Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S4 - de første indtryk (mobiltest)

Samsung Galaxy S4 - de første indtryk (mobiltest)

Galaxy S4 er en gammel telefon med en ny oplevelse. Her er de første indtryk af Samsung Galaxy S4.

Samsung Galaxy S4.
Samsung Galaxy S4.

Når Galaxy S4 lørdag den 26. april 2013 lander i hænderne på de første kunder, kan de forvente en ny oplevelse, men også mere af det kendte.

 - Samsung Galaxy S4 - salgsstarten er lige rundt om hjørnet

Det er fortsat et, efter min mening, kedeligt plastikmateriale telefonen er lavet af, men jeg anerkender, at det også har fordele af en lav vægt, og at plastik holder telefonen pæn i længere tid. Husk blot hvordan mange iPhone 5’ere er kommet til at se ud, efter kort tids brug.

 - iPhone 5-brugere ramt af lak-problemer

Men uanset holdningen til designet af Galaxy S4, så skal vi huske på, at designlinjen kun har været på markedet i et års tid. Dermed minder strategien meget om Apples.

 - Samsung Galaxy S4 mod Samsung Galaxy S III - se forskellene

Set i et bredere, og ikke nørdet perspektiv, er det en fornuftig strategi, at fastholde noget der virker og det har det gjort for Samsung såvel som Apple.

Samsung Galaxy S4.
Samsung Galaxy S4.

Større men ikke større

Det er lykkedes Samsung at forøge skærmstørrelsen fra 4,8 til 5,0 tommer, uden at ændre på den fysiske størrelse. Faktisk er højden gået fra 137 mm til 136,6 mm og vægten er faldet fra 133 til 130 gram.

Også bredden er reduceret en smule, fra 71 til 69,8 mm.

Det er alt i alt godt design- og ingeniør arbejde, at brugerne kan få en større skærm, uden at få klemt en større telefon ned over hovedet.

Selvom der er tale om bittesmå justeringer, så føles S4 lidt bedre i hånden end forgængeren. Men ærligt, nu har jeg brugt HTC One i et stykke tid, så vi kommer ikke uden om, at der på den front er tale om en nedgradering.

Web-TV: Preview på S4

Nye kontrolmuligheder

Noget af det mest omtalte er kontrolmulighederne i Galaxy S4, f.eks. at der kan scrolles på en website, ved at vippe hovedet op og ned. Her er virkeligheden, at funktionen er cool når den virker, men den er langt fra stabil.

I den sammenhæng tror jeg man skal se featuren som begyndelsen på noget nyt, hvor dens fulde potentiale ikke er fundet endnu. For selvom vippe-scroll er en fed feature, så er det stadig bare lettere, at anvende fingeren – man holder jo alligevel mobilen i hånden.

Til gengæld er luftvisning, airview, hvor fingeren kan åbne et preview af f.eks. en mail eller en fotomappe, uden at berøre skærmen, en rimelig fed funktion.

Samsung Galaxy S4.
Samsung Galaxy S4.

Topgardinet er super godt

Samsung har placeret lynadgang til intet mindre en 20 indstillingsfunktioner, direkte i topgardinet. Der kan scrolles mellem dem alle i én linje, eller kalde dem alle frem, ved at trække gardinet ned med to fingre.

Det smarte er, at ikke blot er der hurtig adgang lige ved hånden, men også, at de underliggende indstillinger kan åbnes, blot ved at holde på genvejen et øjeblik. Godt tænkt og god anvendelig dagligdags funktion.

Flere af mine Facebook-venner har spurgt, om S4 kan modtage MMS, uden at dataforbindelsen skal være slået til. Svaret er nej. Men du får besked om en ny MMS-besked, og kan vælge at hente billedet, når forbindelsen bliver aktiv.

Her skal det siges, at sådan fungerer det også på f.eks. en iPhone.

Samsung Galaxy S4.
Samsung Galaxy S4.

Processor med knald på

I Samsung Galaxy S4, den version der sælges i Danmark, sidder en 1,9 GHz processor (Qualcomm Snapdragon 600) med quad-core.  Der er ingen tvivl om, at der er tale om en yderst potent regnemaskine, men i dagligdags brug, er det ikke noget der mærkes ret meget.

S4 fungerer som en hvilken som helst anden moderne smartphone (lækkert og smidigt), så med mindre du har specifikke behov, som er grafik og processorkrævende, er processorkraften ikke den primære årsag til at vælge Samsungs nye smartphone.

På benchmarkprogrammet Antutu scorer S4 samlet 23.852 point med 10.664 på CPU og 8451 i GPU’en. HTC One ligger med en samlet score på 23.650. Her ender CPU på 11.023 og GPU med 7.820.

Alt i alt er S4 på papiret ikke vildt meget over den telefon, som jeg mener er dens største konkurrent på Android-platformen.

Web-TV: Preview på S4

Godt kamera

Der sidder ny kamerateknik i Galaxy S4, 13 megapixels er det blevet til. Det er for tidligt at drage konklusioner endnu, men umiddelbart virker det fornuftigt. Dog er min S4 relativt længe om at skyde billedet, når jeg trykker på udløseren.

Der er nogle testbilleder du kan se herunder.

Det er ligeledes for tidligt, at sige noget om batteritiden i telefonen, men kapaciteten er på 2.600 mAh. Til gengæld medfølger der en oplader med et output på 2 ampere, hvilket er med til at nedsætte opladetiden.

Web-TV: Preview på S4

Billeder taget med Samsung Galaxy S4

Samsung Galaxy S4.
Samsung Galaxy S4.

Mine indtryk – konklusionen

Det her er lidt iPhone 4 mod iPhone 4S problematikken der gentager sig.

Hvis du har en Samsung Galaxy S III i dag, er der ikke en kæmpe gevinst ved at opgradere. Er det derimod en Galaxy S II eller Galaxy S du har, er forskellen enorm, til den positive side.

Som tidligere nævnt, også over for Samsungs folk, så er designet på HTC One, temmelig enestående. Og jeg kan kun håbe på, at Samsung senere vælger at gå ned ad den vej også. 

Det gør ikke Samsung Galaxy S4 til en dårlig telefon, men en telefon, der langt mere skal sælges på software- og sensorfeatures, end design. Og ja, det er meget lækkert, at telefonen kan måle temperatur og luftfugtighed, og angive hvorvidt omgivelserne er sunde for dig.

Samsung Galaxy S4 kan købes i Danmark fra lørdag den 27. april 2013. Den er født med Android 4.2.2.



Se også:
- 20 minutters gennemgang af Galaxy S4

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Firat 11-07-2013 15:32:36

Er det meningen at samsung galaxy s4 skal knirke meget, når man bøjer skærmen lidt ?

