Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S II kommer uden NFC i Danmark

Samsung Galaxy S II kommer uden NFC i Danmark

Den Galaxy S II der kommer i butikkerne i Danmark har ikke NFC (Near Field Communications). Men senere lanceres en NFC-udgave af samme mobil.

I pressematerialet som Samsung udleverede ved Mobile World Congress i februar beskrev, hvordan NFC fungerer i Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
I pressematerialet som Samsung udleverede ved Mobile World Congress i februar beskrev, hvordan NFC fungerer i Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)

Da Samsung annoncerede Android-topmodellen Galaxy S II tilbage i februar, ved verdens største mobilevent, Mobile World Congress i Barcelona, skete med lovningen om, at mobilen vil have indbygget NFC.

Men det kommer alligevel ikke til at holde vand.

Overfor Mobilsiden.dk bekræfter Samsung, at S II ikke har NFC, men at der kommer en anden version af samme smartphone, lidt senere, der har NFC indbygget.

- “Galaxy S II med NFC vil blive tilgængelig i de nordiske lande senere på sommeren. Vi lancerer den første model uden NFC for at gøre Galaxy S II tilgængelig på det nordiske marked så tidligt som muligt,” lyder begrundelsen fra Samsungs nordiske hovedkontor i Sverige.

Samsung har tidligere produceret smartphonen Nexus S til Google. Denne har NFC, og kan købes i Danmark. Også Nokia C7-00 har NFC.

NFC er en teknik til blandt andet døråbning og elektronisk betaling. En lignende teknik benyttes allerede til buskort i flere byer, hvor et lille plastikkort holdes op mod en aflæser-enhed, hvorefter der er betalt for busturen.

Læs også:
 - Vores første indtryk af Samsung Galaxy S II
 - Video- og fotokamera i S II, sådan er det 

Kommentar

x

Opret bruger
Jakob 08-05-2011 18:30:30

Det lyder som om begrænsningen kun gælder for de nordiske lande. Kan man købe en SGSII i Tyskland med NFC?

0 0
Kongand 08-05-2011 20:42:51

Det gælder for alle de lande, hvor teknologien ikke er udviklet endnu.
Så findes teknologien i Tyskland, så burde telefonen have NFC :)

0 0
christian 07-05-2011 12:37:09

okay nu er den jo bliver opkarderet fra 1.0 GHz. til 1.2 og der var ingen der brokkede sig. og kan heller ikke se hvad jeg skulle bruge nfc til men venter nu med af bestille den til jeg selv har prøvet den. men tja de giver lidt og trækker lidt til bage? så kan virklig ikke se hvorfor i brokker jer så meget over det. jeg vil nu heller have en telefon med 1.2 GHz. en med 1.0 GHz. og så med nfc?

0 0
Dilbert 06-05-2011 19:09:03

...hvor et lille plastikkort holdes op mod en aflæser-enhed...

Øh, hvor kommer telefonen så ind i billedet?

0 0
06-05-2011 20:34:01

Så behøver du ikke alverdens plastickort, men bare din mobilos ;D

0 0
Dilbert 06-05-2011 21:08:55

Men i artiklen står der jo netop, at man skal bruge et plastikkort. Det var det jeg undrede mig over.

0 0
Dilbert 06-05-2011 22:05:45

Doh! Det var mig der overså, at der var tale om "En lignende teknologi..." hvor man benytter et plastikkort.

0 0
Nygaard 06-05-2011 21:54:37

Jeeeebus.... NFC chippen er bygget ind i telefonen, så man netop kan UNDGÅ også at skulle have et plastickort.

0 0
JKay 06-05-2011 13:06:17

Det er korrekt at den vil blive tykkere med NFC. Se http://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/feature.html

Nogen siger at den er 8.9mm med NFC men jeg ved det ikke.

0 0
Exert 06-05-2011 12:58:19

Det er en rigtig dårlig tendens, at samme mobil kommer med forskelligt hardware. Det er naturligvis et produktionsproblem, men hvis man var lidt mere målrettet og ikke lavede så mange forskellige modeller, kunne det være det hjalp lidt. Både Samsung og HTC laver efter min mening for mange modeller.

0 0
Nygaard 06-05-2011 12:42:15

Det er en rigtig skidt taktik at love forbrugerne noget, men ikke levere det. Så føler man sig pludselig snydt for noget.

Men NFC er jo i praksis ubrugeligt og komplet ligegyldigt pt.
SGS2 er en oldnordisk mobil til den tid, hvor vi får noget at bruge teknologien til. Og segmentet den henvender sig til, har typisk ikke telefonerne mere end et års tid. Så reelt er det jo ligemeget..

