Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S 4 dobbelt så hurtig som Galaxy S III

Samsung Galaxy S 4 dobbelt så hurtig som Galaxy S III

Den nye topmodel fra Samsung slår alle konkurrenterne i benchmarktest. Du kan se resultaterne her.

Den Samsung Galaxy S 4 udgave, der kommer med Snapdragon 600 processoren, har i en test lavet af Android Authority scoret dobbelt så meget, som forgængeren Galaxy S III.

Men konkurrenternes topmodeller slår Galaxy S 4 uden problemer. Dermed ser det også ud til, at mange af de hardcore smartphone-brugere, soom havde håbet Galaxy S 4 kom til Danmark med Exynos 5 Octa ikke bliver skuffet alligevel. Det skriver GSMArena.com.

 - Flere forskellige Galaxy S 4 versioner sendes på markedet

HTC One kommer også med Snapdragon 600, men er ”kun” på 1.7 GHz mod 1.9 GHz i Galaxy S 4, og den bliver altså også overhalet indenom i testen.

Både iPhone 5 og BlackBerry Z10 scorer ligesom Galaxy S III mindre end halvdelen af, hvad den nyeste topmodel fra Samsung altså gør.

Vi har desværre ikke, til sammenligning, nogen testresultater på den version af Galaxy S 4, som kommer med Exynos 5 Octa.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

28-03-2013 19:55:29

Til de er kommet af med qualcomm mobilerne....

Exynos har LTE:

http://www.sammobile.com/2013/03/28/samsung-exynos-confimed-lte-exynos-5-octa/

Og den smadre den oc snapdragon:

http://m.gsmarena.com/galaxy_s4_exynos_5_octa_benchmarks_top_the_charts-news-5769.php

0 0
Matti 30-03-2013 11:42:11

Er det bekræftet med sikkerhed at Danmark får Galaxy S4 med snapdragon proccesor?. Ifølge det nedstående link , står der ikke noget om hvilke udgave af S4 vii forventer at får.



http://www.sammobile.com/2013/03/25/70-of-the-first-galaxy-s4-devices-will-use-the-snapdragon-600-processor/

0 0
Matti 30-03-2013 11:44:28

Fik lige overset at der stod Nordic Countries.

0 0
30-03-2013 14:09:01

Har desværre også senere læst at det formentlig kun er i Korea at de sender LTE udgaven af Exynos på gaden :-\

0 0
August 03-04-2013 00:09:23

Så flyt til Korea, N.

0 0
03-04-2013 06:42:34

Kan du ikke bare stoppe med at kommentere på mig, klaphat? Du er simpelthen indbegrebet af underfrankeret troll.....

0 0
Søren 28-03-2013 17:17:22

I er alle idioter, så er det sagt... iOS er jo ikke hurtigere end android, hvorfor bliver I ved med at sige det? Kæft i er dumme, ja det er lige hvad I er!

0 0
Footiefan 28-03-2013 19:48:40

Jamen så velkommen i klubben, nar!!

0 0
Søren 28-03-2013 20:17:21

Du er da mest en nar... Du har altid de latterligste kommentarer... Haha, det er sku egentligt meget sjovt altid at læse dine Dumme ting...

0 0
Footiefan 28-03-2013 20:37:53

"Du er da mest en nar...". Ja opfindsomheden kender ingen grænser...

0 0
Søren 29-03-2013 21:14:37

Assjack du er!

0 0
TF 29-03-2013 22:34:07

Hold da kæft hvor er du dum at høre på.

0 0
Søren 30-03-2013 10:51:12

Hvorfor blander du dig? Din fucking android fanboy!

0 0
TF 31-03-2013 01:47:01

Det er godt nok første gang jeg er blevet kaldt en android fanboy :-D

Hvor skulle jeg ikke blande mig ? når der er en der skaber sig har vi vel alle lov til at påpege hans idioti, det er da et åbent forum.

