Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S kan nu opdateres til Gingerbread

Samsung Galaxy S kan nu opdateres til Gingerbread

Samsung er klar med Android 2.3 (Gingerbread) opdateringen til topmodellen Galaxy S.

Samsung Galaxy S (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S (Foto: Mobilsiden.dk)

Samsung Galaxy S kan nu opdateres til den nyeste version af styresystemet Android. Overfor Mobilsiden.dk bekræfter Samsung, at updaten nu er gjort tilgængelig for kunderne.

Mobilen opdateres ved at tilslutte den til computeren og programmet Samsung Kies via USB-kablet.

Ifølge Samsung bevarer mobilen sine data ved opdateringen, men derfor kan det alligevel være en god idé, at lave en backup af vigtige data, inden opdateringen gennemføres.

Inden mobilen tilsluttes skal man i USB-indstillinger på mobilen, huske at vælge Samsung Kies. (Indstillinger - trådløst og netværk - USB-indstillinger).

Med Android 2.3 Gingerbread kommer Samsung Galaxy S, software-mæssigt, på niveau med markedets nyeste Android-smartphones, som f.eks. Sony Ericsson Xperia Arc og Google Nexus S.

Læs også:
 - Samsung skifter processoren i Galaxy S II


Samsung GT I9000 Galaxy S 8GB - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

kim 28-08-2011 16:48:49

hej

min mor har sku opdater sin samsung SG til 2.3.3
den hentede 35% og smed hende så af kies med mobi, nu kan hun overhovedet ikke tænde den op igen.
der er brug for stor hjælp til at få den til at virke igen.

0 0
kim 23-08-2011 17:28:30

kan ikke sende og modtage mms efter jeg har prøvet at spare strøm. nogle som ved hvad jeg gjort forkert

0 0
Binegirl 23-08-2011 18:06:09

Du skal have data slået til for at kunne sende og modtage mms

0 0
kim 23-08-2011 19:59:59

hej binegirl det er ik sådan at du kan gi en guide til hvordan jeg skal gøre det.

0 0
Mobilsiden.dk 24-08-2011 13:18:35

Du skal gå under "indstillinger", "trådløst og netværk", "mobilnetværk", "data aktiveret". I sidste punkt skal der være kryds.

0 0
kim 24-08-2011 14:07:09

under der har jeg noget som hedder "brug pakkedata" med flueben i. " dataroaming uden flueben.
afgangspunktnavnene
netværkstilstand
netværksoperatører

er det nogle af dem ?

0 0
Binegirl 23-08-2011 18:06:04

Du skal have data slået til for at kunne sende og modtage mms

0 0
kim 23-08-2011 11:53:40

jeg har lige opdateret min sgs til 2.3.3, efter det kunne min mobil kun holde ca 9 på fuld opladning. og min A os var på ca 44% så slog jeg autom synkron fra og slog os baggrundsdata fra.. nu er min A os på på ca 5 % men så er min søger oppe på 84%. nogle som kan gi mig et godt råd om jeg har gjort det rigtig eller forkert..

er ikke nogle haj til det med hverke mobil - computer eller andet it gail

0 0
Hest 24-05-2011 10:55:46

Jeg har læst meget rundt om batteriproblemer på nettet og læste at man skulle lave en Twitter eller Facebook account i telefonen og bare sætte den til aldrig at opdatere (Kun hvis man ikke vil benytte opdatering selvfølgelig.) Det skulle få AndroidOS til ikke at bruge så mange % af batteriet (Min stod altid på omkring 40-50%).

Synes selv det virkede underligt og jeg tænkte egentligt at det bare var gas, men da mit batteri max holdt 15 timer i begyndelsen gjorde jeg det alligevel.

Lavede en tom twitter konto og lagde den ind, satte opdatering til aldrig og bum!! Jeg kan nu holde telefonen kørende tæt på 36 timer inden den brokker sig.

Jeg skal ikke kunne sige om det er det der er løsningen for alle, men det er da noget man kan forsøge hvis man stadig har problemer med batteritiden.

