Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S kan igen opdateres til Android 2.2

Samsung Galaxy S kan igen opdateres til Android 2.2

Den såkaldte Froyo-opdatering til Samsung Galaxy S kan efter en kort pause, igen hentes ned til mobilen.

Samsung har i en periode haft trukket Android 2.2 Froyo-opdateringen til topmodellen Galaxy S tilbage. Men nu skulle fejlene være justeret og en ny ROM-update er igen frigivet.

Hvis du vil opdatere din Galaxy S sker det via Samsungs computersoftware Kies.

En læser af Mobilsiden.dk beretter, at hans mobil stadig havde både data og indstillinger, efter at den nye version var kørt ind. Men alligevel anbefaler vi, at du tager backup af vigtige data, inden opdateringen påbegyndes.

Samsung Galaxy S med den nyeste opdatering, er en helt anden brugeroplevelse, end produktet er med den originale salgs-software. Derfor anbefaler vi dig at opdatere.

Læs også:
 - Kæmpetest af Samsung Galaxy S

Web-TV: Samsung Galaxy S

Kommentar

x

Opret bruger
prp 21-11-2010 19:10:40

Det er fordi at din GLS ikke understøtter flash, og da denne tråd er opdateringsrelateret, skulle den være på Froyo's 2.2 , når nu engang TDC udgiver den
..............

0 0
BE 06-12-2010 23:28:37

Froyo eller Android 2.2. er ude.
Har set Galaxy S modeller i Elgiganten på Fisketorvet med version 2.2.

0 0
lenner 21-11-2010 18:33:28

Hejsa tænkte på nu har jeg søgt erfter addobe kan man íkke hente det :) ?

0 0
lenner 21-11-2010 18:32:05

Hejsa tænkte på nu har jeg søgt erfter addobe kan man íkke hente det :) ?

0 0
Morten Silber 20-11-2010 17:37:54

Hver gang jeg sætter min galaxy til computeren slår det interne sd-kort fra. Dette udløser en konstant initialisering og aldrig en konkret forbindelse. Jeg har prøvet at slukke mobilen mens at den er forbundet til computeren og alle sådanne ting. Måske nogen der har en anelse om hvad der forårsager det?

0 0
Christoffer 17-11-2010 20:32:38

jeg kan ikke opdate min Galaxy S den er købt i Salgsbutikken.dk uden abonnement, men den havde tysk sprog da jeg startede den første gang så ved ikke om den først kan opdatere når det er tilgængeligt i Tyskland.

0 0
Morten 02-12-2010 15:18:51

Jeg havde samme "interessante" oplevelse. Jeg købte en telefon uden binding hos Salgsbutikken. Jeg ville undgå at være bundet til et teleselskab, så jeg kunne hente opdateringen til Galaxy S med det samme, men telefonen var låst til T-mobile i Tyskland, så nu hænger jeg på Android 2.1.

Snydt.

0 0
BE 10-11-2010 21:35:41

om opdatering af Galaxy S til Froyo eller Android 2.2, og hvad man skal tro må man vist selv om.

Jeg tror andre ovenfor ligesom mig har købt deres mobil til en lidt billigere penge på nettet eller et andet sted(butik), end i de etablerede teleselskaber og udbydere.
- Det er vist her problemet i virkeligheden er!

Samsung sælger sine mobiler via forskellige salgskanaler, og det fører til forskellige priser i forhold til de etablerede teleudbydere, og det er Samsung vist ikke helt så glad for.
Det skyldtes også at prisforskellen er for stor i forhold til den "officielel" udsalgspris hos de etablerede teleudbydere og partnere.

Der er imidlertid generende for Samsungs "partnere" teleubyderne, og så må man prøve at komme dem lidt i møde angående opdateringer til de mobiltelefoner, som ikke er solgt via disse teleudbydere.

Problemet er, at Samsung gerne vil sælge alle de mobiler de kan via alle mulige salgskanaler i konkurrencens hellige navn, og måske også lidt i globaliseringens hellige navn, men glemte, at de nye handelsmønstre i en verden med bl.a. internet og dermed også forskellige priser, for forbrugerne.
- Det er jo ikke forbrugernes skyld, de har trods alt betalt for en vare, men kan ikke ligesom andre få den opdateret på trods af det er nøjagtig den samme vare, som kan købes hos teleudbyderne, måske med nogle mindre software ændringer, som er totalt uden betydning i det store hele.
- Skam jer Samsung!

0 0
LarsA 11-11-2010 07:50:04

Mon ikke det er lige omvendt?
Dem der har köbt en mobil uden abb. eller en branded mobil. De kan vist som regel godt opdatere.
Hvor dem der har köbt en mobil eksempelvis gennem TDC (kun et eksempel), har svärt ved at bare lige opgradere.