0 0
Carsten 05-05-2013 10:51:19

Hej John, du skriver du mener det er en ned gradering fra ONE til S4,hvorfor gør du det?
Jeg skal bare lige være helt sikker inden jeg bytter min ONE til S4, inden jeg gør noget måske dumt!! ; -)

0 0
BSG 05-05-2013 23:56:45

Det er absolut en opgradering...
Der er intet punkt, hvor One slår SG4 :)

0 0
Ob Nesnej 01-05-2013 14:37:46

Bare ærgeligt at antenne forholdet i HTC telefonen ikke er helt lige så godt som i SGS4.

Det er normalt noget jeg lægger ektremt meget vægt på.

0 0
Peter Frederiksen 30-04-2013 10:55:46

http://goo.gl/Ug18t

Jeg var færdig af grin...

Switch to Lumia 920? Not!

0 0
TF 30-04-2013 21:10:52

Den var sku god :-D

0 0
01-05-2013 11:15:26

Ja det er den :-) der er noget om det, men syntes ellers også at Nokia drengene herinde kan gå til den :-D

0 0
Peter Frederiksen 05-05-2013 18:56:03

Ja, især på WPpoweruser.com, jeg er blevet banned for indlæg og alle mine indlæg slettet efter en debat om WP salgstal..

0 0
BSG 29-04-2013 17:03:27

Jeg fik min Galaxy S4 i dag, og jeg må sige, at jeg er er så overasket, som jeg regnede med at blive :)
Designet er fantastiskt, og så ligger den godt i hånden. Skærmen er knivskarp med gode farver.
Jeg fortryder ikke at jeg afbestildte HTC One :)

Jeg husker omtalen af Galaxy S3, den var meget lige som omtalen er af S4, men alligevel var den mega poppulær, som S4 også vil blive :)

Den får 10 stjerner fra mig.

0 0
Rasmus Christensen 28-04-2013 09:24:18

...og kan ikke sige andet, end hold da kæft en fed mobil. Var meget usikker på, at skiftet fra HTC var det rigtige, men har slet ikke fortrudt på nogen måde. Specielt kameraet er fantastisk, og synes faktisk at designet også er ganske pænt, men vigtigst af alt, funktionelt. Alt sidder hvor det skal og fungerer som det skal

0 0
28-04-2013 17:46:15

Tak for reelt input :-) Var ellers lige ved at komme i tvivl, efter at have set en droptest :-\

0 0
SJN80 28-04-2013 04:21:18

Nogle er til Samsung's telefoner og andre er ikke. Men der er en grund til S3 har fået jeg ved ikke hvor mange "mobile of the year 2012" priser. Og har en en ret stor del at smartphone market. Folk køber deres telefoner, fordi de kan li dem, og fordi det er en rigtig god telefon.

Jeg har haft rigtig mange telefoner igennem tiden. LG, HTC, APPLE, NOKIA og SAMSUNG.

Jeg har haft SGS1, 2, 3, og har en 4er på vej. Jeg køber den ikke for dens "design" og hvordan den ser ud, jeg går ikke og kigger på den, det er jeg for at sige det lige ud, ret ligeglad med.

Jeg køber samsungs telefoner, fordi de virker for mig, fordi jeg godt kan li deres produkter, og er ret glad for amoled.

0 0
Jesper Nielsen 27-04-2013 11:28:51

Noget, der slår mig, når jeg ser billederne er Samsungs fuldstændigt forkerte farvegengivelse.
På det allerøverste billede i denne artikel er lyset enten dagslys fra et vindue eller flashlys fra en professionel flash i så fald med en kelvin temp på 5300 svarende til dagslys.
Kig engang på billedet. Den hvide kant på mobilen er let varm tæt på neutral. Kig så på skærmbilledet på den samme telefon. Billedet er voldsomt blåt. Skyer er lyseblå og F'et i Facebooklogoet skulle også have været rent hvidt, men er det ikke.
Jeg fatter ikke, at folk kan leve med sådanne skærmfarver og voldsomt overdrevne saturering og mætning. Jeg gætter på, at Gamut er mellem 135 og 140%

0 0
Trentors 27-04-2013 21:20:47

Ja med den rigtige kalibrering har de professionelle kalibrerings-eksperter fra DisplayMate med Dr. Raymond Soneira i spidesn givet den karakteren for farvegengivelse:
"Very good"

Så vi eksperters ord for at den er rigtig god.

0 0
Jesper Nielsen 28-04-2013 01:23:00

Nu fandt jeg artiklen
http://www.extremetech.com/computing/154329-samsung-galaxy-s4s-screen-is-much-better-than-the-s3-ties-the-iphone-5

Det er ret tydeligt, at det ikke er Displaymate selv, der har skrevet artiklen, men et tydeligtvist fansite, der har refereret fra Displaymate.
Sigter man overskrifterne fra og læser ned i teksten, står det ret klart, at Ray Soneira beretter om, at der er sket gode fremskridt med SGS4's display. Ikke at det matcher iPhone 5 display. Helt ærligt - en Gamut på 132%? Til sammenligning har iPhone 5 en gamut på 104%
Desuden står der ret klart og tydeligt, at Samsung ikke leverer en ret kalibreret mobil, og at man ikke har mulighed for at gør det selv.
Hvad der ikke står i artiklen er, at man også skal leve med at billedkvaliteten forandrer sig løbende i takt med at den blå OLED slides.
Dette er OLED's hæmsko. Blå kræver langt mere strøm end især grøn og slides derfor langt hurtigere. Derfor skifter farverne langsomt hen imod det gulgrønne, efterhånden som blå mister lysstyrke.
Med andre ord kan man ikke regne med farverne på sin SGS mobil.
LCD er langt mere stabil.
Det man kan læse ud af artiklen er, at OLED gør store fremskridt, mens LCD kun langsomt bedres, og måske næste generation OLED vil kunne konkurrere med næste generations iPhone skærm i hvert fald på nogle parametre. - Man kan ikke justere eller kalibrere displayet på nogen som elst Android mobil. Det findes ikke i styresystemet.
Det kan man heller ikke på iPhones, men da Apple går op i den slags, har man gjort det ab fabrik.

0 0
28-04-2013 07:35:09

Hvis vi nu tager teksten fra manden selv. Så har vi siet din "fanboy" undskyldning væk og han skriver:

They each have their own particular strengths and weaknesses, but if you scan our color coordinated Comparison Table, both displays are quite good and comparable overall.

Har ingen ide om gamut. Men nu er et display mere end korrekt farvegengivelse. Så tag og læs den fulde artikel, så kan du se at han faktisk syntes at det er en rigtig god skærm s4 har.....

