Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Tab 10.1 - vi har haft den

Samsung Galaxy Tab 10.1 - vi har haft den

Galleri: Vi har haft Samsung Galaxy Tab 10.1 forbi redaktionen. Se her vores billeder af den kommende Android-tablet.

Samsung vil med Galaxy Tab 10.1 ind og konkurrere med Apples iPad 2. Og selvom produkterne har nogenlunde samme størrelse, er der stor forskel på dem.

Samsung har f.eks. fuld understøttelse af Adobe Flash i browseren - og en helt utrolig flot skærm.

En Android-tablet lider dog stadig hårdt under, at der ikke endnu er særligt mange applikationer, der udnytter tablet-formatet.

Se nedenstående billeder vi netop har taget af Samsung Galaxy Tab 10.1, og få et lidt bedre indtryk af, hvordan produktet tager sig ud.

Som vi tidligere har skrevet, kører denne tablet-computer Android 3.1 tilsat Samsungs brugerflade Touchwiz.

Læs også:
- Det koster Samsung Galaxy Tab 10.1 og 8.9
- Galaxy Tab 10.1 bliver næsten til en bærbar
- Samsung åbner infoside om Galaxy Tab 10.1

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomasklb 02-11-2011 06:10:19

Kan den vise film og programmer fra Sputnik og DR tv??

Og kan man også spille spil på facebook med den?

0 0
BSG 10-08-2011 12:54:03

Har selv en SG2, og den er lækker, let og behagelig at holde på, og har alle fordelene som Android har.
Ny er det forbudt at købe vidunderet i EU, så man må til at købe den fra et ikke EU land.
Jeg skal så ikke have noget fra Apple igen, og når min Mac Book Pro skal udskiftes, bliver det ikke en Mac.

0 0
MrBlom 19-07-2011 17:14:22

Hvornår kommer den fulde og dybdegående anmeldelse af maskinen? :-)

0 0
spock123 10-07-2011 14:29:32

Køb den i Sverige - den er allerede i handlen.. har et par svenske kolleger der har købt den og den er f*cking nice.!!

0 0
Andreas 09-07-2011 10:44:16

hvor meget vil den koste

0 0
Mathias2407 07-07-2011 19:13:54

Hey alle. Jeg er blevet noget så forelsket i denne her sag, er der nogen der ved om den kan forudbestilles nogen steder? Har kigget på både telias og 3's hjemmeside, og prøvet at google det lidt, men kan ikke finde nogen svar. Selv på Samsungs hjemmeside bliver den ikke solgt endnu.

0 0
MGApcPro 07-07-2011 19:22:59

Jeg mener at den findes på edbpriser.dk

0 0
MW86 07-07-2011 19:42:27

Jep... Du kan finde flere forskellige forhandlere, på edbpriser.dk

Her er et link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4998722

Kan næsten heller ikke vente med at få fat i mit eksemplar af denne fantastiske tablet, leveret af en bekendt fra USA. :-D

0 0
Frank 08-07-2011 08:06:48

Er i USA lige nu hvor jeg har stået og leget med den, og det var med ren android og ikke touch wise. Må sige den er rimelig nice og hvor er den bare let :-)

0 0
07-07-2011 13:11:37

ville være et mere passende navn.

0 0
Lowkey 08-07-2011 19:39:00

Jeg tør vædde med at du ikke kan få vendt enhver nyhed her på siden til, på den ene eller anden måde, at handle om Apple.

0 0
Andreas 07-07-2011 16:11:12

Du ved jo ikke hvad du taler om.

Kigger man på de to styresystemer der køre på iPad og Galaxy tab, så er de vidt forskellige. De kan slet ikke sammenlignes, da Android 3.1 kan så meget mere end iOS, og ser helt anderledes ud.

Sammenligner man de to tablets på fysiske udseende, så minder de meget om hinanden, fordi sådan ser tablet nu engang ud. Apple har sat standarden for hvordan en tablet ser ud, men det er også det.

