Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S4 - sådan får du Android 4.3

Samsung Galaxy S4 - sådan får du Android 4.3

Hvis du er lidt teknik-minded kan du installere Android 4.3 i en ren Google Play Edition på din Samsung Galaxy S4.

Der har været meget snak om telefoner med Android i Google Play edition. Senest har vi hørt en del om HTC One og nu også til Samsung Galaxy S4, hvor der ikke bare er tale om Google Play edition, men også om den seneste Android 4.3.

Android 4.3 er allerede ude flere steder på nettet, hvor den kan hentes og installeres.

Folkene fra SamMobile ville gerne teste Android 4.3, men de havde ikke Googles variant GT-I9505G, ”kun” varianten GT-I9505.

Alligevel besluttede de at installere Android 4.3 på Galaxy S4 GT-I9505, hvilket ifølge dem selv gav et rigtig godt resultat.

På SamMobile kan du finde en guide til installation af Android 4.3 på din Galaxy S4, men det skal understreges, at det er på helt eget ansvar. Vi har ikke testet metoden og kan ikke garantere for utilsigtede følger.

Via YouTube findes også flere videoer, der beskriver processen.

Kilde: SamMobile

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Brylle 05-07-2013 13:11:13

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=42798412&postcount=2

også er det jo sjovere...personligt kan jeg ikke leve en en non-rooted android :-)

0 0
Firat 05-07-2013 00:18:36

Kan i anbefale en video, hvor man kan se hvordan man fjerner 4.3?

0 0
William 05-07-2013 15:18:27

Jeg har desvære ikke lige en video. Men det er ganske simpelt. Du downloader den originale rom fra samfirmware.com (landekode NEE hvis den er købt i danmark) og så flasher du den via Odin. Hvis du så vil fjerne alle spor, rooter du den via Firechain's CF-Auto_Root (flashes også via Odin, guide findes på xda-develepers) installere Firechain's RemoveTriangel (fra playstore) kører den (så nulstilles flash counteren) og så flasher du bare den originale rom igen via Odin. Så er de telefone fuldstænding som da du tog den ud af kassen, og alle spor er fjernet.

0 0
William 05-07-2013 22:19:34

Der skal måske lige tilføjes at flere skriver på nettet at det ikke er så nemt at gå tilbage fra 4.3 til touchwize. Så hvis man ikke vil risikere at bricke sin telefon skal man måske lige afvente.

0 0
William 04-07-2013 20:37:52

Jeg har opdateret min GS4LTE (i9505) til 4.3 via den guide der er inde på samfirmware.com.
Det hele gik ganske smertefrit og telefonen virker virkelig godt med 4.3 stock android. Dog har jeg et problem med at wifi'en dræner mit batterie, samt at jeg selvfølgelig godt kunne bruge samsungs kalender.
Men det er ret at vide at man frit kan skifte mellem touchwize og stock android ;)

0 0
Brylle 04-07-2013 20:22:37

Samsung telefoner er nemme at roote og lege med og det er til hver en tid nemt at flashe den seneste firmware (med Odin), som man kan være sikker på ligger tilgængelig på samfirmware.com.
HTC er dog en anden historie. Der er ikke helt det samme niveau i developer communitiet og det kan være meget svært at komme tilbage til stock rom, efter man har rooted og flash'ed en custom rom. Umiddelbart kræver det nemmelig at man har den rigtige RUU og den er måske slet ikke udgivet og tilgængelig. Desuden er det ret besværligt unlocke bootloaderen og meget skal gøre via ADB og fastboot. Kort sagt er Samsung meget sjovere og lettere at lege med :-)

0 0
Peter Hviid 04-07-2013 17:35:12

hmm skal man prøve det ??

det eneste der er lidt nitte er den camera app som kommer med samsung er genial, er ikke så meget til den "orgianle" camera app

0 0
04-07-2013 18:51:30

Ja asop kamera app'en er sq ikke noget at skrive hjem om. Og derudover er der bare for mange små ting i TW jeg ikke kan undvære... Har snart prøvet så mange forskellige asop baserede ROM'er og det siger mig sq ikke rigtigt noget. Ellers havde man vel købt sig en nexus....

0 0
Morten Jensen 05-07-2013 11:05:51

Ikke ASOP, men AOSP - Android Open Source Project.
:)

0 0
05-07-2013 11:33:40

Ja faldt over det i går :-) mangler sq en rediger knap herinde :-)

0 0
Jonas T 04-07-2013 11:45:30

Mister man garantien, når man udføre dette? :-)

0 0
04-07-2013 12:03:20

Principielt ja, men hvis du sletter dine spor, ja så er det nok svært at bevise ;-)

0 0
Jonas T 04-07-2013 12:31:08

Hvordan sletter spor? når rom først er flashet kan det vel ikke laves om? (har ikke prøvet at rode med systemer på telefoner før) :)

0 0
04-07-2013 13:09:58

Samsung har en counter der aktiveres hvis du ligger en rom på der ikke er signed af dem. Denne skal nulstilles(klares nemt hvis du har rootet din mobil) og hvis ikke den lige er blevet til brevvægt, så reinstallerer du bare original firmware hvis der er noget der går i stykker på den.

0 0
Jonas T 04-07-2013 13:48:54

okay lyder godt.
findes der nogen steder, hvor der er guider på dansk til de forskellige ting? er lidt blank i det endnu, og kan kun finde lidt på engelsk :)

0 0
04-07-2013 19:01:42

Ellers prøv XDA, de er sq guru'er hvad angår firmware på mobiler.... Her er et link til den tråd der omhandler alt om root og custom rom's på sgs4. Husk den danske er i9505'eren:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192841

0 0
Slaraffenland 05-07-2013 11:24:19

XDA det helt rigtige sted at starte. Ulempen for Jonas er blot, at det ikke er på dansk. Hvis man ikke er så skrap til engelsk er XDA nærmest det værste forum at læse :-)

0 0
Peter Hviid 04-07-2013 17:33:15

Hej Jonas.

Hvis du skal til at roote din tlf har jeg en guide, som jeg selv brugte da jeg skulle have rootet min og lagt en anden recovery på.

http://www.youtube.com/watch?v=vlsO5o_-CI8

god fornøjelse :)

0 0
Slaraffenland 04-07-2013 16:48:56

Tror du kan finde en guide inde på mobildebat.dk
Hvis du ikke har prøvet at flashe en rom før, vil jeg foreslå at du prøver på en ældre smarthphone først (hvis du har sådan en liggende i skuffen). Det kan spare dig for en masse frustrationer, hvis det går galt.
Mvh
Thomas

0 0