0 0
Jesper Nielsen 28-04-2013 11:38:18

Tak for linket! Jeg havde ikke selv held med at finde det på displaymate.com.
I min verden er korrekt farvegengivelse konge. Uden, aner du ikke, om det, du ser på på internettet, ser ud, som det var tænkt.
Kontrasten er i dag så god på de bedste mobiler, at det er tæt på ligegyldigt, og pixelræset har gjort, at man ikke længere kan se de enkelte pixels eller gryn på billederne på nogen af modellerne.
Tilbage er dynamisk forbedring af billedet - Noget man skal sky som pesten både på fjernsyn og på mobiler. f.eks Sony Bravia engine. Og så er der nedslidningen af displayet. Skifter man mobil hvert år, mærker man nok ikke til det, men folk som jeg, der beholder mobilen, til vi synes, den er ved at være for træls, vil opdage, at det er OLEDskærmen, der kommer til at afgøre, hvornår vi skifter mobil, og ikke manglen på CPU-kraft og fravær af nye funktioner.
Jeg er meget forbeholden over for OLED teknologien netop pga henfaldet, og måske nok Samsung i særdeleshed, fordi de i høj grad bruger kunderne som forsøgskaniner og i øvrigt ikke har nogen ide om, hvad korrekt skærmkalibration er for en størrelse.
Men jeg kan da ikke udelukke, at OLEDteknologien modner så meget, at de får styr på henfaldet. På den anden side spøger OLET i baggrunden som den nye teknologi på vej frem.
Skærmkvaliteten er netop årsagen til, at jeg er mest til Apple, da de netop hæger om denne egenskab i alle deres produkter. De har en specifik holdning til korrekt gengivelse af billeder. Jeg er heller ikke i tvivl om, at i det øjeblik, Apple finder en anden teknologi bedre end IPS-LCD, så skifter de.

0 0
28-04-2013 17:48:24

Ifølge ham gutten så er de tæt, og det er godt nok for mig.

0 0
Jesper Nielsen 29-04-2013 00:01:51

Ja, de er tæt hardwaremæssigt, men Samsungs indstillinger er stadig a pommern til. Og du kan ikke ændre dem. Du har et par modes, du kan skifte mellem, og selv den bedste ligger langt fra virkeligheden.
Husk på, at Displaymate undersøger displayene udenfor mobilen og kalibrerer dem med laboratorieudstyr for at se, hvor gode de er rent hardwaremæssigt.
22% i bedste mode i gamut er stadig voldsomt oversatureret.
Og det er ikke skærmen, der skal saturere billederne. Det er fotografen, der skal styre det.
Problemet er, at du mister detaljer, når farvemætningen er for høj. Udover at folk får en unaturlig ansigtskulør, blomster ser ud til at være ved at sprænges af saft, og asfalt bliver rødelig.

0 0
29-04-2013 12:45:30

Måske sige det samme som trentors. I skemaerne har de begge dårlige og gode sider. Men de er relativt ligeligt fordelt, hvilket jo også gør at han siger at de er på niveau. At du så syntes at den forskel i gamut, gør at s4 er komplet ubrugelig, ja det er noget helt andet noget. Men du kommer ikke uden om at han siger at skærmen på s4 er ligeså god som den på iphone 5 eller meget tæt på.....

0 0
Trentors 29-04-2013 08:00:16

Nej det gør ej. Læs dog kilderne! De skriver endda i SKEMAERNE at de bruger telefonens "Movie mode" som andre også har meldt som værende den mest præcise.

Du aner jo ikke hvad du snakker om :-(

0 0
TF 28-04-2013 18:55:22

Ja når det er samsung er du jo nem at tilfredsstille ;-)

0 0
28-04-2013 20:13:32

Ja, og det må du jo også være med din iphone, den halter jo bagefter ligeså meget..... Bare på andre punkter... Men kan du egentligt ikke bare stoppe med at kommentere på mine indlæg? Det er jo alligevel ikke andet end tom trolling...

0 0
TF 28-04-2013 23:43:00

Det er da et frit forum og jeg mener det bestemt ikke som trolling.

Og bare for en god ordensskyld har jeg ikke en iphone mere men WP :-)

0 0
TF 27-04-2013 21:43:28

Så vis man skal have en sgs4 skal man også lige vide hvordan man kaliberere/indstille dens display før man får naturlige farver, det lyder da ikke som en mobil til den normale bruger :-(

0 0
28-04-2013 07:30:49

Ja kan godt se at det er svært at man skal ændre en setting, der er ingen der har snakket om at kalibrerer skærmen ...... Puha....

0 0
TF 28-04-2013 12:37:42

Som normal bruger må man da som det mindste kunne forvente at skærmen er instillet ordenligt fra start.

0 0
28-04-2013 17:40:40

Ja syntes også det er mærkeligt at de ikke har valgt min favorit ringetone fra start.

0 0
BSG 28-04-2013 19:27:27

Eller at mine favorit app er fabriksinstallerede :)

0 0
TF 28-04-2013 18:52:29

Det har jo intet at gøre med hinanden og det ved du også godt.

0 0
28-04-2013 20:10:29

Det er da lige nøjagtigt det samme. Det viser bare at du ikke fatter en fløjtende fis af hvordan android virker. Hvis en skærmindstilling ikke er din smag, så vælger du en anden..... Ligesom en ringetone....

0 0
TF 28-04-2013 23:39:21

Skærmen burde være ordenligt indstillet fra start det er de på andre produkter så burde samsung også kunne finde ud af det, hvor imod en ringetone næsten altid er en af de få ting alle ændre da man jo ellers ikke ville vide det var netop ens egen mobil der ringer.

Men vis det virkeligt er som du sige at en android tlf skal indstilles fra top til bund fra ny af før den virker ordenligt er det jo ikke en mobil for normale brugere, som i jo ellers altid siger.

0 0
Trentors 30-04-2013 07:30:55

Hvorfor skal den være korrekt fra starten af? De fleste almindelige mennesker jeg kender syntes at skærmen er flottere med de "pang"-farver. Tror du virkelig ikke at Samsung har undsøgt dette? De har solgt 50 millioner Galaxy S 3 - tror du virkelig de ikke har lavet nogen bruger-undersøgelse eller lignende? Det er jo fuldstændig tosset.

Kun folk som ved noget om tingene (og vi er få) går op i korrekt farve-gengivelse og til os er der lavet en indstilling men for alle andre så får de deres "pang"-farver ud af æsken. Ligesom med TV som også altid lige skal "skrues ned".

0 0
CJ 28-04-2013 15:37:46

Den fungerer fint. Bare rolig hvis du tænker på at købe SG4 :-)

0 0
TF 28-04-2013 18:53:10

Det gør jeg absolut ikke :-)

0 0
27-04-2013 12:15:21

Er heller ikke fan af amoled's overdrevne farver, men så er det jo godt at der findes indstillinger der gør dem naturlige ;-)

0 0
CJ 26-04-2013 20:59:58

Lumia 920, iPhone 5, HTC One og Samsung Galaxy 4 i testen. Dybdegående fototest fra HTC One snart og SG4 on the way :-)
http://connect.dpreview.com/post/9219904986/shootout-samsunggalaxys4-vs-htcone-vs-iphone5-vs-lumia920

0 0
hotpop 26-04-2013 19:57:14

"Flere af mine Facebook-venner har spurgt, om S4 kan modtage MMS, uden at dataforbindelsen skal være slået til. Svaret er nej. Men du får besked om en ny MMS-besked, og kan vælge at hente billedet, når forbindelsen bliver aktiv.