0 0
Ole Christensen 28-03-2013 13:57:56

Ja, undskyld mig men jeg syntes det er totalt ligegyldigt!
For 1-2 år siden var det relevant hvor meget en mobil kunne score i benchmark, da det i høj grad var lig med bruger oplevelsen.
I dag er alle nye high-end mobiler udstyret med hardware der sparker røv og ingen problemer har med at give brugerne en smooth og stabil oplevelse.
Derfor mener jeg at det fuldstændigt lige meget hvilken score de ender med.
Det er kun for at de dedikerede fans har noget at kappes om så de kan sammenligne størrelsen af deres...
Just imo. :-)

0 0
Darkwing Duck 28-03-2013 17:08:04

Jo bedere specs, desto beder og flotter spil, kan man lave til dem. Og der er vel nogen der spiller meget på deres mobil. Men ellers ville jeg give dig ret

0 0
Cebastian 27-03-2013 23:22:43

Både i form a benchmarks og batteri forbrug. Den skulle gerne levere en ny standard :)

0 0
27-03-2013 11:01:42

Enhver, som kigger rundt på diverse tests af Iphone 5 vs ....hvad-som-helst, på f.eks. you tube,vil kunne bekræfte at Iphone 5 slår alt når det f.eks. kommer til browser-hastighed.-Dette til trods for at hele "android-banden" igen og igen lancerer "en ny android-konge" med "fantastiske" specs. - Derfor,hvis artiklen taler sandt,- og det vel at bemærke har nogen relevans for enhedens ydeevne i praksis, vil jeg gerne lykønske Samsung med for første gang at have lavet en smartphone som er hurtigere på nettet end Iphone.

0 0
Lasse Køhlert 28-03-2013 19:12:33

De eneste jeg har set slå BlackBerry 10 browseren er hvis flash er aktiveret på BB10, eller konkurrenten loader mobilsiden...

At deres benchmark ligger så "lavt" er blot en fryd da det beviser hvor stærk BlackBerry 10 OS (QNX) systemet i virkeligheden er.

og ja selvom man måske er BlackBerry fan, er der jo andre ting at tage i betragtning i sådan en test.

En CPU i en PC performer ikke lige godt på alle bundkort, med forskellige typer Ram, og forskellige typer af OS.

Dertil kommer antal MB af RAM, så ikke disken som vi kender det fra en PC, står og swapper og derved belaster CPU'en gevaldigt.(Ved godt det ikke kan sammenlignes direkte, but you get the point)

Når alt er sagt er det bare ret imponerende deres BB10 OS kører så flydende med den halve hardware sammenlignet med HTC one og her Galaxy S4.

God Påske :)

0 0
28-03-2013 19:24:00

Nu har den flydende oplevelse jo intet at hører med hardwaren i Android. Emnet har Været oppe tusind gange. Du får Aldrig android til at føles som de andre, da det er opbygget helt anderledes. I android feks stoppes alt andet ikke bare fordi der sættes en finger på skærmen, hvilket vist mere eller mindre er det der sker i feks Ios. Det er også en helt anden måde systemerne håndterer grafikken på. Og hvis man ikke kan klare det, så må man jo så hoppe på en af de andre heste. Der er så mange andre ting der hiver det op over alle andre, at det syntes komplet ligegyldigt at der kan Være lille host nu og da....

0 0
Brylle 28-03-2013 01:34:27

tag et æble...et stort et... og stik det hen, hvor solen ikke skinner.

0 0
Footiefan 28-03-2013 11:43:47

Ej hvor sejt skrevet! Så kan du jo tage det i kæften bagefter ;-)

0 0
Søren 29-03-2013 21:15:04

Du er et råddent æble...

0 0
TF 29-03-2013 22:33:08

Og du er en fanatisk fanboy, så må du selv om hvad der er bedst

0 0
Søren 30-03-2013 10:53:09

Og du hedder Thomas... Haha, ved nok godt hvad jeg så ville vælge!

0 0
TF 31-03-2013 01:44:15

Ja det er vel ikke svært når man er en fanboy.

0 0
Brylle 02-04-2013 20:17:52

Er Søren et finere navn end Thomas. LoL f... Du kan ikke være en dag over 12 ellers er du sgu udviklingshæmmet.

0 0
TF 02-04-2013 20:32:11

Har jeg skrevet det ? og hvor ?
Jeg er mange dage over 12 :-) og er ikke hæmmet på nogen måder, men jeg er ikke itvivl om du har dine problemer brylle

0 0
TF 02-04-2013 20:33:31

Sorry læste dit indlæg for hurtigt :-) beklager meget.

0 0
27-03-2013 14:34:22

Tja de 4 ms tror jeg nok jeg overlever ;-)

0 0
Mirzad 27-03-2013 12:00:56

Glem nu ikke at meget af iPhones indmad leveres af Samsung! ;-)

0 0
Jesper Nielsen 01-04-2013 16:50:44

Det er altså ikke rigtigt mere.
Der er meget lidt Samsung indmad i iPhone 5, og det forsvinder helt ud i næste generation.
Samsung har aldrig lavet skærme til Apple. De har leveret ram og fremstillet processoren på bestilling.

