Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S4 - alle specifikationerne

Samsung Galaxy S4 - alle specifikationerne

Samsung har netop præsenteret den længe ventede Samsung Galaxy S4. Vi har samlet alle specifikationerne her.

Endelig, sådan fristes man til at sige. Rygterne har været mange og de fleste har også vist sig at holde vand. Samsung har netop præsenteret Galaxy S4 ved deres stort anlagte Unpacked event i Radio Music City Hall i New York.

 - Så er Samsung Galaxy S4 officiel

Specifikationerne blev der ikke snakket så meget om i ”kolde facts”, men derimod handlede det om alle de ”bløde værdier” og de blev vist på amerikansk manér.

Galaxy S3 (sådan staves den pludselig iflg. pressemeddelelse fra Samsung) kunne tilgodese menneskets adfærd og genkende ansigter, men Galaxy S4 tager skridtet videre. Den genkender nemlig både ansigt, stemme og bevægelser – og du kan styre den uden overhovedet at røre ved skærmen.

Galaxy S4 fanger livets små øjeblikke og giver dig chancen for, at gense dem i højeste kvalitet. Tag eksempelvis et billede af en baby og optag samtidig babyens grin – når du efterfølgende kigger på billedet, så vil babyens grin også blive afspillet. Samme kan gøre sig gældende ved de billeder du eventuelt har taget til koncerten med dit yndlingsband, her kan musikken med dem afspilles samtidig.

Der kommer også en række nye smarte funktioner i Galaxy S4 bl.a. S Health, som hjælper dig med at holde styr på din sundhed vha. mad- og træningsdagbog m.m.

Samsung skriver også i pressemeddelelsen, at det er verdens første mobil med Full HD (1920 x 1080), men denne ære må i så fald tilfalde Sony med Xperia Z, som blev præsenteret i januar måned under årets CES-messe.

Ved lanceringen kommer telefonen i farverne sort og hvid, men den følger senere på året i endnu flere farver. Salgsstarten bliver i løbet af foråret 2013, skriver Samsung i en pressemeddelse.

 -Samsung Galaxy S4 - det bliver prisen

Under eventen blev slutningen af april måned nævnt, dog uvist om det gælder det danske marked.

Samsung Galaxy S4 (Foto: Samsung)
Samsung Galaxy S4 (Foto: Samsung)

De tekniske specifikationer:

5 tommer Super AMOLED-skærm med 441ppi og Full-HD (1920 x 1080)

1.9 GHz quad-core / 1.6 GHz octa-core

Gorilla Glas

13 megapixels kamera med autofokus

2 megapixels frontkamera (kan optage Full HD)

NFC

Bluetooth 4.0 samt IR-led

16 GB / 32 GB / 64 GB hukommelse

Understøtter microSD-kort på op til 64 GB

2 GB RAM

Vægt: 130 gram

Mål: 136,6 x 69,8 x 7,9 mm.

Batteri 2.600 mAh

Android 4.2.2 Jelly Bean

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

carsten guldhammer 12-04-2013 11:55:38

sjovt der ikek er nogen der for længest (ikke mig bekendt) har lavet et stil biled format hvor du kan gemme en stump lyd med billedet, der burde vel ikke være noget i vejen for at kunne flikke sådan et standart format sammne hvis man virkelig ville ?

0 0
Mr.DJ 15-03-2013 10:31:15

"den er grim! - "Ser ikke pæn nok ud!" - "Ser ikke moderne/trendy ud" - "det bare total fail"....

Der var engang, hvor ovenstående udtalelser mest kom fra teenage tøse/pige/kone segmentet, når man snakkede teknik....men idag, er det jo nærmest ikke til at se forskel mere? ;-P

What ever happend to the sound "maskuline" guys, who knew - "what lies under the hood, matters the most"? :-)

0 0
15-03-2013 09:09:15

Ikke lige hvad man havde håbet på. Største fejl er fandme at de ikke har fået 4G ind i deres exynos endnu.... Udseende: fuck det, jeg er ligeglad med det "statement" min mobil sender. Men de er sq ikke rigtigt kommet med meget nyt, selv deres chipset vi får herhjemme er det samme som konkurrenterne. Engadget var heller ikke helt oppe at Kører over skærmen, det er lækker men det er også det. Hvad blev der af den nye type? Noget jeg dog er imponeret over er at de har fået den gjort fysisk mindre end s3,det er sq i orden, samt at det ser ud til at de igen har fået en forhøjet kant ved skærmen som på s2. Det skal nok redde nogle skærme(her var s3 desværre noget skrøbelig)

