Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S II runder 20 mio. solgte enheder

Samsung Galaxy S II runder 20 mio. solgte enheder

Samsung melder nu nye salgstal ud for deres mest populære telefon på markedet, Samsung Galaxy S II.

Foto: Mobilsiden.dk

Samsung har i en pressemeddelelse meldt ud, at de netop har passeret 20 millioner solgte enheder, af Galaxy S II. Et tal Samsung kan være meget stolte over, da det kun har taget dem 10 måneder af nå dette mål.

20 millioner enheder på 10 måneder betyder, at Samsung har solgt to millioner enheder om måneden, et tal der nemt kan se ud som ingenting, hvis man sammenligner med salget af Apples iPhone.

Apple ramte nemlig 93 millioner solgte iPhone enheder, hvilket er mere end syv millioner enheder om måneden, dette tal dækker dog over alle nye iPhones.

Dog er Samsung stadig den største smartphone producent med mere end 300 millioner solgte enheder i 2011, det skriver Android Central.

Læs også:
Kæmpe test af Samsung Galaxy S II


Samsung Galaxy S II - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob Smidt 24-02-2012 10:27:48

Det er fuldstændig korrekt, det er en misforståelse, de 300 millioner solgte enheder der snakkes om i artiklen fra Android Central er alle Samsung mobiler generelt. og ikke kun Smartphones.

Jeg Beklager fejlen.

0 0
Kim 24-02-2012 15:48:30

Hej Jacob,

Tak for korrigereingen, men burde du så ikke rette artiklen til? :)

0 0
Hans 24-02-2012 09:37:06

Dog er Samsung stadig den største smartphone producent med mere end 300 millioner solgte enheder i 2011, det skriver Android Central.


Det kan godt misforstås som om samsung har solgt 300 milioner smartphones. Hvis man læse Android Central, så er dette tal inklusiv almindelige telefoner.

0 0
24-02-2012 11:16:26

@Hans den kan ikke misforståes ud fra teksten, mobilsiden må prøve at stramme.

0 0
Kim 24-02-2012 10:13:49

Enig, det ser ud som om der er tale om Smartphones, og det er ikke tilfældet. Samsung har solgt 97,4 mill smartphones i 2011, som giver dem førstepladsen foran Apple (93,0) og Nokia (77,3).

Men totalt set er Nokia stadigt nr 1, når man kigger på enheder generelt. Nokia solgte 417,1 mill enheder, mod Samsungs 329,4 - og da Apple er oppe på 93,2 mill må det betyde at Tablets er med i udregningen.

Kilde IDC

0 0
Kim 24-02-2012 10:16:49

Sludder... Apple har solgt 93,2 mill - jeg kom til at bruge tallet fra artiklen i første omgang fremfor kilden. Pærer og æbler so to speak ;)

0 0
derossi 24-02-2012 09:36:15

kan der kommer nogle flere detaljer, hvad betyder alle nye iphones? så vidt jeg ved har der været tre modeller til salg de sidste 9 måneder.. og hvis de alle er talt med, kan man jo ikke rigtig sammenligne tallene.....

0 0
Hans 24-02-2012 09:54:47

jeg tror de 93 millioner er for 12 måneder. Så det tal du skal sammenligne med ligger nok nærmere 70 millioner... Men hvilke telefoner det drejer sig om, ved jeg heller ikke.

0 0
24-02-2012 11:15:20

Vi er ved at nå til martsmåned hvilket betyder at vi skifter fra Androidmåned til iPhonemåned.

Hvis mobilsiden er uenige, så må jeg(og andre) bare sige at det er utroligt i bliver ved med at lave den slags sammenligninger. Man sammenligner jo heller ikke VW's samlede produktion med antallet af Toyota Anvensisser og efterfølgende konstaterer at VW er størst.

0 0
Kim 24-02-2012 13:06:06

Hvis man bare tager Apples salgstal, så lå de på 17,1 mill i Q3, og steg til 37,4 mill i Q4 - Hvis differencen alene udgøre 4S, har Apple solgt flere på den ene kvartal, end Samsung har solgt SGII på et lille år.

0 0
Zeb 25-02-2012 12:12:00

Apple sendte også en 8GB iPhone4 ud som har solgt pænt godt grundet en relativt lav pris...

0 0
24-02-2012 22:43:32

Men der står også at det var i 2011 at samsung gik forbi apple og blev verdens største smartphone producent.

Men på den anden side kan jeg ikke rigtigt se hvorfor apple skal blandes ind i det.

0 0
Kim 25-02-2012 17:38:56

For at have noget at sammenligne med.

0 0
Kim 24-02-2012 12:57:13

Hvorfor er det en Android konta iOS ting? Jeg læser det som en Samsung kontra Apple ting... Og altså de stores kamp.

Men du kan da have ret i at det ville være interessant at se opdelingen på 4S, 4 og 3gs - dog tror jeg nu alligvel godt vi kan regne med, at 4S har solgt flere end SGII på de måneder den har været i handlen.

0 0