Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Note 4 udsat for bøjetesten

Samsung Note 4 udsat for bøjetesten

Samsungs kommende top-phablet, Galaxy Note 4, får samme hårdhændede behandling som Apples iPhone 6 Plus. Konklusion: ja, den bøjer også.

Det skabte højt-trendende Twitter-bølger da Apples nye darling, iPhone 6 Plus, viste svaghedstegn under fysisk pres. Hele affæren bredte sig viralt da YouTube-bloggeren Unbox Therapy bøjede stormobilen med de bare næver. Hashtag #bendgate blev til, og Apple har siden forsvaret deres design.

Læs også: Samsung Galaxy Note 4 - Stadig den største [FØRSTE KIG]

Nu flexer Lewis Hilsenteger fra Unbox Therapy igen en topmobil. Denne gang er det Samsungs forsvarende hersker blandt phablets der udsættes for hårdhændet bøje-test.

Ja, den bøjer

Samsung Galaxy Note 4 er den koreanske gigants ypperste indenfor mobiltelefoni, men i modsætning til forgængerne, indgår der nu også aluminium i konstruktionen.

Læs også: Samsung Galaxy Note 4 først til november

Under Lewis Hilsentegers seneste test lider Samsungs nye Note samme skæbne
Hilsenteger pointerer dog, at Samsung Note 4 ikke deformeres nær så meget som iPhone 6 Plus: ”det er ikke nær så voldsomt som hos iPhone 6 plus, men sjovt nok bøjer den nøjagtig samme sted som på iPhonen: lige under volumenknapperne

Det lykkedes samtidig for at Lewis at rette Note 4 ud igen efter den hårdhænde behandling.

Plast er bedst – til bøjetests

Den nye video rejser endnu en gang spørgsmål ved aluminium som materiale til smartphones, for forgængeren til Note 4, som udelukkende består af plast, kan bøjes og vrides endnu hårdere uden at få synlige, permanente skader.

Hos Anandtech.com er argumenterne for metal og plast sat op mod hinanden. Konklusionen er ikke entydig, aluminium og plast besidder forskellige kvaliteter og ulemper som skal sættes op mod hinanden.

Se også: Så meget bøjer de forskellige topmobiler

Anandtech pointerer at aluminium er bedst til at beskytte interne komponenter mod varme og er bedre til at modstå ridser og stød. Ulempen er dog, at det er dyrere at fremstille.

Plast derimod, besidder klare fordele da det ikke blokerer for antennens signal. Samtidig kan plast deformeres og rette sig selv ud uden at lide skade. Kosmetisk er plast også modstandsdygtig overfor ridser da det kan indfarves, og ridser bliver mindre tydelige.

Hvad der er bedst i din mobil afhænger derfor hvad der er vigtigst for dig. Men en ting er sikkert, plast er bedst til bøjetests.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

11-10-2014 13:22:34

Til mobilsiden.dk: Kunne i ikke godt skrive når i fjerner poster ? Det er jo komplet umuligt at finde hoved og hale i debatterne, når i har været inde og lege gud?

1 1
peter 09-10-2014 23:55:37

TF, pas nu på blodtrykket. Du tager det meget personligt! Der er jo dårligt et kommentarspor apple/samsung uden du er helt tændt. Jeg håber du er glad for dine Apple produkter; )

6 4
TF 10-10-2014 00:26:02

Jeg er så afslappet jeg syntes bare de kære fanatikkere der har skabt sig længe nu over apple skulle udstilles for deres dobbelt moral.

Og jeg elsker alle mine ting tak lige meget hvor de kommer fra, selv min bluray afspiller fra samsung ;-)

6 528
Tbm2 10-10-2014 14:12:27

Hvordan er det overhovedet muligt at høste alle de dislikes?? O.o

5 2
TF 10-10-2014 17:23:47

Aner det ikke men det er jo alligevel bare mobilsidens forsøg på at ligne nationen så der er forhåbeligt ingen der tager det seriøst.

5 519
Naggie21 10-10-2014 21:32:56

Eller også blev folk trætte af, at høre på dit konstante brok over Android ;)

5 2
TF 10-10-2014 21:46:23

Mere mundgylde fra dig, så længe dig og dine platte små venner sviner apple og andet uden grund så længe skriver jeg sandheden om android og jeres elskede samsung, så i styre helt selv hvor meget i vil se til mig ;-)

2 542
Naggie21 10-10-2014 23:18:36

Hvornår sviner jeg Apple? Det har jeg aldrig gjort. Jeg udpensler deres fejl, men det gør jeg også med Android.
Og så skal du ikke sige jeg elsker Samsung. Hader deres plastikskrammel.

