Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung lancerer ny Exynos processor - nu med quad core

Samsung lancerer ny Exynos processor - nu med quad core

Samsung har længe været spået til lancering af ny Exynos processor, nu er den her endda med quad core.

Samsung laver næsten alt inden for tv, hi-fi, computer og tele. Deres SoC (system on chips) processorer har været produceret siden år 2000, men har aldrig rigtig slået igennem på markedet.

Samsung har ofte selv anvendt Exynos processorer i deres enheder, men har aldrig været udbredt i samme stil som eksempelvis Qualcomm har med deres processorer.

Det vil Samsung lave om på nu, med deres nye Exynos 4 quad processor på bare 32nm lover de en effektforhøjelse, på hele 100 procent i forhold til tidligere modeller.

Selvom ydelsen er blevet fordoblet, er strømforbruget blevet nedsat med 20 procent skriver de på deres hjemmeside.

Billedkvaliteten er kommet helt i top, 3D underholdning på konsol niveau og Full HD video afspilning, med multi format codec (MFC) understøttelse, hvilket gør enheder med denne processor i sig, i stand til at afpille næsten alle typer video, lover Samsung.

Processoren er endda blevet spået af flere medier, til at være i den næste Samsung topmodel, som forventes annonceret den 3. maj.

Herunder ses en lille video fra Samsung der viser deres processorer, også den nye Exynos 4 quad:

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
26-04-2012 14:14:37

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/Exynos/news_10.html En pressemeddelelse fra Samsung fra 29 september 2011

Så nu har denne processorer jo allerede en levetid på over 6 måneder, men er i 0% af alle devices - skandale og fiasko.

Er det ikke den vinkel du plejer at lægge på tingene Jacob?!

0 0
Jacob Smidt 26-04-2012 14:23:36

@CasperHN

Tror ikke du har læst det du linker til helt igennem, i dit link bliver dual-core processoren med 32nm akitekturen annonceret, ikke quad-core.

0 0
Zeb 26-04-2012 14:34:14

"Billedkvaliteten er kommet helt i top, 3D underholdning på konsol niveau og Full HD video afspilning, med multi format codec (MFC) understøttelse, hvilket gør enheder med denne processor i sig, i stand til at afpille næsten alle typer video, lover Samsung."

FullHD afspilning har vi da allerede i SGSII. MFC er nice men er ikke rigtig et problem. synes sjældent jeg støder på formater jeg ikke kan håndtere. Er det fordi SGSII også har MFC? Ved det ikke men i så fald er det ikke banebrydende. Grafikken er så vidt jeg har kunnet finde ud af en overclocket Mali400 - samme som sidder i SGSII også, så begrænset opdatering på den front.

Jeg er normalt pænt stor fan af Samsung og ved flere lejligheder blevet beskyldt for at arbejde for dem i kommentarer her på sitet fordi jeg har lovprist dem så meget, men jeg er altså ikke imponeret. Synes ikke de virker til at være foran konkurrenterne her på samme måde som Exynos'en i SGSII var foran Tegra2.

0 0
Benjamin Jensen 30-04-2012 03:14:06

Hvordan kan der være Full HD på en telefon, der ikke nærmere sig en FULL HD opløsning?

0 0
Jacob Smidt 30-04-2012 07:56:21

Fordi at telefonen igennem sin USB udgang kan afspille film via et specielt kabel, eller trådløst. Så hvis kilden kan modtage 1920 x 1080 pixel indhold så kan telefonen levere det :)

0 0
Benjamin Jensen 30-04-2012 14:22:20

Ja, se - det er en helt anden sag, men det tror jeg bare ikke den kan. I Samsungs eget reklame materiale, står der nemlig intet om det. Jeg har svært ved at tro, at cpu'en er kraftig nok til at afspille det uden at lagge.

Sjovt nok mener Samsung selv, at man kan afspille Full HD på deres telefon, hvilket jo ikke er sandt. Der er efterhånden gået en del inflation i hvad Full HD er for en størrelse.

http://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/feature.html

Full HD Recording & Playback
Be a star. Let the Samsung GALAXY S II’s video shooting capabilities bring out the celebrity in you. Featuring 1080p Full HD Recording, every moment is a potential masterpiece in the making. Capture the action in high resolution and in dual core speed, instantly play back your HD footage in incredible clarity on the 4.3” SUPER AMOLED Plus display.

0 0
Jacob Smidt 30-04-2012 15:25:05

Benjamin. Telefonerne kan idag optage og afspille FullHD, sådan har det alligevel været i over et år.

Hvis du kobler telefonen til en fladskærm der kan vise FullHD altså 1920 x 1080 pixel, så kan telefonerne idag altså afspille det uden problemer, både men Sensation og min tablet Asus Eee Pad Transformer kan afspille FullHD

0 0
Benjamin Jensen 01-05-2012 01:13:38

Hvad snakker vi om her Jacob? Er det 40 mbit/s bluray? Eller er det komprimeret ned til almindeligt HD, som bliver defineret af tv udbyderne? Altså ca. 6 mbit/s for TDC TV, eller 12 mbit for de fleste andre?

Jeg tvivler stadig på, at den kan afspille noget der ligner Bluray kvalitet, men også langt mindre tror jeg heller ikke den kan. Hukommelsen er simpelthen for lille, uagtet hvor hurtig cpu/gpuen er.

0 0
Jacob Smidt 01-05-2012 07:41:32

Der blev ikke snakket om kvaliteten af det den kan afspille, der snakkes her om hvor vidt den kan levere FullHD eller ej, og det kan den, FullHD er betegnelsen for en opløsning der hedder 1920 x 1080 pixels.

Tror ikke der er en topmodel på markedet idag der ikke kan levere en FullHD afspilning.

Ved jeg har afspillet komprimeret Blueray via min Asus tablet, og det afspillede den ganske fint.

0 0
Benjamin Jensen 01-05-2012 17:18:56

Ja, det er jo der begrænsningen kommer ind. Jeg kan se, at Samsung optager i 16 mbit, og iPhone 4S optager i 24 mbit, så helt tosset er det ikke.

Tak for oplysninger :)

0 0
Jacob Smidt 02-05-2012 08:18:37

Selv tak Benjamin :)

0 0
x