Må sige at jeg hælder i retningen af HTC One lige nu, men er lidt bange for kameraet. Så må vente til vi ser nogle One vs s4 test inden beslutningen tages. Eller måske lige se om den berygtede nexus X kommer under google I/O :-)

0 0
MGApcPro 15-03-2013 14:13:58

Fuldkommen enig :-P

0 0
Halby 15-03-2013 07:53:29

Tak Samsung for at gøre valget endnu letter

kan næsten ikke vente på min sølv htc one

0 0
Mick 15-03-2013 07:10:04

Fuldstændig flop at komme med en model som har præcis samme udseende som den foregående model.
Nøjagtig samme fejl som Apple laver.
Ja ... der er nye software features, og de nyeste teknologier, men hvad med designet .....
Jeg skifter i næste måned til enten Sony Exp. Z, eller HTC One, som har forstået markedet samt trenden
Ingen tvivl om Samsung nok skal sælge meget, men det her giver HTC, LG og Sony et "opsving" ;)

God vind derude :)

0 0
Mofo 15-03-2013 01:26:23

megadyr smartphone med kedelige specs. Nogen ubrugelige smarte features.
Når man tænker på hvor mange nye android telefoner der kommer i 2013 tror jeg det er slut med Samsungs opadgående kurve.

0 0
Phoenix 15-03-2013 01:32:25

Meget sjovt?

Den er ikke dyrere end de andre topmodeller der på vej :)

Eneste der holder sig nede i pris er LG, og kommer ikke til at røre dem med en ildtang :)

Sony's og HTC's er dyrere... Så at den kommer oppe i den prisklasse og du overrasket kan jeg ikke følge dig i ;)

Hvem skulle spytte en ny topmodel ud der skulle slå den af pinden ? Det bliver næppe i år da.

0 0
Mofo 15-03-2013 03:00:34

Nu skal du huske på at samtlige mærke undtagen Samsung satser stort og især hvad gælder design. Man kan ikke begynde at tage flere penge i en branche hvor der sker så meget. Nu kan parolen om at Samsung er billigere end iPhone så derfor køber jeg den ikke bruges mere. Da samsung stadigvæk haler bagud med deres plastik og stadigvæk stigende sikkerhedsproblemer vil folk vælge det som de ved altid virker og som er sikkert at bruge. Selv af en gammel dame. Du kan selv gætte hvad det er.
Dårligt nyt for Samsung, men godt nyt for alle andre smartphones som kæmper i gadgetjunglen.

0 0
morten thomsen 15-03-2013 02:33:26

hvis Samsung holder sig til den forventede pris på 5199 kr..

så er f.eks. Sony Xperia Z lige lidt billigere til 4699 kr og HTC ONE 5199 kr så dyrer er de ikke..

synes bare ikke der sker nok hos samsung her... det meste er software features som de fleste slet ikke kommer til at bruge...

synes både Sony og HTC er mere fremme i skoene når vi snakker hardware og design...

om det er den ene eller anden nye Quad core processor i de nye modeller er jeg lige glad med tvivler meget på vi kommer til at mærke meget forskel på dem.. udover de tal vi kan se i benchmarks..

tag nu LG optimus G prisen er nede i 3099 kr og kvaliteten er i top... har haft den i 9 dage nu og den har ikke opført sig underligt eller noget andet..


når alt kommer til alt med de nye modeller der er indtil videre i år. så holder jeg mine penge på Optimus G og Xperia Z som jeg får i morgen.. HTC ONE er dog også bestilt...

så min Samsung streak på NOTE 1, SGS3 og NOTE 2 er ovre....

0 0
Robert 15-03-2013 02:13:34

Det bliver helt sikkert i år. Hvis ikke på features bliver den slået på specs efter sommeren.

0 0
Jesper 15-03-2013 01:31:13

Enig. Samsung har selvtilliden i orden når de sådan serverer gammel vin på ny flasker, mens Sony og HTC tydeligvis har satset hele butikken på deres nye modeller.

HTC blev straffet for at gøre noget lignende, da de ikke kunne komme videre fra deres Desire succes. Om historien gentager sig afhænger nok af hvor loyale Samsungs kunder er. Man kan vel sige, at det i år vil vise sig om Samsung virkeligt er det nye Apple.

