Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung inspireret af Windows 8

Samsung inspireret af Windows 8

Ny Magazine UX brugerflade med live tiles - næsten som Windows 8.

På CES 2014 har Samsung præsenteret ikke mindre end fire nye tablets, og ud over specifikationerne og design, er specielt den nye brugerflade Magazine UX interessant.

Magazine UX erstatter TouchWiz, der er Samsungs egen brugerflade, ovenpå Android. I fremtiden vil Magazine UX være den nye måde at opleve Samungs tablets på.

Den nye brugerflade minder dog på mange punkter om Windows 8/8.1 med store Live Tiles, der kan arrangeres på hjemmeskærmen, og opdateres af tilhørende apps.

Samsungs senior director of product planning, afviser dog anklagerne plagiat, men siger ifølge Microsoft News, ”…at det ingen betydning har, så længe forbrugerne synes om det, kan de sammenligne det med Windows eller noget andet”

Kun fremtiden kan vise om Microsofts juridiske afdeling er enig i den betragtning.

Kilde: Microsoft News

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

11-01-2014 09:58:27

Jeg bliver meget overrasket hvis microsoft sagsøger samsung PGA det her.

0 0
Urbanus 08-01-2014 11:28:41

Hvorfor kopiere noget der er en massiv fiasko??

12 0
Belgarion 08-01-2014 08:01:58

men man kan jo ikke sige at thomas er forkert på den her, jeg synes efterhånden Samsung er blevet lidt for fantasi løse, det her er jo et stort rip off af windows metro, og må jo erkende at deres widget før mindede en hel del om Apples ios. nu windows begynder at storme frem rundt omkring så må man jo hellere lige kopiere en succes. Og når man ser det maagazine UX på en tlf enhed, så minder det meget om Metro brugerfladen, ja en noget mere rodet udgave af metro. lur her.
http://microsoft-news.com/samsung-announces-new-magazine-ux-for-android-devices-looks-a-lot-like-windows-8-start-screen-experience/

1 0
08-01-2014 09:23:50

Så er det jo lidt ærgerligt at M$ selv var på "lånemarkedet" da de "udviklede" metro(som det ikke hedder længere pga patenter):

http://www.theregister.co.uk/2012/10/31/microsoft_sued_over_tiles/

Ja det ligner Windows 8, and so what? Alle låner i dag. Men de kunne jo også have kigget lidt i egen baggård ?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.magazines

Stop det nu, det er trættende at læse om alt det kopi pis, når de nu alle gør det.......WP har jo også "lånt" lidt hos de andre.

6 2
TF 08-01-2014 15:17:16

Det er sjovt da det var apple der lånte var du ikke træt af det "kopi pis", du kunne slet ikke få nok af det ;-)

0 0
08-01-2014 16:53:33

Du må da meget gerne vise mig en post hvor jeg skriver at det er forkert :-) Som sagt så mange gange før, så er det hverken mig eller Samsung der vil gå i "nuclear war" pga inspirationer fra andre :-)

0 0
TF 08-01-2014 18:59:56

Det er jo også lidt svært for samsung at gå i nogen som helst slags krig når det er dem der gang på gang bliver snuppet med fingrene i kagedåsen :-)

Jeg har ikke sagt at du har sagt noget var forkert, men bare at du var helt vild efter at snakke om det "kopi pis" den gang.

0 0
08-01-2014 19:44:12

Jamen det er da sjovt at dem der råber Aller højst omkring kopiering, har en CEO der for det første blankt indrømmer at de kopiere med arme og ben. For derefter at lave den eneste rigtige store opdatering til deres OS og så ligner det tydeligvis noget man har lånt fra andre. Det er fandme da dobbeltmoralsk så det batter. Hvis Apple ikke var så meget på krigsstien, så var der heller ingen der ville have sagt noget da ios7 kom. Og så vidt jeg husker var jeg vist heller ikke den eneste der kunne se lighederne dengang, så drop bare dit fanboy Pis. Og apropos noget der ligner, så er det da sjovt som den nye update til telefondelen i ios7 ligner noget fra nogle android producenter :-)

5 0
TF 08-01-2014 21:21:06

Det er da det værste udenom snak jeg længe har hørt og det ændre på ingen måde på at du var helt vild med det "kopi pis" den gang og nu når det er samsung igen igen så er det ikke sjovt mere, hvem er dobbelt moralsk ? :-)

Jeg har ikke set denne update så jeg kan ikke udtale mig om det.

