Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung lurer på Galaxy S5 i aluminium - og med nyt styresystem

Samsung lurer på Galaxy S5 i aluminium - og med nyt styresystem

De seneste Galaxy S5-rygter sender Samsung på researchtogt inden for aluminium og magnesium. Derudover er Tizen-styrestemet i spil til det kommende smartphone-flagskib.

Samsung Galaxy S5 (Kilde: Mobileaks)
Samsung Galaxy S5 (Kilde: Mobileaks)

Det kan være slut med plastikbagsiden på den næste version af den populære Galaxy S-smartphone fra Samsung.

Ifølge International Business Times har elektronikgiganten således sendt folk til Vietnam for at undersøge mulighederne ved aluminium- og magnesium-komponenter i forbindelse med udformningen af Galaxy S5 og andre fremtidige Samsung-mobiler.

Derudover mener rygtesmedene at vide, at der er mulighed for at se Galaxy S5 i to varianter med hensyn til styresystemet. Android vil stadig være bærende, men til gengæld kan det nye Tizen-styresystem, som Samsung har udviklet i samarbejde med Intel, også komme i spil. Man kan dog spekulere i, om en Galaxy S5 med Tizen ikke vil få et andet navn, selvom hardware skulle være nøjagtig den samme.

Ifølge International Business Times har Samsung topchefen Boo-Keun Yoon medgivet, at firmaet har tænkt sig at bruge Tizen til at forbinde alle deres produkter, hvilket i så fald inkluderer mobiler og tablets.


Læs også:
Samsung udbyder 4 millioner dollars til at fylde apps i Tizen app store
Samsung BADA afløses af Tizen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

lape 24-09-2013 23:39:52

Håber ikke de skifter. For samtlige alu telefoner jeg har haft, ser ud af helvede til efter få måneder modsat min S3 og S4, hvor førstnævnte har været tabt utallige gange, den har ikke én ridse...

0 0
25-09-2013 07:07:42

Man kunne jo håbe at de valgte andet end aluminium, da det jo er et meget blødt metal. Desværre så ryger vægten så nok hurtigt op :-\ så ja, nok kun godt hvis de holder sig til plastik.

0 0
25-09-2013 09:24:58

Ellers er der også rygter om at bruge magnesium, hvilket ville gøre det bedre end aluminium.

http://cdiichinadirect.wordpress.com/2012/04/04/magnesium-is-called-the-metal-of-the-future-for-a-reason-lillian-wong/

0 0
Jesper 20-09-2013 10:50:38

Hvis billedet til artiklen er autentisk, så er det jo en tro kopi af Sonys designsprog.

Synes ellers at Samsung i det mindste skulle roses for at have opnået en unik designidentitet med Galaxy 3 og 4 - som LG godt nok har kopieret.

0 0
hotpop 22-09-2013 13:32:05

Der er INTET der minder om Sony i det design.
Har du glemt at pudse brillerne? ;)

0 0
TF 23-09-2013 03:56:19

Det er vist dig der har brug for briller :-)

0 0
20-09-2013 13:28:51

Here we go again......

0 0
TF 20-09-2013 23:59:13

Han har da ret, de billeder vidser da en tydelig inspiration som du kalder det ;-)

0 0
21-09-2013 06:29:15

Fuck du bare over i dine bolche iPhone tråde.....

0 0
TF 21-09-2013 13:08:30

Ud fra din reaktion må man sige at sandheden gør ondt :-)

0 0
21-09-2013 13:27:14

Det her bliver min sidste til dig: hvorfor skulle en tegning fra en der intet har med samsung at gøre, gøre ondt på mig? Der er meget lang tid til der kommer en efterfølger til S4, og det er jo slet ikke sikkert den bliver i metal. Du er som sædvanlig et kæmpe fjols, der ingen hjerne har og fører sig frem som en på 10 år. Fis du nu bare over i Apple kommentarerne og leg Apple politi.

0 0
TF 21-09-2013 17:20:23

Sådan som du opføre dig og dit sprog valg når du skriver er det vist tydeligt hvem der opføre sig som en 10 årig.

En ting er dog sikkert, du kommer aldrig til at bestemme hvor jeg skriver eller om hvad, stol du trykt på det min ven.

0 0
hotpop 22-09-2013 13:32:48

Godt skrevet.

0 0
21-09-2013 13:31:11

Lige til slut, kan Sony's Z så foldes på midten som det her koncept? NÅRH NEJ!

0 0
Per Kofod 20-09-2013 12:05:10

Nu skal man nok ikke regne for meget med lækkede billeder så lang tid før telefonen skulle komme på markedet. Den endelige udformning, er sansynligvis ikke besluttet endnu

0 0
serpent 20-09-2013 08:55:28

Jeg giver altså ikke slæbe rundt på en mursten. Plastik er dejlig let og mobilen er stor, så det giver mening.

0 0
Jan Christensen 21-09-2013 18:37:24

Ned i fitnesscentret:-)

0 0
21-09-2013 19:46:49

Ha ha ha ha......... Hvor originalt :-)

0 0
20-09-2013 16:35:15

Det kommer an på materialet og grunden til at bruge det. Hvis det er for at gøre den mere holdbar er jeg med. Men hvis det bliver ligesom Apple, så gider jeg sq ikke. Så holder det ikke til en skid, og bliver grimt i løbet af no time.

0 0
Jeppe Andersen 22-09-2013 08:17:35

Aldrig haft problemer med mine æble telefoner.

0 0
22-09-2013 09:20:21

Nå okay. Jamen så er det jo nok mig der er forkert på den, når nu du kke har haft problemer. Gad vide hvorfor der så ligger alle de iRep butikker i selv de mindste flækker, når nu de er så holdbare... Og det er også lidt sjovt at vi snart har skiftet sindsygt mange skærme på mit arbejde... Men det m jo være i mine drømme, for dine har aldrig fejlet noget....

0 0
TF 20-09-2013 23:57:27

Som vi har set i mange videoer holder iphone 5 lige så godt som sgs3/4 :-) og med hensyn til atblive grimt så er det jo bare et spørgsmål om at behandle sine ting ordenligt ;-)

0 0
Bo 19-09-2013 14:14:34

Jeg tror ikke Samsung har tænkt sig at sende deres flagskibsmodel på gaden med et helt nyt styresystem. Det vil være rimelig risikabelt at gøre, og vil kunne sætte deres forretning over styr.

Mon ikke de sender den på gaden enten med et andet navn, eller gør så man kan få den både med Android og Tizen?

0 0
19-09-2013 14:43:00

Er det ikke goså det der står? :D

Derudover mener rygtesmedene at vide, at der er mulighed for at se Galaxy S5 i to varianter med hensyn til styresystemet. Android vil stadig være bærende......

0 0
Dade 19-09-2013 12:58:44

den kommer med Tizen styre systemet, et nyt styresystem skal da altid prøves at lege med

0 0
Robert 19-09-2013 14:02:51

Er jeg også. Det er vel også ved at være på tide at der kommer nogle mobiler på markedet med Tizen, vi har godt nok hørt om det længe efterhånden.

0 0