0 0
Mads 17-05-2011 21:40:26

Jeg har lovet at hjælpe en ven (teknikanalfabet) med at opdatere sin. Men den dag i dag kommer der stadig ikke noget frem når jeg forbinder den med Kies??? Er det fordi den er købt på Filipinerne? Nogle der kan hjælpe mig med hvordan man så skal gøre?
Nu lyder jeg som lidt af et teknikfjols, men jeg er bare i sat så godt i Samsung :P

0 0
Mathias 17-05-2011 22:10:44

Der er ikke rigtig så meget at gøre. Det er fordi at Samsungs server ikke skal blive overbelastet. Det er derfor det ikke er alle der får den samtidig. Men jeg har også været ude for at der gik meget lang tid før jeg fik opdateringen, men det, er åbenbart meget forskelligt hvornår. Sidst da jeg fik opgraderingen til android 2.2.1 gik der en hel måned efter at den var frigivet til jeg fik den. Men da jeg fik opgraderingen til android 2.3 fik jeg den med det samme. Og det skal lige siges at min SGS er ikke operatørlåst.

0 0
Ludvig 01-05-2011 14:16:53

Hey alle sammen. Hvis i har problem med batteriet skal i prøve at lade mobilen løbe tør for strøm 2 gange ca. For nu virker batteriet fint ved mig!

0 0
William 01-05-2011 10:19:30

Jeg synes, det er mere træls at man nu sidder fast på Gingerbread. Kies vil ikke engang lade mig downgrade til 2.2.1 på trods af, Gingerbread er blevet trukket tilbage... Samsung wake up!

0 0
Binegirl 01-05-2011 11:21:34

Enig, jeg synes også den kører dårligt,så fint nok de venter med at sende den ud til den er i orden igen .

0 0
William 01-05-2011 12:03:18

Ja helt enig. :o)
Det er bare træls at sidde fast på en så dårlig version... Jeg savner den gamle 2.2.1

0 0
Mathias 30-04-2011 22:55:50

Synes det for galt at vi ikke engang har set skyggen af den opdatering. Kom dog ind i kampen Samsung!

0 0
Baggio 30-04-2011 20:04:41

Der er gået en uge men ingen gingerbread? er der nogen der ved hvorfor?

Er der mulighed for at få en original 2.3 gingerbread firmware downloaded på dansk?

0 0
Raikkonen1974 20-04-2011 05:36:33

Nå grunden til at nogen ikke har kunne opdatere til Android 2.3.3 er at den er trukket tilbage af Google se her:

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-galaxy-s-android-23-update-traekkes-tilbage,lid.15327/


Angiveligt skulle der være et problem med kameraet, hvilket jeg er total uforstående over for, for nu har jeg været igennem alt ved kameraet, og alt kører bare upåklageligt, måske er det designmæssigt det skulle laves om, who knows...alt kører ihvertfald fint her...

0 0
Raikkonen1974 20-04-2011 05:37:40

Men opdateringen bliver frigivet i næste uge ifølge Samsung :-)

0 0
Hest 19-04-2011 15:32:28

Læste noget lign. på et UK forum i går, hvor de også sagde at den var trukket tilbage pga nogle force close.

0 0
BosseFreak 19-04-2011 15:17:16

En anden bruger har lige lagt dette link ud, så jeg vil lige lægge det herinde :o(

http://www.engadget.com/2011/04/19/samsung-galaxy-s-gingerbread-update-pulled-by-google-coming-b/

0 0
Mobilsiden.dk 19-04-2011 14:31:11

Har du også oplevet et højt strømforbrug på Galaxy S efter opdateringen:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?p=1457132

0 0
Klinck 19-04-2011 15:18:58

Jeg har oplevet meget høj strømforbrug efter opdateringen. Jeg fik det dog ned på et lavt niveau ved at lave en hardreset som beskrevet af Raikkonen1974 i denne tråd. Jeg ved ikke om hardreset er nødvendigt. Derefter satte jeg Facebook til kun at opdatere kontakter een gang i døgnet. Husk at hvis du har valgt at synkronisere kontakter via indbygget funktion i telefonen samt har indstalleret facebook applikationen, så står den og synkroniserer via to forskellige konti. Slå den fra i Facebook applikationen. Derefter satte jeg wifi til at slukke når skærmen slukker. Nu har telefonen været i gang i 21 timer og der er 73% batteri tilbage. Inden jeg ændrede til de ovennævnte indstillinger var der kun strøm til max 12 timer.