Her skal det siges, at sådan fungerer det også på f.eks. en iPhone."

Selv eksperter kan lave fejl...
Sådan er det altså generelt ;)

0 0
Peter Frederiksen 26-04-2013 17:36:47

Absolute ikke.

Med udgangspunkt i I9300 vs I9505

1GB -> 2GB ram
Touch -> hover og Glove support
HD -> Full HD
3G -> 4G
8MP -> 13MP
Quadcore-> Quadcore (120% mere ydelse CPU/GPU)
IR blaster
Embedded LoJack tracking...
Gesture, Temperatur og fugtighedssensor

Iphone 4 vs Iphone 4S (18 måneder imellem)
Single core -> Dualcore
5MP -> 8MP
Bluetooth 2.1 -> BT4
Death Grip -> Anti-death Grip

0 0
Benjamin Jensen 28-04-2013 02:02:08

Din selektive hukommelse spiller dig vist igen et puds Peter Frederiksen.

4S havde også fået Siri
Den fik også iCloud
Support for GLONASS
720p til 1080P

Det var lige hvad jeg kunne huske, men der er sikkert mere.

Desuden fulgte software supporten med iPhone 4, hvilket jo ikke sker i særlig lang til på en Samsung. Derfor vil en iPhone 4 stadig få flere og flere funktioner, som den deler med 4s og 5.

Nå ja, der gik heller ikke lige 18 måneder mellem modellerne. Der gik 16 måneder!

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor du ikke tjekker op på dine fakta, når du så gerne vil udstille Apple. Nu virker du jo bare en anelse patetisk.

0 0
Peter Frederiksen 28-04-2013 21:15:10

Kære Benjamin

Jeg tror ikke du har forstået min pointe, når skribenten skriver "Det her er lidt iPhone 4 mod iPhone 4S"
laver jeg en sammenligning mellem de "Hardware" ændringer der er imellem S3->S4 og de hardware ændringer, der mellem 4 og 4S..

Jeg syntes at der mange og store hardware ændringer, er det ikke en galaxy S3 S!

Undskyld jeg havde glemt Glonass!

Den amerikanske version Iphone 4 blev lanceret feb. 2010.
http://goo.gl/fym0l
Iphone 4S blev lanceret Okt. 2011.
http://goo.gl/lKKqu
=18 måneder

Jeg syntes nu jeg har styr på Fakta....

0 0
Benjamin Jensen 29-04-2013 13:32:10

Peter Frederiksen...

Jeg har skam forstået din pointe. Når du sammenligner en tlf med en anden, så nytter det jo ikke at sige - waoo, den har fået 1 GB ram mere, så nu er den nok dobbelt så god. Hvis tlf føles lige hurtig, og der er næsten de samme features som i SGS 3, så er der jo ingen grund til at opgradere. Du skal se hvilke nye features en tlf har fået i forhold til den gamle.

Det giver jo slet ingen mening, når du så sammenligner iPhone 4 med 4S. Det var jo en anden tid, så du skulle nok have fokuseret på 4s til 5. At Samsung ikke vælger at kalde deres for 3S i stedet for 4, skal man nok ikke lade sig narre af. De vil jo gerne sælge en helt ny tlf, selvom der ikke er så meget nyt under motorhjelmen.

Man kan jo heller ikke opfinde den dybe tallerken når man skal udgive en tlf hver 12. måned eller mindre. Jeg synes bare, at det skal være op til folk selv om de vil bruge alle de penge, hver gang der kommer en ny model. Men at undskylde sit pengeforbrug med, ,at der er SÅ mange nye features, er nok at lyve for sig selv. I behøver vel ikke bekræftelse fra John G og resten af mobilsiden på Jeres valg?!

Der er et eller andet galt med min hukommelse, for i februar 2010 var iPhone 4 altså ikke udkommet. Det mener wikipedia nu heller ikke. Min faktura siger også noget andet....

De kommer heller ikke flere måneder før på det amerikanske marked end det europæiske.

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone

0 0
Peter Frederiksen 29-04-2013 22:51:29

Kære Benjamin

Du har dessvære stadig ikke fattet det, der er IKKE mig,som skriver 4 vs 4S det fremgår i artiklen.

"Mine indtryk – konklusionen
Det her er lidt iPhone 4 mod iPhone 4S problematikken der gentager sig."

Jeg er enig i at skribenten burde have skrevet Iphone 4s vs 5 i denne sammenhængen.

Jeg har også opdaget jeg har lavet en brøler, du har ret i at Iphone 4 først blev udgivet i Juni 2010... Stand corrected! :-)

0 0
Benjamin Jensen 30-04-2013 12:17:00

Okay, så har vi da vist begge misforstået noget.

Jeg er dog stadig af den opfattelse, at det ikke er revolution men evolution der sker, når der kommer en ny smartphone. Det kan ikke være kvantespring hver gang.

Men dem der ligesom forstår markedsvilkårene, vil også være enig i mine betragtninger. Hvis ikke Samsung og Apple lavede nye modeller med jævne mellemrum og fortalte os at vi ikke kunne leve uden dem, så ville de tjene langt mindre :)

Alle dem der ikke forstår det faktum bliver narret, og dem er der ved Gud mange af!

0 0
Christoffer_FM 29-04-2013 20:36:12

Det er CDMA versionen af iPhone 4 han linker til...

0 0
Trentors 28-04-2013 08:45:42

Bortset fra Lojack tracking så nævner Peter Frederiksen ikke software features på SGS4 og der er mange. Men de bedre af dem (f.eks. multiwindow) udkom midt inde i SGS3s levetid så det er lettest bare at forhold sig til hardwaren. Men igen software features er afhængig af hardware for at køre så det giver ingen mening at udgive dem sammen med en telefon IMO.

Og så er der een ting på din liste: GLONASS.
Både iPhone 4 og iPhone 4S har en opløsning på 640×960. Altså den samme og de har intet med 720p/1080p at gøre. Så DU burde lige tjekke dine fakta selv.

0 0
Benjamin Jensen 29-04-2013 13:19:56

Har jeg snakket om opløsning på skærmen? Næh, det var videooptagelse fra 720P til 1080P. Tjek selv dine fakta Trentor!

Jeg forstår slet ikke et kuk af det første du skriver. Siri er jo hardwareafhængig, så det er vel også en nyhed?

Så når Trentor skal gøre det hele op, så er det kun GLONASS der er nyt fra iPhone 4 til 4s. Hold da op hvor dine meninger er langt ude i hampen. Vi har fundet en rigtig fanboy.

