Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung har brugt utrolige summer på at opnå deres bedste år

Samsung har brugt utrolige summer på at opnå deres bedste år

Knap 100 milliarder kroner har det kostet i marketing og salgs promovering at opnå de hidtil bedste markedsandele.

Det koster penge at tjene penge siger man, kigges der på Samsung og deres kampagner det forløbne år bakker det utrolig godt op om dette udsagn.

På marketing og reklamer har Samsung ifølge en rapport fra Reuters brugt 76,5 milliarder kroner på et enkelt år. Det er godt og vel tredobbelt af hvad de brugte i 2012 og mere end fire gange så meget som Apple og Microsoft sidste år.

Det er ikke blot på reklamer der bruges penge, også på “marketing der har til formål at øge salget ved hjælp af kuponer eller andre finansielle incitamenter til kunder og forhandlere”. Denne post har stået for ikke mindre end 4,581 milliarder kroner i Korea alene.

Alt i alt har Samsung brugt i omegnen af 100 milliarder kroner på marketing og salgs promoveringer i indeværende år, et svimlende beløb ganske vist, men hvis målet er markedsandele må i hvert fald nogle af pengene være givet godt ud.

Rapporten fra Reuters kan findes her.

Kilde: Boy Genius Report

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kurt L Andersen 23-12-2013 15:04:23

HVis det er for hele Samsung koncernen er det vel ikke så galt, Samsung er jo Sydkorea. De laver jo alt fra skibe - byer - broer og lufthavne.

0 0
Andreas Birkjær 24-12-2013 07:47:44

Der er tale om Samsung Electronics, det dækker over mere end bare telefoner og halvledere. Det er ligeledes TV, printere og så videre - men formentlig ikke broer og lufthavne :)
http://in.reuters.com/finance/stocks/overview?symbol=005930.KS

0 0
Peter Frederiksen 23-12-2013 11:26:21

Jeg går udfra at dette reklame budget har dækket ligefra hvidevare, AV, Mobil, AC, PCer osv....

1 0
Andreas Birkjær 24-12-2013 07:51:40

Ja, der er tale om Samsung Electronics som dækker over mobiler, skærme, tv, printere og så videre.

Det er dog en rimelig høj udgift alligevel, den største sammenlignet med indtægt af hele verdens top 20 selskaber.

5,4 procent nævner rapporten - til sammenligning bruger Apple 0,6 procent og General Motors 3,5 procent.

Har desuden smidt et link til rapporten ind i artiklen hvis nogle finder det interessant :)

0 0

Om brug af cookies