Samsung har brugt utrolige summer på at opnå deres bedste år

Knap 100 milliarder kroner har det kostet i marketing og salgs promovering at opnå de hidtil bedste markedsandele.

Samsung har brugt utrolige summer på at opnå deres bedste år

Det koster penge at tjene penge siger man, kigges der på Samsung og deres kampagner det forløbne år bakker det utrolig godt op om dette udsagn.

På marketing og reklamer har Samsung ifølge en rapport fra Reuters brugt 76,5 milliarder kroner på et enkelt år. Det er godt og vel tredobbelt af hvad de brugte i 2012 og mere end fire gange så meget som Apple og Microsoft sidste år.

Det er ikke blot på reklamer der bruges penge, også på “marketing der har til formål at øge salget ved hjælp af kuponer eller andre finansielle incitamenter til kunder og forhandlere”. Denne post har stået for ikke mindre end 4,581 milliarder kroner i Korea alene.

Alt i alt har Samsung brugt i omegnen af 100 milliarder kroner på marketing og salgs promoveringer i indeværende år, et svimlende beløb ganske vist, men hvis målet er markedsandele må i hvert fald nogle af pengene være givet godt ud.

Rapporten fra Reuters kan findes her.

Kilde: Boy Genius Report