0 0
Mobilsiden.dk 20-04-2011 07:38:30

Hej Klinck

Tak for tippet.
Så det du grundlæggende siger er, at hvis man sync'er kontakterne fra Facebook, så forsvinder strømmen meget hurtigt?

0 0
Raikkonen1974 20-04-2011 12:31:13

Hej

Jeg har nu lavet en test ang battriforbrug, ved testen er de eneste kørende tjenester i kørende programmer: Instillinger - DRM indhold - Googles Tjenester - SNS - samsung tastatur, altså alt som ikke behøves at køre når den er i standby er slået fra.

1)
Når 3gs og wifi er slået fra samt kun de overstående tjenester kører går den fra 100% til 90% på 20 timer og 43 min, det vil sige den holder vildt lang tid!

2)
Slår jeg 3gs og wifi til samt kun de overstående tjenester kører går den fra 100% til 90% på 5 timer og 46 min, den holder dog stadig godt selv om den sluger 3.5 gange mere med 3gs og wifi tændt, men vil i teorien kunne holde strøm i 49 timer!

Dog er der intet mail program der kører og tjekker mail hver time, eller facebook der kører, dem tjekker jeg alligevel manuelt, Baggrundsdata er slået til, men Auto sync er slået fra, der er jo ingen grund til at den hele tiden konstant synkroniserer Google/Facebook.

3)
Hvis jeg laver en blanding af de 2, ved at lade 3gs køre hele tiden, og wifi tændt kun når der er mulighed for det, ved mail - android marked - facebook - maps, men stopper programmerne når jeg ikke bruger dem mere, og slukker wifi ja så var den på 21 timer og 52 min og der var stadig 45% tilbage.

Alle 3 tests er uden Live wallpaper, ingen battry widget, vejr widget og skærmen er sat til 25% i lysstyrke

Så jo mere du har kørende som android ikke slukker selv, jo mere batteri vil du bruge, og lad nu være med at installere en Task Killer, det er noget af det værste du kan gøre på Android 2.3.3 da android lukker automatisk ned for programmer den ikke bruger, dog har jeg set nogle den ikke gør det ved, eller er lang tid om det, og det er Maps - Softwareupdate - Mail - Facebook.

Håber det gav god nok info om batteriforbrug på Galaxy S Android 2.3.3

0 0
Klinck 20-04-2011 09:45:03

Hej John.
Nej, ikke helt. Det jeg siger er, at man i telefonen under konti og synkronisering kan sætte en facebook konto op, som kan synkronisere kontakter. Hvis man derefter downloader Facebook applikationen og under opsætningen af den, vælger at man vil synkronisere kontakter, så vil der nu under konti og synkronisering ligge to facebook konti. Hvis de per default begge er sat til at synkronisere hver time, så er det jo 48 synkroniseringer i døgnet og det bruger noget strøm. Jeg er sikker på, at det sker på alle Android enheder. Jeg har dog ikke slået synkroniseringen helt fra, men kun sat den til at synkronisere en gang i døgnet. Så ofte skifter mine kontakter ikke email og tlf nummer :-)
Derudover har jeg også sat Wifi til at gå i dvale når skærmen slukkes.
En ting jeg dog lagde mærke til før og efter jeg lavede en hardreset var, at før hardreset så var det "Android system" der brugte mest strøm. Efter hardreset var det skærmen - som det plejer at være.