Begge producenter har formået at presse den ned på nogenlunde samme tykkelse, og det gør ligheden stor. Men Materialerne er meget forskellige. Galaxy tab er meget lettere og mere behagelige at holde på, fordi det er ren plastik og ingen aluminium som ved iPad'en.

Samsung har da været været inspireret af Apple's stilistiske udtryk her og der, men det er på ingen måde tale om en kopi.

0 0
09-07-2011 02:34:20

@Andreas:
Nu skriver du at materialerne er meget forskellige, og ja det har du fuldstændig ret i!
Men iPad'en er efter min mening dobbelt så LÆKKER at holde på, netop fordi det er aluminium den har på bagsiden, og det gør også bare Apple's produkter MEGET mere ekslusive end så mange andres... ;-)
Har nemlig selv en iPad (og iPhone) og kunne hverken tænke mig en anden type tablet eller smartphone! :b

0 0
Andreas 09-07-2011 13:36:31

Smag og behag. Jeg synes netop at al den aluminium gør iPad og iPhone alt for tunge. Det er selvfølgelig lækre materialer Apple bruger, men jeg vil hellere have noget der er lettere.

Især ved iPad'en synes jeg det er et problem, da den er større. Her synes jeg aluminium bagsiden er irriterende at holde på. Så meget hellere de brugte nogle bløde materialer bag på.

Jeg synes meget mere om Samsungs tilgang, med at lave deres enheder så lette som muligt, og samtidig beholde et nogenlunde eksklusivt look.

Synes dette er lykkedes rigtig godt med deres SG2 telefon. Den er så dejlig let, selvom den faktisk er meget stor i det. Og jeg synes stadig den virker eksklusiv, selv om den er i ren plastik. Virkelig lækker telefon. Deres første Galaxy telefon var de dog ikke så heldige med i designet, synes jeg. Den virkede billig i designet.

Den nye Galaxy Tab 10.1 har de dog formået at gøre lige så lækker som SG2, synes jeg. I min verden skal en tablet være så let og behagelig at holde på som muligt, og det synes jeg bare ikke iPad er. Men som sagt, Smag og behag.

0 0
MGApcPro 07-07-2011 13:56:36

Så skulle det også hedde I.O.Android 5 i stedet for IOS 5 xD

0 0
Mazzen 07-07-2011 12:35:35

Self er der ikke mange tablet apps endnu, da Android i tablet form stadig er relativ ny, modsat IPad som har haft en del længere til at op arbejde dem, men lad nu være med at få det til at lyde som om det er jordens undergang, og gi dem dog en chance for at komme igang, tror selv i har sagt gentagne gange at det ikke er "Bare li´" at ændre det. Vent et par måneder så skal der nok begynde at komme skub i det

0 0
TF 07-07-2011 12:48:04

Android i tablet form er da langt fra en nyhed som du får det til at lyde som, hvad med galaxy tap hvor langtid har ikke snart været ude på markedet.

0 0
Joddler 07-07-2011 13:34:01

Galaxy tab, var ikke en Tablet det var en forstørret telefon, og Google har flere gange meldt ud at de ikke tager ansvar for de producenter der har udgivet "tablets" med android 2.x, Android til tablets er Android version 3.x!!

Og hvad angår apps til tablets,. så er der MEGET få applikationer jeg ikke kan få til at fungere på min Asus Eee Pad Transformer, faktisk er langt de fleste rigtig gode på enheden! og der kommer hver dag nye Android 3.x applikationer på Android marked... Så jeg ser det absolut ikke som en svaghed!

Selvom det til Ipad helt sikkert er mere veludført grundet den større mængde applikationer der er lavet kun til Ipad.

0 0
Rene 07-07-2011 12:42:21

En anmeldelse skal da være et øjebliksbillede.
Hvis de vente et par måneder med at få en anmeldelse må de vente med at sende den på gaden.
Jeg er selv ret træt af at anmeldelserne at LG x2 i høj grad gik på at den havde posentiale og ikke hvordan det så ud nu.

0 0
07-07-2011 12:41:50

Og til forskel fra iOS, så er android andet end apps...

0 0