0 0
Peter Frederiksen 28-04-2013 22:58:26

LoJack kommer "kun" (En del af Knox) til Samsung S4, da det efter sigende lagt ind i hardwaren.

Selvom man Factory resetter den, kan telefonen stadig spores / remote slettes og Låses...

0 0
Trentors 29-04-2013 07:56:44

Hvis det er sandt så holder du dig kun til hardware men de kilder jeg har læst siger at det på fimware-level. Altså stadig væk en software omend på et meget low level og som kan overleve en generel reset.

Og der er sandeligt sket meget MERE på hardwaren på SGS3>SGS4 i forhold til iPhone 4 > iPhone 4S.

0 0
Peter Frederiksen 29-04-2013 09:31:34

Kan ikke finde linket, men jeg læste at Knox kommer også til S3 og Note2, 8, 10.1, men får ikke LoJack, da det vil kræve en hardware ændring.

Det kan være at LoJack er software, hvor der skal opfyldels nogle Hardware krav for at understøtte...

0 0
Trentors 26-04-2013 23:19:07

SGS4 over SGS3 tilføjelser:
802.11ac
Større batteri og længere levetid
Større skærm
Mindre og lettere
Gorilla Glass 3

0 0
munti 26-04-2013 16:49:24

Samsung Galaxy S4 Crash Test - As well as the HTC One? There is a clear winner.....

http://www.youtube.com/watch?v=RlaJMIe4Gj0&feature=youtu.be

0 0
27-04-2013 08:06:20

Du er godt klar over samsung med vilje lukker for en mefieafspiller, når du starter en anden? Man kan jo altid få ting til at gå i ged hvis man prøver nok. Hvem pokker ser 3 YouTube videoer samtidigt...

0 0
munti 26-04-2013 16:23:25

http://www.stuff.tv/top-10s/smartphones

0 0
Trentors 26-04-2013 23:21:49

Hvad med at finde SERIØSE kilder til din fanboy-bashing så virker bare liiiidt objektivt. Det her er jo hysterisk.

De to bedste og mest seriøse kilder til at teste mobiler er AnandTech og GSMArena fordi den rent faktisk ved hvad de snakker (ret sjældent) og fordi den TESTER mobilerne op mod hinanden og ikke bare skriver jeg føler/fornemmer/syntes/mærker.

Og hvad er det lige de to medier skriver om SGS4 og HTC One?

0 0
munti 27-04-2013 02:48:34

hvem har fortalt dig, at Anandtech og GSM Arena er de mest seriøse Kilder :), hvad med:(pocketnow, technobuffalo, CNET, IGN , phonedog, .... osv., dette er min profession i mere end 14 år, så jeg vil tro, at jeg ved mere om, hvilke kilder der er seriøse. For resten, så har jeg alle nye apparater, der kommer ud og endda før de kommer ud. Det var blot et råd. så jeg vil overlade det her.

0 0
Trentors 27-04-2013 09:20:30

Tja nu har jeg fulgt samtlige medier af den slags i mange mange år. Men det er jo tydeligt. Anandtech er de ENESTE som faktisk har undersøgt SoC'en og har fundet ud af at GPU + RAM er hurtigere på SGS4. Ingen af de andre tager stilling til dette. AnandTech er de ENESTE som kigger på skærmkalibreringen. De gennemgår også teknikken bag antennen på HTC One hvor mange (dumme) anmeldere bare tror at antennen er plastik-striberne.

Og så MÅLER GSMarena + Anandtech rent faktisk lydstyrken, batteritid osv. Ikke noget jeg "føler" pjat her.

Dine medier:
Pocketnow: Ikke en eneste rigtig måling. De eneste tal de er kommer fra benchmarks og dem formår de at gøre forkert. Virkelig flot. Jeg føler/fornemmer/mærker. De brokker sig over samtalekvaliteten selvom mange andre roser den. Nok endnu en fejl fra deres side.

Technobuffalo: Også bare en blog. Kunne enhver lave. Ikke et eneste tal eller måling.

IGN: Som hardware tester? Are you kidding? Jeg har læst siden det startede (som en N64 only site) og deres hardware-anmeldelse er intet værd men de er heldigvis også ret sjældne.

Phonedog: Kender jeg ikke ordenligt men det ligner endnu en blog.

Jamen hvordan er det din profession? Og hvad gør det at du får adgang til alle devices. Det gør mange anmeldere tilsyneladende og de bliver de absolut ikke klogere af fordi de ikke forstår tingene.

0 0
munti 27-04-2013 12:15:09

OMG!!!!! ok som jeg sagde før: jeg vil overlade det her. Du får ret jeg får fred.
Farvel

0 0
Trentors 27-04-2013 21:19:00

Ja okay der blev mine argumenter virkelig sat på plads der. Er der nogen der samler håndklædet op? ;-)

0 0
Peter Frederiksen 29-04-2013 09:48:17

LoL, der blev du sat på plads af en mand med mere end 14 års erfaring...

0 0
Trentors 29-04-2013 14:25:37

Hehe ja. Og en fremragende og saglig debatør oveni hatten ;-)

Det viser at mange af dem som bare slynger en eller anden åndsvag påstand ud i disse nyheds-debatter altid giver op når man prikker lidt til dem.

0 0
27-04-2013 08:02:46

CNET er sq da bare en flok forbrugerelektronik-interesserede husmødre der anbefaler hvad de syntes der er godt.

0 0
munti 26-04-2013 13:15:45

samsung er begyndt at efterligne apple. Galaxy s3, hov jeg mener s4, nåh nej ingen forskel. De har jo bare opgraderet s3´s software og meget lidt hardware, så det er jo bare s3´s big brother. Kort og godt har man s3 så keep it! plastic is not fantastic!;-)

0 0
CJ 26-04-2013 17:21:23

Passer mig fint at Samsung ikke har ændret SG4 så meget fra SG3. SG3 er så tilpas fin at jeg regner med at vente med at købe nyt til den næste Note kommer. Synes Samsung er ret gode til design selv om det helt sikkert ikke er der de lægger flest udviklingskroner. Synes SG3 også er et godt eksempel på at plastic både kan give super kvalitet og udemærket design.
Det næste bliver vel at skærmen også er af plastic... Ja netop :-) Lad os se hvor mange producenter der hopper på den vogn og om plastic så stadig er lort ;-)
Købte en ny bærbar pc i går. Fint design, byggekvalitet og ydeevne, men den er til gengæld lige tung nok for min smag. Siger ikke at den havde været bedre med flere plasticdele, men bottom line er at den er tung for en 15,6" pc :-)(Men er ret glad for den)

0 0
26-04-2013 17:09:26

Så er det jo godt der ikke er nogen der tvinger dig til at købe den ;-) men det bliver nu den jeg Køber... Har set droptests af HTC one. Har set billederne taget med den, har set hvor svært den er at fikse, har set dens batteri tider... Nej tak, holder mig til s4..

