Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S II bliver opdateret

Samsung Galaxy S II bliver opdateret

Alle Samsung Galaxy S II ejere kan godt glæde sig, det ser nemlig ud til at de snart får endnu en opdatering.

Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)

Samsung Galaxy S II ejere verden over, ser ud til at få flere opdateringer til deres tidligere topmodel.

Ifølge sammobile.com, så er det blevet bekræftet at Samsung har frigivet en ny opdatering til Galaxy S II.

Opdateringen vil bringe Android op på version 4.0.4, hvilket er den højeste version inden Android 4.1 Jelly Bean.

Indtil videre er opdateringen på vej ud igennem de sædvanlige kanaler, startende i Rusland. Men i løbet af den kommende tid vil den brede sig til andre lande.

For at opdatere telefonen skal man bruge Samsungs Kies software til PC’en, eller opdatere enheden via OTA.

Telefonen notificerer dig når opdateringen er klar. Du kan også manuelt søge efter den via indstillinger - om telefonen.

Har nogen af jer fået opdateringen, eller afprøvet den via andre uofficielle veje, så giv din mening i kommentarfeltet herunder.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Ferhat 23-08-2012 23:34:01

Jeg synes at efter jeg opdaterede den til 4.0.4 Så sluger telefonen mere strøm end før. Faktisk sluger den hurtig batteri.
Har nogen oplevet det?
- og hvad bør der gøres ved det?

0 0
Brian 24-08-2012 00:07:31

Min holder strøm i omtrent den samme tid som den gjorde før (ca. 2 dage) efter 4.0.4 så nej det har jeg ikke oplevet noget af.

0 0
Ferhat 25-08-2012 20:58:50

Jeg har oplevet at mit batteri har ændret sig.
Jeg havde fuld batteri kl 06. Og tog på arbejde.. Jeg havde telefonen i mit skab og fik fri kl 18. Så var den helt nede på 42 %.. Jeg slukkede og tændte den igen for se om systemet fejlede måske.
Også var batteriet pludselig under 20 % .. og løb hurtig tør indenfor halv time bar ved at sms 20 stk.

0 0
Henrik H 06-08-2012 13:37:39

Min SGS2 kører fint med 4.0.4, jeg kan godt li' de grafiske ændringer i menu'er osv., MEN jeg har 3 gange (på ca. 4 dage) været ude for at telefonen slukker, og kun kan vækkes til live igen, efter batteriet har været fjernet et øjeblik. Har andre oplevet det?

0 0
Esben Holst 09-08-2012 20:49:07

Min slukker ikke, men er efter 4.04 begyndt at "fryse" en gang i mellem, oftest under brug af standard-browseren. Det eneste der hjælper er så at holde power-knappen inde indtil telefonen genstarter.

0 0
Henrik H 10-08-2012 13:07:50

Tilsyneladende er problemet gået over igen, jeg har ihvertfald ikke været ude for det i 4 dage nu. Min browser Google Chrome fryser jævnligt, men gjorde det også før 4.0.4 opdateringen.

0 0
Brian 10-08-2012 14:22:59

Sker det kun når der trykkes? I så fald er det ikke Chrome, men Samsung tastaturet. Min frøs også konstant så jeg installerede et andet keyboard og nu fryser den ikke mere.

0 0
Henrik H 10-08-2012 15:32:15

Hej Brian, tak for tippet, jeg bruger dog ikke Samsung tastaturet, men "Smart Keyboard Pro". Når Chrome fryser er det næsten altid ved en Googlesøgning.

0 0
Brian 08-08-2012 17:52:44

Nej ikke endnu, men wifi er begyndt at tænde af sig selv hvilket er pænt underligt.

0 0
jeff 06-08-2012 00:45:47

Har også lige fået opdateringen til min SGS2 tror jeg vil teste det i morgen

0 0
Brian 02-08-2012 10:01:10

Så kan man ikke ta screenshots mere. Det var da åndsvagt at de har fjernet det.

0 0
Brian 02-08-2012 10:05:27

Ah det er Home + Power istedet for Vol-ned + Power som i 4.0.3. Ja ja, det er tidligt og jeg mangler min kaffe :)

0 0
Jonas_a 01-08-2012 15:57:56

Har fået endnu en opdatering i dag.(havde opdateret min tlf til 4.0.4 tirsdag i sidste uge)
Det er stadig 4.0.4, men er ved at undersøge om der er ændringer ift. sidste opdatering.

0 0
Esben Holst 01-08-2012 22:11:26

Hej Jonas. Har også fået opdateringen via KIES uden at finde nogle ændringer so far... Måske er det performance-relateret, min browser begyndte fx. at gå ned hyppigt efter 4.04 så det kan være sådanne issues der er fixet.
Glæder mig til at høre om du har fundet synlige ændringer.

0 0
Jonas_a 13-08-2012 14:23:44

Jeg har hellere ikke bemærket nogle ændringer, hverken i udseendet af brugerfladen eller ydelsen.
Jeg har hellere ikke oplevet noget problemer som slukke, genstart eller fryse.

