Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S5 udkommer i turbo-version

Samsung Galaxy S5 udkommer i turbo-version

Ny toptunet udgave af den koreanske flagskibsmobil ser dagens lys, men kun i Korea.

Det er kun små 4 måneder siden at Samsungs nyeste flagskib, Galaxy S5, blev til. Men nu er den populære Android-mobil tilbage i en kraftigere og hurtigere udgave. Den nye Samsung stjerne, døbt Galaxy S5 LTE-A, er dog indtil videre forbeholdt det koreanske marked.

Se også: Samsung Galaxy S5 videotest [WEB-TV]

Som navnet antyder er det LTE Advanced antenner der sikrer dataforbindelsen. Med denne kan S5 LTE-A opnå netværkshastigheder på 225 Mbps, 50% hurtigere end hos forgængeren.

Den ligner forgængeren til forveksling, men under overfladen byder den nye S’er på turboladet indmad. Skærmens opløsning er nu firedobbel HD og kan med sine 576 PPI bryste sig af at være verdens skarpeste.

Specifikationer Samsung Galaxy S5 LTE-A

Mål: 142 x 72,5 x 8,1 mm , 145 gram
Display: 5,1 tommer, Quad HD-opløsning, 576 PPI
Kamera: 16 MP CMOS-sensor f/2,2 optik, 2 MP frontkamera, Dual LED-flash, 4K video
Ydelse: Snapdragon 805 quad-core 2,5 Ghz, Adreno 420 grafik, 3GB RAM
Lagerplads: 16GB + op til 128GB micro-SD
Batteri: 2800 mAh
Software: TouchWiz og Android KitKat 4.4.2
Netværk: LTE Advanced 225 mbps
Øvrigt: Pulsmåler, fingeraftryksscanner, IP67 vandtæt.


I motorrummet er også en nyhed, for efterårets platform fra Qualcomm, Snapdragon 805, får debut her. Den firecylindret processor tikker stadigt ved 2,5 Ghz, men det er den 40% stærkere Adreno 420-grafikchip der skal højne grafikken i 3D-spil. Den nye stjerne får en ekstra GB RAM og kan nu mønstre 3GB hukommelse.

Læs også: Så hurtige bliver efterårets mobiler

Udover opgraderingerne under motorhjelmen og i displayet er der ingen ændringer i forhold til den sædvanlige Galaxy S5. Det er samme vandtætte skal, puls og fingeraftryksmåler, software og 16 MP kamera man genfinder i den nye hurtigløber.

Det er endnu uvist hvorvidt Galaxy S5 LTE-A vil lande på de danske breddegrader. Samsungs nye turbo-stjerne vil koste 940.500 sydkoreanske Won, omtrent 5000,- kroner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob 19-06-2014 21:14:17

http://www.androidcentral.com/samsung-no-plans-launch-galaxy-s5-lte-globally

Her siger de den ikke kommer ud af korea forløbigt....

0 0
R.A. 19-06-2014 10:05:48

Dette er drømmemobilen! Bare ærgerligt at Samsung ikke har et pænere design..

1 0
18-06-2014 16:07:34

576 PPI er jo totalt urealistisk sygt! Mit øje kan ikke engang se pixels på bare 441 PPI!

3 1
18-06-2014 19:40:32

Du kan ikke se pixels, men den vil helt klart stå meget skarpere. Og vil være meget mere detajle rig. Hvis man kigger på et 4K tv er billedet jo vanvittigt flot i forhold til et FHD....

2 0
TF 18-06-2014 19:46:33

Citat fra en tidligere artikkel om dette "Vi har spurgt Rasmus Larsen fra Flatpanels.dk, om den super høje opløsning i 4K giver mening på en smartphone:

"Jeg mener det er i overkanten, og ser det lidt som et parameter producenterne anvender til at sælge deres produkter. Det kan sammenlignes lidt med megapixel-ræset, der tidligere har været omkring kameraer"

"At presse så mange pixels ned i en lille skærm giver ikke mening, da øjet skal meget tæt på skærmen for at kunne se forskellen, og da de fleste ikke holder deres smartphone helt op til øjet, vil man ikke få udbytte af den høje opløsning" siger han.

Han mener desuden at 4K vil være "overkill" selv på gængse tablets med en typisk skærmstørrelse på omkring 10 tommer"

1 1
18-06-2014 19:52:29

Og? Så fordi en mand kommer fra flatpanels.dk, så er hans ord lov? Der er allerede lavet tests og sammenligninger på G3 skærmen og der kan man altså godt se forskel. Overkill eller ej, der er en forskel.

5 1
TF 18-06-2014 21:02:55

Jeg har ikke hørt nogen sige ham imod, men jeg hørt en masse være enig med han, så jeg har ingen grund til at betvivle det han siger.

Har du nogle links til disse tests ?

1 2
18-06-2014 23:24:24

Her er artikler og tests:
http://www.display-central.com/free-news/display-daily/lg-g3-phone-comes-quad-hd-display/

http://m.eetasia.com/ART_8800693549_480700_TA_163dd683_2.HTM#.U6ICRBm_PqA

LG G3 QHD Display Review!: http://youtu.be/yAyR_YHEZ_c

De siger alle sammen at du vil kunne se en forskel! Om det har betydning for dig og andre er noget helt andet. Men forskellen er der, flatpanels.dk eller ej.

4 1
TF 19-06-2014 01:22:56

Så det vi er nået frem til er at nogen kan se forskel og andre kan ikke, fair nok så er spørgsmålet jo så bare om den mulige microskopiske forskel er øget batteriforbrug, udgift osv værd.

1 2
19-06-2014 06:04:34

Nej, undersøgelsen jeg linker til viser netop at selv helt Alm. folk vil kunne se en forskel. Selv en forskellen fra 400 ppi og op efter, hvilket jo ikke er muligt ifølge mange "eksperter". De glemmer bare at de menneskelige receptorer er ekstremt fintfølende og bare fordi man ikke kan skelne pixels fra hinanden, ikke er ensbetydende med at man ikke kan se en forskel.....

5 1
R.A. 19-06-2014 10:09:46

Ifølge denne artikle:
http://www.cultofmac.com/173702/why-retina-isnt-enough-feature/
Er den optimale PPI på omkring 900, så med

0 0
schmidt 18-06-2014 23:23:35

Marques Brownlee test af lg 3 screen,Erica Griffin test af lg g3....check gsmarena lg g3 vs gs5 test:)

1 0
Jacob 18-06-2014 12:43:30

Lækre specs men hvorfor ikke gi den et 3000 mah batteri som alle de andre flagmodeller har fået.

6 0
18-06-2014 13:39:49

Størrelse og vægt. Og hvorfor? Den eneste der slår den i udholdenhed er G3:
http://www.phonearena.com/news/Galaxy-S5-scores-amazing-on-our-battery-life-test-the-longest-lasting-flagship-has-the-endurance-of-a-tablet_id55077

1 2
18-06-2014 16:06:05

Husk på at Galaxy S5-LTE-A for en 4x så skarp skærm, så man skal nok forvente and den bruger en del strøm siden der ikke er batteriforandringer.

2 0
18-06-2014 19:37:38

Men den får også en ny SoC, der er direkte lavet til 4K skærme. Derudover fortæller Anandtech at qualcomm har udtalt at den skulle være noget mere energibesparende end 801. Så mon ikke det går lige op.

1 0