4 0
TF 10-10-2014 23:36:25

Jamen det er fint jeg udpensler også bare note 4'ers fejl her så det burde du jo intet problem have med ;-)

0 543
Naggie21 11-10-2014 01:29:31

Det har jeg bestemt ikke noget problem med. Største fejl behøver jeg ikke engang at kigge på den for. Den har TouchWiz. Det gør intet godt for Android. Næste problem er fake læder på bagsiden.
At den kan bøjes har jeg ingen kommentarer til, men det havde jeg heller ikke til iPhone 6 Plus.

2 1
TF 11-10-2014 00:44:30

Og jeg kritisere kun dem der svinede apple i iphone 6+ trådene og siden du ikke mener du er en af dem hvad er så egentlig dit problem ?

0 533
Naggie21 11-10-2014 01:32:17

At du kalder alle Android brugere for dobbeltmoralske og udtaler ting som: "så længe dig og dine platte små venner sviner apple og andet uden grund". Det er lige netop sådan noget jeg kalder for mundgylde.

Dertil kommer, at du brokker dig højlydt over, at Android fans er der med det samme, når der findes fejl på iPhone, men det er du så sandelig også, så snart der findes fejl på en Androidenhed. Så hvad gør dig bedre end dem?

6 2
TF 11-10-2014 03:35:42

Jamen så lad mig beklage vis jeg har været for hurtig til at skære dig over samme kam som de 6 fanboys der har været lidt for godt igang i apple trådene.

2 13
Tbm2 10-10-2014 18:02:16

Det er jo sindssygt, du får minimum 500 dislikes, på under 30 minutter...! Jeg tror at der er andre kræfter på spil her, er mobilsiden blevet hacket oder was?

3 1
TF 10-10-2014 20:11:35

tja det er vist kun mobilsiden der kan svare på det.

2 8
Peter Lyck 10-10-2014 10:11:42

Det er endnu ikke lykkedes for dig at udstille dobbeltmoralen, det er heller ikke så nemt med teknologi. Fejlen ved iPhone6 forsvinder jo ikke ved at Samsung har et lignende problem.

Der er en ting der gør Apple speciel, de fylder utroligt meget i medierne, ordet hype har de seneste år været nærmest synonym med Apple og iPhone, der er da ingen tvivl om det er en væsentlig årsag til at de tjener hvad de gør. Men når man puster sig op i alle medier(med mediernes accept), så må man også forventer at hver eneste fejl, uanset størrelse bliver pustet op til noget kæmpestort. Havde den tilsvarende fejl eksisteret på en telefon fra HUAWEII, så havde det højest ført til en enkel artikel på en medie som mobilsiden og det hele havde været glemt efter et par dage.

Om folk kan lide iPhone eller ej er jeg da fulkommen ligeglad med, men hypen omkring produktet er bare grotesk og især under Jobs tid, var hypen komplet ukritisk fra de store medier og er det stadig i høj grad. Det jeg er træt af ved Apple er at de bliver fremstillet som om de er noget helt særligt, deres produkter er ikke noget særligt, de har fejl som alle andre, låner(kopierer) fra alle andre, har styrker og svagheder som alle andre, de er dyre som... nåh ja som kun Apples produkter.

Det jeg prøver at pointere er at en iPhone bare en smartphone og intet andet, så hver gang du finder du finder de samme svagheder ved konkurrerende produkter så understøtter du sådan set bare min pointe intet andet.

Det jeg ønsker fra medieverdenen er en fuldkommen neutral anmeldelse af Apple og alle andre firmaes produkter, hvor de ene og alene forholder sig til produktet og intet andet, altså grundlæggende en anmeldelse hvor firmanavnet ikke nævnes en gang i selve anmeldelsen.