0 0
William 20-04-2011 12:06:02

Jeg har slået Auto-sync helt fra, og endda lavet et Hard-Reset før (Hvilket irreterer mig lidt p.t)
Ved mig bruger "Android System" stadig sindsygt meget strøm. Den har brugt 25 % fra imorges ved otte-tiden hvor jeg stod op. :-/
Også siger Samsung, opdateringen er blevet trukket tilbage pga. "en mindre kamera-fejl"
Mit kamera fungerer sådan set udmærket (dog skrues lysstyrken helt op ad sig selv når kamera-app åbnes (uden at "udendør synlighed" er slået til derinde))

0 0
Raikkonen1974 20-04-2011 12:36:00

Du må have noget kørende som systemet bruger batteri på se eventuelt den test jeg har lavet, mit Android OS System har på 6 timer brugt 6% af batteriet, kig i kørende tjenester og slå dem fra du ikke skal bruge ;-)

0 0
PalleA 19-04-2011 12:41:21

Hej

jeg har været inde på samfirmware siden man kan ikke lige gennemskue hvilken fil jeg skal bruge sammen med Odin for at få danske menuer og ordbog. Nogen der kan oplyse dette.

jeg har desværre en TDC version som ikke lige ser ud til at ville opdatere

pft
Palle

0 0
Kasper 19-04-2011 07:50:06

Når jeg går ind i Kies, siger den at jeg kører med JS8. Men ifølge telefonen køre jeg stadig froyo (og det er bestemt også min oplevelse). Nogen bud på hvordan jeg gennemtvinger en opdatering?

0 0
Christian Dam 19-04-2011 11:43:58

Det er præcis det samme problem jeg har

0 0
Allan Skipper 19-04-2011 07:44:42

Jeg opdaterede i går og har observeret følgende:
1) Den er blevet langsommere i Quadrant (ca. 1200 i 2.2.1 og ca. 1000 i 2.3.3). Jeg oplever dog den samme hurtige UI som på 2.2.1
2) Jeg brugte Google Navigation i bilen i går og bemærkede, at den danske stemme hakker og kun udtaler halvdelen af de fleste ord - MEGET irriterende. Kan andre bekræfte dette?
3) GPS'en er efter en rulleskøjtetur (Endomondo) på ca. 10 km i går ligeså pisse-dårlig som før. Den skærer hjørner og laver zig-zag langs ruten. Oplever andre stadig det samme, og har nogen (med succes!) ændret noget i GPS opsætningen (jeg bruger 'Sensorhjælp)), så den kører godt?
Jeg mener, jeg HAR forsøgt med de her #*#*3214789650*#*# løsningsforslag rundt om på nettet, men jeg synes ikke de virker.

/Allan

0 0
Storbank78 21-04-2011 20:28:34

Jeg har de samme problemer som Allan efter opdateringen Quadrant score der er ligner din fra ca. 1200 til 968 og derudover har jeg fået lignende problemer med Gpsen især i forbindelse med brug sammen med Endomondo, for mig består problemet bare at når jeg starter med at løbe virker GPSen indtil skærmen slukker og sammen med den slukker også GPSen... Det er godt nok træls...

0 0
Henrik 19-04-2011 07:30:23

Os med TDC vi må vente endnu engang... sidst vi skulle fra 2.1 til 2.2 gik der 3 md. min er heller ikke låst, men alligevel har de lagt deres software i den. Ringer man til TDC bliver man stillet om til mindst 8 medarbejder, og ingen fatter en skid!!

0 0
Mathias 18-04-2011 23:33:58

Og det skal lige siges,
at jeg kører med den allernyeste Kies-version. Så det virker meget mystisk.

0 0
Mathias 18-04-2011 23:33:58

Og det skal lige siges,
at jeg kører med den allernyeste Kies-version. Så det virker meget mystisk.

0 0
Mathias 18-04-2011 23:27:48

Tak for hjælpen! Men den finder desværre ikke noget når man søger efter opdateringer i telefonen. Og når man sætter den til Kies, siger den at jeg har den nyeste version, selvom det ikke er det. Kører med Android 2.2.1. Kan man ikke snyde Kies på en eller anden måde?

0 0
Raikkonen1974 19-04-2011 01:10:29

Nej jeg tror ikke du kan snyde den, eller det har jeg ikke hørt om, Hvis alt er som ved Nick ovenfor, ja så må det være fordi at de opdateringer kommer løbende i denne uge her, det ville da måske også være logisk at frigive et vist antal om dagen i 1 uge så deres server ikke går ned, ja jeg ved ikke, men det er mit gæt ;-)For den burde komme med det samme hvis i følger min store beskrivelse midt på siden ;-)

0 0
Mathias 18-04-2011 22:42:11

Total nederen at jeg ikke kan opgradere min IKKE-OPERATØR-LÅSTE SGS. Men ved at den kommer en måned efter at den er frigivet selvom det ikke er en operatørlåst SGS. Men sådan var det også sidst. Må bare have lidt tålmodighed og vente til den er tilgængelig via kies en måned efter.