0 0
08-01-2014 23:11:07

Udenomsnak hvor? Du piver,piver og piver over at folk råbte kopiering da ios7 kom. Det har jeg så givet dig en forklaring på. Og det er sjovt at se når det nu er Samsung så er det kopiering, og usmageligt eller hvad du vælger at kalde det. Da det var ios7 så var det helt OK at lade sig "inspirerer", "låne" , "kigge over skulderen". Så ja, hvem er det der er dobbeltmoralsk? Jeg mangler stadigt et bevis fra dig på at jeg har sagt at man ikke må lade sig inspirerer. Jeg var jo åbenbart helt oppe at kører da ios7 kom, så må der jo være op til flere artikler hvor jeg har været og sige at det er totalt forkert af apple at kopierer andre.....

0 0
TF 08-01-2014 23:36:07

Jeg har, så vidt jeg husker eller kan se i denne tråd, ikke sagt du har sagt det er forkert, hvor har jeg sagt det, link og citat ?

Jeg piver ikke, der er ingen tvivl om at ios 7 er blevet inspireret fra andre sider mest en dels fra WP men også fra android en smule og det har jeg også sagt før, jeg konstatere bare at du er dobbeltmoralsk nu her og du prøver at snakke udenom og sende den over på mig dog uden held :-)

Faktum er at da ios7 skulle diskuteres var du helt med og syntes det var super at diskutere og nu når det er samsung der igen igen er galt på den så er det ikke sjovt mere = dobbeltmoral, længre er den ikke.

0 0
09-01-2014 06:47:56

Hvis mig hvor jeg diskutere da ios7 kom. Jeg kan ikke rigtigt se mig selv i ret mange tråde, men til gengæld er du næste præsenteret i samtlige tråde, med det sædvanlige Thomas F politi pjat. Hvis du mener det er ok, hvilket du klart gjorde da ios 7 kom, så er det fandme underligt at du lige skal kommentere på hver eneste produkt der ligner andre. Du spreder en masse ting der ikke passer. Det er ret interessant, når det er det du altid beskylder andre for.

0 0
TF 09-01-2014 12:43:22

Jeg kan se du har checket hvad du har skrevet og set du er godt tilstede så det behøver jeg jo ikke dobbet checke for dig :-)

Jeg tror ikke der er nogen grund til jeg bliver ved med at gentage hvad jeg har sagtså læs mine tidligere indlæg de gælder stadig fint :-)

0 0
09-01-2014 14:05:34

Nej nej, så nemt slipper du sq ikke. Du proklamerer at jeg var vild med at diskutere kopiering da ios7, og eftersom du kalder mig dobbeltmoralsk må jeg jo have syntes at det var noget forfærdeligt noget apple gjorde. Så jeg vil gerne have at du beviser dine løgnagtige beskyldninger. Jeg har vist dig hvor du skal lede, så kom i gang. Ellers lad være med at beskylde mig for ting jeg ikke har gjort!

0 0
TF 09-01-2014 20:59:22

Jo jeg har sagt hvad jeg skulle så hyg dig Hr. Dobbelt moral :-)

0 0
09-01-2014 21:19:14

Jamen det er så også ok hr. Halen mellem benene...... Hygge og tak for denne gang...

1 0
08-01-2014 23:22:42

Men du kan jo læse lidt i den her artikel, hvor jeg jo er helt oppe at ringe. Og sviner apple til:

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ios-7-er-en-reinkarnation-af-windows-phone-og-android,lid.27654/

Eller et udsnit fra artiklen da ios 7 blev officiel:

Thomas Larsen · 13-06-2013 12:27:21
Forresten skal vi nok alle til at acceptere at der nok ikke er meget, hvis noget overhovedet, i nudagens mobiler som ikke er taget fra folk langt før mobilen blev opfundet for ikke at tale om den moderne smartphone.
0 0
N · 13-06-2013 12:56:11
Ja vi er nok nået dertil, eller er tæt på. Derfor ville det også være dejligt hvis alle i industrien lagde advokaterne på hylden, da alle alligevel låner hos hinanden :D

Thomas F, for sidste gang. Du har ikke en skid styr på hvad der foregår. Og hvis jeg nu skulle gå ned af din boldgade, og lege børnehave, så ville jeg beskylde dig for at lyve!

7 0
Peter Lyck 08-01-2014 08:57:44

Om det er nok til at køre en sag, må tiden vise.

At der er visse kraftige ligheder til Metro er der jo ingen tvivl, så kan Samsung sige hvad de vil. Og netop her kan man jo så undre sig over at de ikke benytter Windows RT... nå ja der er forklaringen vist Windows RT er jo en gang skrammel.

0 0
Nikolai 08-01-2014 08:22:23

Det vil jeg egentlig give dig ret i. Thomas har en bedre sag her end han plejer. For mig var det bare den berømte dråbe.
Og så var det egentlig underordnet om manden har ret eller ej. For kommentarerne følger den samme skabelon hver eneste gang. Og det er det, jeg er træt af at læse.

