Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S5 får skærm på 2600x1440 pixels?

Samsung Galaxy S5 får skærm på 2600x1440 pixels?

Rygte: En præsentation fra Samsung skærm-chef sætter spekulationerne i gang - får Galaxy S5 en opløsning på 2600x1440 pixels?

Kinam Kim, CEO Samsung Display, havde en præsentation på Samsungs årlige Analyst Day af selskabets 2014 lineup, hvor der altså angiveligt blev bekræftet en Super AMOLED mobilskærm med 560ppi. Det skriver Afterdawn.com.

Hvis den er på 5,3 tommer, så forventes den at få en opløsning på 2600x1440 pixels. Samsung kalder det display for WQHD opløsning.

Foruden denne skærm, så skulle præsentationen også have budt på skærme der kan bøje, folde og strække.

Rygtebørsen forventer, at denne skærm med 560ppi vil komme på den kommende topmodel Galaxy S5. Men intet er bekræftet yderligere fra Samsung.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

27-11-2013 14:06:40

Det kan være svært at forestille sig, at det kan blive meget bedre end de nuværende 1080x1920 :-)

0 0
27-11-2013 20:02:45

Har du set en 4k skærm ? Det kan blive MEGET flottere ;-) Er dog ikke begejstret for den større skærm, medmindre de gør lige som med S4 og holder den fysiske størrelse status quo.

0 0
Arthur 27-11-2013 23:32:37

Forskellen på 4k og 1080p bliver afgjort af skærmens størrelse og distancen du ser fra.

En telefon på 5" og en distance på 25 cm vil ikke udgøre et flottere billede baseret på opløsningen.

Dermed ikke sagt at skærmen ikke kan blive bedre. Der er heldigvis andre væsentlige faktorer som spiller ind. Men opløsnings-mæssigt vil dine øjne ikke skælne en forskel mellem 300ppi eller 500ppi

2 0
John 27-11-2013 22:45:50

Ja, på en 50" skærm. Og selv der er der ikke tale om et MEGET flottere billede. Forskellen er der, men slet ikke lige så tydelig som da man gik fra SD til (Full) HD. De færreste kan se forskel på en 720p skærm i forhold til en 1080p skærm på en mobil, med mindre de virkelig kigger efter.

0 0
28-11-2013 12:17:58

Sorry, men de 4k skærme jeg har set er vanvittigt meget flottere. Så i mine øjne er der i hvert fald noget at hente. Selv en FHD skærm kan virke lidt fnidret, når man ser på tekst. Også 300+ PPI.....

0 0
Lennon 02-12-2013 19:07:50

Det er fordi kildematerialet er vanvittigt flot . En 4k skærm begynder først at give mening omkring 60" plus . .

0 0
TF 27-11-2013 21:10:20

Måske de skulle bruge tiden på at udvikle noget folk virkelig kan bruge til noget istedet.

0 0
Arthur 27-11-2013 23:27:43

@Thomas

Som den bedst sælge Android fabrikant, Tv fabrikant, hukommelses fabrikant og udgør en stor del af Apple's og andre telefoners hardware, så vil nogen mene at de udvikler noget folk kan bruge.

Jeg er sikker på at du er glad for din iPhone og dens hardware.

0 0
TF 27-11-2013 23:47:31

Jeg har været glad for alle mine mobiler (android, ios ell WP) men det ændre ikke på at folk skriger på feks bedere batterier osv men jeg har ikke hørt nogen der råber på bedere skærme, så jeg holder fast i at de skal stoppe udvikling af mobilskærme til de andre flaskehalse og problemer er ordnet.

0 0
28-11-2013 12:15:08

Nu er Samsung ikke batteri producent men skærm producent.Så mon ikke det er her de ligger deres udvikling ?

0 0
TF 28-11-2013 13:09:20

Nokia var gummistøvle producent før men det ændrede sig også ;-) og nu var batterier også bare det folk råber mest efter, der er meget andet at tage fat i, derfor jeg skrev "osv" efter batterier.

0 0
28-11-2013 13:26:49

Nu er der jo også mange andre steder de udvikler, ram, SoC, software osv....SoC omhandler rent faktisk bedre batteri forbrug. Så jo de tænker på det, bare inden for deres kompetenceområder.

0 0
TF 28-11-2013 23:31:55

Fint så skulle de bruge deres tid på det fra nu af og vente lidt med at lege med nye skærmopløsninger osv.

0 0
29-11-2013 07:19:17

Det er vi så heldigvis ikke enige om :-)

0 0
TF 29-11-2013 12:16:03

Det ville da også være mærkeligt vis du var enig med mig når det drejer sig om samsung :-)

0 0
29-11-2013 14:26:34

Eller mobil telefoner generelt.

0 0
TF 29-11-2013 20:38:15

Nemlig :-)

0 0