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 22:58:59

Har du set om softwareopdatering kører inde i indstillinger - programmer - kørende tjenester, selve ikonet skal være blå og rød pil, hvis den ikke er der så gå til instillinger - om telefon - softwareopdatering - søg efter opdateringer, selv om den ikke finder noget burde softwareopdatering nu køre inde i android systemet i kørende tjenester, tilslut din mobil til Samsung Kies og den skulle gerne dukke op ;-)

0 0
BosseFreak 18-04-2011 23:09:32

Raikkonen: det virker jo ikke på alle telefoner...

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 23:25:44

Jo det gør, selv min dames X10mini har software update køreende i baggrunden selv om hendes kun er en android 2.1 - Nå men har du den allernyeste kies installeret? den hedder 2.0 et eller andet - fik du en lille update til Android 2.2.1 der udkom den 19-20 marts? den skulle nemlig forberede mobilen til Android 2.3.3 - Har du forsøgt Hard reset? og så søge efter opdatering, se om den kører i kørende tjenester - og så tilslut den til Kies?? det ville nok være det næste jeg ville gøre hvis det var mig ;-)

0 0
BosseFreak 19-04-2011 00:12:29

Jeg har lavet en hardreset, men der sker stadig ikke noget, har tjekket at alt er som det skal være, ja jeg har den nyeste KIES, ja jeg fik opdateringen omkring den 19-20 Marts, ja der køre den rød/blå pil i baggrunden :o)

Så alt er som det skal være, desværre er det bare ikke alle der har modtaget den opdatering, så jeg tror bare at jeg venter :o), sker der ikke noget indenfor kort tid, så vil jeg kontakte Samsung :o)

0 0
Raikkonen1974 19-04-2011 01:00:26

Ok hvis du har lavet 3 knaps Hard reset, fået den lille update, og softwareopdatering kører ja så er jeg ved at løbe tør for ideer, men som du skriver har alle nok ikke modtaget endnu, det må jo komme løbende så jeg tror du får den i denne uge ihvertfald, det er kun dem der har abbonement der skal vente til maj...Hvis jeg finder noget nyt om sagen skal jeg nok give lyd fra mig ;-)

0 0
Klinck 18-04-2011 18:08:06

Jeg har opdateret min Galaxy S til Android 2.3.3, men jeg synes godt nok den sluger meget batteri i forhold til 2.2.1. Er der andre der har oplevet det?
Når jeg ser hvad der er brugt mest strøm på, så er det ikke skærmen, med "Android system".

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 19:50:52

Prøv at gå ind i Konti og Synkronisering, hvis auto sync er slået til, slå det fra, det bruger helt vildt meget strøm at den hele tiden går på for at tjekke om der er kommet nye mail eller kontaktpersoner på googleserveren, eller at den scanner facebook hele tiden selv om du ikke er på, når du logger ind får du jo alt alligevel, det samme med mail dem tjekker du bare ved at trykke på ikonet gmail/Email ingen grund til den gør det konstant, efter android 2.3.3 og det at jeg slog auto sync fra, var den på 48% da jeg satte den til opladning, og da havde den været på i 20 timer ;-)

0 0
Christian Dam 18-04-2011 18:03:10

Min siger at jeg allerede har den nyeste firmware (2.2.1) :-(

0 0
Christian Dam 18-04-2011 18:03:44

Og den er købt uden abonnement

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 19:42:07

Gå ind i instillinger - programmer - Kørende tjenester - her skal der være en tjeneste der hedder Softwareopdatering, hvis den ikke er der så gå ind i, Indstillinger - om telefon - softwareopdatering - søg efer opdateringer
Kan godt være den ikke finder en opdatering, men nu kører den i selve android systemet, så hvis du tilslutter den til Kies burde der komme en opdatering, håber det hjælper dig ;-)

0 0
BosseFreak 18-04-2011 21:14:53

beklager meget, men det virker desværre ikke, tror bare man skal vente på at den kommer til ens egen Kies... tålmodigheden bliver sat på prøve XD

0 0
Hest 18-04-2011 21:51:49

Kan heller ikke opdatere. Min siger også at jeg har nyeste og er også købt uden abbo. og uden noget andet fancy.