0 0
TF 08-01-2014 15:14:59

Så lad være med at læse det, det er der ingen der tvinger dig til eller hva ?

0 9
Mirzad 08-01-2014 23:29:52

Man kan vende det om og sige til dig: så lad være med at skrive samme l**t hver gang en artikel handler om Samsung..er der nogen der tvinger dig til det?

9 0
TF 08-01-2014 23:40:16

Nej jeg vælger selv ikke at tage hensyn til over følsomme sammy fanboys som dig, så jeg har det fint med at kritisere firmaer der laver noget skidt og fortsætter med det så længe jeg har lyst.

0 1
Mirzad 08-01-2014 23:57:37

Hehe..hvad er det der får dig til at tro jeg er "Sammy fanboy"?
Jeg har i øvrigt ikke brug for din såkaldte "hensyn", men bliv du bare ved med at være Mobilsidens klovn.. :D

1 0
TF 09-01-2014 00:16:50

Det er taget ud fra en samlet vurdering af dine indlæg og opførsel når samsung bliver kritiseret, du ved der hvor du bliver barnlig og sviner folk til fordi de siger sandheden om sammy, som feks buhu du er dum, du er en klovn osv osv med andre ord mirzad 5år :-)

Det er da heldigt du ikke har brug for hensyn som sagt så har jeg valgt ikke at vise hensyn overfor jeres overdrevne følsomhed :-)

0 1
Mirzad 09-01-2014 00:26:52

Tja..din vurdering må du selv stå til regnskab for. Jeg har ikke noget imod at folk kritisere Samsung eller Apple for den sags skyld, det er måden man fører kritikken på der er interessent. Du er en vaskeægte hater..ikke noget der. Du sviner andre til og så beskylder du mig for det! Hurra for "dit voksne syn" . Det er sjovt at du er så ivrigt efter sandheden kun det gælder Samsung..det finder jeg underholdende.
Som tidligere nævnt er jeg nødt til at tale til dig som 5 årig, idet du ikke kan begå dig i voksnes kredse. :)

7 0
TF 08-01-2014 01:07:26

Gad vide hvor mange mill samsung ender med at betale denne gang :-) god fonøjelse til MS's advokater med at rive dem rundt det skulle ikke være så svært denne gang ;-)

1 19
Peter Frederiksen 08-01-2014 12:50:18

Det ligner at Flipboard Inc, som er partner i Magazine UX, hvor Note 10.1 (2014) også har integreret Flipboard i systemet...

Det nye "Magazine UX" er baseret på Widgets og højst sandsynligt Flipboard..
På billedet i artiklen er der tale om 4 Widgets og intet andet, hvilket er tydeligt i denne Video..
http://goo.gl/mzEGRa

Så det ligner at Samsung har lavet en masse App Widgets til at understøttet deres Magazine UX.

Både Widgets og Flipboard "Tiles" er ældre end WP7!

9 1
Mirzad 08-01-2014 02:27:09

Here We go...again.. ;)

17 0
TF 08-01-2014 03:34:52

Åhhh nej det er samsung politiet :-)

1 14
Nikolai 08-01-2014 05:38:05

Thomas, jeg tror vi har forstået det efterhånden.
Du kan ikke lide Samsung og alt de står for. Men behøver du virkelig komme med den samme kommentar hver evig eneste gang, der er en artikel om Samsung?
Set er lidt trættende at læse og medvirker ikke just til en behagelig tone eller god debat herinde.
Jeg ved godt du ikke er den eneste fanboy fra den ene eller anden lejr, men I kører virkelig i den samme rille.

11 1
TF 08-01-2014 15:11:06

Jeg tror du har misforstået nikolai, du har ret i at jeg ikke bryder mig om samsungs reklamer/tilsvining af andre og arrogancen overfor deres kunder som de for tiden ligger for dagen, men jeg har indtil flere samsung produkter og er også efter andre producenter når de gør noget forkert, bare se LG vs Nokia for et par dage siden.
Jeg tror det store problem er at samsung fans er lyn hurtige til at hakke på andre/andet men de er selv meget følsomme og kan ikke tåle kritik af deres ting.
Du skal dog have tak for den pæne tone, det er ikke ofte man ser den fra samsung fans.

0 11
Jonas_a 09-01-2014 13:46:00

Thomas F, du bryder dig ikke om Samsung og man kan nemt konstatere at du nærmest hader dem, på den anden side påstår du at du ejer flere Samsung produkter! Går du nogensinde op i noget der hedder troværdighed???