0 0
Kongand 06-05-2011 12:40:56

Nogen der ved noget om prisen incl. NFC? Mon den bliver den samme?
Eller også kan man måske bruge manglen til at forhandle prisen lidt ned på dem uden :)

0 0
mori 06-05-2011 12:38:46

Ifølge mail fra Mobilityshop.dk i dag, så er SGS II kommet på lager hos Samsung nu og sendes til dem i dag, så de kan afsende til mig på mandag.

0 0
Zeb 06-05-2011 14:44:28

Hmm min mail var også fra mobilityshop.dk ... lyder underligt de sender forskellige beskeder ud. Men ok de sagde SENEST d. 13. ... kan jo godt være de får den før. Lyder dog stadig mærkeligt at de giver forskellige beskeder.

0 0
mori 06-05-2011 17:39:24

Det kommer selvfølgelig an på hvornår den er bestilt. Jeg bestilte den, da de lige havde oprettet den. (Da den stod til 4999,-) Har man ikke bestilt endnu, så er det 17/5. Som altid er en oplyst dato i en webshop for nye bestillinger og ikke nødvendigvis gældende for dem der allerede har bestilt.

0 0
mori 06-05-2011 17:40:33

Vender man til den 17/5 med at bestille, så hedder datoen måske 25/5 osv. osv.

0 0
Zeb 07-05-2011 09:58:37

yes yes Jeg tænker også det er derfor - bare sjovt de så siger jeg skulle være blandt de første i landet (ikke at jeg går så meget op i det) hvis de ved de selv sender en sending afsted nogen dage før... ;)

anyway jeg læste at der er solgt 120.000 af dem i Korea so far og at Samsung er blevet lidt overvældede over efterspørgslen...

0 0
06-05-2011 13:15:29

På mobilityshop's hjemmeside står den til forventet levering den 17. maj, så det tror jeg umiddelbart ikke du skal regne med.

0 0
Rolfiboy 06-05-2011 12:29:25

Så vidt jeg har forhørt mig så skulle versionen med NFC være tykkere end den/dem uden NFC.

0 0
Madsvegas 06-05-2011 12:05:55

Jeg venter hermed med at købe telefonen, efter denne nyhed.
Køber den først, når den kommer med NFC. Må sige jeg er skuffet, når de først siger det på dagen de lancerer deres mobilen det virker uprofessionelt. Nu havde jeg ellers lige sat mig op til, at skulle have ny mobil.

0 0
Henrik 06-05-2011 12:11:55

Ja jeg venter helt sikkert også til den har NFC !!!!

Typisk Samsung er det de lover ikke holder stik;(

0 0
Tilk 06-05-2011 11:29:54

Jeg havde egentlig bestilt den, men den er afbestilt igen. Én af grundene til, at jeg ville have den, var netop NFC. Der kan godt gå tre år imellem mine telefoner, og jeg ved da godt at NFC ikke er udbredt i DK, og sikkert ikke bliver det de næste par år, men min næste smartphone må gerne være lidt fremtidssikret. Så - jeg venter til opdateringen senere på sommeren.

0 0
Kongand 06-05-2011 11:07:48

Lugter lidt af et "Apple-stunt": Lancere en mobil hurtigst muligt uden de lovede specs og først senere lancere den "rigtige" mobil.

På en måde lidt ærgerligt at snyde os, der står og tripper for at få lov til at smide 5000 kr. efter den, men på den anden side, tænker jeg, er teknologien ikke udviklet i DK endnu og så er det måske alligevel ikke brugbart de næste par år?

Når det så endelig bliver aktuelt, skal man alligevel have en ny mobil og til den tid, er udvalget af mobiler med NFC sikkert også større.

Meen, det er nu stadig et lidt billigt trick først at komme med den udtalelse nu. Havde man vidst det fra starten, at der kom to modeller, så havde man kunnet forholde sig til det i stedet for at sidde tilbage og føle sig en smule snydt.

0 0
06-05-2011 11:30:50

Det er de altså ved at være gode til samsung...Love ting i en mobil, og så er det så kun vise dele af verden der får det. Ligesom med skærmen på nexus S.....

Men som du skriver, så kan man alligevel ikke bruge det i DK endnu ;D

0 0
Zeb 06-05-2011 10:57:37

Den er i øvrigt forsinket. Jeg har lige for få minutter fået besked på at Samsung er blevet forsinket med den første leverance som nu er lovet at ankomme hos forhandlerne SENEST d. 13/5 - hvorefter de så skal ud til kunderne...

Mon det er den gigantiske hype der skaber uventet efterspørgsel?

0 0
x