0 0
Alan Hamed 18-04-2011 20:13:07

Raikkonen1974'. Jeg har prøvet det der med kørende tjenester, og der står intet om softwareopdatering. Og den fandt ingen softwareopdatering :-( håber du har et godt råd!

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 22:53:09

Ok, men bare at du har søgt på en software opdatering så skulle Android systemet nu have software opdatering igang i systemet, prøv at gå ind i kørende tjenester igen så skulle den gerne være der, ikonet er 2 pile op og ned henholdsvis rød og blå, hvis den er der så tilslut mobilen via Samsung Kies, så burde den altså komme ;-)

0 0
Ludvig 18-04-2011 17:05:08

Status bjælke og opkald virker ikke ved mig, men så geninstallerede jeg den til fabriksdata og nu virker den :)!

0 0
Kristian Flindt 18-04-2011 16:35:47

Det var mærkeligt!
Jeg kan ikke opdatere Galaxy S'en, selvom jeg i sin tid købte den hos Proshop, UDEN abbonoment :)

Jeg håber da jeg kommer til at kunne hente den inden længe :)

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 19:56:16

Gå ind i instillinger - programmer - Kørende tjenester - her skal der være en tjeneste der hedder Softwareopdatering, hvis den ikke er der så gå ind i, Indstillinger - om telefon - softwareopdatering - søg efer opdateringer
Kan godt være den ikke finder en opdatering, men nu kører den i selve android systemet, så hvis du tilslutter den til Kies burde der komme en opdatering, håber det hjælper dig ;-)

0 0
BosseFreak 18-04-2011 17:49:18

Har også købt min hos proshop uden abonnement, jeg vil da også håbe at den kan opdateres om ikke så længe, den nye opdatering lyder da for fed!!! :o)

0 0
Taku 18-04-2011 17:02:27

Jeg har PRÆCIS det samme problem.

0 0
mark 18-04-2011 17:07:10

Det samme her. Underligt at nogle kan opdatere og andre ikke....

0 0
Alan Hamed 18-04-2011 16:01:52

Hej. Jeg har prøvet at opdatere min Samsung Galaxy s via Samsung Kies, men uden held. Jeg ved ikke hvad der er galt, så derfor håber jeg at nogen kan hjælpe mig med mit problem. Det eneste der står er:
Du kan ikke bruge andre Kies-widgets, mens firmwaren opgraderes.
Neden under er der en OK knap, når man så klikker på den, siger den:
Modelnavn: GT-I9000, Aktuel version: PDA:JPF/PRHONE:JPP/CSC:JP3 (Versionen for denne enhed kan ikke opdateres.)

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan og vil hjælpe mig, da jeg har glædet mig til lanceringen af Gingerbread!
ps. Jeg har Fabrikindstillet den.
På forhånd MANGE tak!
Mvh..

0 0
Rolf 18-04-2011 16:13:00

Jeg har været udsat for dette da jeg prøvede fra en PC som også have installeret iTunes ...

Da jeg installerede Kies på en 'ren' PC så virkede opdateringen uden problemer..

0 0
Alan Hamed 18-04-2011 18:00:06

Tror du at det vil virke? :-)

0 0
Rolf 18-04-2011 20:46:07

Det gjorde det for mig..

Min desktop bliver ved med at sige at jeg ikke kan opdatere min SGS, selv om jeg har afinstallere iTunes, så bliver den ved med ikke at tillade mig at opdatere..

Men min laptop, som heldigvis aldrig har haft noget med æble at gøre, virker fint.

0 0
tue 18-04-2011 13:53:10

nogen der har et gæt på hvornår htc begynder at opdatere?

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 11:42:20

Hejsa Alle!