0 0
Brian 01-08-2012 01:46:57

Det syns jeg er lidt underligt når i andre kan downloade via kies?

0 0
Jonas_a 01-08-2012 16:07:55

Ved ikke om det har noget at sige..men har du opdateret Kies til den nyeste version?

0 0
Brian 01-08-2012 18:46:34

Ja. Brugte samme version i går og der var ingen opdatering, men i dag var der en. Måske skulle der bare en genstart til, det ved jeg så ikke :)

0 0
Brian 01-08-2012 13:24:47

Opdaterede i dag. Nu håber jeg ikke den mister signal når telefonen "sover".

0 0
Jonas_a 24-07-2012 13:23:45

Har lige fået 4.0.4.
umiddelbart virker telefonen mere flydende, men har endnu ikke set nogle andre ændringer.

0 0
Mathias 24-07-2012 16:15:22

Fedt! :D er det over Kies eller via telefonen??

0 0
Jonas_a 25-07-2012 00:41:33

Jeg prøvede først via telefonen, men det mislykkedes. Jeg opdaterede med Kies og det gik fint.
Nogle ændringer som jeg fået øje på..indtil videre:
- nu kan den irriterende tekst på låseskærmen fjernes
- batteriniveauet kan nu vises i procent ved siden af indikatoren
- flere muligheder i Kontakter menuen
- nu kan man nøjes med at have enten Kontakter eller Telefon knappen på.
- nogle små ændringer på udseendet af nogle af under-menuerne..
- der er en direkte link til SamsungDive under Indstillinger>Sikkerhed
- er ikke sikker på om dette er nyt: at kunne redigere genvej tasterne i kameraet..

Håber på at JB snart kommer til GS2..

0 0
Esben Holst 26-07-2012 13:03:10

Hej Jonas. Hvordan har du fået procentvisning af batteriniveauet ved siden af indikatoren slået til ?

0 0
Jonas_a 26-07-2012 22:53:05

Hej Esben
Indstillinger> Skærm> Vis batteriprocent

:)

0 0
Jonas_a 26-07-2012 22:57:25

Under skærmindstillinger kan man også vælge teksten på låseskærmen fra.

Indstillinger> Skærm> Hjælp-tekst (fluebenet fjernes)

0 0
Esben Holst 28-07-2012 22:49:53

Hej Jonas. Tak for hjælpen, jeg havde slet ikke set at skærmindstillingerne havde fået de nye muligheder - Godt spottet :)

0 0
Jonas_a 01-08-2012 16:06:35

Det var så lidt da. :)

0 0
BE 15-07-2012 12:48:02

Håber så de også har løst problemet med TwLauncheren!

0 0
Mathias 10-07-2012 17:56:21

Hej til alle herinde. Skulle have i lyst til at prøve Android 4.0.4 allerede nu, så kan den hentes her:http://​www.mygsmforum.com/f15/​download-install-leaked-off​icial-android-4-0-4-ics-sa​msung-galaxy-sii-i9100-112​54-post47267/ det er en europæisk version, og den virker meget bedre end tidligere versioner. Har selv prøvet den, og der er slet ingen lag mere ;-)

0 0
Mathias 10-07-2012 18:05:59

Så bort fra linket... Har lige fundet ud af at man ikke bare lige kan komme ind på det rigtige sted ud fra dette link. Men her er et link:http://www.teamandroid.com/2012/07/04/install-galaxy-s2-i9100-xxlq5-android-404-official-stock-firmware/2/ som helt sikkert kan bruges. God fornøjelse! ;-)

0 0
Mathias 10-07-2012 18:06:35

Se*

0 0
spawn 10-07-2012 19:19:39

Nok ikke den særlig god ide Mathias - læs disclaimeren på side 1

"IMPORTANT: There is a major bug in this firmware XXLQ5. Do NOT install this update on your Samsung Galaxy S II or if you have already installed, do NOT try to do a “Factory Data Reset”. Your Galaxy S II will get bricked!"

http://www.teamandroid.com/2012/07/04/install-galaxy-s2-i9100-xxlq5-android-404-official-stock-firmware/

0 0
Rena 10-07-2012 19:25:38

Hvis XXLQ5 er en officiel firmware til S2, så vil jeg nødig havde nogle fra Samsung.

0 0
Peter Frederiksen 10-07-2012 22:55:38

Den er ikke officiel, men en leaked BETA version...

Den dag den bliver officiel er den dag, den bliver sendt som FOTA eller Kies!!!

0 0
Peter Frederiksen 10-07-2012 17:35:05

I følge en Tweet fra Sammobile!

0 0
Peter Frederiksen 11-07-2012 10:31:29

Udruller i DE med en lille overraskelse...

http://www.sammobile.com/2012/07/11/confirmed-samsung-start-android-4-0-4-updates-for-galaxy-note/#.T_0zO4x_kqs.twitter

0 0
x