Den store forskel på telefonerne er styresystemet og browser.
Apple har den enorme fordel, at de optimerer både software, OS og hardware. Desuden designer de selv deres processor. Noget Samsung slet ikke gør. Apple ejer en tredjedel af ARM og har som den eneste en developer licens. Samsung må ikke ændre en transistor på ARM's design. Og deres nye Exynos 5 Octa er ikke andet end ARM's Big little design. Apples A6 processor er derimod en videreudvikling af ARM's A9 design og kører på et udvidet instruktionssæt.
Det, jeg finder facinerende, er at Apples A6 processor er dobbelt så hurtig som A9 quadcore på samme clockfrekvens og det med kun to cores og med væsentligt lavere strømforbrug.
Sammenligner man SGSIII med iPhone 5, så er iPhone 5 generelt lidt hurtigere, men kører kun 1,2 Ghz, mens SGS III kører 1,7 Ghz på hele fire kerner.

ARM's nyeste design A15 er næsten dobbelt så hurtigt som A9, men lider af et højt strømforbrug. Det er den direkte årsag til Big-Little designet, hvor fire A15 kerner er parret med 4 små A6 kerner.
Dvs. A6 kernerne bruges til at holde liv i mobilen og udføre de basale funktioner,mens A15kernerne er slukkede. Ved brug aktiveres A15 kernerne, resultatet er lang batterilevetid, så længe mobilen forbliver i lommen, mens et højt aktivitetniveau vil sætte batteriet voldsomt under pres.
Som udgangspunkt har Apple en langt bedre platformat arbejde ud fra.
Det bliver spændende at se, om Apples kommende A7 processor bliver designet ud fra en A15, eller om man forstætter med at udvikle ud fra A9 kernen som var udgangspunktet i Apples A6 processor.
Det er også spændende om Apple finder det nødvendigt at medtage Big/little designet, i så fald nok med to store og to små kerner.

Da Apple rent faktisk er medstifter og medejer af ARM, kan man med god ret sige, at der er mere Apple i en Samsung telefon, end der er Samsung i en Apple telefon ;o)

Android er grundlæggende tungt og langsommeligt, men fleksibelt, mens iOS er skåret præcist til hardwaren og derfor lynende hurtigt på langsommere hardware. Desuden er iOS og WP 8 skrevet til touchplatformen fra starten. Derfor føles interfacet langt mere 1 til 1 på de to styresystemer end det gør på Android, da Android ikke prioriterer touch-input højere end andet, der kører på systemet.
Sammenligner man sidste års modeller SGS3 og iP5 er det tydeligt, at iP5 reagerer langt mere præcist og hurtigt på touch-input.
iOS er også langt bedre til at anministrere ram og strømforbrug af samme grund, hvad der er den direkte årsag til at Apple kan slippe afsted med at sætte væsentligt svagere batteri i deres modeller end i tilsvarende Androids uden at gå ned på batteritid.

0 0
01-04-2013 19:15:46

Fin smører, men det ændre jo ikke ved at der er Samsung dele i en iphone og at Apple har ejer en del af arm har jo intet med sagen at gøre. Jo jo de har selv lavet deres egne tweaks, men det immervæk ARM og ikke Apple der har lavet A9 og A15.

0 0
Jesper Nielsen 02-04-2013 19:46:22

Med hensyn til komponenter er der ikke andet end ram og lidt tykfilmskomponenter, der står Samsung på i dag. Det kan man få alle vegne, og da Samsung er slem til at aflyse store bestillinger, så har Apple valgt at købe deres ram og andre komponenter andre steder. Men der er en generel opfattelse af, at Samsung leverer skærme til Apple, hvilket aldrig har været tilfældet, da IPS-teknologien ikke er tilgængelig for Samsung pga patentlige spilfægterier. Det er Hitachi, LG og Sharp, der ejer den teknologi i fællesskab. Apple har i årevis brug IPS-teknologien til deres skærme, da den til dato har været det bedste valg. Jeg tror heller ikke, at de skifter skærmteknologi de næste to generationer.

