Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Note 3 - mobilnotater i 5,7 tommer

Samsung Galaxy Note 3 - mobilnotater i 5,7 tommer

Note 3 med 5,7 tommer Full HD-skærm er nu en realitet. Er kan du læse mere om den nye smartphone-notatenhed.

Samsung Galaxy Note 3.
Samsung Galaxy Note 3.

Med den første Galaxy Note grundlagde Samsung en ny produktkategori inden for mobilbranchen, som de har haft ganske stor succes med.

Sidste år kom Galaxy Note II med 5,5 tommer skærm, og nu tager Samsung produktet et skridt videre med Galaxy Note 3, der har 5,7” Full HD Super AMOLED skærm.

Den nye Note har forsat integreret S Pen, der som noget nyt har fået funktionen Air Command, der åbner op for en vifte af muligheder, der alle inkluderer brug af pennen på skærmen. Air Command er en svævende kommandomenu.

Håndskrevne notater i Action Memo kan konverteres til at begynde opkald, tilføje et navn og nummer til kontakter, søge adresser på et kort, søge på nettet og meget andet.

Galaxy Note 3 kommer med applikationen My Magazine der samler nyheder, underholdning og sociale medier. My Magazine er skabt i partnerskab med FlipBoard.

Telefonen har også Find My Mobile, hvor man kan finde og deaktivere Note 3 hvis den bliver stjålet. Med sikkerhedsfunktionen kan stjålne telefoner ikke nulstilles til fabriksindstillinger.

- Samsung Galaxy Gear - et smartwatch

Omkring hukommelsen er det værd at bemærke, at Galaxy Note 3 har hele 3 GB RAM. Enheden findes i versioner med 16, 32 og 64 GB med mulighed for udvidelse med yderligere 64 GB via microSD-kort.

Videooptageren kan optage i Ultra High Definition (UHD) med 30 fps. Så hvis du har et 4K TV i stuen, er der mulighed for at skabe eget videomateriale.

Samsung Galaxy Note 3 kommer på markedet i september måned. Den vejledende pris bliver 5.500 kroner uden abonnement for 32 GB-versionen.

Specifikationer på Note 3

Her følger de vigtigste specifikationer for Samsung Galaxy Note 3.

- Processor: Quad-core 2,3 GHz

- Skærm: 5,7” Ful HD Super AMOLED

- Kamera: 13 megapixels / Frontkamera: 2 megapixels

- Net: 4G LTE, 3G, WiFi 802.11 a/b/c/g/n/ac

- Bluetooth 4.0, NFC, GPS, Glonass

- Hukommelse: 3 GB RAM - 16, 32 eller 64 GB intern hukommelse, mulighed for microSD op til 64 GB

- Batteri: 3.200 mAh

- Størrelse: 151,2 x 79,2 x 8,3 mm

- Vægt: 168 gram

- Styresystem: Android 4.3 Jelly Bean

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Frederik 06-09-2013 23:31:31

endnu en plastiktelefon fra Samsung.. hvorfor opper de sig ikke lidt ligesom Sony gør på byggekvaliteten og lækkerhedsfølelsen?

0 0
07-09-2013 08:38:54

Hvorfor skulle de? De stor sælger jo.

0 0
Frederik 07-09-2013 09:03:49

Famous last words.

Sikker på at Nokia havde en lignende indstilling på andre områder for 5-6 år siden ;-)

0 0
07-09-2013 15:10:50

De udvikler da stadig deres produkter, de vælger bare at bruge andet end alu og glas. Og div produkter har jo vist at det ikke er verdens materialer hvad angår slitage og holdbarhed....

0 0
Robert 06-09-2013 05:31:17

Jeg er moderat interesseret i denne enhed, kan nogle med erfaring fra de tidligere Note-modeller kaste lidt lys på hvor godt de enheder fungerer ved normal fingerberøring?

Jeg frygter lidt er der er forskel i skærmteknologien for at pennen skal virke bedre så at normalt brug udenfor notat og tegne funktioner kommer til at halte lidt.

