Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung klar med iMac konkurrent

Samsung klar med iMac konkurrent

Samsung har lanceret en desktop-computer som minder om en iMac-konkurrent. Også en ny notebook så dagens lys.

Samsung Ativ One 5 Style er navnet på en HD-skærm på 21,5” (1920 x 1080 pixels). Inden i skærmens kasse findes en Windows 8-computer drevet af AMD A6 Quad Core processor, 4 GB RAM samt harddisk på op til 1 TB.

Computeren har 2 stk. USB 3.0 porte, 2 USB 2.0-porte, HDMI indgang og udgang og multikort-læser.

Ativ One 5 ligner ret meget en direkte konkurrent til Apples iMac-produkter.

Ny top-bærbar med touch

Også en traditionel bærbar computer har set dagens lys. Navnet er Ativ Book 9 Plus.

Her får du 13,3” touchskærm på 3200 x 1800 pixels. Der er 8 GB RAM og op til 256 GB SSD-drev er understøttet.

Ativ Book 9 Plus kommer i konfigurationer med Intel Core i5 og i7 processor og Intel HD Graphics 4400.

Målene er 319.6  x 222.9 x 13.6 mm mens vægten ligger på kun 1,39 kg.

Hvornår Ativ One 5 Style og Ativ Book 9 Plus kommer i butikkerne er aktuelt ukendt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TF 21-06-2013 18:46:36

Jeg syntes Samsung Ativ One 5 Style design ser bekendt ud, hvor er det nu jeg har set det :-) men nej da samsung finder jo altid på deres eget design ;-)

0 0
Brylle 23-06-2013 11:28:09

Thomas F. er jo bare en fanboi, der forsøger at overbevise sig selv og andre om, Apple er verdens bedste firma, fordi han for nyligt har fået en brugt iPhone 3 i 12 års fødselsdagsgave.

0 0
TF 23-06-2013 14:09:41

Kære brylle jeg må skuffe dig jeg har pt en lumia 820 og iphone 5 så din beskrivelse holde ikke helt og med hensyn til min alder, ja det ville da være dejligt at være 12 igen men det kommer jo nok ikke til at ske, så jeg må leve med at være 34 med børn, ansvar og hele pakken :-)

Med hensyn til apple så syntes jeg såmænd ikke det er det bedste selvskab men jeg er bare så træt af at se dig og dine venner svine dem til og give dem skylden for alt ondt i verden uden der er nogen grund til det, bare fordi det er en trend at hade apple.

Var det nok information nok eller er der andet du vil vide ?

0 0
Peter Frederiksen 22-06-2013 15:32:49

@thomas
Helt enig det ligner en forstørret Samsung Tab 10 på et stativ...

http://goo.gl/kyJ0H den kan også ligne Ativ 3, hvilket jeg tror er mening...

Men det kunne være spændende at høre, hvor du mener de har fundet inspiration?

0 0
TF 22-06-2013 17:04:33

Apple blandt andet og jeg ved godt du ikke er enig men det kan jeg godt leve med :-)

0 0
Peter Frederiksen 22-06-2013 20:57:29

Så Ativ 5 er inspireret af Apple, hvordan ser du det?

0 0
TF 22-06-2013 22:31:57

Design, de ligner hinanden simpelthen selv tastatur og mus ligner, men som sagt jeg forventede ikke du var enig og det er helt ok med mig :-) det kan være vi ser forskelligt på det pga vi begge har en ret farvet holdning.

0 0
Peter Frederiksen 23-06-2013 14:22:59

Jeg syntes det er lidt tyndt, at du ikke kan uddybe dit postulat, men istedet sige vi er uenig...

Imac
http://goo.gl/wpI8P

Ativ 5
http://goo.gl/4hK2J

Imac Mus..
http://goo.gl/0cfZg

Hvor er det at Imac både mus og tastatur ligner hinanden?

0 0
TF 23-06-2013 14:58:51

Som jeg har sagt på det generelle design udsende, jeg syntes det er meget tydeligt at de er blevet "inspirerede" af apple men vis du er uenig er det fint med mig, det vil jeg ikke bruge mere krudt på.

0 0
Peter Frederiksen 23-06-2013 16:26:31

Kom nu Thomas, prøv nu at uddybe?

0 0
TF 23-06-2013 16:58:53

Jeg har sagt hvad jeg skulle, den ligner på det generelle design, det er ikke en tro kopi men klart inspireret er den, mere er der ikke at sige.

0 0
Peter Frederiksen 24-06-2013 12:18:59

Men Thomas det er jo ikke det du skrev, der er en vis forskelle på ligne og finde inspiration.

Du skrev "Design, de ligner hinanden simpelthen selv tastatur og mus ligner"

Så hvordan ligner de hinanden?

0 0
Peter Frederiksen 24-06-2013 12:23:51

Eller måske er du bare en Samsung "Hater" for at bruge din tankemåde? (set i andre tråde)

0 0
TF 24-06-2013 15:05:54

Nåå det er der du vil hen, jamen tak for snakken :-)

0 0
Peter Frederiksen 24-06-2013 19:14:40

Næ, det var det nu ikke..

Det var et simpelt spørgsmål, som skal ses i lyset af andre tråde, du deltager i.

Nu har jeg ikke gået på design skole eller lign., da jeg syntes af Ativ One designet ligger langt fra Apple, derfor kunne jeg godt tænke mig at hører, hvor du syntes at "Design, de ligner hinanden simpelthen selv tastatur og mus ligner"?

Men jeg for vel ikke rigtigt noget svar på dette?

