Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung og Android er stadig de største

Samsung og Android er stadig de største

Første kvartal satte rekord i antallet af smartdevices der blev sendt på markedet – Samsung og Android er stadig i toppen.

I første kvartal af 2013 blev der sat i rekord i antallet af mobile smartdevices, der blev sendt på markedet. Ifølge Canalys blev der sendt 308,7 millioner enheder fra producenterne, hvilket er rekord og en stigning på 37,4 procent i forholdt til samme kvartal 2012.

Igen er det koreanske Samsung der står for den største andel på 26,6 procent eller lidt over 82 millioner enheder.

Umiddelbart efter følger Apple med en andel på 19,3 procent af markedet med 59,5 millioner smartdevices.

Herefter er der langt ned til tredjepladsen, hvor Lenovo står for 15 millioner enheder eller en andel på 5 proccent.

Fordelt på operativsystmer, er Android helt i top med 59,5 procent og på andenpladsen kommer Apples iOS med 19,3 procent.

Kilde: Canalys

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

John 14-05-2013 15:04:28

Der mangler dog oplysninger om hvad tallene mere specifikt dækker over. Ifølge opgørelsen er der solgt 55,9 millioner Microsoft-enheder i 1. kvartal. Det tal må dække over mere end smartphones og tablets, der mig bekendt slet ikke har et salg der ligger i den størrelsesorden.

0 0
Peter Frederiksen 15-05-2013 23:18:05

Ifølge opgørelsen er der solgt 55,9 millioner Microsoft-enheder

Det fremgår i Linket til Canalys...
"Total smart mobile device (notebook, tablet and smart phone)"

Hvis man tager tale fra andre analyse firmaer omkring M$ i Q1/13, så kan de 55m udgør 49,1m notebooks/Laptops, 6m smartphones og 0.9m tablets

0 0
John 14-05-2013 16:04:14

Samt Italien og Latinamerika.
Vi er lidt bagefter her i DK, men det skal nok komme.
Min midaldrende kusine var forbi i forgårs på besøg med sin nye ferarri røde L920 som hun var helt vild med. Og hun har aldrig været nogen "gadget freek"

En ven kunne som lige er kommet hjem efter sin offshore turnus i Nordsøen har fortalt at han oplevede at se helikopterpiloterne udveksle data via NFC funktionen på deres Lumia telefoner. Så noget sker der. :-)

0 0
Henrik 14-05-2013 13:47:45

WOW! Er Windows Phone allerede oppe på 18%?!? Nå ja, men så er der jo kun et kvartal mere, så er Apple overhalet.

Interessant interessant....

0 0
Lars 14-05-2013 19:49:20

Så vidt jeg kan se af undersøgelsen omfatter den smartphones, tablets OG notbooks. Derfor Windows andel på 18%.
Windows Phone andel er stadig nede omkring 3-4%, mener jeg.

0 0
hellas7 14-05-2013 22:58:57

hold da op, det er da en langt større nyhed end overskriften giver til kende. Det kan dog ikke passe at Nokia har solgt 90 % af Windows Phones, idet de så ville optræde i top-5 af smartphoneproducenter

0 0
Peter Frederiksen 15-05-2013 10:31:55

@Hellas7

Jeg tror det skal forstås at Nokia sidder på 90% af WP devices, hvor de sidste 10% er HTC, Samsung, Huawei og ZTE, som samlet har solgt (med Nokia) 6m i Q1.

0 0
Runigj 15-05-2013 09:00:44

Jeg synes den her artikel giver en misvisende resultat angående Microsoft Windows phone 8, Hvis man blander altsammen, smartphones tablets og notebook med. Ifølge denne her artikel som GSMArena har lavet ser det ikke så lyst ud for Microsoft/Nokia. Men det skal nævnes at det går fremad bare meget langsomt.

http://www.gsmarena.com/75_of_handsets_sold_in_q1_run_android_apple_is_far_behind-news-6033.php

0 0
Footiefan 14-05-2013 14:30:48

Så må vi håbe WP producenterne også tjener penge på det.
Hvor sælger WP i øvrigt bedst? For så mange synes jeg heller ikke jeg ser på gaden i DK (og ja andre steder i europa)

0 0
Henrik 14-05-2013 14:58:16

Nokia producerer 90% af alle WP devices på verdensplan, og de er begyndt at tjene penge på dem nu (break-even punktet ligger ca. på 5 mill. pr kvartal. for Nokia, og sidste kvartal solgte de 5.7 mill. og forventer at sælge 7-8 mill. i Q2).

Nokia's Lumia'er sælger godt i UK, Finland, Tyskland, Indien, Kina bla.

0 0
John 14-05-2013 13:38:44

"Fordelt på operativsystmer, er Android helt i top med 59,5 procent og på andenpladsen kommer Apples iOS med 19,3 procent."

Med Microsoft på en skarp tredieplads på 18.1% og med den kraftigeste stigningstakt. :-)

0 0