0 0
munti 26-04-2013 18:56:52

tag det roligt, jeg siger min mening, og jeg har købt HTC One og jeg har haft s4 for 3 time, men du har ikke engang set nogen af ​​dem, så jeg ved, hvad jeg taler om, køb hvad du ønsker hvem bekymrer sig om det ? ;)

0 0
26-04-2013 20:32:02

Jeg tager det helt roligt. Det er jo ikke mig der kaster om mig med videoer. Og derudover behøves jeg ikke stå med HTC one i hånden, da jeg som sagt allerede ved at den fejler på nogle af de områder jeg finder vigtige.

0 0
Mokka 26-04-2013 12:35:21

Design er en smags sag!

Men design er vel også et spørgsmål om funktionalitet (har ikke læst linket og designprincipper).

Et KÆMPE minus for mig er at tendensen er at der ikke er andang til "indmaden". Det at man ikke kan skifte sit batteri kan jeg ganske enkelt ikke forstå at producenterne kan slippe afsted med. Selvfølgelig er det fordi at de fleste skifter deres telefoner inden batteriet taber funktionsevne.

Jeg har S3 og påregner ikke at skifte den de næste mange år. Det er dog trods alt et stykke elektronik til 5000 kr og kan ikke se at eksempelvis "quadcore" skal gøre mit liv rigere. Så at jeg priblemfrit kan skifte mit batteri når det taber ydeevne er et stort plus.

Ang plastik vs. aluminium. Har nok ikke rigtigt en holdning til for og imod. Hvis jeg synes designet/udseendet er flot (min egen subjektive opfattelse) er materialet stort set ligegyldigt.

Fordelen ved plastik!! Efter et år med S3 hvor bagsiden er blevet ridset og lidt trist at se på (bruger ikke cover) har jeg købt en ny bagplade til 200 kr. Nu står telefonen som ny!

Hvor mange kan gøre det på en unibody aluminiums telefon??

0 0
BSG 26-04-2013 13:03:32

Min SG4 er på vej, og det glæder mig faktiskt at den er let, og at jeg kan sætte et cover på den med plast bagstykke :)

0 0
Dan Mørk Frandsen 26-04-2013 07:28:12

Jeg skiftede fra Iphone til en Note 2 og hvis der er noget der kan pisse mig af så er det sku samsungs billige plastik lort, min mobil knirker og knager helt vidt og ridser kan altså tyldelig ses i platisk skal lige siges. har ik så meget fortrudt at jeg skifede fra iOS til android som jeg har fortrudt jeg valgte en samsung, sikke en gang platisk skrammel. bliver ikke samsung igen næsten gang.

0 0
Rasmus Christensen 25-04-2013 22:34:30

Jeg har sjovt nok ligesom BSG en HTC Desire HD og har også bestilt en Galaxy S4.
Bestilte faktisk en HTC one til at starte med, men valgte at afbestille den igen til fordel for S4'eren. HTC har altid haft det problem, at de tænker design før funktionalitet, hvilket har gjort at der altid er problemer med deres telefoner, specielt deres batteri tid er elendig. At man så samtidig går i Apples fodspor, og laver en mobil, hvor man ikke engang kan udskifte batteriet eller opgradere hukommelse, det er sgu for dumt. Da kameraet samtidig skuffer i test og batteritid ligeså på den nye One, så kan jeg som praktikker ikke se nogen vej uden at skifte til Samsung. Det med alu-body har jeg altid været tilhænger af, pga. det giver bedre antenne forhold, og bedre varmefordeling, men det bliver hurtigt ridset og vejer mere. Så kan godt forstå Samsung holder sig til plastik, da de prioritere det funktionelle.

0 0
Patrick Ermis Christensen 25-04-2013 22:12:11

har lige fundet ud af at den først kommer i butikkerne d. 5/5-2013 (kl. 22:00):(

0 0
morten thomsen 25-04-2013 22:30:07

Det er Løgn selvfølgelig er den ikke forsinket... vi har modtaget en del i dag hvor jeg arbejder og ved 3 andre butikker i området jeg bor har fået nogle også...

0 0
BSG 25-04-2013 21:56:05

Har en HTC Desire HD, og det er ikke en fordel, at den har et unibody - den er tung, og grim af ridser.
Afbestildte HTC One fordi SG4 siger mig meget mere, specielt photo delen.
Det er ikke en fordel, ikke at kunne skifte batteri og manglende MicroSD kort.

0 0
Arthur 25-04-2013 20:58:38

Jeg er så træt af mennesker misbruger ordet "design" gang på gang! Jeg bliver sgu lidt irriteret af at læse eksperternes anmeldelser og hvordan ordet design blot betyder at de ikke synes at telefonen er pæn.

Først og fremmest så er telefonens udseende en subjektiv fortolkning. Ja der kan være en bred enighed om noget er pænt eller ej - og det er også fair nok. Men ordet "design" skal ikke blot forbindes med telefonens udsende.

Før man siger om noget er godt design eller om det er dårligt design, så skal man vide hvad ordet overhovedet betyder. Til det formål vil jeg råde mennesker til at læse op på Dieter Rams design principper og først DEREFTER konkludere om noget er godt eller dårligt design. (link: http://www.archdaily.com/198583/dieter-rams-10-principles-of-%E2%80%9Cgood-design%E2%80%9D/)

Jeg har fuld forståelse for at mennesker foretrækker et aluminiums design fremfor plastik. Men det er ikke ensbetydende med at telefonens design er dårligt. Enhver industriel designer vil give mig ret i at plastik har langt flere fordele end aluminium når faktorer som vægt, varme udledning, holdbarhed, fleksibilitet og pris kommer på spil... Men okay lad os ikke komme ind på debatten om materialer for det er trods alt ikke det som afgør om det er godt eller dårligt design (medmindre du vælger at kaste med telefonen).

Så mit spørgsmål til dig, John G, er hvad du mener når du skriver:
"Det gør ikke Samsung Galaxy S4 til en dårlig telefon, men en telefon, der langt mere skal sælges på software- og sensorfeatures, end design."

Kan du fortælle mig hvorfor Galaxy s4 er dårligere designet end de andre premium telefoner på markedet?

0 0
Jesper Nielsen 27-04-2013 01:39:38

"Kan du fortælle mig hvorfor Galaxy s4 er dårligere designet end de andre premium telefoner på markedet?"

Jeg kan da godt prøve med udgangspunkt i Samsung Galaxy 3

Plastikkant rundt om skærmen, der foregiver at være af metal (chrom) og som hyppigt revner. Følbare støbegrater på bagcover.
return-knap, der sidder for tæt på kanten, så man aktiverer den, hvis man prøver at enhåndsbetjene telefonen med højre hånd. Skærmen er sort i solskin, hvis nogen ringer, og du har den i lommen. Kamera-interface er stort set umuligt at betjene til snapshots. - For kompliceret og langsommeligt at bruge. Erfaringsvist et batteri med ekstra kort holdbarhed. Mellem 12 og 18 mdr, før de koger op og fejler.