Jeg har også haft det problem med status bjælken + at mobilen ikke rigtig var så hurtig som den skulle være, men det læste jeg at det kunne man ordne ved at lave en hardreset af mobilen og det har jeg så sandelig ikke det mindste fortrudt! Hvor er den bare blevet hurtig/flot på alle områder, jeg lavede en benchmark med smartbench 2011 på android 2.2.1 der scorede den i grafik gaming 987, efter hardreset og Android 2.3.3 scorer den nu 2348! En hardreset laves ikke ved at gendanne til fabriksindstillinger, Den gøres ved 3 button metode, her er hvad jeg gjorde:
Installer Android 2.3.3 via Kies, når den er installeret, så sluk mobilen og vent ca 1-2 min eller indtil den slukker touch lys og vibrerer bagefter (Det gør min ihvertfald) Nå men så tager du batteriet ud, i med det igen, det er nu du laver 3button metode ved at holde 3 knapper nede samtidig, nemlig VolumeUp - Homeknappen - Powerknappen, Når så galaxy logo kommer slipper du powerknappen, men holder stadig volumeup og homeknappen inde, lige indtil der kommer en lille Android fyr med en pakke og noget tekst, slip så de 2 sidste, du er nu i System Recovery mode.
Du ruller med volume op/ned og vælger med home knappen - Gå ned og vælg Wipe cache partition - når det er gjort, så vælger du Wipe data/factory reset, rul ned og vælg JA, dernæst Reboot system now, mobilen genstarter nu og den er hermed clearet for alt og svarer til at den kommer fra fabrikken af med Android 2.3.3 eller som da du købte den i din telebutik.
Man skal bare være klar over man mister alt man havde liggende på den! Men programmer ligger stadig på http://market.android.com samt dine kontakter via din Google konto, sæt din Google konto op og facebook som det første, når du så henter facebook fra Android, vil der ligge 2 Facebook kontoer i - Konto og synkronisering, fjern den konto der ikke har SNS-instilling - Synkr.Kalender - Synkr.kontakter
Det tog mig alt i alt ca 45 min at hente alt og få mobilen til at se ud som før, så det er ikke noget der tager så lang tid, så mit råd er at gøre det, den bliver helt vildt hurtigere til alt! programmer, nettet, system og min benchmark score er 2.5 gange højere en før med smartbench 2011, og ja så er batteritiden blevet merkandt forbedret, min har været på batteri nu i 20timer 43min og der er stadig 43% tilbage! Nå men god fornøjelse med de,t dem der gør det, og spørg endelig hvis det er ;-)

0 0
Christoffer 18-04-2011 20:15:07

hej Raikkonen1974 kan du fortælle mig om standard programmer bliver fjernet jeg tænker på programmer som: Android Market, kamera, indstillinger og alt det der jeg vil føle mig mest tryg hvis Android Market og indstillinger forbliver der.

0 0
Raikkonen1974 19-04-2011 01:23:27

Hej Christoffer, Alle de standard programmer der er med fra da du købte den i sin tid (Android Market)vil være der og ikke blive slettet :-)men alle apps du har hentet forsvinder ;-)når du laver en 3knaps Hard Reset.

0 0
Dilbert 18-04-2011 13:17:11

Tak for den gode vejledning. Jeg havde samme problem efter opdateringen, men nu spiller det igen.
Blot surt at man skal geninstallere sine apps og gendanne alle de personlige indstillinger.
Jeg skal vist lige have fundet ud af, hvordan man laver backup af sine apps.

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 19:32:50

Med hensyn til at gemme alle dine apps, henter du bare inde på android marked en app der hedder Appsaver så gemmer den alle dine apps i en mappe på dit eksterne MicroSD kort :-)

0 0
Binegirl 18-04-2011 19:50:20

Ja appsaver er god til mange ting, men jeg opdagede sidst jeg lavede en hard reset, at når jeg installerer mine aps via appsaver viser de sig ikke på marked og man får ( sikkert) ikke besked når der er en opdatering .

Jeg plejer at sync med appbrain inden jeg roder med noget, så ved jeg at jeg kan finde dem igen. Ved godt de også findes på min konto på android marked på pcen, det er dog mange af dem der ikke dukker op på listen

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 19:54:37

Ok det problem har jeg ikke været ude for, den har lagt alle mine apps på mit microsd kort i en mappe hver gang, og der har ikke manglet noget, men jeg vil da lige kigge på den der appbrain og se hvad det er for noget ;-)

0 0
Rolf 18-04-2011 13:10:01

Takker det virkede..