14 2
TF 10-10-2014 11:46:42

Jo det er såmænd lykkedes fint nok, de 6 fanboys skabte sig som vanvittige da det var apple der var problemet og nu er de stille og kommer kun med person fnidder og dårlige undskyldninger = dobbeltmoral

3 522
TF 09-10-2014 16:44:26

Det er sjovt når det er apple der har et problem står folk i kø for at skabe sig over det, men nu når det er samsung der har samme problem er der stille, men det var jo forventet :-)

Shawn S. Ø 10-10-2014 07:51:23

He he TF dit indlæg viser måske hvem det er som har de største problemer her. Tag det nu bare roligt du og Apple bliver ikke forfulgt. her er bare en masse mennesker som har en mening og som måske ikke lige er forblindede fanboys. God weekend ;)

7 3
Jeppe 09-10-2014 20:59:20

Kunne jo evt. have noget at gøre med, at 6 plus bøjer en del mere, som han også er så flink at nævne for os i videoen ovenfor.
Men ja, forventede da også en del Apple fanatiker ville begynde at kommentere på at den "bøjer" :)

5 5
TF 09-10-2014 21:35:37

Iphone 6+ kan bøje og det samme med note 4.

Det er vist ikke apples fanatikere der burde sige noget nu ;-) men tavsheden fra samsung/android fanatikerne siger jo en del om dem ;-)

3 526
Peter Frederiksen 10-10-2014 03:00:15

@Thomas

Der har været mange videoer med folk der bøjer (og knækker) smartphones uanset mærke, forskellen er ind til videre at nogle Iphone 6+ brugere har oplevet ved at have deres smartphones i deres forlommerne (og dels baglommer), hvilket jeg endnu ikke set andre el. få smartphone mærker har gjort.

Billederne i denne artikel skulle være efter Apples 9 rapportere sager om Bøjede Iphones og efter testen af Consumer Rapport test, som konkludere at #Bendgate var en storm i et glas vand (http://goo.gl/iZjbHk), men alligevel vel vælter det stadig med bruger billeder af bøjet Iphone6+, samt behårede billeder af Iphone6... (http://goo.gl/izjRss) (http://goo.gl/NjcEuK)

Samt har en iphone6+ bruger har været kritisk over for Lewis Hilsenteger fra Unbox Therapy, der var den første der bøjede en Ip6+ (og nu Note4) hvor han senere måtte konstatere at hans Iphone6+ bukkede under...
http://goo.gl/cbMdfs

En ting er at bevist at bøje smartphones, men om Note4 bøjer lige så let, ved at have i lommerne, vil kun tiden vise, og hvis dette er tilfældet ville jeg ikke holde tilbage for at kritisere Samsung for dette...

13 3
TF 10-10-2014 17:28:37

Mon ikke du bare finder en anden undskyldning til den tid, så vidt jeg husker var du ikke på banen da samsungs telefoner havde det med at brænde af under opladning heller.

0 515
Peter Frederiksen 10-10-2014 22:16:58

Thomas prøv at forhold til hvad jeg har skrevet, du har efterlyst en debat og kom med dine egne holdninger til Bendgate sagen og Note4bendgate, istedet for at køre dit sædvanlige fanboy trip...

6 0
TF 11-10-2014 03:41:27

Jeg har ikke efterlyst nogen debat, jeg efterlyste en reaktion på note 4'ers problemer som lader til at være de samme som iphone6+'s fra dem der var så hurtige til at svine apple.

0 529
Peter Frederiksen 11-10-2014 10:06:03

´Hvordan ved du, at Note4 har et bend problem?

0 0
TF 11-10-2014 12:41:43

på samme måde så du ved at iphone 6+ har.

0 530
Peter Frederiksen 11-10-2014 13:13:04

Har du set billeder af Note4 brugere, som har postet deres billeder af bøjede Note4?

0 0
TF 11-10-2014 22:42:00

Der er en note 4 der bliver bøjet i en video lige her i tråden hvad mere vil du have, hvad forskel gør en video af en der påstår at hans mobil er bøjet i lommen, den samme påstand kom ved lancering af 5s og siden har der ikke været noget, mærkeligt ikke ;-)

0 524
Peter Frederiksen 12-10-2014 04:19:37

Thomas, Der er ingen videnskab eller facts i videoer med folk som bøjer telefoner med deres hænder, da der ikke bliver oplyst om vores meget eller hårdt trykket er og det er ikke lige frem en simulation af real life, som f.eks. at putte den i lommen og gå, løbe, kravle, sidde, cykle osv.

Men når du nu vælger at bruge denne video i dit argument, hvis du bemærker hvad han siger til sidst om Note4 "With Alot of Force" og i denne video hvor han bøjer Iphone 6+ på gaden. http://goo.gl/7seQns Bemærk "That was easy to do!" og til sidst , så hvordan vil du fortolke dette?
(KINS)

Der er mere end en, hvis du brugte lidt tid på at læse og se de billeder som jeg har linket til, samt at det link med ham som bagetaliserede Bendgate, som senere selv blev ramt af den, hvis du brugte lidt tid, ville du kunne læse i tråden på reddit, at yderlige 8 debattører har fået byttet deres bøjede iphone6.