0 0
27-04-2013 08:00:32

Rammen revner på nogle, men ikke ofte (folk tager Meget ofte fejl af støbe grater) . Har aldrig hørt om grater på bagcoveret. Kan ikke lige se hvad skærmens brightness niveau har med design at gøre. Og rimeligt godt gået at du ved at batteriet holder 1-1,5 år erfaringsmæssigt, når mobilen ikke er et år endnu.....

0 0
Jesper Nielsen 27-04-2013 11:11:23

Jeg skriver erfaringsmæssigt! Producenten af batterierne er den samme, og emperi viser, at batterierne i SGS og SGS II dør ved normalt/kraftigt brug i løbet af 12 til 18 mdr. De svulmer op og får telefonen til at crashe. Nu vi taler om "built in obsolescence" ...
Jeg er ret sikker på, at vi får meldinger om døde batterier i løbet af de kommende måneder på SGS III.
Samsung er berygtet for "built in obsolescence". - Bare kig på deres fjernsyn - Først monterer de billige skod-elektrolytter klods op af køleprofiler, så de med sikkerhed svigter efter ca 2,5 år. Efter flere tabte retssager ændrer de designet, så elektrolytterne flyttes lidt - Til gengæld skifter de elektrolytterne ud med egne nyproducerede og holder dem af markedet, så printboards på nye Samsung fjernsyn ikke længere kan repareres. Så nu kan du få 3 1/2 til 4 år, før du må smide dit Samsung fjernsyn ud.
På mobilerne er det batteriet, der danner grundlag for "planned built in obsolescence" Man kan sige, at Apple gør det samme ved, at integrere batteriet i mobilen, men de sætter trods alt ikke noget skodprodukt i. Min iPhone 4 holder efter to år og otte måneder stadig strøm, som da den var ny, trods flittigt brug.

0 0
Thomas Larsen 27-04-2013 12:26:57

Du har fat i noget, i virkeligheden er alle telefoner i dag stadigvæk de samme vi købte for 20 år siden, fordi de er jo stadigvæk lavet af samme producent.

Det er fandme empirisk det der (lol)

0 0
Arthur 27-04-2013 15:02:00

Jeg kan kun nikke genkendende til det med batteriet på Galaxy S3. Efter 6 måneders brug havde jeg selv problemer med at komme igennem en hel dag uden at oplade undervejs. Så på det punk er jeg helt enig.

Dog ved jeg også at virksomheder før i tiden så batteriet som en forbrugsvare og ikke som et del af produktet. Så hvis det blev sløvt med tiden, så kunne man "blot" købe et nyt et.

Måske er det gjort bevidst af Samsung da man som forbruger netop har mulighed for at skifte batteriet, og på den måde komme af med lidt penge til Samsung, hvis man vælger at beholde telefonen i mere end dens beregnede levecyklus.

Uanset hvad, så er det lidt svinsk. Specielt når man tænker på at et af deres argumenter for at benytte en Pentile slærm var for at forøge produktets levetid.

0 0
CJ 27-04-2013 16:13:09

Nu er det nok forskelligt hvad vi opfatter som let til intensiv brug. For et par dage siden havde min SG3 kørt 35 timer og der var 25% tilbage... I dag 7 timer og 88% tilbage. Ved meget let brug. Jeg kan godt dræne batteriet på en travl dag med megen mail, opkald osv men det sker sjældent. Normalt kan den altid klare 24 timer + noget. Har den på strømspare - kan ikke se den store forskel på det med og uden så jeg har det markeret.
Igen - det er nok forskelligt hvad vi opfatter som let/intensiv brug. Jeg spiller ikke spil og måske hjælper det lidt? :-)

0 0
27-04-2013 12:10:34

At elektronik producenter designer således der er en relativ kort levetid på deres produkter er der jo intet nyt i. Det tror jeg der er mange af dem der gør. Det kan jo heller ikke betale sig at reparere forbrugselektronik i dag, hvor teknikerens timeløn er så høj, at bare et par + reservedel gør at du lige så godt kan købe noget nyt... Vidste dog ikke at der var så store problemer med samsungs batterier, nok fordi jeg skifter 1 gang om året :-)

0 0
CJ 27-04-2013 12:36:06

Købte et ekstra batteri (med lader) til SG3 fra starten, så jeg har egentlig to batterier jeg skifter imellem. Ret praktisk til rejser. Batteriet er nemlig ret let at skifte ud og efter 11 mdr er bagklappen plus batterier stadig fine. Hvis det betyder at jeg så har batteri til et par år endnu er det vist mere end rigeligt.

Jeg lover at vende tilbage til indlægget her og fortælle Jesper når SG3'en en dag eksploderer pga de dårlige batterier...

0 0
TF 25-04-2013 22:44:05

Kunne det være fordi den ligner en billig legetøjs telefon fra BR ligesom sgs3 også gjorde.

0 0
Arthur 25-04-2013 23:23:19

@Thomas

Du er et fantastisk eksempel på hvordan den middelmådige fortolker design.

Tak fordi at du ville stille op. Du kan afhente din madkupon på vej ud.

0 0
Benjamin Jensen 26-04-2013 15:45:52

Du minder nu mere eller mindre mindrebemidlet Arthur. Du kommer med en lang tale om hvor fantastisk plastic er.

Plastic kan godt være fantastisk, hvis det er lavet i en ordentligt kvalitet, som f.eks. min tidligere Lumia 920. Men det kan også være utrolig grimt, som det var på min forrige SGS 2. Bagpladen var nok det tyndeste jeg har set, og den sprang tit af, af sig selv. Dengang var der også lige så mange der forsvarede deres plastic som fantastisk. Det skal man sgu være både blind og døv for at syntes.

0 0
Arthur 26-04-2013 21:25:38

@Benjamin Jensen

Jeg nævner plastik kort (læg mærke til K'et ordet 'plastik'... Apropos "mindrebemidlet").

Du kører videre i et spor hvor jeg allerede nævner at mennesker som vælger aluminium fremfor plastik har min fulde forståelse.

Jeg er ikke fortaler for plastik, ej heller skriver jeg at det er fantastisk. Jeg nævner visse fordele (som ikke er usande) og skriver at vi ikke behøver at køre videre i det spor.

Problemstillingen i mit indlæg er omkring noget helt andet. Hvis du ikke kan se det, så er fejlen ikke på min side (Apropos at være blind og døv).