Apple er kendt for at at have suverænt de bedste mobile skærme overhovedet med størst farveægthed og farvegengivelse.

http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_2.htm
http://www.displaymate.com/iPad_ShootOut_1.htm

ARM har ganske vist designet A9 og A15 kernerne. Men det, der er interessant, er, at Apple har formået at redesigne A9 kernen så meget, at Apples A6 version er 4 gange så effektiv pr clockcycle som ARM A9 kernen.
Det er faktisk et imponerende udgangspunkt til næste generation CPU, da A15 kun er knap dobbelt så hurtig pr clockcycle som A9 kernen. Og som sagt lider A15 af højt strømforbrug.
Derfor Big/little design med svagere/ældre A6 processorer i parløb med A15.

Man kan så stille sig det spørgsmål, om behovet for kraftigere processorer til mobilt brug er ret meget mere nødvendigt.
Både Samsung Galaxy S III og iPhone 5 er lynende hurtige.
Måske man kan få lidt mere ud af 4G med en kraftigere processor, men ellers begynder det lidt at miste sin mening at halse efter mere effektivitet i en mobiltelefon.

På Tabletsiden er der dog et lidt større behov pga. den større skærm, men her er der jo også plads til et velvoksent batteri.

0 0
02-04-2013 20:18:36

Jeg er udmærket klar over at det ikke er Samsung der leverer skærmen, men de leverer stadigt komponenter og det var jo ligesom det manden sagde. Og giver dig helt ret i at man måske skulle til at kigge andre steder end lige Ekstra power på hardware siden. Men som i apple folk altid har sagt, det er ikke specs, men resultatet vi skal kigge på :-) og så er det jo egentligt ligegyldigt hvad en iphone kan med kun 2 kerner.

0 0
Jesper Nielsen 03-04-2013 00:37:47

Jow, der er stadig Samsung komponenter i iPhone 5, men det er generiske komponenter, ikke unikke Samsung produkter.
Du løfter jo heller ikke armene over hovedet råber: Yes, Samsung, fordi der sidder Samsung producerede memory moduler på din computers ramstænger. Samsung er blot en af mange, der fremstiller memorymoduler, og adskiller sig ikke fra de andre ud over at være meget store og med statsgarantier og lån i ryggen, skulle det gå dem skidt. De konkurrerer ikke på helt fair betingelser. Det er ikke voldsomt mange år siden at Samsung samt andre store koreanske virksomheder fik økonomisk mund til mund hjælp fra staten.
Never the less, så er Samsung stumper historie i næste generation iPhone.

0 0
Brylle 02-04-2013 20:08:03

Nååååh det er dig der bestemmer,hvad der er behov for i mobil telefoner og tablets. Ja lad os stoppe udviklingen og være glade for iPhone 5 man får aldrig brug for andet. Doooh pandeklask.

0 0
Jesper Nielsen 03-04-2013 00:28:26

Nej, det er ikke mig, der bestemmer behovet i mobiltelefoner.
Men nøgternt set er det ret ligegyldigt, hvor hurtigt en hjemmeside åbner, når man oplever, at den gør det med det samme.
Omkring spil, så giver det heller ikke mening at geare spillene op på PC-niveau, da detaljerne i fuld opløsning alligevel er så mikroskopiske, at dine øjne ikke kan se dem. Det giver heller ingen mening at gøre som HTC og lancere skærme med pixeltæthed langt over 300 PPI, fordi ingen er i stand til at skelne dem ved normal betragtningsafstand. Det kræver blot mere processorkraft og GPUkraft og dermed højere strømforbrug.
Kunsten i mobilitetens univers er at begrænse sig til lige tilpas for at gøre mobilen let og i en tilpas fysisk størrelse.
At gå spec. amok alene for at kunne prale, er lige så nyttigt som en tredje klunke i et par stramme jeans.
Kun hvis det bidrager til en mere smidig og smooth oplevelse kan man sige, at det har en berettigelse.
I mit univers skal innovationen op i højsædet igen. For mig at se, er det lige i øjeblikket Black Berry og HTC, der tager teten.
BB med deres nye OS og HTC med nyfortolkningen af Android og Sense. Sagt med det forbehold, at jeg ikke selv har haft dem i hænderne og udelukkende taler med 3.hånds vidende.

Nu er WP8 kun ca 6 mdr gammel, men jeg er ikke vildt begejstret for de der hoppende og dansende Tiles, der skifter udseende. Betjeningen er heller ikke min kop the, og jeg synes, der er for meget IKEA over det der flade 2-dimensionelle helt firkantet udtryk OS'et har fået. Men respekt for at de har turdet gøre det anderledes end alle andre.

