Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Note III med 4K videooptagelse

Samsung Galaxy Note III med 4K videooptagelse

Rygterne vil vide, at Samsungs kommende Galaxy Note III får 4K videooptagelse og musikafspilning i høj kvalitet.

De seneste rygter om den kommende Samsung Galaxy Note III vil vide, at 4K videooptagelse og musikafspilning i høj kvalitet bliver en del af pakken.

Ifølge The Korean Economic Daily, vil Galaxy Note III få videooptagelse i 4K ved 3840 x 2160 pixels og afspilning af musik med 24-bit/192KHz, så selv de mest kræsne musiklyttere vil blive tilfredsstillet.

Ifølge SamMobile vil afspilning af musik i høj kvalitet ligge lige til højrebenet, mens 4K video måske er mere tvivlsomt, da mange brugere end ikke har et TV, der kan afspille 4K kvalitet, samtidig med at optagelser i 4K vil fylde utroligt meget på en smartphone, der i forvejen har begrænset hukommelse.

Samsung Galaxy Note III forventes præsenteret ved en Unpacked Event i Berlin den 4. september.

Kilde: SamMobile, The Korean Economic Daily

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Villiam 28-08-2013 01:02:59

16gb (10gb) brugbart plads vil hurtigt blive fyldt op med 4k opløsning :/ håber sandelig at teleselskaberne ikke er så nærrige at de kun tager 16gb udgaven hjem til dk.

0 0
OliverB95 28-08-2013 13:34:52

Man kan jo også vælge, at sætte op til 64 GB SD kort i...

0 0
Erling 28-08-2013 15:53:03

Jo da. Der er bare ingen garanti for at telefonen kan nå at streame til eksternt kort.
Oveni er der en del trekantede apps som absolut vil installeres on-board. Med den hastighed der bliver fyldt på i en 4K stream skulle det da ikke undre mig om telefonen forlanger at gemme on-board. I hvert fald i første omgang. Ja så kan optagelsen flyttes bagefter, men det sætter grænsen for hvor lange de enkelte optagelser kan være. Vi får se d. 4/9.
MVH
ELO

0 0
Erling 28-08-2013 02:39:56

Synes faktisk jeg læste et sted at bundgrænsen den her gang skulle være 32 GB.
Nu kan jeg selvfølgeligt bare ikke finde det igen.
Kan jo også sagtens være fup & fidus, men det ville da være rart.

MVH
ELO

0 0
Villiam 28-08-2013 12:02:04

det er i orden :) men jeg regner med at teleselskaberne gør som altid, og kun køber 16gb udgaven hjem :/ 32gb kan sikkert skaffes uden abonnement :)

jeg tror dog stadig den vil blive hurtigt fyldt med 4k videoer ;)

0 0
August 28-08-2013 10:28:17

Eller også bliver 32 GB og 64 GB forebeholdt Sydkorea og Kina, mens resten af verden må nøjes med en kedelig 16 GB udgave.

0 0
Jakob 27-08-2013 21:39:35

Med 24 bit/192 khz. Det har ingen som helst betydning, selv på et high-end anlæg. Skulle det så have betydning for en mobiltelefon, med mindre gode hovedtelefoner?? Næppe.

0 0
CJ 27-08-2013 22:42:51

Ja, så stop dog den udvikling. Men jeg tror nu den er kommet for at blive. Og at den i det store hele bringer mere kvalitet med sig. LP 78 rpm vs (kassettebånd vs) LP 33 1/3 rpm vs CD. VHS vs DVD vs BluRay. Der kommer hele tiden flere detaljer med - flere muligheder. Jeg syntes DVD var tæt på perfekt, men efter BluRay synes jeg DVD gør lidt ondt i mine øjne. I 1996 syntes jeg 128 kbps mp3 kunne gå - nu lyder det som lort.
Tror det har en betydning. Måske ikke lige her og nu med Note 3, men med tiden :-)

0 0
Jan Sønderby 28-08-2013 02:33:05

Jakob har ret i 24bit/192kHz ingen betydning har. Alt over 44.1kHz sampling er nyttelyst da vi kunne kan høre op til 20kHz, hvilket ganges med 2 for at få sampling frekvensen. Og forskellen på 16 bit og 24bit kan kun høres hvis lydniveau er over smertegrænsen.
http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

0 0
28-08-2013 13:18:51

Nu har sampling frekvens ikke meget at gøre med lydens frekvens og det hørbare område....

0 0
Jan Sønderby 28-08-2013 14:03:05

The Nyquist–Shannon sampling theorem states that perfect reconstruction of a signal is possible when the sampling frequency is greater than twice the maximum frequency of the signal being sampled


The full range of human hearing is between 20 Hz and 20 kHz. The minimum sampling rate that satisfies the sampling theorem for this full bandwidth is 40 kHz.


http://en.wikipedia.org/wiki/Sampling_rate

0 0
28-08-2013 14:44:44

Ja men det omhandler den minimale samplings frekvens, men det betyder jo ikke at du ikke kan hører forskellen, hvis du har en højere samplings frekvens.

0 0
Jan Sønderby 28-08-2013 15:09:05

192kHz sampling frekvens genskaber ikke frekvenser under 20kHz bedre end 44,1kHz sampling, men kan genskabe frekvenser op til 96kHz. Disse høje frekvenser kan faktisk skabe forvrængninger i det hørbare områder, fordi mange højtaler ikke kan genskab dem korrekt.

0 0
28-08-2013 17:05:50

Sorry du har ret. Der er åbenbart en gylden frekvens der hedder 48k for audio.

0 0
CJ 27-08-2013 17:34:36

Tiltrængt :-)

0 0
Sven A. 27-08-2013 18:49:46

følger det en bedre højtaler med så??? Eller er den bedre med ear-plugs.

0 0
hellas7 28-08-2013 00:44:35

jeg håber også at det (især) er højtaleren der får en overhaling, for der er htc lysår foran alle andre

0 0