Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung laver grin med Apple-fanboys

Samsung laver grin med Apple-fanboys

En ny reklamevideo fra Samsung sætter fokus på Galaxy S II og sender drillerier i retning af de trofaste Apple-kunder.

Krigen imellem Samsung og Apple hærger i diverse retssale, og diskussionerne imellem Android- og iPhone-tilhængere raser på internettets mange fora.

Nu forsøger Samsung imidlertid at bringe humor - og ikke mindst Galaxy S II-smartphonen - i centrum med en reklamefilm, som gør nar ad Apple-fanboys i køen til den nye iPhone 4S.

"Jeg kunne aldrig købe en Samsung - jeg er kreativ," siger en af personerne i køen.

"Mester, du er barista," lyder svaret fra vennen, der står ved siden af.

En anden iPhone-køgænger er frustreret over, hvordan omverdenen skal kunne se, at han har opgraderet, når der ikke er forskel på designet.

Se videoen herunder eller via dette link til YouTube.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per 25-11-2011 22:54:36

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

0 1
Hans Jákup Danielsen 26-11-2011 13:07:29

"you are a barista"

0 1
26-11-2011 12:46:37

Yup, cerative within the borders of iOS ;D

0 1
kasper 25-11-2011 11:55:11

Hvordan kan i tro at det er folk der står i kø til en Applebutik? Og ordet Apple-fanboys er ligefrem et nedværdiende udtryk. Der nævnes intet om Apple eller iPhone i reklamen!
Alle ved at folk altid står i kø når der bliver lanceret et nyt produkt. Jeg nævner i flæng den nye Colgate tandpasta med hindbærsmag, den nye finanslov og ikke mindst glidecreme med baconsmag!

0 0
Thomas Kristensen 25-11-2011 19:32:00

@kongkrogs

Sjovt du skriver præcis det samme på beep :)

0 0
Cebastian 25-11-2011 16:36:53

Øøøøhm, har du overhovedet fuldt med? Der er mange hints der påpeger at det netop ER en iPhone 4S de snakker om (; Såsom; en der læser batteritiden ikke er særlig god. En som klager over, at folk ikke kan se at han har opgraderet. Så er det hele den måde folk står i kø og venter. (Eks: Folk stod i kø til en åbning af en helt ny Apple Store i usa, og butikken var ikke en skid anderledes fra andre butikker, og de havde slet inden åbningstilbud.. så hvorfor står folk i kø..?) Og de spørger om den har 4G ... :) Der er klokkeklart tale om iPhone 4S, og reklamen har jo netop den målgruppe; folk som følger med og ved hvad der er blevet snakket om ved iPhone 4S.

0 0
Kokomo 25-11-2011 15:01:04

Prøv at se på forretningen ? Der står godt nok ikke apple, men kunne godt ligne deres forhandler.
"If it looks the same, how will people know i've upgraded?"
Hvad tror du han snakker om? Det begynder med "i" og slutter på "Phone"

0 0
DaaN 25-11-2011 15:24:51

De står med hver deres iphone og hører musik, bl.a 1 står med sin ipad.. Flere af dem ser ikke for intelligente ud, så jo, jeg er skam overbevist om det er en Æble Butik :D

0 1
Cebastian 25-11-2011 16:39:11

Nå ja :D Og alle de hvide "fantastiske øretelefoner" xD Brand!

0 0
Tommy 25-11-2011 13:46:16

Baconsmag, drool! Hm jeg tænder sgu på det forkerte køn, måske man skulle blive bi?
Anyways, selvom reklamen er ganske sjov, er den ingenlunde rigtig for dem der køber i4(s) gør det for brandingens skyld og ikke nødvendigvis fordi den er den bedste...
Så selvom GS2 er bedre på mange punkter (især med 4g) så er den ikke relevant for mange pga brandværdien.
Jeg har utaalige gange testet min Nokia N9 mod min kærestes i4 og datahastigheden(download) er ca 3-4x hurtigere på N9eren selvom vi har samme udbyder og står samme sted, men det betyder jo ikke man ikke kan være tilfreds med en langsom telefon. Design og makreting idag spiller en ufattelig rolle og det skal Samsung og Nokia indse - før det sker bliver ingen af dem nummer 1 brand (jeg snakker ikke om solgte enheder, med apps, eksponering omtale mv.)

0 0
DaaN 25-11-2011 15:19:18

Tommy@ Jeg forstå ikke heelt :) Du skriver således.. "Så selvom GS2 er bedre på mange punkter (især med 4g).."

Jeg undrede mig lidt.. Samsung Galaxy S2, har da ikke 4G Support? Har telefonisk spurgt Samsung Support, som siger det samme :-) Eller har jeg misforstået dig, når du skriver at Samsung Galaxy S2 er bedre pga dens 4G?

0 0
Tommy 25-11-2011 16:00:16

i US kan den fås med 4g...

0 0
Urbanus 25-11-2011 14:57:47

Det er vel det en reklame som denne skal være med til at ændre på

0 0
Tommy 25-11-2011 16:04:43

Tja, man bliver ikke unik ved at gøre grin med andre, men ved at fremhæve hvad man kan frem for de andre. Her viser de jo bare at det er en større skærm og med 4g - ikke alle vil have større skærm end 4". Personligt ser jeg 4,3" som lige en cm for stor da ~4" passer perfekt til min hånd. Min N9 ligger perfekt og jeg kan bruge den med 1 hånd, den kunne jeg ikke med GS2.
4g, tja det er de ikke ene om... (det er de så heller ikke med skærmstørrelsen)
Reklamen siger meget lidt om SAmsungs værdier og er derfor i branding-øjemed ret dårlig. Men den skaber da lidt debat og lidt omtale og det er også fint, men Samsung er jo ikke just ukendte og heller ikke deres GS2-model.

0 0
kasper 25-11-2011 11:56:49

Spøg til side. Sjov reklame, den give dog ikke noget information om produktet, hvilket den nok heller ikke skal. Et godt grin er altid dejligt!
Flame away.
God fredag.

0 0
peter 25-11-2011 11:08:29

:-)

0 0