0 0
TF 24-06-2013 19:52:23

Det vil jeg nu mene jeg har gjort, men vi tager den da gerne igen, det er det generelle look/design der minder om apples.

0 0
Peter Frederiksen 24-06-2013 21:54:00

Men uddyber ikke hvor du ser det generelle look og design.

Som sagt syntes jeg den ligner en forstørret Galaxy Tab 10, hvilket de fleste magasiner også har bemærket...

Slash gear..
"The ATIV One 5 Style comes with a full 1080p touchscreen display, but Samsung included a traditional keyboard and mouse for good measure, neither of which are anything special (as with most all-in-one machines). The back of the computer looks identical to many of Samsung’s mobile devices, sporting the white curvy plastic."

Hmmm.. Traditionel keyboard og mus..

Expert Review UK...
"the Ativ One 5 Style, a sleek all-in-one PC that takes plenty of design inspiration from the Galaxy Tab tablet range"

"the Ativ One 5 Style looks like an oversized Ativ Tab 3."

Engadget
"ATIV One 5 Style this afternoon, an all-in-one PC with a slim 4.5mm metal frame and a Galaxy-style white bezel."

0 0
25-06-2013 16:15:51

Peter i thomas' verden er det kun Apple der må lave rektangulære skærme. Og du skal tænke på at i hans verden der er samsung bare nogle usympatiske stoddere der ikke laver andet end at kopiere Apple, de er jo de eneste der kan finde ud af at lave design.

0 0
TF 25-06-2013 23:36:04

Det er ynkeligt du vil gøre alt for at svine mig til, du udtaler dig om hvad jeg mener og lægger ord i min mund som man kan se andet sted i denne tråd, det helt tilgrin og viser jo tydeligt hvad slags person du er, føj for .....

0 0
TF 22-06-2013 17:06:38

Jeg skal nok lige tilføje at det er en holdning jeg har hørt gentaget mange steder og fra mange forskellige.

0 0
21-06-2013 23:47:18

Lige lidt ekstra, citat fra Thomas F himself : Alle laver fejl, alle låner fra hinanden og alle selvskaberne er tiltider nogen arrogante egotrippere, så hvorfor hade et firma når du burde hade alle med de begrundelser du kommer med ?

Der findes mange andre. Kan du selv finde ud af hvad du mener?

0 0
TF 22-06-2013 01:01:17

Jeg siger bare de har "lånt" lidt, ikke at det er forkert, nu lægger du ord i min mund igen igen.

I havde så travlt da ios7 kom, er det så ikke iorden at jeg siger til når andre gør det samme ?

Hvor ser du nået i dit citat der er i konflikt med det jeg skriver her ?

0 0
22-06-2013 07:56:27

Hvis du var ligeglad, så ville du jo ikke kommentere på det. Dette er en af sine sædvanlige snørkelede troll poster, hvor du ikke står ved det du skriver. Det er sjovt at det altid er alle andre der misforstår dig.

0 0
TF 22-06-2013 11:33:10

Hvem siger jeg er "ligeglad" hvor står det i dit citat ? (igen lægger du ord i min mund)

Og du glemte lige:

I havde så travlt da ios7 kom, er det så ikke iorden at jeg siger til når andre gør det samme ?

Hvor ser du nået i dit citat der er i konflikt med det jeg skriver her ?

0 0
22-06-2013 20:17:59

Ja nu er det jo ikke samsung, LG, Sony, HTC eller google der vil gå i "total nuclear war" mod dem der "kopiere"....

Jeg kan bare ikke se hvorfor du skal blive ved med at kører rundt i det, når du i andre tråde syntes det er helt fint at man lader sig inspirerer... Det virker meget modstridende.

0 0
TF 22-06-2013 22:25:33

Jeg kan ikke se det er modstridende, men det kan jo være det er din fortolkning af det jeg skriver der er problemet.

Og igen:

I havde så travlt da ios7 kom, er det så ikke iorden at jeg siger til når andre gør det samme ?

Hvor ser du nået i dit citat der er i konflikt med det jeg skriver her ?

0 0
23-06-2013 06:29:58

Du syntes ikke det er modstridende at du i en tråd skriver at det er helt ok at lade sig inspirere af andre. Og så i en anden beskylde andre for at gøre det?

0 0
TF 23-06-2013 13:54:49

Jeg har ikke skrevet det er ok, hvor ser du det ? igen lægger du ord i munden på mig, jeg har skrevet at alle gør det og derfor er det ulogisk at kun hade en for det når alle er skyldige, så læs hvad jeg skriver og lad være at anklage mig for DINE fortolkninger.

0 0
23-06-2013 20:11:38

Du har ret, du har ikke sagt du syntes det var ok. Men du har ikke ligefrem været ude med riven ang. iOS7, og de har da i hvert fald også været henne og kigge over hegnet....

0 0
TF 24-06-2013 00:45:55

Det har jo ikke været nødvendigt at sige nået om ios7, det har i andre jo gjort så rigeligt ;-) og jeg gider altså ikke snakke andre efter munden bare for selv at kunne sige jeg har sagt nået.

0 0
21-06-2013 23:27:45

Nårh så man må ikke lade sig inspirere?

0 0
Styxx 21-06-2013 09:53:21

Damn en opløsning på den bærbar :) Har en ASUS Zenbook 13.3" med 1920x1080, og jeg er nødt til at have zoom på diverse hjemmesider for at kunne se noget :P

0 0
21-06-2013 08:40:40

Det var godt nok noget af en omgang blandet landhandel med de navne...Især Ativ One 5 style er jo totalt latterlig :D Men lækker bærbar.

0 0