Jeg har selv köbt en der hverken er branded eller noget (köbt lige da de förste landede i DK). Jeg har ingen problemer med at opdatere.
Kender nogle stykker som har en fra TDC, de har ikke kunnet opdatere endnu.
(har ogsaa snakket med en bekendt som arbejde i noget support hos TDC, han oplyste mig at TDC lige skulle have lavet deres branded udgave).

0 0
BE 20-11-2010 20:24:22

Jeg er bange for jeg har ret!

Samsung segmenterer markederne via udgaverne af deres mobiler, og kan på den måde afholde fra opdateringer i "fremmede" lande(for den købte mobil).

Min Galaxy S havde tysk som startsprog, så den kan og vil samsung åbenbart ikke opdatere i danmark.

Samsung vil åbenbart ikke acceptere de nye handelsmønstre, og prøver åbenbart så på at omgå disse med segmenteringen, der gør man ikke kan opdatere til Froyo 2.2

0 0
prp 07-11-2010 12:56:59

Jeg er tålmodig og venter der :)

0 0
Nikke 07-11-2010 12:14:04

Hey

Har snakket med nogle Samsung folk der siger at det først var plenen at 2.2 skulle bive tilgængelig den 15 Nov herhjemme, så man må nok lige se tiden lidt an

0 0
prp 06-11-2010 16:48:54

Har logget på som administrator og kører den nyeste Kies opdatering(den spurgte selv) , stadig uden resultat :(
Den skriver : Version: PDA:JM2/Phone:JM1/CSC:JM2
versionen for denne enhed kan ikke opdateres

0 0
Gammel Korning 07-11-2010 08:43:49

Har også lige fundet frem til at operatør låste modeller først kan opdateres senere på måneden, så måske der problemet er ?

0 0
Dennis 06-11-2010 14:43:41

sletter den også android marked med denne nye opdatering? og hvis den gør, hvad kan så bedst anbefales at bruge som back up program?

0 0
Gammel Korning 07-11-2010 08:42:17

Du skulle kunne gemme dine data i Kies, men har ikke prøvet at hente dem ? Jeg mistede som skrevet ingen data og heller ingen apps og marked var der også stadig.

0 0
Gammel Korning 06-11-2010 11:02:08

Jeg fik at vide af Samsung support at når jeg installerer KIES skal jeg gøre det som administrator og det samme hvergang jeg åbner progammet, men så lykkedes det også og der kom opdateringen selv frem. Efter opdateringen er alt som tidligere installeret, men nu med 2.2 Froyo
Glad mand nu ;-)

0 0
Fallesen 06-11-2010 12:38:24

Hvad menes der med administrator? :)

0 0
Gammel Korning 07-11-2010 08:38:31

Hvis du på din pc højre klikker på et program så kommer muligheden " kør som administrator " og det skulle hjælpe.

0 0
Gammel Korning 07-11-2010 08:40:09

Har også lige fundet frem til at operatør låste modeller først kan opdateres senere på måneden, men min er nu låst til Telia og den virkede det fint med og bedst var at jeg ikke mistede nogen data ;-)

0 0
Fallesen 07-11-2010 11:52:03

Øvbøv, det virker stadig ikke :( Kan være det er noget med operatørlåsen, har dog Telia som dig, så kan ikke rigtig forstå det.. Men har skrevet til Samsung support også nu, så må jeg se om de har nogle kloge ord :)

0 0
Fallesen 06-11-2010 12:56:47

Hov ligemeget, kan se jeg er administratot på computeren, men det virker stadig ikke...

0 0
prp 05-11-2010 21:20:24

heldig for dig! det er jo sørme' lige det jeg har gjort hele tiden...........

0 0
PiX 06-11-2010 14:06:35

Tjah, nogle af os er åbenbart heldigere end andre :)

0 0
PiX 05-11-2010 20:44:02

...under "Yderligere support" på Samsung's site klikkede jeg bare på "opgradér din mobil", valgte Galaxy S og fulgte instruktionerne.
Fungerer perfekt!!

0 0
Christoffer 05-11-2010 20:24:49

Hej er der nogen der ved hvordan man indsætter sin egne sange på Android telefoner er ny på Android platformen :)

0 0
palle 05-11-2010 19:06:21

har blige prøvet at opdatere min, der var en og blev spurt om jeg ville lave en opdatering som jeg selvføgelige gjorde, derefter sagde den, at enheden ikke kunne opdateres, hvad f.... går det ud på?

0 0
Acerdk 05-11-2010 16:56:51

Jeg har skrevet til samsung support og venter svar fra dem.
de pjejer at være rimlige hurtige til at svare tilbage

0 0
prp 05-11-2010 16:36:46

at høre at der er andre der har prob. har installeret den version som anvist, uden succes, opdaterede så til den nye , også uden succes...

0 0
Acerdk 05-11-2010 15:11:45

Jeg kan heller ikke opdatere min galaxy.har prøvet flere udgaver af kies.