5 0
Nikolai 08-01-2014 15:52:51

Hvordan udleder du af mit indlæg at jeg er Samsung-fan? Jeg er på ingen måde mere samsung-fan end jeg er fan af så mange andre producenter.
Du tolker på min kritik i stedet for at tage den til dig.
For at svare på hvorfor jeg ikke bare lader være med at læse dine kommentarer:
Kort og godt, fordi jeg håber, at du på et tidspunkt kommer ud af rillen. Du er jo ganske velformuleret og har nogle meninger. Men det er bare ærgerligt, at du hellere vil bruge tid på at skrive fjollede og provokerende/konfliktoptrappende indlæg i stedet for saglig og vedkommende indlæg.

7 0
TF 08-01-2014 19:09:51

Jeg tager ikke din kritik til mig fordi jeg mener at du har ramt ved siden af.

Du har travlt med at dømme mig til at være noget/mene noget men du bliver fornærmet over jeg gør det samme med dig :-)

Vis du ikke kan lide lugten i bageriet.....

0 0
Jonas_a 09-01-2014 13:52:34

Efter at have fulgt med i de forskellige tråde her på siden, må jeg sige at du aldrig tager nogen som helst kritik til dig!
Du tror at du altid har ret og alle der ikke er enige med dig rammer ved siden af!

For en ordensskyld må lige skynde mig at sige det, altså før du beskylder mig at være Sammy! fan:
Jeg har en iPhone 4S og en ældre iPad, men mit tv er Samsung.

5 0
Nikolai 08-01-2014 20:00:07

Altså, når du gang på gang skriver dårligt om især Samsung, så kan jeg da ikke tolke det anderledes end, at du ikke kan lide dem? Eller er det i virkeligheden som i det gamle ordsprog: Den man tugter elsker man? ;-)
Der er da helt klart nogle sager, som Samsung ikke kan være stolte af, f.eks. den med batteriet.

Det er helt fint, at folk har forskellige meninger. Det er det, der gør en debat spændende og interessant.

I øvrigt er jeg på ingen måde fornærmet. Det må du også meget gerne fortælle mig hvor du ser?

Hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet er det fordi, der er noget der er brændt på. Så tager jeg en sludder med bageren og får ham til at tage sig sammen. Lidt lige som her...

10 0
TF 08-01-2014 21:32:31

Det kunne også bare være at jeg skriver oftere om samsungs skidt fordi samsung oftere end andre laver skidt og i højgrad her for tiden, har du tænkt over det ?

Du har nu snakket med bageren men bageren er ikke enig i dine holdninger/meninger og så er den ikke længre ;-)

0 9
Nikolai 08-01-2014 21:40:39

Ærgerligt ærgerligt, så må vi andre nøjes med uspiseligt brød og ubrugelige kommentarer.
Synd for debatten.

10 0
TF 08-01-2014 22:44:56

Det er så din mening :-)

0 1
Nikolai 08-01-2014 15:54:27

Og jeg kan jo ikke vide på forhånd, om indlægget er noget værd ;-)

0 0
Mirzad 08-01-2014 04:01:45

Tja..Kan nu også godt lide min iPad..men hvad var det nu du var? :)

0 0
TF 08-01-2014 14:58:01

Hvad du mener andre er ændre jo ikke på hvad du er, men godt forsøgt :-)

0 0
Mirzad 08-01-2014 23:13:44

Kan kun sige i lige måde Thomas! ;)

0 0
TF 08-01-2014 23:41:57

Ja du kan vel ikke finde ud af andet ;-)

0 0
Mirzad 08-01-2014 23:58:22

Kan du da? ;)

0 0
TF 09-01-2014 00:18:19

Det behøves ikke det var ikke mig der ikke kunne finde på noget at sige ;-)

0 0
Mirzad 09-01-2014 00:29:58

Der er ikke meget du er i stand til at forstå.. ;)

0 0
TF 09-01-2014 00:42:33

Som sagt lille betjent sig til når du finder på et bedere svar end at gentage mit :-)

0 0
Mirzad 09-01-2014 00:44:05

Bedre svar til hvad "stor betjent"? :)

0 0
TF 09-01-2014 01:29:36

Wauw kan du gentage mig igen du er godtnok opfindsom :-) "bedre svar til hvad" det er vist dig der ikke fatter ret meget ;-)

Nå nu gider jeg ikke lege med dig mere lille ven og du skal jo have det sidste ord så god fornøjelse og hyg dig :-)

0 0
Mirzad 09-01-2014 01:45:11

Wow Thomas...bedre svar kræver bedre spørgsmål .. ;)
men det fatter du ikke alligevel..
Ja, går du bare og lege med dine dukke til du falder i søvn..det er jo langt over din sengetid. ;)

8 0
Naggie21 07-01-2014 23:51:53

For en gangs skyld, ser det ud til, at Samsung faktisk har lavet et stykke software, der ser rimelig fornuftigt ud. I hvert fald ved første øjekast. Men det ender vel med, at det hakker og lagger lige så meget, som TouchWiz plejer at gøre.

3 13