Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S5 specifikationer er bekræftede

Samsung Galaxy S5 specifikationer er bekræftede

Specifikationer på tidens nok mest berygtede Samsung-mobil, bekræftes nu af troværdige kilder.

Det er ikke kun ved lancering af ny iPhone, at rygtemøllen kører for fulde gardiner. Også hos konkurrenterne vil spekulationerne ingen ende tage.

Det har i den grad også været tilfældet ved Samsungs kommende Galaxy S5, der efter rygterne lover godt nyt for de Samsung-interesserede læsere. 

Nu påstår det Samsung-relaterede nyhedssite Sammobile nemlig, at de har fået bekræftet specifikationerne på den ventede Samsung-mobil. Det fremgår på deres hjemmeside.

Bekræfter tidligere rygter
Ifølge deres kilde, så kommer der altså både en version i metal og en i plastik. Det forlyder desuden, at metalversionen vil koste ca. 150 Euro mere end plastikversionen på 650 Euro.

Samsung Galaxy S5 bliver udrustet med en 5.25” QHD skærm med Super AMOLED-teknologi og en imponerende opløsning på 2560 x 1440 pixels og 559 PPI. Det betyder altså også, at opløsningen er lig den vi finder på Samsungs nyligt-lancerede Pro-tablets. 

På bagsiden vil brugeren kunne få glæde af et 16 megapixel kamera, men om det indeholder optisk billedstabilisering(OIS), er stadig uvist.

Mobilen vil være udrustet med nyeste Android-version, 4.4 KitKat, og enten være drevet af en Exynos 6 processor eller Snapdragon 805, alt efter om det er LTE-versionen eller ej. Samsung Galaxy S5 tyder altså på at skulle være først på markedet med Snapdragon 805, der har markant højere ydelse end forgængeren, vi blandt andet finder i Galaxy Note 3.

Så vild er Qualcomm Snapdragon 805

Vi skal desuden ikke forvente, at tech-giganten er klar med lanceringen af mobilen til MWC i Barcelona. Ikke fordi mobilen ikke er klar, men fordi de i stedet afholder et særligt event lige efter, så den berygtede mobil kan få den fortjente opmærksomhed.

Kilde: Sammobile

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rolfiboy 15-01-2014 16:33:06

Forhelvede samsung, hvis jeg ville have en tlf med snapdragon processor kunne jeg forhelvede købe en af de andre 100vis af modeller på markedet.

hop i havet!

2 2
AS 14-01-2014 20:02:33

Shamesung gør det igen. Apple står for innovationen - Shamesung kopierer. Firmaet mangler da fuldstændigt moral.

4 10
JonasNB 15-01-2014 09:46:36

Vil du ikke forklare, hvad det er du mener? Apple har intet innovativt lavet siden den første iPad? Mener du at fordi man har lavet en telefon i metal så må andre ikke? Det er hverken Apple eller Samsung der var først med det.

Det skal siges jeg ikke er hverken Apple eller Samsung fanboy, jeg vælger fra produkt til produkt hvad der er bedst. Håber meget på Apple snart kommer med noget innovativt, for det har godt nok stået stille de sidste år.

9 0
TF 15-01-2014 04:30:48

Shhh AS du gør samsung politiet sure :-)

1 3
15-01-2014 06:54:42

Nejjjjj, så kommer du på banen med et af dine yderst intellektuelle indslag. Det er jo en ren strike i indhold og originalitet.

3 1
TF 15-01-2014 16:36:27

Jep man kan intet sige uden i bliver sure :-)

1 5
15-01-2014 17:00:21

Sur, nej da. Men jeg vil da gerne hører lidt nærmere om hans postulat :D Men han er nok bare ligesom dig, kaster om sig med tomt indhold.....

0 0
TF 15-01-2014 17:53:36

Hr. Dobbelt moral har talt og han lyver jo aldrig ;-)

0 3
15-01-2014 19:22:14

Nej til forskel fra andre.

0 0
TF 15-01-2014 23:06:19

Ha ha Hr. dobbelt moral og fuld af pis så kender vi vores lille N igen :-)

0 2
16-01-2014 04:17:08

Kom igen når du har noget konkret at byde ind med lille Thomas.

0 1
TF 16-01-2014 04:48:36

Jeg kan se livet i din lille osteklokke stadig går godt, har du husket at bede til samsung 3 gange i dag :-)

0 2
14-01-2014 21:32:16

Årh så fortsætter det..... Kan man evt. få af vide hvordan er at Apple er innovative og samsung kopierer? For den skærmopløsning er iphonen godt nok meget langt fra. Og hvis du tænker på metal, så har samsung metal i deres mobiler lang tid før der var noget der hed iPhone 4.

3 3
Kent Offenbach Møller 14-01-2014 12:55:20

650Euro?? det er ca 4800 uden dansk told afgift mm

Så den kommer til at runde 6kilo mindst i Danske butikker.

0 0
Rene 15-01-2014 17:50:33

Ligemeget Samsungs fans køber den ligemeget hvad prisen er.

3 1
Rene 15-01-2014 17:50:32

Ligemeget Samsungs fans køber den ligemeget hvad prisen er.

2 1
JonasNB 14-01-2014 08:30:55

Ret vilde specs. Lad os håbe designet følger med :)

4 1
14-01-2014 09:07:13

Jeg tror ikke du skal forvente radikale ændringer, som med f.eks. HTC one. Men ja, specs ser noget mere fremtidssikre end dem der kommer fra rygtemøllen omkring efterfølgeren til HTC one. Men måske kommer Sony's nye flagskib til at byde S5 op til dans :-) Og helt sikkert også LG G3 :-)

0 0
13-01-2014 21:18:36

Ville være fantastisk, hvis den kommer i en metal version. Den er længe ventet :-)

11 0