Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Gear - det nye smartwatch er præsenteret

Samsung Galaxy Gear - det nye smartwatch er præsenteret

Samsung har netop præsenteret deres længe ventede Galaxy Gear. Vi har samlet detaljerne om det nye produkt her.

Der har været mange rygter og spekulationer om Samsung Galaxy Gear, men nu har Samsung endelig præsenteret deres nyeste enhed.

Samsung kalder det dog ikke selv et smartwatch, men derimod en håndledsgadget der øger friheden.

Galaxy Gear fortæller dig når der er nye indgående meddelelser lige fra opkald, sms’er, e-mails og alarmer, samt giver dig mulighed for at få en forhåndsvisning af disse og enten godkende eller ignorere dem.

Den nye enhed fra Samsung har en indbygget højttaler, som gør det muligt at foretage håndfrie opkald direkte fra Galaxy Gear. Du behøver ikke længere løfte telefonen, men kan tale ind i den nye håndledsgadget, som må gå under kategorien Smartwatch.

Galaxy Gear byder også på muligheden for, at tage billeder – det har nemlig et kamera på 1,9 megapixels, der kan tage billeder og optage video som efterfølgende kan deles.

Funktionen Auto Lock låser automatisk skærmen på den smartphone, som Galaxy Gear er tilknyttet, når de er mere end 1,5 meter væk fra hinanden – og aktiverer skærmen når de igen er i nærheden af hinanden.

Galaxy Gear kan også bruges til at styre musikken på din Galaxy-enhed eller som skridttæller.

- Her er Samsung Galaxy Note 3

De tekniske specifikationer på Galaxy Gear er; 800 MHz processor, 1.63 tommer Super AMOLED skærm, 1.9 megapixels kamera, Bluetooth 4.0 + BLE, Accelerometer, Gyroscope, 4 GB indbygget hukommelse, 512 MB RAM og vejer 73.8 gram. Batteriet er på 315 mAh.

Galaxy Gear lanceres i løbet af september i seks forskellige farver til en foreløbig vejledende udsalgspris cirka 2.499 kroner.

Det uvist om alle seks farver rammer det danske marked.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 07-09-2013 14:44:39

Det er sku da fedt at alle producenterne udvikler sig og bla. sender nogle smarte ure på markedet. Og hvis du ikke vil have sådan et, så er det en fri verden = dont buy. I minder lidt om en flok gamle sure mænd = hvad skal jeg med en mobiltelefon. Men verden står heldigvis ikke stille, og med jeres "indstilling" ville en iPhone stadig kun have 3,5 tommer skærm. Kom nu videre med jeres liv og glæd jer over den tekniske udvikling, i kan alligevel ikke stoppe den. :)

0 0
lape 05-09-2013 23:28:51

Men tvivler på jeg erstatter mit Rolex med sådan et der :P

0 0
06-09-2013 13:42:54

Det er jo det dejlige med det frie valg :D Jeg ville om jeg så fik det ikke gå med rolex. Der er sq for meget bling over dem....Derved ikke sagt at jeg ville vælge dette, da den lige har fået lidt for meget "nokia" farvelade...Mega dårlig batteritid, samt jeg ikke kan se brugen af det..

0 0
BE 05-09-2013 16:58:38

Tja, jo det går nok den vej, men batteri-kapaciteten er nok for lav 1 - 2 døgn.
- Det ligger langt under hvad vi er vant til og nok også til vore forventninger.

Kameraet er en skændsel, som ikke hverken pynter eller særlig kvalitativt med den lave opløsningsgrad.
- Der er mere sælgersnak end fornuft bag.

Det er synd med batteritiden, da der ellers er mange gode features indlagt i uret, og dets korrespondance med selve Note 3.

0 0
BE 04-09-2013 22:46:00

Så er det sgu nemmere med en forkortelse "Swatch"! ;-)

0 0
BP 05-09-2013 16:19:55

Smatch, måskee ;)

0 0
Jesper 05-09-2013 09:21:11

Det går s'gu ikke, BE! Det brand er allerede taget af en anden ur producent!

0 0
Alfix 04-09-2013 22:34:23

Helt utroligt langt ude produkt med et design man tror der er loegn. Et godt bevis paa Samsung har vaeret heldige og ikke kompetente med Galaxy S3 og 4. Som reelt set er den samme telefon.

Mega fail!

0 0
lape 05-09-2013 23:27:44

Var det et forsøg på at være sjov? For der er kæmpe forskel på S3 og S4. Du har tilsyneladende ingen erfaring med dem.

0 0
TF 06-09-2013 02:48:51

Tja der er vel samme forskel på sgs 3 og 4 som iphone 4s og 5 og den forskel kalder samsung fans jo for en lille opgradering konstant så det må jo også være gældende for sgs'erne.

0 0
06-09-2013 11:44:18

Nu du igen leger ekspert. Så fortæl hvor det er at S3 og S4 ligner hinanden ?

0 0
TF 06-09-2013 12:23:07

På samme punkt som iphones, design, det kan du vel ikke benægte :-)

0 0
06-09-2013 13:38:41

Det kan jeg da. S4 er mindre på alle leder og kanter. Den har større skærm, vejer mindre, dens form er anderledes. Hvad var forskellen på 4 og 4s ? Det er jo dem folk hæfter sig ved, da der jo er pænt stor forskel på 4s og 5....

0 0
TF 07-09-2013 04:22:37

Næ folk sagde det samme da 5'eren kom og de har ret designet er overordnet det samme på iphone 4-4s og 5 nødagtig som på på sgs 3 og 4, der er ingen tvivl om at samsung kopiere apple medhensyn til disse små opgraderinger, apple havde bare et bedere design at starte på.

0 0
07-09-2013 07:17:46

Overordnet ja, men de ligner ikke hinanden, som 4 og 4s. Og som 5 og 5s formentlig også vil gøre. Men det er da ikke noget apple har opfundet. Igen skal man påvise at Apple har opfundet noget der har eksisteret meget længere end der var noget der hed iPhone. Hvad med bilindustrien og deres facelifts af modellerne? Hmm gad vide om Apple har kopieret det fra dem eller nogle helt andre. De indrømmer jo at de stjæler med arme og ben....

0 0
hellas7 07-09-2013 13:22:41

igen er det fantastisk som en artikel om samsungs nye smartwatch bliver til en diskussion om forskellen på sgs 3 og 4

0 0
07-09-2013 15:07:11

Tjah det kan du have ret i.

0 0
BSG 05-09-2013 13:27:56

Både SG3 og SG4 hører til de bedste smartphones som er lavet til d.d.
Tro mig, mange vil bruge smartwatch inden et år er gået.

0 0
Jesper 05-09-2013 09:24:39

Alfix, det kan du så udtale dig om, uden at have set det i virkeligheden???
Nå, men hvis jeg nu sætter et lille klistermærke på med et afgnasket æble, er det så ok?

I det hele taget syntes jeg dog, at idéen med de såkaldte smartwatches er lidt forfejlet! Personligt er jeg helt holdt op med at gå med et af de tre-fire armbåndsure jeg har liggende. Der er jo ure over alt. Men selvfølgelig, hvis det er vandtæt, og kan bruges til sportsaktiviteter m. gps m.m., så er det en helt anden sag!

0 0
05-09-2013 07:08:47

At dette produkt ikke lige er det heldigste kan vi sagtens blive enige om. Men at kalde S3 og S4 ens er da komplet latterligt. Der er ikke det sted hvor der ikke er blevet skruet/filet på tingene på S4 i forhold til S3. Det være sig mål, spec's eller features.

0 0