Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S III - de rygtede specifikationer

Samsung Galaxy S III - de rygtede specifikationer

Rygterne svirre omkring Samsung Galaxy S III, og nu begynder de at spidse til. Er dette mon specifikationerne?

Samsung Galaxy S III - det lækkede pressebillede.
Samsung Galaxy S III - det lækkede pressebillede.

Rygterne begyndte i weekenden at tage til omkring Samsungs næste topmodel, som formentlig kommer til at hedde Galaxy S III. Også et pressebillede blev lækket.

Senest er specifikationerne for topmodellen begyndt at rulle på næsten samtlige gadget-sider i verden.

Vi har her samlet listen over de rygtede specifikationer, som byder på HD-skærm, quad-core processor og kæmpe batteri.

Processor og skærm i toppen

Ifølge de mange rygter så kommer Galaxy S III med en 1,5 eller 1,8 GHz quad-core Exynos 4412 processor, som produceres af Samsung selv.

Den kommer til at levere en ægte HD-oplevelse, med 1080 pixels opløsning i 16:9 format, på en 4,8 tommer skærm som formentlig bliver en opdateret udgave af deres Super AMOLED plus skærm.

- Baggrund om Super AMOLED-skærme

Sammen med den hurtige processor og store skærm, siger rygterne at Galaxy S III også kommer med 2 GB RAM, 12 megapixels kamera og 2.250 mAh batteri.

Samsung Galaxy S III, med dedikeret kameraknap.
Samsung Galaxy S III, med dedikeret kameraknap.

Styresytem og design

Men det mest opsigtsvækkende rygte er dog styresystemet som flere mener, kommer i to udgaver.

Den ene version er med ren Android 4.0 oplevelse, som man ser det på Galaxy Nexus. Den anden er Android 4.0 men med Touchwiz 5.0-brugerfladen lagt ovenpå, således man får ”Samsung oplevelsen”.

Men hvad med designet? Set ud fra det lækkede pressebillede, så kunne det tyde på at vi kommet til at se en af de tyndeste smartphones i verden, med omkring 7,0 mm i tykkelsen, og en designlinje der minder meget om det vi så på Samsungs Galaxy S WiFi 4.2.

Huwaei Acsend P1 S holder dog stadig føringen som den tyndeste smartphone med sine kun 6.68 mm på det tyndste punkt.

Pressebilledet byder også på en dedikeret kameraknap, hvilket kunne tyde på, at Samsung stiller endnu skarpere fokus på kameraområdet end tilfældet var på Galaxy S II.

Hvad siger i til alle rygterne? Tror i de holder vand, eller er det ønsketænkning?

Læs mere:
- Galaxy S III kommer inden sommer

Kommentar

x

Opret bruger
Winther 20-03-2012 13:50:38

Er der nogen der ved om vi stadig kan regne med pressemøde fra samsung torsdag den.22 Marts ?

0 0
Per E. 19-03-2012 21:44:03

Nu er det bare at vente på de officielle specs.
Spændende....

0 0
Kim 19-03-2012 19:58:50

2250mAh er ikke nok, lav den lidt tykkere og sæt et 3300mAh i ligesom RAZR MAXX

0 0
Lars Nielsen 19-03-2012 15:14:44

Der kommer altid nogle vilde rygter, og nogle er sande og andre er ikke. De er dog ikke urealistiske disse, og 1,5-1,8 Ghz quadcore, ja, det skal den nok få. Det er allerede set hos andre der snart kommer på markedet. Qualcomm har også produceret 2,5Ghz quad core fx, som vist ikke bliver benyttet endnu.

2GB RAM - ret sandsynligt, men nødvendigt? kan være de vælger en mellemvej med 1,5GB, men kan sagtens ske.

1080p opløsning? Nej - hvorfor? 720p giver Retina skærm, så hvorfor gå højere? Man vil ikke kunne se forskel på 1920x1080 og 1280x720 på den størrelse skærm, da det menneskelige øje ikke kan registrere flere detaljer.

Resten er vist ikke så vigtigt. Tykkelsen virker dog lille smule usandsynlig, hvis den kommer med 2250mah batt., med mindre den bare er presset ligesom Mugen batterier fx, men så vil den ikke holde meget længere, end 1800mah batt fx, hvis det er den dimension den har. Størrelse og kapacitet hænger sammen, med mindre de har opfundet en ny type batteri.

Når det er sagt, så glæder jeg mig eder bankstjerneme til at se den :P

0 0
N 19-03-2012 12:51:16

At de smider deres nye dual core i istedet...

0 0
SaL^ 19-03-2012 13:31:22

Hvorfor?

0 0
Zeb 19-03-2012 12:51:05

Hvis de specifikationer holder og batteritiden ikker er for slem, så kan det godt være jeg bliver nødt til at eje den.... :D

Fuld HD opløsning er lidt over 3 gange højere end den nuværende iPhone "Retina". OK det er på en større skærm men alligevel. Hvis det re Super Amoled Plus i den opløsning bliver det jo fabelagtigt. Det er i øvrigt også højere end hvad der er på Galaxy Tab 7.7

0 0
David 19-03-2012 14:12:07

Lyder ret lækkert, hvis den får Full HD, kommer min iPhone til at se lidt sølle ud ved siden af med dens Retina display :P

0 0
Simon Iversen 19-03-2012 12:32:14

Batteriet er vel egentlig den største skuffelse, jeg havde gerne set telefonen var en enkelt millimeter tykkere også havde et større batteri.

0 0
Mads 19-03-2012 12:17:10

Det ville da være episk hvis man kunne slippe for Touchwiz og boote telefonen direkte til en clean Android 4.0 oplevelse.

Men det virker alligevel ret usandsynligt at de ville gøre det muligt.

0 0
HrLaursen 19-03-2012 12:31:36

Root. :-)
Tror ovenstående rygter holder vand.

0 0
Mikkel 19-03-2012 14:51:52

Ja, man kan altid roote. Men Pure icecream out of the box experience er sgu stadig lidt en våd drøm. Super fedt.

Men, hvorfor ikke lave det et tilvalg, så telefonen har det hele, så man kan slå touchwiz til eller fra? Og bliver der pris-forskel? Hvad med update til Android 5.0 (eller hvad der følger) Kommer det samtidig, eller kommer det hurtigere til Pure ICS udgaven? Uhhhh mange spørgsmål... Kom kom kom!

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x