Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S5 kommer!

Samsung Galaxy S5 kommer!

Jungletrommerne er så småt i gang. Samsung Galaxy S5 rygtes lanceret på MWC i slutningen af februar.

Et billede af hvordan Galaxy S5 måske kommer til at se ud.
Et billede af hvordan Galaxy S5 måske kommer til at se ud.

Lad os bare hoppe direkte ud i det: Galaxy S5 rygtes at få Samsungs egen Exynos 5430 en 8-kernet cpu med 64-bit arkitektur der giver bund til 16mpix kamera med optisk billedestabilisering (OIS).

Exynos 5430 er baseret på ARM Cortex A-50 og skulle understøtte DDR4 hukommelse og S5 skulle få 4GM ram. Skærmen kommer næppe til at skuffe med en opløsning på 2600x 1440, der er altså lækkerier for hvert eneste trommeslag.

Galaxy S5 kommer med Android 4.4 KitKat og rent fysisk vil Samsung bevæge sig imod det de selv kalder Design 3.0 hvilket er metal overflade på sider og bagside, samt glas foran lidt a la HTC One Max.

Det er ikke første gang vi skriver om Galaxy S5, så her er lidt ekstra til at savle over:

Nu bliver Galaxy S5 sat i produktion

Samsung Galxy S5 dukker op i benchmarks

Samsung Galaxy S5 får ikke OIS-kamera

Samsung Galaxy S5 - rygterne siger to versioner af S5 til februar

Samsung Galaxy S5 får skærm på 2600x1440 pixels?

Samsung Galaxy S5 med 4GB RAM

Rygte: Samsung Galaxy S5 vil have øjen-scanner

Til sidst er der vidst kun er sige at MWC løber fra 24-27ende februar, er I spændte?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lars Jensen 11-01-2014 14:31:35

Er ved at træt af at læse om hurtigere cpu og ram til mobilen , det vil nok være en hel del bedre at få styr på antenne problemerne først og derefter batteri tiden

3 0
gøjser 06-01-2014 23:08:03

"Design 3.0 hvilket er metal overflade på sider og bagside .."

åh gud lad det ikke være forkromet plast!
Og hvis den ligner S3 og S4 bare det mindste, ja så har de endegyldigt fået mig til at droppe deres produkter.

TouchWiz tangerer at være direkte pinligt, selvom man dog må give dem at det har en række ret behændige features. Men når man ser hvordan det hakker derud ad på både Note 3 og S4, så er der virkelig spillet fallit. I hvert fald hvis man på den teknologiske front ønsker at være en reel udfordrer til apple. Desværre interesserer man sig i Sydkorea nok mere for at dominere på omsætning.

0 0
Mirzad 06-01-2014 21:02:45

Der er godt nok ræs om at komme ned hurtigere cpu og grafikkort, mere ram og bedre kamera.
Det jeg tit savner er et bedre batteri..de nye smartphones ligner efterhånden en Ferrari der løber tør for benzin efter 50km..!

2 0
Naggie21 06-01-2014 15:47:47

Er det bare mig, der heller så, at den fik en Sanpdragon 805? Også selvom det "kun" er en 4 kernet CPU. Jeg har ikke meget tillid til deres Exynos CPU'er længere.

2 0
06-01-2014 16:34:20

Klart, især når de ikke kan finde ud af at smide LTE i deres exynos. Og den performance boost man havde forventet fra sidste exynos chipset, kom ikke :-\

1 4
06-01-2014 15:03:24

Spændende at se om de holder prisniveauet fra sidste år. Eller om LG's offensive priser, har presset niveauet lidt ned

2 0
Rena 06-01-2014 13:01:22

Glæder mig til at, se Nexus 6 (Ikke official navn), hvis Samsung Galaxy S5 bliver sådan et powerhouse (forhåbelig løber battery ikke tør inden for 3 timer)

0 0
carsten guldhammer 06-01-2014 11:54:57

får den så også de 4 rangs kondensatorer som automatisk brænder af ca 1 uge efter de 2 års garanti er gået ?????

14 4
06-01-2014 12:46:10

Der findes vist ikke mange elektrolytter i mobiltelefoner :-)

5 10
Da Nizzel 07-01-2014 08:34:35

Selvfølgelig sidder der små SMD kondensatore i telefoner. Det er ikke meget elektronik, du kan lave ude dem.

0 0
Urbanus 06-01-2014 11:28:44

Det lyder jo alt sammen bedre end godt. Lige til at savle over. Lige indtil man står med telefonen i hånden og ser det hæslige Touchwiz de sikkert har lagt henover, og så ender man alligevel med en HTC (sådan er det gået for mig de sidste par år)

6 4
Naggie21 06-01-2014 15:50:20

Jeg har alligevel aldrig haft en telefon, som ikke blev rooted med det samme. TouchWiz, Sense og hvad det ellers hedder, er noget lort det hele. Jeg skal have clean Android med Action Launcher eller Apex Launcher.
Root og custom ROM FTW!

0 2
Daniel Jørgensen 06-01-2014 11:51:01

Fuldstændig enig.. TouchWiz er simpelthen noget møg, og det ligner noget fra en børnehave.. Og ja selvfølgelig kan man ligge en anden launcher på, men det kan man jo også på alle andre..

4 4
06-01-2014 12:47:44

Ja, men så kan du vælge mellem lorte hardware med godt ui du så kan skifte. Eller lækker hardware med lorte ui du kan skifte. Jeg ved godt hvad jeg vælger ;-)

4 8
Daniel Jørgensen 06-01-2014 14:08:40

Nu er det jo ikke sådan at de andre har lorte hardware.. Men hvad hvis jeg nu f.eks. godt kan lide Sense ? Hvad skal man så gøre, for man kan jo ikke bare ligge den på en anden enhed..

4 0
06-01-2014 16:32:26

Hvis du kan lide sense, så køber du selvfølgelig en HTC. Men bare fordi du syntes touchwiz er noget crap, er jo ikke ensbetydende med at andre ikke kan købe en S5.

0 7
Søren D 06-01-2014 12:04:32

"selvfølgelig kan man ligge en anden launcher på, men det kan man jo også på alle andre.."

Øh ja - det var ligesom pointen....Glem dog producenternes UI og læg dit eget på.

4 1
Søren D 06-01-2014 11:46:04

Har du hørt om Nova Launcher??

2 1
Naggie21 06-01-2014 15:51:39

Jeg er godt nok mest til Apex, men Nova minder utroligt meget om den.

0 0