kommentarer er "hardcore fans" eller ej, det er igen bare noget du finder på.

Thomas, gå hen til lægen på din afdeling og forklar ham at din medicin ikke længere virker!

12 4
TF 14-08-2014 21:22:10

Bare fordi du ikke har ret betyder det vel ikke du behøver at opføre dig svinsk vel, men vis det er måden du vil opføre dig på så gider jeg ikke spilde mere tid på dig.

1 16
Dippe Galant 14-08-2014 22:04:17

Thomas, det har du lovet så mange gange, at jeg har opgivet alt håb om at det nogensinde kommer til at ske. Men jeg beder til alle de guder, jeg ikke tror på, at det kommer til at ske.

Hils de andre på afdelingen og sørg så for at få noget at sove på!

13 3
Peter Frederiksen 13-08-2014 13:12:20

Nu tror jeg heller ikke denne model er rettet mod dig og mig, samt mange andre, men mod de millioner af Iphone 5 ejere som kommer ud af deres abonnementer i efteråret (i primært USA/UK og andre lande hvor man binder sig i 2 år), og jeg tror ikke specs mæssigt der kommer til at de store forskelle på Iphone6 og Alpha... Så hvis folk vil betale top pris for premium "junk" er der vel et markedet (tænker ikke kun på alpha :-) )....

22 6
Bjørn 14-08-2014 09:07:31

Lad os se om det lykkes. Tror ikke den kan udkonkurrere en iPhone 6, denne telefon vil være absolut bagud på hardware. 720p skærm er bare ikke godt nok i 2014 på en topmodel.

4 9
Peter Frederiksen 15-08-2014 21:02:55

Hvis nu Apple fastholder "Retina", som er mindst 326ppi og 4.7 tommer skærm betyder det en opløsning på 1334x750... (Iphone4x og 5x havde samme ppi 326), alpha ligger på 320 ppi, så det er ikke fordi der er den store forskel....

Exynos chipsettet har smadret Snapdragon 801 i benchmark test og især grafiske test (http://goo.gl/9swxuJ), jeg har læst at kameraet i Alpha har Isocell tech, som også S5 har, som Dxomark har testet til bedste mobilkamera til dato (http://goo.gl/iiaVhy)

Og man må formode ar skærmen er af samme strømbesparende Super Amoled type, som i S5, som Display Mate har kåret som det bedste til dato..

Så hvis Apple fastholder 326ppi, er jeg meget uenig med at Alpha er absolut bagud, tværtimod....

9 0
Robert 13-08-2014 17:42:04

Jeg synes det er en helt rigtig analyse af lige den her model, noget jeg ikke havde tænkt så meget over. Men min kommentar var mere en bred lussing til alle Samsung's produkter, jeg er rimelig sikkert færdig med S-modeller og Notes til fordel for en Nexus, Motorola eller Kineser-topmodel.

5 12