0 0
Phoenix 15-03-2013 01:44:15

Så det du siger er at hvis SGS IV bliver en succes så det ny apple sti.

Hvis ikke den bliver en succes er du glad...?

lol wtf :D

Kunne ikke være mere uenig.
Men ja ja, haters gonna hate. Køb du den anden gammel vin på ny flaske i form af failphone5 :-)

0 0
Mofo 15-03-2013 02:53:34

Lad nu være med at opføre dig som et barn. Hvis du intereserede dig lidt mere for begge produkter ville du vide at stort set alt er ændret ved iphone 5 fra 4s. Designet er jo næsten perfekt så det ville da være direkte dumt at ændre på. Og nej er ikke hater men realist.
Samsung er færdig med denne strategi

0 0
Phoenix 15-03-2013 07:55:01

Gør jeg skam - men du nu når vi taler 12 børneniveau respekterer jo så heller ikke jeg har komplet anden mening ? er det bedre ? samt at udstille din egen mening som det ultimative rigtige? jesus ? =)

I din verden er designet næsten perfekt på iphone's, og det da fair nok. Jeg kan bare ikke just sige jeg er enig :), men nej er heller ikke tilnærmelsesvis fan af apple, synes de nogle svin mod deres kunder, og kig dig omkring? :) Man skal sku være fanatiker for at være hos dem pt. de håbløst bag ud, så at argumentere for iphone5 fremfor SGS3 eller nu 4 fremstår bare komisk :)

Men ja ja da :) Flot og fremstå som arrogant når der intet og have det i, udover en subjektiv tilgang til det lol :)

0 0
Christopher 15-03-2013 08:07:06

Phoenix, det er jo dig der er til grin, mener ikke din holdning men din opførsel, du kaster et dårligt lys på alle Android brugerer.

0 0
Phoenix 15-03-2013 15:23:04

Ehh lol ?

Ja for det jo også i min bedste interesse og gøre det, fortæl mig gerne hvordan jeg gør det :)

Klovn jeeze da -.-

0 0
MGApcPro 15-03-2013 02:23:31

Du lyder jo som en 12-årig.
Jeg ved ikke om Jesper bruger iphone, men lad være med at udtrykke at han er Apple fan bare fordi han ser kritisk på sagen.
HTC havde stor succes med Desire, men da de begyndte at lave Desire modeller med mindre forbedringer, så var det Samsung der tog over med Galaxy serien.
Nu kunne man godt argumentere for at Samsung gør det samme, og hvis den ikke bliver en lige så stor succes som S3, så er det godt for det vil presse dem til at lave større innovationer på deres næste mobiler.

0 0
Robert 15-03-2013 01:22:17

Jeg er temmelig sikker på at vi under præsentationen hørte at den ville komme med turbo 3G fra starten og så 4G senere, altså præcis ligesom sidste år. Kan nogen bekræfte dette? I så fald hvad tænker Sammy dog på??

0 0
Mobilsiden 15-03-2013 01:48:20

Den skulle gerne komme med 4G fra start ifølge deres egen site.

0 0
Robert 15-03-2013 02:11:06

Tak for det Lene.

0 0
Phoenix 15-03-2013 01:21:24

Endnu ser jeg ikke fordelen ved alu. :) Enlighten me ? :)

Så også hele præsentationen, og er ganske imponeret tbh. Og ingen tvivl om det min næste fon.

Hvad vi ser senere på året aner ingen noget om så kan vi ikke bruge til noget ? :)

0 0
MGApcPro 15-03-2013 01:07:49

Jeg så hele deres præsentation, og for mig er specs'ne ikke super imponerende i forhold til hvad vi formentlig ser i år.
Personlig følte jeg også at langt de fleste software features er ting som jeg aldrig ville bruge.
Plastic er fint nok, men jeg syntes at det efterhånden er på tide at vi ser lidt interessant design for en 4500kr mobil.

0 0
Sven A. 15-03-2013 10:08:26

Jeg er skuffet over at s4 ligner min s3. Det eneste positive i dette design, er at konen ikke ser jeg har købt ny mobil :)

0 0
15-03-2013 01:15:15

Så hold dig til ifone, så køber vi en samsung..

0 0
MGApcPro 15-03-2013 02:05:33

Jeg har en Galaxy S2...
Jeg venter muligvis på den næste Nexus, afhængig af reviews'ne på SGS4
Men du må give mig ret i at nogle af de software features de viste ville man aldrig bruge.... Videoopkald med begge kamera på samme tid?

0 0