Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Tab 10.1 kommer med Android 3.1

Samsung Galaxy Tab 10.1 kommer med Android 3.1

Når Samsungs nye og større tablet kommer på gaden bliver det med en spritny Android-version.

Samsungs kommende tablet, Galaxy Tab 10.1, der har planlagt salgsstart i juni, kommer med den nyeste version af Android, 3.1.

Versionen er ikke engang officielt annonceret af Google endnu, men nogle producenter har angiveligt haft adgang til versionen inden frigivelsen.

Hvis Samsung Galaxy Tab 10.1 ikke har brugerfladen Touchwiz lagt over Android-systemet, er det nemmere at gøre versionen klar til tableten, og det kan være en grund til den hurtige implementering.

Det er ikke første gang Samsung har lavet forbedringer på Galaxy Tab 10.1 efter lanceringen. Tidligere barberede Samsung 2,3 mm af tykkelsen på tab'en.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan Knaap 26-05-2011 17:58:10

Hvordan kan det være Samsung Galaxy Tab 10.1 kommer med Android 3.1 når Samsung GT-P1000 først kommer med en upgrade til 2.3 og engang i fremtiden ruller 3.0 (3.1) ud?.........Hvis de har 3.1 klar, kan de da vel for satan da rulle til begge udgaver.

0 0
Shawn S. Ø 26-05-2011 15:29:56

"Versionen er ikke engang officielt annonceret af Google endnu"

Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af at man ikke sætter sig ordenligt ind i tingene.

Den blev officielt annonceret på I/O


http://www.engadget.com/2011/05/10/google-announces-android-3-1/

http://gadgetzonen.dk/2011/05/google-klar-med-android-3-1/

0 0
Jørgen Larsen 26-05-2011 09:13:15

Jeg har haft 3.1 på min Xoom et par uger... Er det en anden version Samsung taler om?

0 0
Halby 26-05-2011 12:49:23

Hej Jørgen hvor er din Xoom købt henne og er den med Dansk sprog, jeg har selv Iconia men den har kun version 3.0.1 også er den på Engelsk endnu

0 0
Jørgen Larsen 26-05-2011 13:26:00

Jeg har købt den hos BestBuy i Las Vegas. Det er WIFI versionen. Keyboardet kan sættes til dansk med synlige æøå men selv systemsproget findes kun i engelsk, spansk og fransk.

0 0
Lowkey 26-05-2011 10:35:03

Nej, det er samme version.
Da 3.1 blev annonceret på Google I/O i forrige uge, sagde Hugo Barra at Xoom ville få 3.1 med det samme og de uddelte Samsung Galaxy Tab 10.1 (special edition) ville få det i løbet af et par uger.

Den er ikke kommet endnu, men hvis de andre bliver født med 3.1 og de skal udkomme 1. juni, må opdateringen være lige på trapperne.
Jeg glæder mig meget til det.

Har du prøvet at bruge din som USB host efter at den har fået 3.1?
Jeg er spændt på om Samsung tabletten vil kunne bruge enten xbox360 eller PS3 controller via bluetooth, eftersom der ikke er nogen USB indgang.

0 0
Jørgen Larsen 26-05-2011 11:16:48

Jeg har endnu ikke fundet noget at bruge usb-host til men jeg kunne da forsøge med en xbox controler iaften :-)

0 0
26-05-2011 09:18:28

Bare fordi Xoom kører 3.1, så er det ikke ensbetydende med at Galaxy Tab gør det:-) HTC Flyer kører jo også kun 2.3.3, men vil senere blive opdateret.

0 0
Zeb 26-05-2011 10:42:42

Det er jo ikke det han mener.... Der står i artiklen "Versionen er ikke engang officielt annonceret af Google endnu, men nogle producenter har angiveligt haft adgang til versionen inden frigivelsen." Men den blev officielt annonceret på Google I/O for et par uger siden, og den er sendt ud til Xoom og på vej til både Acer's Iconia Tab og Asus Eee Pad Transformer.

Jeg ved stadig ikke hvad jeg skal mene om HTC's Flyer. Jeg forstår simpelthen ikke, at de ikke kunne får 3.0 klar til den i det mindste. Det har været tilgængeligt for udviklerne i lang tid og Det burde være førsteprioritet at have tabletorienteret OS på - mere end Sense, men det ser ud til at HTC slet ikke kan finde ud af at lave noget uden Sense.

Mht Galaxy Tab 10.1 blev der sagt på Google I/O at dem de fik udleveret der ville kunne opdateres til 3.1 indenfor få dage. Det var dog en vanilla tab med ren Honeybcomb (Ligesom Xoom) Den Galaxy Tab 10.1 der kommer på markedet er med Touchwiz 4.0 så der skal nok lige tweakes lidt, men faktum er at Samsung har været fremme i skoene på forhånd . De har jo allerede arbejdet på Touchwiz 4.0 til tab'en før 3.1 blev officielt, og hvis nogen har kendt til 3.1 før det blev officielt har det nok været Samsung.

0 0
Henrik 26-05-2011 14:13:26

Jeg har ellers læst flere steder at Google har begrænset
honeycomb således at der ikke kan/må installeres et andet UI, såsom Sense og TouchWiz.

Derfor vil Samsung Galaxy Tab'en heller ikke komme med TouchWiz.

Læs eventuelt her:
http://www.newsden.net/google-restrict-android-3-0-honeycomb-ui-customization-7362/

og her:
http://androidforum.dk/viewtopic.php?t=6174&f=92

0 0