0 0
Fallesen 05-11-2010 15:01:02

Mig og Kies er bare ikke gode venner. Første gang opdateringen kom, nulstillede jeg tlf'en og det hele, men det virkede ikke (fandt så ud af at jeg vidst havde været lidt sent ude)

Da jeg nulstillede min tlf fjernede den endda vibratoren ved sms, men den er der ved opkald, en irriterende detalje..!

Kan dog heller ikke her i anden omgang få den til at virke :( og jeg har ikke TDC, vil nu bare gerne ha den s**** opdatering :( Synes snart jeg har prøvet det hele :(

0 0
Thomas 04-11-2010 22:51:15

Hejsa - vil blot lige informere om, at jeg sidder på forretnignsrejse i Polen og opdater SGS. KIES spurgte selv efter nyeste KIES software og så var den ny firmware med - klasse ;-) Har abb. ved TDC.

0 0
LarsA 04-11-2010 23:00:35

Og jeg sidder i Tyskland med en mobil fra DK.
Det virker ogsaa helt fint her, har lige afsluttet update (tog 2 timer pga en mega langsom inet forbindelse). Mit umiddelbare indtryk er at det körer RIGTIG godt.
Plus KIES kan endelig finde ud af at min laptop har bluetooth.
TAK til samsung herfra :D

0 0
blackknightdk 04-11-2010 21:53:12

hey overvejer samsung istedet for min desire, da jeg er træt af den hakker sådan i hd video og lakker ved sms.MEN kan samsung trækker billeder og oplysninger fra facebook feks bruge facebook billeder i kontakter som desire så smart selv henter???

mvh allan

0 0
spock123 05-11-2010 09:41:00

Hej Allan,
- ja, naturligvis :)

Om man så synes det er fedt er jo så smag og behag. Jeg har p.t. slået det fra, fordi mine venner smækker de mest obskure profilbilleder på Facebook :)

0 0
prp 04-11-2010 21:26:36

her hos mig med den udgave du nævner... :(

0 0
JKay 04-11-2010 20:52:03

at man skal bruge Samsung Kies v1.5.3.10093_31_1

Jeg ved den kan hentes her: http://www.samfirmware.com/samsungkies.htm

Men måske har Samsung den også på deres site.

Husk: Du skal ha' en XEE nordic version af Samsung Galaxy S

0 0
BE 06-11-2010 13:38:21

Det virker noget fjollet hvis det skal være en XXE nordic version, - enten sælger de mobiltelfoner og supporterer dem eller også ved de ikke hvad de laver!
I da sker handelen på tværs af lande, så den går vist ikke i længden.

0 0
LarsA 04-11-2010 21:06:57

Min KIES kom selv og spurgte om ikke jeg ville opdatere KIES.
Jeg kunne först se opdateringen efter jeg havde opdateret KIES.
Hvis ikke din KIES er sat op til at selv kigge efter opdateringer, saa gaa ind i indstillinger, og klik paa opdater, saa skulle den update til KIES gerne komme frem af sig selv ;)

0 0
prp 04-11-2010 19:40:48

Venter med TDC's opdatering, vil gerne beholde TDC play muligheder mm.

0 0
prp 04-11-2010 18:47:46

Har prøvet med den nye opdatering fra Kies, stadig uden resultat:((
Er det fordi den er købt hos TDC ?

0 0
G2 04-11-2010 19:02:50

Det kan være du kan slippe uden om TDC opsætningen ved at følge nogle af de guides der er på http://www.androidforum.dk (kig under "Forum->Samsung Enheder->Galaxy S").... der er et trick med at ændre i registry keys til Kies programmet, som snyder Kies til at tro det er en standard Galaxy S enhed der er tilsluttet... det er forholdsvis harmløst (dog på eget ansvar).

Men vær opmærksom på, at hvis du opgraderer uden om den officielle TDC opdatering får du ikke eventuelle TDC pre-installationer med over på telefonen (TDC har vist deres egen Galaxy S firmware). Det kan selvfølgelig også være en fordel at komme af med TDCs applikationer på den måde :)

0 0
prp 04-11-2010 19:09:31

Har prøvet de andre metoder med dårlig erfaring.... kan man ikke nenvende sig i butikken og få det gjort ??

0 0
G2 04-11-2010 19:15:36

Jeg mener TDC skulle komme med en officiel opdatering i løbet af november, men må der være dig svar skyldig... Jeg opdaterede selv min telefon via Kies registry tricket for noget tid siden, dog kun til 2.1 da Samsung havde nået at fjerne opdateringen igen.
Det jeg oplevede var, at jeg først kunne opdatere da jeg havde ændret i registy'et.

0 0
Simon Antoni 04-11-2010 18:12:42

Nogle der ved om denne opdatering også er gældende i Irland? Jeg bor i Dublin og har ikke haft mulighed for at opdatere endnu

0 0