0 0
mark 18-04-2011 12:25:11

Kan af en eller anden grund ikke opdatere min, har du et godt råd?

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 19:39:28

Hmm mystisk, men det er de tlf der er ikke branded der får først dem der er låst til en operatør får omkring 14 dage senere afhængig af det teleselskab man har, hvis du har en ikke branded tlf så prøv at gå ind i instillinger - programmer - Kørende tjenester - her skal der være en tjeneste der hedder Softwareopdatering, hvis den ikke er der så gå ind i, Indstillinger - om telefon - softwareopdatering - søg efer opdateringer
Kan godt være den ikke finder en opdatering, men nu kører den i selve android systemet, så hvis du tilslutter den til Kies burde der komme en opdatering, håber det hjælper dig ;-)

0 0
Jesper 18-04-2011 11:24:17

Blev Galaxy S lige kastet ind som et relevant alternativ til HTC Desire S?

Jeg hører gerne flere erfaringer fra Samsung brugere om hvordan denne opdatering påvirker deres telefon.

Tak!

0 0
mark 18-04-2011 11:23:26

Møg møg møg..... min vil ikke opdatere. Er der nogen som har nogle gode råd?

0 0
Ronny 18-04-2011 13:15:21

Hvis Kies ikke virker kan du opdatere via programmet Odin. Hent nyeste firmware på http://www.samfirmware.com , og download også nyeste Odin version.

Der er gode forklaringer på det site, ellers søg hjælp på xda-developers.com.

0 0
William 18-04-2011 11:19:58

Jeg opdaterede igår! :-)
Rigtigt dejligt, det nye design og hastighed er fantastisk. Dog synes jeg, den bruger langt mere RAM på intet - Uden det egentlig påvirker dens hastighed, for den kører stadigt hurtigere end før (?)
Dog mangler jeg min Daily Briefing app og Widget. Integretionen med alarm-klokken er også væk. What the fuck Samsung?

0 0
Morten 18-04-2011 11:18:24

Så har jeg også opdateret til 2.3.3 officel :)

har så installeret det blå tema fra Jkay

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1037157

matcher det blå tema som samsung nu engang har ,. og har nu også screen off animation fra gingerbread. lækkert :)

0 0
JKay 18-04-2011 16:08:47

Jeg er glad for du kan li' mit Theme... Hvis du har forslag til ændringer så bare kom med dem.... Der kommer et blåt Circle mod til download i aften :-)

0 0
Morten 18-04-2011 16:15:00

Som skrevet på XDA , så evt glow effect i blå passende til samsungs blå tema :)

0 0
Mathias 18-04-2011 10:51:41

Kan stadigvæk ikke opdatere min ikke-operatørlåste telefon til Android 2.3. Sikke noget skidt!

0 0
Rolf 18-04-2011 10:46:54

Så fik jeg opdateret min SGS, og det gik ellers smertefrit .. næsten ..
Nu virker min Status linie ikke, den kommer med Force Close hele tiden.. argh

ellers ser den ok ud ind til nu..

0 0
Kaare 18-04-2011 10:50:40

Gendan fabriksindstillinger så er det problem løst.

Husk at tage backup af alle dine data inden :)

0 0
Rolf 18-04-2011 13:09:41

Så fik jeg reset min SGS, og det virker..

Jeg brugte Raikkonen1974's skriv om at opdatere min mobilos.. Det virker bare..

Nu skal jeg blot have geninstallet alle min app's. Sådan er det jo bare.

0 0
JB 18-04-2011 09:16:54

Hvor HTC nærmest var "first mover" da det kom til opdateringen til Froyo, synes jeg godt nok at de hænger i bremsen når det kommer til at få opdateret deres eksisterende modeller til Gingerbread (og endda også Incredible S som er spritny). Hvad sker der HTC?

0 0
daniel 18-04-2011 09:01:24

Gælder det også mobiler med operatør lås

0 0