Der går rygter om, at Jonathan Ives, Apples chefdesigner, er blevet sat i spidsen af Apples iOS team for at gennemføre en fornyelse af styresystemet i iOS 7. I så tilfælde er jeg meget spændt på at se, hvad han kommer op med.

0 0
27-03-2013 11:35:28

Selv Apple har godt af at få noget konkurrence:-)

0 0
kelddaug 27-03-2013 09:44:33

Den her kan misforståes:

Men konkurrenternes topmodeller slår Galaxy S 4 uden problemer.

Der skulle måske have stået:

Sgs4 slår de konkurrende topmodeller uden problemer.

eller sådan noget lignende.

0 0
Sonny 27-03-2013 09:31:20

Mangler da vist lige der på 3 pladsen...Ret skal trods alt være ret :)

0 0
Sonny 27-03-2013 17:13:13

Xperia Z landede på 2173 i samme test. Småting, ja, men alligevel :)

0 0
27-03-2013 10:44:48

Såvidt jeg ved så indeholder Nexus 4 og Xperia Z den samme processor og mængde ram, så der kan ikke være den helt store forskel på ydelsen?

0 0
Pmj 27-03-2013 15:21:52

Der tager du fejl. De benytter S4 pro med den oprindelige Krait design, hvor imod S4 og One benytter 600 som består af Krait 300 cpu'er. De indholder en række forbedringer, der skulle give ca. 15% bedre ydelse ved samme frekvens ifølge Anandtech. http://www.anandtech.com/show/6568/qualcomm-krait-400-krait-300-snapdragon-800

0 0
Robert 27-03-2013 23:08:55

Nexus 4 og Xperia Z benytter den gamle snapdragon det er lige det han siger. Hvorfor tager han fejl?

0 0
Pmj 28-03-2013 07:38:16

Ja, det er rigtigt. Jeg læste det som samme processor som Galaxay S4.

0 0
Alfix 27-03-2013 09:14:29

Dobbelt saa hurtg, dobbelt saa LAME!

0 0
27-03-2013 10:43:23

Det var kontruktivt:-)

0 0
Alfix 27-03-2013 12:07:24

Tjah, de kan have 16, 24, 32... eller 128 kerner.... Stadig en plastik telefon med laaangsom Android.

0 0
Ole Christensen 28-03-2013 13:48:14

Hermed bevist at det er LÆNGE siden du har tjekket en high-end Android ud. ;-)

0 0
Brylle 28-03-2013 01:29:06

doohh

0 0
Hans 28-03-2013 01:08:16

Tja kig på langt de fleste iPhone til salg "revnet glas" skulle det være bedre ?

0 0
27-03-2013 14:32:04

Hvad er din egen lige lavet af? Var det ikke en titan fra HTC?

0 0
Peter Frederiksen 29-03-2013 13:17:15

Sidste år var det en Lumia 900.... der lidt Deja Vu :-)

Fra en S3 tråd...

Alfix - Re: Nej!
Designet er middelmaadigt og tvivlsomt at best. Alle de gimmicks de har proppet i, udelukkende for at kompensere for en differentiering de ikke kan udvikle sig ud af. Plastic bagsiden???? Nej nej nej... saa Engadget lege med den og det saa ud som om at den gik i stykker da han tog det af.

Android? inkl touchwiz? Nej! Kedeligt og langsomt. Quadcore????? What! Alle WP telefoner koerer mere smooth end jeg nogensinde har set en quadcore telefon koerer. Load times til store spil? I dont really care.

SIII er en stor gimmick, lavet af et firma der har storhedsvanvid uden lige. Lidt ligesom fesent popmusik. Klamt, uinspirerende og indholdsloest, pakket i en plastickasse der er bound to break ved foerste oejekast.

Nej! Nej! Nej!

PS: Koeber folk den? Ja! Men den kan ikke staa distancen.
09-05-2012 08:46:06Besvar - Anmeld

N - Re: Nej!
Jamen så tag du din lumia 800 og leg med den.
09-05-2012 13:15:25Besvar - Anmeld

Alfix - Re: Nej!
900 ;)
09-05-2012 14:32:01Besvar - Anmeld

N - Re: Nej!
800/900 more or less the same :D