Takker på forhånd.

0 0
Tbm2 08-09-2013 11:57:14

Jeg må sige at min note 2 er MEGET præcis.
Jeg har ikke oplevet fejltryk de seneste 7 måneder jeg har haft den;)

0 0
Jan Hansen 05-09-2013 17:19:06

Dette skulle have været med: Ja, plastic igen,
"The sides almost look metallic from a distance, but let not appearances deceive you; they're plastic, and the longer you look at it, the cheaper it seems. There is a series of vertical ridges that run up the length of all four sides, which Samsung reps tell us is meant to mimic the look of a closed book (again, this seems awfully skeuomorphic). We'll wait until our full review to make a final judgement call on the overall build quality of the Note, but from what we can tell so far, it's better than the last model in some ways and worse in others."

0 0
Jan Hansen 05-09-2013 17:06:53

Udmærket artikel, mangler dog informationer om materialet til Note 3, fandt noget på: http://www.engadget.com/2013/09/04/samsung-galaxy-note-3-preview/

0 0
BE 05-09-2013 16:51:04

- Det er sgu en ordentlig fætter, men holder softwaren og teknikken, så er det da et pænt skridt fremad, der kan overflødiggøre en del tablets.

Det bliver spændende at se hvad Apple kan diske op med af fornyelser på såvel hard- som softwaresiden.
- Er det blot mere af det samme med en ny version af styresystemet IOS, ligesom tidligere, så er det spændende om Iphonefolket vælger fortsat at beholde skyg klapperne på eller smider den og går over til Samsung, HTC eller et andet mærke.
Prisen kan næppe afskrække, så det bliver indholdet i softwaren der kan være afgørende.

0 0
TF 05-09-2013 22:51:28

Nu er det jo ikke alle der ønsker at løbe rundt med nået næsten på størrelse med en tablet i lommen, min max størrelse er ca 4,3" (større end det kan jeg ikke bruge med en hånd) og jeg ville klart vælge en 3,5" frem for det vis jeg kunne få en topmodel i den størrelse.

0 0
Thomas 05-09-2013 06:35:21

skal altså lige siges... at jo den optager video i 4K meeen vigtig info er også at den optager det i 60.FPS og ikke 30 som i skriver... sov i under eventen?? ;O)

vil da lige tilføje muuums et lækkert design den har fået...helt klart en jeg køber her den 25sept når den kommer ;O)

0 0
schmidt 05-09-2013 07:03:57

4k er i 30 fps..1080p er i 60hz..720p 120hz:)

0 0
BE 05-09-2013 16:43:53

4K, hvor mange har egentlig sådan et fjernsyn?

Den "nye" standard 1920 x 1080 med 100 helbilleder i sek. har vi endnu ikke set meget til hverken på de sendte kanaler eller Blue-ray.

Hidtil er det kun blevet til 1920 x 1080 interlaced, hvilket vil sig max. 50 helbilleder i sekundet, og det sidste(50) en måske ikke engang tilfældet.

0 0
GammelGed 05-09-2013 00:57:12

Hvis LG G2 kommer til ca. 3500,- mod Note 3 til ca. 5500,- Og S4 er allerede i 3700,- så skal man vist være meget forelsket i den S pen.

0 0
Jan R. Sørensen 04-09-2013 21:37:27

var der ikke også noget med at 2-3 enheder kunne slås sammen til en skærm ? havde en baby der skreg så fik ikke lige det hele med

0 0
hellas7 05-09-2013 00:20:47

jo. Ved ikke lige hvorfor man ville bruge to skærme, men på billederne kunne man stille 3 notes vertikalt for at samle dem til et widescreen-display

0 0
Ahmed Masih G 04-09-2013 20:31:30

du glemte det vigtigste. 4k video? er den ikke vigtig at nævne?...

0 0
Mobilsiden.dk 04-09-2013 20:44:36

Jo, det er det bestemt. Jeg har netop tilføjet det.

0 0