En Svensker nåede at nyde sin Iphone6 i en uge, en aften tog han en cykeltur til den lokale bar, med sin nye Iphone i lommen, hvor den efterfølgende så sådan ud.
http://goo.gl/n99Jmq
Som han skriver nederst har hans Iphone 5 overlevede denne tur 30 gange!

Note 4 har være ude i 14 dage i Syd Korea og Kina, ind til videre har jeg ikke set nogle billeder eller historier om bøjede Note4 eller Alphaer(udgivet for over et måned siden!).
og en søgning på ordret "bend" i forummet på Sammobile med 2.5millioner medlemmer får jeg 7 tråde, som absolut ikke har noget at gøre med bend devices http://goo.gl/gBgJyW

3 1
TF 12-10-2014 12:47:07

jeg har aldrig påstået at iphone 6+ ikke kan bøje, jeg siger bare at det kan note 4 også og det er pudsigt at det intet problem er for vidse personer når nu det var det med iphone 6+ ;-)

Ligemeget hvor småt det er så er alle nyheder store når det er om iphone, note 4 er folk ret ligeglade med i forhold til iphone og det kunne være derfor at der ikke rigtigt kommer ret meget frem om samsungs fejl, se bare da samsungs mobiler brøndte af under opladning og de prøvede at truede en til tavshed (dum ide), det var ikke en særlig stor nyhed, men havde det været apple så havde det været en helt anden sag.

0 533
Peter Frederiksen 13-10-2014 02:27:40

Øhhh, ja alle Smartphones kan bøjes til de når et kritisk punkt især dem af metal.

Så handler om for dig (og dit spanske inkvisitions trip), at såkaldte "S-sheeps", skal kritisere Samsung Note4 på baggrund af en mand bøjer note4 og om et problem der er ikke eksisterende (indtil videre)?

7 0
09-10-2014 23:02:44

Prøv dog for fanden bare for en gangs skyld at læse hvad folk skriver!! Der er ingen der er overrasket over at iPhone 6+ kan bøjes, den er i aluminium, et meget blødt metal. Det folk har været overrasket over, er hvor let den bøjer. Denne test viser jo fuldstændigt at note 4 kan bøjes, men meget mindre, og du kan finde tilbage i form. Dette er jo ikke det der skete med iPhonen, den var mega deform. Hvis du kiggede på det link jeg viste til den drop test, så ses det tydeligt at hvis den rammer på et hjørne, så trykkes det ind, så du ikke kan sætte en ny skærm i. Den er meget blød i metallet.

8 5
TF 09-10-2014 23:05:34

Og så startede de dårlige undskyldninger :-)

2 525
10-10-2014 06:04:29

Har du andet end løst krudt at skyde med? Eller kører vi igen tom snak og lunkne beskyldninger? Jeg syntes bestemt det var dig der efterlyste saglig debat? Men det er nok svært når man samtidig i samtlige artikler omhandlende iPhone 6,beskylder folk for at skulle være på nationen. Vi snakkes når du har noget andet end tom luft at komme med.

6 2
TF 10-10-2014 11:39:26

Det kunne jo være at du ville føle dig godt hjemme der ovre og de har altid plads til en lille hater som dig mere er jeg sikker på, så hop du bare der over :-)

0 515
Peter Lyck 10-10-2014 06:15:39

N hav lidt sympati med tf, de seneste dage har han opdaget at hans højt elskede iphone kun har fået en ny unik egenskab i snart 10 år, den kan klappes sammen, men ikke klappes op. Og nu ser det ud til at samsung igen har stjålet en af apples ideer og lavet noget der er smartere nemlig en telefon der også kan klappes op, det er smart og iphone 6 er endnu engang ved havne i skyggen. Hvis man går meget op i at der skal være en Frankrig mellem apple og samsung, så kan man jo blive shokeret når ens hold taber og måske endda så meget at det er svært samtidig at bidrage til en tråd

8 4
TF 10-10-2014 11:40:52

Nååå peter er du sur fordi jeg var med til at udstille din uvidenhed :-) jeg er her også næste gang du vrøvler ;-)

0 517
Naggie21 10-10-2014 00:24:33

Og dit mundgylde

3 5
TF 10-10-2014 00:27:37

Og dit lige efter :-)

1 522