0 0
Benjamin Jensen 28-04-2013 01:47:48

Arthur...skal du nu også belære mig om stavemåder? Nu viser du jo bare endnu mere, at du er mindrebemidlet.

http://www.plast.dk/Fakta/Hvaderplast/Hedder-det-plast-plastik-eller-plastic/

Jeg læser udmærket din "problemstilling", men du mener ikke, at man kan sige at noget er dårligt eller godt design. Du mener jo det er subjektiv.

Det har du for så vidt også ret i, men når rigtig mange vælger en tlf der ser virkelig godt ud, så må man nok også konkludere at det er et godt design. Men det er nu ikke så meget det spor jeg vil ind på i mit indlæg.

Når finishen på en tlf er virkelig ringe, så er det for mig også et tegn på dårligt design. Jeg har haft alt for mange knirkende plastic telefoner i min tid, til at jeg vil kunne sige at det er fantastisk. Men støber man plastic i en ordentlig tyk kvalitet, og lader det være uadskilleligt fra telefonen (altså at man ikke lige kan hive bagcoveret af, for at tage batteriet ud), så kan det faktisk være okay.

Nu har jeg hverken haft en SGS 4 eller HTC One i hånden, men baseret på tidligere erfaringer, så ville jeg klart vælge HTC. Den er faktisk rigtig pænt lavet.

0 0
TF 26-04-2013 01:16:18

Mange tak og hils i børnehaven hvor de andre med BR telefoner også er.

Det kunne ikke være dig der har en middelmådige fortolkning af design vel :-)

0 0
CJ 25-04-2013 23:12:20

Lige som alle de andre high end smartphones disse dage. Hvor er det du vil hen?

0 0
TF 26-04-2013 01:21:00

Jeg syntes da de fleste har et lækkert design feks Htc, sony, nokia og apple, men samsung er bare så røv billig og og plastik agtig som ellers kun ses med legetøjs telefoner i en legetøjsbutik, hvilket er synd for indholdet er jo fint.

0 0
25-04-2013 19:45:04

Til at se den fulde anmeldelse. Og selvfølgelig vil der komme noget om designet :-) Men glad for at du har indset at der er nogle der tænker anderledes end trenden i dag. Og ja, dette er lidt en 4s, men kun lidt. ALT er opgraderet + der er tilføjet et hav af nye features, eller kald dem gimmicks, Who cares. Innovation behøves ikke at inkludere unibody aluminium....

0 0
Tbm2 25-04-2013 20:24:57

Dsv. Er ikke alt opgraderet fra forrige model, de er for eksempel vendt tilbage til pentile og NFC er inde i baterriet nu.

Er virkelig glad for at nfc ikke ligger i batteriet på min note 2, så skal man ikke bekymre sig om at købe et forkert batteri uden NFC.

Ved ikke om der ligeså synlyg forskel mellem pentile og rgb når det er i så tæt ppi.

Også har de også noget at lære fra sony! Der er jo ikke noget forkert i at lave en vandtæt mobil...

0 0
25-04-2013 21:03:58

Altså jeg har ingen problemer med pestile på min s3, jeg har den aldrig så tæt på alligevel. Men det skulle på ingen måder være synligt for det menneskelige øje med de ppi s4 har. Men skærmen er jo opgraderet på alle tænkelige måder. Den går fra HD til full HD, ppi på 306 op på 441. Skærmen er blevet størrer uden at mobilen er det. Dens har fået en Adobe RGB setting der gør farverne meget mere naturlige. Angående om NFC er det ene eller andet sted er vel lidt underordnet, den har NFC og det er jo ikke som sådan noget du kan opgradere.

0 0
Tbm2 26-04-2013 14:40:18

Angående pentile så er vi vist 100% enige:)

Dog kan NFC-chippens placering opgraderes! De kunne putte den i bagcoveret:)

0 0
TF 25-04-2013 20:00:20

Nej det behøver ikke inkludere unibody aluminiums design men det gør det hele bare så meget lækre ;-)

0 0
25-04-2013 23:50:55

Syntes du.....

0 0
Tbm2 25-04-2013 20:28:21

Har efter egen erfaring oplevet at aluminium ikke er særlig holdbar når det gælder ridser...

Har haft en gammel htc hvor bagcoveret var i pænt sort aluminium men efter et stykke tid med påpasselig brug, så er der kommet en masse hvide/sølv farvede ridser og det er seriøst GRIMT

Men når det gælder plastik så er dybe ridser næsten (nogengange helt usynlige) fra 20-30cm afstand

0 0
... 25-04-2013 18:13:13

http://www.dr.dk/tv/se/programmeret-foraeldelse/programmeret-foraeldelse#!/29:54.
Hvorfor kan jeg aldrig se jeres billeder! Sidder på ipad.....

0 0
Jonas 25-04-2013 18:11:04

Har lige modtaget en sms fra 3, om at svinet er i posten :)

0 0
Tbm2 25-04-2013 17:38:45

Sammenligner du med en note 2 så har den her intet nyt udover disse tempratur/omgivelses-målere?
Ja et bedre cam, hurtigere prossecor og bedre grafik(ppi) men ellers er det hele jo bare en opgradering!
Intet innovativt eller nyt...

0 0
Bernbutt 25-04-2013 16:00:58

HTC One got an impressive score of 22678 in the AnTuTu benchmark
Read more at http://thedroidguy.com/2013/02/htc-ones-benchmark-scores-
Samsung Galaxy S4. Den ene af disse har scoret over 27.000 point, mens den anden har scoret godt 26.000 point. Det skriver thedroidguy.com.

Hvem skal vi så tro på - Ikke meget tyder på at du er bare lidt fan af Samsung

0 0
Mads Larsen 25-04-2013 22:32:34

Grunden til at HTC One får så god en modtagelse, må være kombinationen af nyt design plus nyt og brugervenligt interface (HTC One Score 90,5 på Techrating.dk og Samsung GS4 score 85,7) - Men Samsung S4 er helt sikkert en lige så god telefon - Den er bare ikke Ny med Nyt på... Så tror det er meget et spørgsmål om smag, når man skal ud og vælge mellem HTC One Og Samsung GS4.

0 0
Benjamin Jensen 25-04-2013 16:34:11

Hvad fanden skal man bruge disse scores til? Jeg har aldrig rigtig forstået, at man sidder og benchmarker telefoner.

Hvad betyder en høj score, hvis Samsungs eller HTC eller en helt 3., lagger og ikke virker smidig? Det har jo tydeligvis været androids problem i meget lang tid, og nok også derfor man har været nød til at smide disse kæmpe cpu'er i telefonen. Desuden kan de forskellige skins de bruger være fejlbefængte, og så er det egentlig ligegyldig om den scorer 100.000.

Skal John forresten være fan af Samsung, fordi du er det?

0 0
Jesper 25-04-2013 16:19:57

Hold nu op. The G-Man er mega fan af Samsung. Alene at antyde, at Samsungs funktionsspam skulle være tilnærmelsesvis en gevinst for brugeren er da helt ude i hampen ;-)

0 0