Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung lover strøm nok til hele dagen

Samsung lover strøm nok til hele dagen

En smartphone skal holde strøm en hel dag fra morgen til aften, mener Samsung.

Blandt de mest frustrerende ting i verden er, når ens smartphone, midt på dagen, pludselig løber tør for strøm. Men sådan skal det ikke være i fremtiden, mener Samsung.

Ifølge CNET.com har Samsung et mål om, at alle deres smartphones der kommer på gaden i år, skal kunne bruges hele dagen, uden opladning undervejs. Dog forudsat at mobilen anvendes ”gennemsnitlig til moderat, tung brug”.

 - ”Fra du står op til du går i seng skal du ikke bekymre dig om batteritiden,” sagde Kevin Packingham fra Samsung i et interview med CNET.com under CES-messen.

Samsung vil gøre batterierne større og arbejde med hvordan telefonens strømforsyning fungerer. Forskellige funktioner skal desuden optimeres, så de bruger mindre strøm – et eksempel kan være hvordan mobilen håndterer søgninger efter trådløse netværk.

Generelt har producenterne fået vanskeligere ved at holde en fornuftig batteritid på produkterne, da skærmene med årene er blevet større, processoren hurtigere – og at forbrugerne anvender deres mobil mere end tidligere.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 23-01-2012 15:20:12

iPhone / iPads holder ofte strøm i flere dage :) i hvert fald for mit vedkommende.

0 0
22-01-2012 14:08:34

Med et standard batteri, en del surf og lidt spil kan min SGSII holde en hel dag(ikke at forveksle med et helt døgn, men nu er jeg en af de få personer i Danmark med elektricitet i huset således at jeg kan lade min mobil op og en seng jeg normalt sover i imens om natten).

Med Samsungs ekstra og større batteri som ikke koster alverden bliver levetiden sjovt nok endnu længere og JP, den koster stadigt mindre end en iPhone 4s

0 0
Footiefan 22-01-2012 19:14:08

Heldigt at du altid sover hjemme så, ellers ville du jo ha' et problem ;-)

Og hvorfor altid den med prisen - hvad har det med sagen at gøre? Forstår bare ikke sammenhængen...

0 0
hellas7 20-01-2012 17:54:42

Min bror tømmer sin gsII på 10-12 timer så de har da et stykke vej endnu

0 0
23-01-2012 09:24:15

Det gør min kone også med hendes iphone4, hvor vil du hen med det ?

0 0
Footiefan 23-01-2012 09:57:06

Måske hentyder han til selve artiklen, den handler jo om Samsung og strøm - bare et hint ;-)
Men det bliver tydeligvis taget meget personligt. Her må man ikke tale negativt, fy ha ;-)

0 0
23-01-2012 15:57:28

Intet personligt, men nu ved jeg at personen er mere end glad for iOS enheder, så ville jeg bare påpege at forbrug og batteritider hænger sammen. Så selv en iphone kan suges tom på relativt kort tid ;D

Jeg er aldrig personlig, men bliver da nødsaget til at reagerer på usaglige indlæg.

0 0
Footiefan 23-01-2012 20:43:41

Usaglig..... Okay så ;-)

0 0
24-01-2012 08:35:09

usaglig som i: Min fætters SGS2 kan holde batteri i 3 dage....ergo må SGS2 have et vildt godt batteri.

0 0
Footiefan 24-01-2012 09:33:25

Er der da en grund til, at folk skal lyve om den slags? Altså det er jo ikke statshemmeligheder det her...
For det bliver vel svært, hvis man skal vedlægge prints/grafer over batt.forbrug, for at kunne få lov til at skrive en bemærkning herinde ;-)

0 0
24-01-2012 13:14:09

Nej men ens batteri tid er da dybt afhængig af dit forbrugs mønster....Hvis hans bror kører sin SGS2 tør på 10 timer, så vil jeg vove den påstand at så har han den i hånden (og bruger den selvfølgeligt) fra han vågner til den løber tør, ellers skal han få den tjekket...

0 0
JP 20-01-2012 11:28:18

;-)

0 0
zwixo 20-01-2012 12:40:03

Ja, og her gik jeg og troede at Apple havde patent på det der "strøm nok" - hvordan kan man begå den fejl ikke at have taget pantent på det!?! - epicfail Apple....EpicFail.
;)

0 0
20-01-2012 13:52:33

+10.000

0 0